Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Smeerpeer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38112)

smeerpeer 04-01-2008 00:49

Smeerpeer
 
Hallo!

ik wil me ook even voorstellen, ik hang ook al een tijdje rond op het forum en vind het eens tijd worden me te introduceren;
Mijn naam is Philip aka Smeerpeer (several reasons, don't ask) en woon in het zuiden des lands, nl. Terheijden bij Breda maar mijn roots zijn te vinden in Oss. En ben opgericht in het prachtige jaar 1975.

Een korte brieflezing van de auto geschiedenis; mensen die nissans haten moeten maar even de andere kant op kijken ;)

Met dit vierwielig monster is het begonnen:
Nissan Micra 1.1




gekocht voor 400,- euro, en heeft me 1 jaar lang 150km per dag van A naar B gebracht. (Tot ie stopte met leven bij 120km/u toen ik op de linkerbaan reed naast twee vrachtwagens.. ):rock:

Daarna deze overgenomen van mijn moeder, (lees: gekregen) km-stand bij overname: 97000 :eek: km-stand bij verkoop: 165000, drie jaar later.
Golf 1.3i cl Madison




echt poep orgineel, (en zo is ie ook weggegaan) waar ik zo'n spijt van heb. Het verhaal: koppakking door leeftijd door-geoxideerd, water in de olie en vice versa, door krenterigheid (en een beetje armoe) auto maar verkocht.

downside: ik poetste me helemaal suf aan die lak, elke 2 weken reed ik weer in een roze golf als ik er niks aan deed. En van binnen zo gezellig als een stadsbus...

Toen kreeg ik mijn early-midlife crisis ofzo:
Nissan 100NX 1.6carb :eek: wat neer kwam op 1:10 a 11




eveneens 100% orgi, afgezien van de wielen.
Wel veel plezier aan beleefd; van Maart tot Oktober (als het niet regende) dak eruit en gaan! Erg luxe, niet te vergelijken met de Golf, en vrij rap ook.

Omdat er inmiddels veel woon-werk km's gemaakt werden, en een coupeetje echt te krap is, begon de speurtocht naar een echte TDI. Zo een die de knikkers nog in het carter heeft. En een VW met veel plek en minmaal 4 deuren. Dus een Golf variant of een Vento.

Het werd deze:







Een Vento GL 1.9Tdi uit 1995 met 210.000 km op de tellert.
Liefde op het eerste gezicht.

Morgen laatste deel..Reacties so far, please!

mzzl Philip

Sci2 04-01-2008 10:32

welkom hier

en leuke vento misschien dat deze welblijft :D

Edition-Blue 04-01-2008 10:55

Welkom op het froum !

corrado-usa 04-01-2008 11:03

welkom hier.

jetta mk1 '82 04-01-2008 17:46

welkom welkom, wat zijn de plannen met de vento ??


gr. Martijn

smeerpeer 04-01-2008 20:58

Thanks mates!

Even nog over de Vento: dit zijn foto's tijdens de testrit voor de koop.

Plannen zijn al deels uitgevoerd; ik ben altijd al gek geweest op de Sebring velgen die o.a. onder de Corrado lagen. Netjes, niet te groot en tijdsorigineel.

Eigenlijk overbodig natuurlijk:




Het grappige is dat ik de velgen al gekocht had voordat ik een auto had gevonden.. :screwy:

Zo staat ie er nu bij:







Wederom crappy pics, er volgen betere.

Wat heb ik er verder aangedaan;

Alle zwitserse tolvignet-stickers verwijderd, evenals alle inmiddels croquante stickers. (verzekeringssticker, zeer bruine Philips radio stickers en een zwaar gekrompen NL-sticker achterop)

Iemand nog tips om dit weg te poetsen o.i.d? Want "NL" is nog steeds zichtbaar helaas.

Verder:

- auto na laten kijken door garage en alle vloeistoffen laten vervangen
- door dezelfde garage een gaatje in de balk laten lassen en helemaal afgewerkt met bodyschutz
- interieur een grote schoonmaakbeurt gegeven, lijkt als nieuw nu.
- nieuwe kachelknop en kachelfrontje, helaas niet een waar "Thermotronic" opstaat. (Heeft iemand dit toevallig liggen?) De originele waren deels gesmolten door sluiting in het paneel.
- audio bijna klaar, niks bijzonders ofzo
- "vento tdi" verwijderd

Wat wil ik nog gaan doen:

- bescheiden verlaging 60-40 ofzo, in ieder geval geen Golf-country gevoel meer. (heb bijna de neiging om een reservewiel op de kofferbak te schroeven) ;)
- badgeless grille
- witte blinkers opzij
- luxe kentekenplaten
- nieuwe voorruit met zonneband (huidige heeft superveel krassen)
- velgen opnieuw (laten) spuiten
- tzt misschien ook xenon, maar ben nog wel tevree met deze lampen.
- dubbele uitlaat meer a-la Audi A3 TDI (vuist dikke pijpen en dan 45 graden ipv 90 graden naar beneden)


Weet misschien iemand of je zittingen links en rechts kunt uitwisselen? Dit ivm een platte wang op zitting aan de bestuurderszijde. Andere zitting heeft nog wel vulling zitten daar.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mzzl Philip

ventootje 07-01-2008 20:44

he, leuke vento heb je daar, net zoveel plannen als ik en waarschijnlijk net zo weinig geld :D

smeerpeer 21-10-2013 21:23

Smeerpeer's back.
 
Okay na een paar jaar afwezigheid kom ik weer es een kijkje nemen... :D

Afgelopen vrijdag iets geinigs gekocht: een Golf 2 CL 1.6i 5bak 5deurs in Atlas Grau.
Erg netjes van binnen en van buiten. Zo kom je ze niet vaak meer tegen.












Omdat de originele banden keihard en uitgedroogd waren even zolang de winterset van de Seat eronder gelegd:



Staat niet verkeerd eigenlijk.

plannen:
technisch 100% maken
motorruimte schoonmaken
lager leggen
originele vw velgen ntb
raammechanisme linksvoor vernieuwen
heel misschien in het nieuwe jaar een twingo dak d'r in

Vanavond meteen het US Passat deepdish stuur gemonteerd, ooit nog van Knedel overgenomen:



Vanavond naar de VW dealer geweest voor een nieuwe buis die vanuit de carrosserie naar de luchtfilter loopt. Maar deze is helemaal niet meer leverbaar... Heeft iemand hier tips? foto:




Ik houd me aanbevolen! :thumbup:

Barn171 21-10-2013 21:25

Wat een maf stuur! :screwy: :thumbup: :D

Jeroen64 22-10-2013 12:47

Op t twingo dak na, leuke plannen :thumbup:
Mooi kleurtje ook :D
Heb je meer foto's van dat stuur? lijkt me op de eerste foto een mooi ding :) Lijkt wel een G60-stuur waar ze flink aan hebben gehangen :D

smeerpeer 28-10-2013 20:48

Omdat het zondag best goed weer was en het schroefsetje zaterdag was binnengekomen ben ik met m'n broer aan de gang gegaan.

Fijn gereedschap is belangrijk. Oude meuk er onderuit.



Als de andere velgen er zijn gaat ie nog wat omlaag, maar voor nu is dit even het resultaat:



Voorbumper gepoetst


Achter ook en wisser omlaag


En maar even helemaal even gewassen.



Vind h'm echt leuk geworden al. Wordt morgen professioneel uitgelijnd.

Verder nog een hele schakelset besteld incl nieuwe rubbers, glijlagers, kogelkoppelingtjes, zodat het schakelen ook beter gaat.
Morgen ook nieuwe velgjes ophalen. :thumbup:
Daarna wat betere foto's als het weer het toelaat.

Dutch_Jetta_GT 28-10-2013 21:03

Leuk Golfje zo al,...

Enne, welcome back :D

smeerpeer 28-10-2013 21:06

Ja wordt er blij van als ik hm zie staan. :D
Thx.

VdubMKII 28-10-2013 21:29

Leuk golfje zo :thumbup: , alleen achter die wisser normaal zetten of echt plat maar niet zo half half.

road runner 28-10-2013 21:44

Geen verkeerd golfje. Bekleding binnen lijkt wel nieuw op de foto.

Ik heb trouwens nog wel zo'n nieuwe luchtslang liggen. Pb maar bij interesse

smeerpeer 28-10-2013 22:00

@VdubMKII: als ik de wisser platter leg, ligt op mn raamrubber, dat is geen gezicht. Zijn daar andere oplossingen voor, behalve de wisser geheel te verwijderen?

@road runner: je hebt pb!

VdubMKII 28-10-2013 22:05

Je kan de wisser nu zelf loshalen en een beetje omlaag draaien op het asje zeg maar, dat die gewoon langs de rubber ligt.

smeerpeer 28-10-2013 22:20

Dat had ik idd ook gedaan. Ik denk dat ik een klein knikje in de arm trek waardoor die net iets meer het hoekje omgaat. Nu ligt ie in 1 lijn met de as.

VdubMKII 28-10-2013 22:25

Kan je idd eens proberen, of anders een wisserarm van een fiat punto pakken, die is al wat meer geknikt en ligt mooi vlak langs de rubber.

Herm Schreurs 28-10-2013 22:35

Welkom!
Toffe naam heb je :D


All times are GMT +1. The time now is 21:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.