Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   MK2 GTI 16v Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78823)

Nuytjuh 13-12-2010 16:50

MK2 GTI 16v Webers
 
Hoi allemaal!

Ik ben Yoery ben net 18jaartjes oud.

En heb afgelopen zaterdag mijne 2e golfje bij gehaald.
Een heuze 16V KR :D Alleen was de spanrol los gelopen.
Nadat ik de auto opgehaald had in Bennegom :eek:
1,5 uur rijden voor mij :screwy:
Thuis gekomen meteen begonnen om de kop eraf te pakken,na een halve dag op mij dooie gemakje sleutelen en af en toe hulp van paps de kop eraf gepakt.Gelukkig viel de schade mee,maar 2 kleppen krom :D

Het is de bedoeling om er een keiharde nette golf 2 van te maken en er heel wat jaartjes in rond te crossen :cool:

Ik had al een aantal dingen bij elkaar gesprokkeld de laatste tijd.
Zwarte hemel,
Zacht dashboard,
Stuurbekrachtiging,
G60 Voorremmen,
GTI achterremmen,
Votex middenconsole,
Verwarmde ruitensproeiers Nieuw!,
Electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels,
Klapramen,
En natuurlijk een golf 2 16V :D

Hier een aantal foto's toen ik de auto net opgeladen had.







Toen stond hij net thuis :D Heerlijk gevoel joh zo'n auto in je garage :D :thumbup: Zoals jullie zien (goed kijken :tongue: ) staat achter op de eerste foto mijn andere golf :D







Hier wat foto's van het demonteren van de kop













En hier de foto's van de kop :tongue:








Zodra ik weer verder ga,zal ik er wat foto's bij zetten!

Reactie's en ideen altijd welkom :D

Matheo 13-12-2010 17:02

Goed bezig! En weer iemand uit de buurt.

Ik heb er zo een in dezelfde kleur gehad, ook een KR.



jappie86 13-12-2010 20:50

nice idd, weer iets moois in de buurt en ook in de mooiste kleur.
maatje van joost toevallig?

Nuytjuh 13-12-2010 22:24

@ Matheo ja idd in de buurt:D Maar die kleur blijft er niet op hoor.

@ Jappie86 ookal in de buurt ja:D Joost ken ik alleen van het forum.

Hier nog een aantal foto's van vanavond,alle kleppen zijn uit de kop. En de kop is nu helemaal kaal. Nu nog kleppen in schuren en dan kan de kop weg om gereinigd te worden.







En de twee kromme kleppen(voor zover we nu kunnen zien)






De Pul 13-12-2010 22:27

goed bezig:thumbup:
laat je niet misleiden door het wel of niet krom zijn van een klep,als ze geraakt zijn zit er maar 1 ding op,vervangen.

picasso_16v 13-12-2010 22:47

volgensmij is er aan de inlaat kan van de kop gerommelt, is veel gladder dan van mijn 16v

Thomas 13-12-2010 22:55

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
volgensmij is er aan de inlaat kan van de kop gerommelt, is veel gladder dan van mijn 16v


Bekijk dit eens opnieuw als de kop gereinigd is...maar ziet er inderdaad wat "gladder" uit dan normaal.

joostvw 14-12-2010 02:17

Lekker bezig Yoery :thumbup:

maar hoe zit het nu?
ga je deze vers opgehaalde gti gebruiken als donor om die 1300 om te bouwen naar gti of ga je gewoon deze gti opknappen? want dat laatste lijkt me dan minder werk.

wat zit er trouwens in de knipperlichten?

Nuytjuh 15-12-2010 22:36

Deze week word niet veel meer denk ik.Ons pap heeft eergisteren met zijn vinger klem gezeten tussen zo'n ronddraaiende staalborstel,tijdens de uitlaat kleppen schoon maken.. Dus volgende week weer denk ik:D.

@Joost ja dat weet ik nog niet,de 1300 is nu alleen nog strak zetten en spuiten of deze weer opknappen.Even kijken:D En in de voorknipperlichten had die jongen dunnebumper knipperlichten in gedaan en om het gat op te vullen had hij voor heel de knipperlichten maar reesgaas gemaakt....

Nuytjuh 19-12-2010 15:42

Gisterenavond even de rest van de kleppen ingeschuurd er moeten toch 8 nieuwe inlaat kleppen in! Volgende week bellen voor de kop+inlaat te laten reinigen en kleppen inlaten schuren!

Nuytjuh 14-01-2011 17:05

Zo de kop is intussen al een weekje weg voor nieuwe kleppen,en de hele inlaat te laten stralen! Als hij terug is komen er foto's van!

joostvw 28-01-2011 20:25

zoals ik daarnet kon zien staat de kop er al weer terug op :D

picasso_16v 28-01-2011 21:47

ben benieuwt!

Nuytjuh 02-02-2011 13:23

Ja klopt de kop zit er weer op en hij heeft al gelopen. Sorry maar het maken. van foto's is er bij in geschoten ik was zoooo beniewd hoe hij zou lopen. Maar hij loopt wel mooi het goed afstellen komt wel als hij in de goede auto gaat. Ik zal nog we wat foto's maken van hoe hij er nu bij staat.

joostvw 16-06-2011 11:02

En, hoe staat het er nu mee?

Nuytjuh 16-06-2011 15:26

Joost,
Hij is bijna af,hij is mat blauw gerold!:P
Kan er nu alleen niet bij,zal zo snel mogelijk foto's maken!

joostvw 18-06-2011 00:59

Vet!
licht of donkerblauw?

Nuytjuh 02-08-2011 23:26

Update
 
Heeft even geduurd maar hier weer een berichtje. Hij is licht blauw geworden Joost.

En ik heb er al even mee gereden en dan bedoel ik ook even, 400 km om precies te zijn. :( Tijdens de laatste rit naar biesheuvel autosport ineens een hoop gerammel onder de motorkap. :confused: Wat de f... gebeurd daar :eek: snel gestopt maar niks vreemds te zien. Toch terug naar huis heeeel rustig aan. Thuis aangekomen direct op onderzoek uit. Olie gepeild die staat mooi op peil, kleppendeksel eraf misschien een stoter die blijft hangen, ook niet. :confused: Maar snel even een oliedrukmeter gehaald bij mijn pa op het werk. En toen oliedruk gemeten, ook goed stationair 1,5 bar en op toeren 4 bar. :cool: Dan maar het carter er onderuit, en ja hoor allemaal deeltjes lager in het carter :eek: . Gvd dat is goed mis, dan eerst maar de drijfstanglagers kijken. En jawel probleem gevonden, en motor afgeschreven. :mad: :mad: Dus maar snel zoeken naar een andere en best snel gevonden. :thumbup: Maar dan begint het pas alles overbouwen. Maar gaat best nog snel.






Nou nog even doorwerken want ik wil er aanstaand weekend eigenlijk mee naar MIVW. :thumbup: :thumbup:

Marcski 03-08-2011 10:50

ah kijk, daar is mijn onderblok gebleven.. Hoop dat je MIVW nog red!

Audi1981 03-08-2011 11:05

Mooi werk :thumbup:

Komt helemaal goed :D


All times are GMT +1. The time now is 00:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.