Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kenteken omkeuren , Wie is waar geweest? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173)

jetta16v 24-12-2009 17:56

yep en dat heb nog geen eens nodig want stel voor er is een andere motor in die sloop auto gekomen en die motor is gejat heb jij een gejatte motor dan ben je wel de sjaak dan wordt je kenteken in genomen

Pewi Vwteam 24-12-2009 19:59

hebben ze bij de rdw ook wat aan een engels kenteken? ik heb het kenteken wel van de auto waar de motor uit komt maar dit was een engelse golf4 dus ook een engels kenteken!

Gijs 24-12-2009 20:27

Chassis nummer zal toch ook wel goed zijn?! Of kan de RDW dit niet natrekken (internationaal zeg maar)...!?

GZGII 24-12-2009 22:31

Quote:
Originally Posted by jetta16v
ook was een maatje van me mee met een golf 1 cabrio met een g60 turbo

daar was de vraag waar de glader was

antwoord die gaat altijd kapot dus heb ik die vervangen door een turbo hij vroeg wat hij nou voor vermogen had antwoord gewoon hetzelfde gaat alleen over de levensduur

wel co gemeten maar toen kwam het hij kon ook het nummer van de motor niet vinden dat was een discussie punt maar na het wegen toch goed

dus golf 1 cabrio 1.8 82kw naar 1.8 g60 op kenteken 118 kw

nou ben ik best blij :thumbup: en dat voor 50 euro



Hoe is dit nu mogelijk??? :eek:
Het is toch niet te geloven wat hier nu gebeurd..... maar in ieder geval gefeliciteerd...

Maar heb wel een vraagje. Wat voor een uitlaat had die vriend van jou eronder?

@ Domi: het was geen oude zeikerd, het was een jonge ;)

@ Edward: Alle papieren heb ik nog ...... gelukkig

VolkswagenRacing 25-12-2009 15:22

Kan iedereen ook even erbij vertellen waar hij precies is geweest?
Dan weet ik ook waar ik wel of juist niet heen moet ;)

jetta16v 25-12-2009 18:41

die cabrio heeft er een powersprint uitlaat onder zitten met alleen een einddemper en een vlammendover dus niet super veel maar geeft niet veel herrie

bivw 16vg60 25-12-2009 21:24

weet niet wie er nog willen gaan maar de regels worden in (waarschijnlijk) 2010 weer veranderd
omdat er te gekke dingen gebeuren/omgekeurd word
heb deze info van een rdw medewerker zijn ook volop vergaderingen over
nu moeten ze alles wat netjes/degelijk is ingebouwd
en aan de remen test ect ect voldoet gewoon goed gekeurd worden
dit gaat dus waarschijnlijk weer veranderen in 2010

wie dus nog moet/wil omkeuren zal ik maar vaart achter gaan zette voor je het weet is deze enige goede regel van 2009 weer voor bij

jettaracing 25-12-2009 21:38

Is er dan al een idee wanneer in 2010 deze regel zal worden veranderd ?

AD G60 26-12-2009 09:37

Iemand toevallig al in Roosendaal (Noord-Brabant) geweest?

jetta16v 26-12-2009 11:30

ik heb gehoord 1 mei 2010

de keurmeester zei tegen ons je hebt geluk nou in mei was dit nie zo makkelijk gegaan

Drify_mk1 26-12-2009 11:41

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
weet niet wie er nog willen gaan maar de regels worden in (waarschijnlijk) 2010 weer veranderd
omdat er te gekke dingen gebeuren/omgekeurd word
heb deze info van een rdw medewerker zijn ook volop vergaderingen over
nu moeten ze alles wat netjes/degelijk is ingebouwd
en aan de remen test ect ect voldoet gewoon goed gekeurd worden
dit gaat dus waarschijnlijk weer veranderen in 2010

wie dus nog moet/wil omkeuren zal ik maar vaart achter gaan zette voor je het weet is deze enige goede regel van 2009 weer voor bij



heb ik ook gehoord!

knarfmk1 26-12-2009 11:52

hmm ben benieuwd wat ze gaan veranderen dan, wordt waarschijnlijk weer gewoon het oude liedje. Vraag me trouwens zowiezo wat de reden was of de regel te veranderen? werkzaamheden verlichten oid?

Rallyegolf20vt 26-12-2009 12:25

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Is er dan al een idee wanneer in 2010 deze regel zal worden veranderd ?


Zo goed ik weet, wordt het in mei weer veranderd .

Was dus al gepost :D :D

VolkswagenRacing 26-12-2009 12:40

Iemand die in Roosendal is geweest en positieve of negatieve ervaring heeft?

Pewi Vwteam 26-12-2009 12:49

mmmm dan moet dat ding van mij met spoed klaar!!!

Domi 26-12-2009 13:36

Hmm, nog wel wat werk aan de winkel. Moet maar eens opschieten dan.

Rinus66 27-12-2009 02:12

Is er ook iemand bekend met emissie eisen na ombouw? Stel dat je een oud blok in een auto met kat op kenteken legt, moet ie dan nog wel voldoen aan de oorspronkelijke eisen voor de auto?

Arne 27-12-2009 12:14

Ja, ze kijken naar het bouwjaar van de auto, niet van de motor. Maar waarom zou je een oud blok in een nieuwe auto plaatsen, andersom is veel leuker :P

Rinus66 27-12-2009 13:15

Quote:
Originally Posted by Arne
Ja, ze kijken naar het bouwjaar van de auto, niet van de motor. Maar waarom zou je een oud blok in een nieuwe auto plaatsen, andersom is veel leuker :P


Maat van me heeft een 93er cabbie en mist zijn DX. :D

bivw 16vg60 27-12-2009 14:01

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Is er ook iemand bekend met emissie eisen na ombouw? Stel dat je een oud blok in een auto met kat op kenteken legt, moet ie dan nog wel voldoen aan de oorspronkelijke eisen voor de auto?


wij hebben een mk2 vr6 omgekeurd van 1986 zonderkat :D
hij vroeg wel waarom we die niet hadden gebruikt maar werd gewoon goed gekeurd eigelijk wel vreemd :confused:
ja zal naar mij mening de emissie eisen vd motor aan moeten houden ipv de auto maar ja wij waren er blij mee

Zollie 04-01-2010 11:43

Vandaag in Nieuwegein geweest voor omkeuring van 1300benz naar 1600Turbodiesel in m'n 1982 passat coupe!

Alles was prima, 26 euro afgetikt (nieuw tarief :) ), en omdat het zo koud was hoefde ik geen roetmetinkje :D

nu wachten op papiertjes

Zollie 06-01-2010 13:17

Nou hij staat op rdw hoor (HN09DK)

Wel leuk dat mn gewicht van 888kg naar 1007kg is gegaan :) Ze hebben gewoon het kenteken van mn Santana waar ie in hing overgenomen, dus zijn er wat deuren en lengte int gewicht bij gekomen, ach, betaal toch geen belasting ;)

Kootje74 20-01-2010 13:00

Iemand al eens in Elsloo geweest?

Renegade 20-01-2010 15:41

Kan je over elsloo wel melden dat het vriendelijke mensen zijn die bereid zijn je te helpen als je een vraag hebt :thumbup:

Turbo-Variant 20-01-2010 19:58

Geen problemen gehad in Elsloo toen ik mijn Golf ging importeren met tegelijkertijd de keuring motorwijziging. Dat was in Sept. 08. Wel van tevoren duidelijk overlegd met hun wat hun eisen waren, en me daar netjes aan gehouden bij de ombouw.

Binnenkort eens het Elsloo van 2010 testen als de TDI erin ligt.

Kootje74 20-01-2010 20:16

Klinkt goed.
Ik moet er ook naar toe voor een TDI ombouw. Ik weet alleen niet of ik het voor mei klaar heb.

Turbo-Variant 20-01-2010 20:51

Ja ik ben benieuwd of de regels in Mei weer gaan veranderen... Anders moet ik hem namelijk voor oostenrijk even op keuring duwen.

karretje 20-01-2010 21:35

ik ook...heb nog zat te doen maar wel haalbaar hoop ik... :cool:

breadfan83 20-01-2010 21:37

Iemand enig idee wat er precies gaat veranderen?

brabomk1g60 20-01-2010 23:18

Zal een mk1 G60 een probleem gaan worden als je er verders nix van hebt aangezien ik em zo met blok erin al heb gekocht want voordat ik em had zijn er meerdere eigenaren geweest :(
Heb em destijds bij een garage gekocht en hij staat natuurlijk niet op kenteken, hoewel ik dat zelf natuurlijk wel wil.

Iemand adviezen voor mij?!

groeten,
roy

Ps, ga 1 mei echt niet halen :redface:

breadfan83 21-01-2010 00:30

't Is misschien een optie een sloper te kopen, puur voor het chassisnummer...

brabomk1g60 21-01-2010 17:19

Quote:
Originally Posted by breadfan83
't Is misschien een optie een sloper te kopen, puur voor het chassisnummer...


Zijn er ook andere opties?! heb niet echt de ruimte om een sloper te kopen,
is het via de motorcode niet uit te zoeken waar het blok vandaan komt?!
Enigste wat ik weet is dat mijn mk1 uit het noorden van het land kwam....

caddywim 21-01-2010 17:58

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Zal een mk1 G60 een probleem gaan worden als je er verders nix van hebt aangezien ik em zo met blok erin al heb gekocht want voordat ik em had zijn er meerdere eigenaren geweest :(
Heb em destijds bij een garage gekocht en hij staat natuurlijk niet op kenteken, hoewel ik dat zelf natuurlijk wel wil.

Iemand adviezen voor mij?!

groeten,
roy

Ps, ga 1 mei echt niet halen :redface:


zit er geen kenteken op dan of staat de g60 motor er niet op ??

ScareMercy 21-01-2010 18:15

Vandaag voor de 2e keer met de cabrio in Venlo geweest, goedgekeurd :D Alleen wel echt een zooitje daar, heb 25 euro teveel betaald omdat ze nergens terug konden vinden dat ik een maand uitstel had gekregen op de vorige keuring toen hij niet goedgekeurd werd. Morgen maar eens bellen hoe dat zit.

3 weken geleden ook met een golf 2 geweest, ook goedgekeurd. Maar wel helemaal nagekeken, alle lampjes, het de kilometerteller, echt alles is nagekeken en uit elkaar gehaald. Dit terwijl het allemaal origineel spul was. Was een beetje een zeikerd, is er bijna 2 uur mee bezig geweest. Was een jonge kerel, moest zichzelf volgens mij nog bewijzen.

Oja, ik heb een originele golf mk1 turbodiesel motor in de cabrio gebouwd. Deze heb ik uit een golf mk2 sloper getrokken!! was een vervanger omdat de vorige motor was overleden. Hiervan stond niets op de papieren of whatsoever. En de rdw vroeg er niet eens naar.

Naar mijn ervaring is het dus mogelijk om de papieren van een andere sloper te gebruiken als de sloper waar de motor uit komt. Bij mij was het zelfs zo dat een soortgelijke motor als op de papieren voldoende was :D

Ik heb een soort van tijdelijk kenteken meegekregen, het ontvangstbewijs. kan ik daarmee alvast mijn apk gaan regelen? Is het alleen voor de show, of wat kan ik hier mee?

brabomk1g60 21-01-2010 20:37

Quote:
Originally Posted by caddywim
zit er geen kenteken op dan of staat de g60 motor er niet op ??


Heb de mk1 nu al 9 jaar en het G60 blok heeft er altijd al in gezeten maar na de ervaring van een vriend van mij wil ik em nu ook op kenteken G60 hebben aangezien ik neit wil meemaken dat ze de auto in beslag nemen of zoiets geks.
Wil gewoon zeker weten dat ik straks niet voor verrassingen kom te staan als ik em om wil laten keuren.

Kootje74 21-01-2010 20:55

Hoe zit het eigenlijk met het aantal kw's op het kenteken? Nemen ze de originele kw's over van de auto waar het blok uitkomt? Als een blok getuned is hebben ze dan een testbank?

Roy 1.6 21-01-2010 20:57

Dan moet je zelf een uitdraai meenemen dacht ik.

caddywim 23-01-2010 15:35

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Heb de mk1 nu al 9 jaar en het G60 blok heeft er altijd al in gezeten maar na de ervaring van een vriend van mij wil ik em nu ook op kenteken G60 hebben aangezien ik neit wil meemaken dat ze de auto in beslag nemen of zoiets geks.
Wil gewoon zeker weten dat ik straks niet voor verrassingen kom te staan als ik em om wil laten keuren.



ik had ook geen papieren van mijn blok ik wist alleen maar dat het een 1h
motorblok was uit een rally
ik ben in nieuwegein geweest
http://volksforum.com/forum/showthr...81&page=4&pp=20

brabomk1g60 26-01-2010 20:13

Quote:
Originally Posted by caddywim
ik had ook geen papieren van mijn blok ik wist alleen maar dat het een 1h
motorblok was uit een rally
ik ben in nieuwegein geweest
http://volksforum.com/forum/showthr...81&page=4&pp=20


Kijk dat steld me enigzins al meer gerust als er nu nog eens een stuk of 5 man zijn die het zo ook gedaan hebben ben ik helemaal tevree :tongue:
Weet ondertussen al iemand wat er per 1 mei gaat veranderen in de wetgeving???
Anders ben ik nog genoodzaakt eerst de auto om te keuren voordat ik em weer ga strippen en dergelijke :eek: en daar heb ik eerlijk gezegd geeen zin in.

Marten 26-01-2010 23:07

ik heb hier in de wandelgangen gehoord dat het per 1 feb veranderd gaat worden. weet niet of dit waar is, maar dan ben ik zelf ook te laat met me omkeuren.. :(


All times are GMT +1. The time now is 07:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.