Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Geen achterruit rijlichten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58339)

yal 10-08-2009 19:43

Geen achterruit rijlichten
 
Afgelopen donderdag heb ik een gereviseerde 9A versnellingsbak gemonteerd op mijn golf mk1 GTI.
Tevens is toen de kopppeling vervangen, en de koppelingskabel.
So far, so good!

Helaas doen de achterruit rijlichten het niet meer, de maandag ervoor bij de APK wel......
De garage zei dat het aan de bedrading of de bakstekker ligt.

Bakstekker vervangen, nog steeds zelfde probleem, indien ik de stekker doorverbind branden de lichten wel.
Tevens als ik de stekker op een losse schakelaar zet, en het contactje indruk dan branden de achterruit rijlichten ook!!!

Probleem zit dus in de net gereviseerde bak, deze drukt blijkbaar geen palletje in tijdens het schakelen naar de achterruit.

Wat nu, oude bak heb ik nog maar wil eigenlijk geen dingen over gaan zetten.

grtn yal

_KJ_ 10-08-2009 20:57

Heb je ze per sé nodig? Achteruitrijlichten zijn pas verplicht voor auto's van na 31-12-1997.

caddywim 11-08-2009 07:47

die van mij word al 4 jaar goedgekeurd zonder achteruitrijlichten bj 1983

mvg wim

Lexo 11-08-2009 09:03

Misschien is de schakelaar van je revisie bak gewoon niet goed, die zou je uit kunnen wisselen met die van je oude bak.

berendd 11-08-2009 09:08

de bolletjes ff uit de fittingen halen, dan heb je ze idd niet nodig

yal 11-08-2009 10:11

Quote:
Originally Posted by Lexo
Misschien is de schakelaar van je revisie bak gewoon niet goed, die zou je uit kunnen wisselen met die van je oude bak.


schakelaar van de oude bak heb ik ook geprobeerd, en doet het prima.
Probleem zit m in de bak, deze drukt het palletje van de schakelaar NIET in.

Wil wel dat alles werkt, ook dus de achteruit rijlichten.

grtn yal

Lexo 11-08-2009 12:30

Heb je die schakelaar al in de nieuwe bak gezet dan? Of los buiten de bak getest?

matt8 11-08-2009 15:20

je kunt toch gewoon alles uit je oude bak in je nieuwe bak overzetten?? geen probleem lijkt mij. en lijkt mij ook de meest logische oplossing.. :rolleyes: :)

yal 13-08-2009 19:56

Quote:
Originally Posted by Lexo
Heb je die schakelaar al in de nieuwe bak gezet dan? Of los buiten de bak getest?


buiten de bak getest en daarna ingebouwd.

//matt8 je kunt toch gewoon alles uit je oude bak in je nieuwe bak overzetten?? geen probleem lijkt mij. en lijkt mij ook de meest logische oplossing..//

Das zeker waar, maar moet een behoorlijk bedrag voor de revisiebak betalen, en dan verwacht ik gewoon dat t goed is.
En zelf klooien doe ik niet, zit ook met garantie.

De oude bak verkoop ik liever in zn geheel, of die gaat er terug onder als de reviesie bak gemaakt wordt.........

Bedankt voor het meedenken.

grtn yal

matt8 13-08-2009 21:43

oh zit het zo. dan kun je hem misschien inderdaad beter terugbrengen naar het revisie bedrijf. als het nou een onderdeeltje is waar je makkelijk bij komt dan kun je het nog even proberen. anders gewoon onder garantie terug doen ja... :rolleyes:

yal 14-08-2009 21:11

Quote:
Originally Posted by Toink
Het is toch niet die ene bak van mij die je hebt laten reviseren he? Die is er alleen met een gierende hoofdlager uitgegaan...

Die andere die ik hier heb liggen heeft trouwens hetzelfde probleem als wat jij nu beschrijft. Voor die bak heb ik ook nog 300 euro betaald....



Zoals gemeld via pm, idd. jou oude bak.
Is altijd maar de vraag als je iets wegbrengt voor revisie, hoe je het weer terug krijgt.
Koop daarom liever nieuw, met nieuwe oem onderdelen eigenlijk geen slechte ervaringen gehad, met revisie des te meer.

Wordt vervolgd.

grtn yal


All times are GMT +1. The time now is 07:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.