Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   MK2 cabrio op kenteken te krijgen? en is het wat waard? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44521)

fabbi 21-07-2008 17:49

MK2 cabrio op kenteken te krijgen? en is het wat waard?
 
IS het mogelijk om met een duits kenteken een MK2 cabrio bij de rdw gekeurd te krijgen??
IS zoiets uiteraard in goede staat nog iets waard??


Ik kan een cabrio MK2 met 16v kopen voor een leuke prijs...
moet zeker het een en ander aan gedaan worden maar dat komt wel goed...

Voorbeelden van zoiets op NL kenteken??


bedankt

chris 21-07-2008 18:13

Er rijden er ook in NL rond,en die zijn ook ooit bij de RDW geweest ivm de cabrio ombouw.Geen idee of er nu andere regels zijn..?

Of het wat waard is...ik zelf denk het niet,maar je heb maar 1 'gek' nodig...Denk dat een normale Golf 2 GTI 16V meer waard is dan een verzaagde.

Emiel 21-07-2008 18:26

Volgens mijn zijn er zat van die bieber achtige mk2 cabrio's, als ik er 1 zou vinden voor weinig is die voor mij

wat voor ombouw het precies is weet ik niet.

ArjenE 21-07-2008 18:27

foto van die mk2 cabrio? :)

Emiel 21-07-2008 18:30

Foto's andere mk2 cabrios

http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=mk2+cabrio

fabbi 21-07-2008 18:54

@ emiel

wat zo zoiets in jouw ogen waard zijn ?
duits kenteken
niet echt bijster mooi.
al gedeeltelijk gestript
en geen interieur...


maw omdat je zegt als ik er een tegen kom koop ik em......

Emiel 21-07-2008 19:05

moet dan wel een buitenkansje zijn, de waarde is helemaal afhankelijk van de staat. als de kap slecht is b.v. is het al minder interessant denk ik. ook licht het aan de motor en uitvoering...

heb je foto's?

fabbi 21-07-2008 19:07

kap is er niet bij.. schijnt zonder kap geleverd te zijn ??en geen interieurKOst geen drol ...
1000euro

bouwjaar 84 bijna belastingvrij dus.
1.8 16v motor...


IK laat bewust geen foto;s zien door een ervaring uit het verleden waarbij door sommige een link gelegd kon worden en iets erg leuks voor me neus weggekaapt werd en vol "trots"geshowd werd op een forum.....

Emiel 21-07-2008 19:14

Foto's zou helpen, als ik jou was zou ik eerst kijken wat een kap kost, daarna pas beslissen. interieur is niet zo'n probleem denk ik.

ArjenE 21-07-2008 19:15

inderdaad, waar kun je uberhaupt een golf 2 bieber cabrio kap vandaan halen?

Emiel 21-07-2008 19:18

moet ongetwijfeld op maat worden gemaakt, dat gaat meer kosten als een doorsnee kapje denk ik. ik zou het zelf een mooie deal vinden als hij compleet was en op NL kenteken.

Ik heb een link gepost eerder in deze thread, je moet maar eens kijken of "jouw" mk2 net zo is als in de link, dan hoort er namelijk wel een kap op.

fabbi 21-07-2008 19:34

Die rooie lijkt er wel erg veel op..

Idd zal een kap gemaakt moeten gaan worden.....Of passend gemaakt gaan worden van iets anders.
vermoed namelijk dat bieber voor alle ombouwpakketten een na genoeg gelijkende kap had...
Ebay.de doet oook nog wel eens wonderen......


Staat mij puur aan omdat het wat aparts is en mij idee is om er een gto pakket op te maken. op een gewone golf staat het net niet vind ik.
op een cabrio lijkt het meteen compleet anders.....

Maar 1000 mag nog wel iets omlaag dus
wordt onderhandelen dus..

IK heb het kenteken in die andere topic een gecontroleerd maar die staat als cl niks als cabrio vermeld....
nog meer NL voorbeelden??
Wil wel een goed idee hebben om dat op Nl kenteken te krijgen...
Maar met Duits kenteken moet dat niet echt een probleem zijn dacht ik....

Emiel 21-07-2008 19:44

Ik weet niet of je er invoerproblemen mee gaat krijgen, daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik vind die cabrio's ook er cool omdat ze zo apart zijn, als ik er zelf 1 zou hebben zou die US-/old-school stijl worden, pirelli's, US verlichting etc

Emiel 21-07-2008 19:56

het gaat inderdaad om een bieber ombouw, had het al wel verwacht met die scharnieren zo aan de kofferbak. Dat deden ze nl. ook al zo op de G1 en op de D-kadett

fabbi 21-07-2008 20:39

Die scharnieren gaan er dus meteen af...
en bv iets van een jetta er in zien te monteren...
zodat het "normaal"open gaat...

we gaan maar eens kijken hoe het er bij staat....

zeldzaam en apart zijn ze in ieder geval...

Emiel 21-07-2008 21:10

het is ook wel leuk dat het een 1800 16v is

hajee 21-07-2008 21:52

Quote:
Originally Posted by fabbi
IS het mogelijk om met een duits kenteken een MK2 cabrio bij de rdw gekeurd te krijgen??

als de wijziging in het land van herkomst is goedgekeurd (maw.als het vermeld staat in de duitse fahrzeugbrief dat het een cabriolet is, en de 16 klepper motor staat ook als dusdanig vermeld) is het geen probleem bij de rdw en krijg je "cabriolet" op kenteken, en ook meteen de juiste motor, mét bijbehorende kW's op het kenteken te staan.

fabbi 21-07-2008 21:57

Die motor maak ik me nog het minst druk om, dat lukt altijd wel ..
hij staat vw golf offen op kentekenn


dus golf open...
of de 16v er ook op staat moet ik je ff schuldig blijven...

Emiel 21-07-2008 21:59

ben benieuwd!

fabbi 22-07-2008 18:49

Lager als 1000 euro wil de verkoper niet gaan...
Maar ja een "standaar"16v golf koop je ook niet voor weinig meer....

dilemma....!!


All times are GMT +1. The time now is 21:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.