Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Problemen met Golf III die volkswagen zelf ook niet snapt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43084)

p1982 05-06-2008 10:27

Problemen met Golf III die volkswagen zelf ook niet snapt
 
Ik heb een probleem met mijn Golf. Ik ben op verschillende forums met dezelfde vraag bezig. Zo erg zit ik met mijn handen in mijn haar.

Ik heb een volkswagen Golf III 1800 automaat en van de een op de andere dag begon er na 15 a 20 minuten koelvloeistof uit mijn expansievaatje te komen. Het kookte en kwam er langs zijn ontluchtingsopening uit gespoten.

Ik heb hem weggebracht naar de garage en daar zijn de volgende dingen vervangen de radiator, de watrepomp thermostaat. Dit gaf geen resultaat.

Vervolgens hebben ze de kop gevlakt omdat ze dachten dat daar het probleem zat. Hierdoor was het probleem nog niet opgelost. Ze hebben de kop toen op zijn uiterst gevlakt omdat het nodig zou zijn. Dit leverde ook geen resultaat op.

Er is toen besloten dat er een scheurtje in het blok moest zitten. Er moest een blok in. Er zit nu een ander blok in en je raad het al. Het probleem is nog niet opgelost.

Volkswagen heeft geen idee wat het is en nu hoop ik via dit forum een oplossing te kunnen vinden. Ik ben de auto nu al twee maanden kwijt omdat ze puur niet weten wat het is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mitta 05-06-2008 10:39

Misschien is het handig om er bij te vermelden wat voor blok er in hangt...

p1982 05-06-2008 10:43

een 1800

Marcski 05-06-2008 10:53

expansievat zelf ook al vervangen?

p1982 05-06-2008 11:00

Quote:
Originally Posted by Marcski
expansievat zelf ook al vervangen?



Ja die is ook vervangen.

martiepartie 05-06-2008 11:16

inclusief dop?

Worden alle slangen van je koelsysteem warm? (van--> naar radiateur)

Nieuwe thermostaat eerst gecontroleerd (in een bakje water + opwarmen) op werking?

(misschien komt het over als hele domme vragen, maar het lijkt mij dat je alles nu heel goed moet nalopen, van top tot teen..) Alle onderdelen die er mee te maken kunnen hebben zijn zo ongeveer al vervangen...

Alle andere onderdelen in je hele koeltraject zijn inmiddels vervangen..

Dennis@polo86c.nl 05-06-2008 11:32

Is er nu een compleet ander blok in gekomen of alleen een ander onderblok?

sjampoo 05-06-2008 12:41

Scheurtje in de kop lijkt mij velen malen aannemelijker dan een scheurtje in het blok.
De kop is ook gewoon een groot stuk (blok) metaal, wellicht vergist de OP zich, en is de kop die vervangen is,.. en is het onderblok nog gewoon origineel..

Maar goed: dat is nu even gissen.

martiepartie 05-06-2008 13:35

ik zeg optie2..

Kop is van alu, onderblok van gietijzer. Gietalu scheurt veel eerder dan een blokkie ijzer.

p1982 06-06-2008 07:55

Voor zover ik weet is er een compleet ander blok in gegaan.

Het is voor mij alleen aan jullie doorgeven wat ik te horen krijg. Ik ga der vanuit dat de mensen die er aan bezig zijn (40 jaar automonteur) toch alle basis dingen hebben gechecked op de manier hoe het hoort.

Ik wilde alleen graag van andere horen of ze het probleem herkennen want ik word het inmiddels toch wel beu dat ik mijn auto niet heb.

Dus blijf vooral mogelijkheden aandragen. Ben al super blij met de mogelijkheden die jullie aanbieden

p1982 06-06-2008 07:56

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Scheurtje in de kop lijkt mij velen malen aannemelijker dan een scheurtje in het blok.
De kop is ook gewoon een groot stuk (blok) metaal, wellicht vergist de OP zich, en is de kop die vervangen is,.. en is het onderblok nog gewoon origineel..

Maar goed: dat is nu even gissen.


DDe kop van mijn andere blok is gevlakt. En toen hij nog begon te koken is hij tot het maximum gevlakt.

Dennis@polo86c.nl 06-06-2008 08:58

Quote:
Originally Posted by p1982
Voor zover ik weet is er een compleet ander blok in gegaan.


Neem aan dat je dat wel zeker wilt weten als betalende klant ;)

En de vloeistof blijft uit de dop komen?

Pedaalemmer 06-06-2008 09:08

Fan slaat wel aan?

Vains 06-06-2008 09:17

Heb je de dop op het expansievat vernieuwd?

martiepartie 06-06-2008 09:33

Quote:
Originally Posted by martiepartie
inclusief dop?



:D

Vains 06-06-2008 09:48

Quote:
Originally Posted by martiepartie
:D


Maar ik lees nog geen reactie daarop, vandaar dat ik het weer even onder de aandacht breng :thumbup:

p1982 06-06-2008 11:23

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Neem aan dat je dat wel zeker wilt weten als betalende klant ;)

En de vloeistof blijft uit de dop komen?


Eigenlijk weet ik het ook zeker dat er een ander blok in is gegaan. En de koelvloeistof blijft niet uit de dop maar uit het ontluchtingsgat aan de zijkant komen.

p1982 14-07-2008 12:43

Ik wil even iedereen bedanken voor de reacties die ik heb gekregen. Het probleem is dusdanig opgelost dat de motor geen problemen meer geeft. Het is nog steeds een groot raadsel wat het nu geweest is.

Nogmaals bedankt voor de reacties :thumbup:

vwleusden 14-07-2008 13:27

Dus er kwam een tovenaar langs en die heeft alle problemen weg getoverd?

Domi 14-07-2008 15:22

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Dus er kwam een tovenaar langs en die heeft alle problemen weg getoverd?



Ik denk dat harry er even heeft naar zitten kijken :D




All times are GMT +1. The time now is 17:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.