Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Brian's MK2 1.8T DSG (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142777)

Brian93 06-12-2018 18:08

als het goed is is het met de can controller nog wel redeliijk te doen van Beek icm een me7 ecu (motoren met egas).

Vliegwiel is niet direct plug en play en er moet een lager in de krukas gezet worden en de voorste motorsteun moet volledig custom worden.

Vergeet niet dat die bak over de 90kg weegt dus de auto wilt een stuk minder graag de bocht nemen. Voor de trackday en poldercrossers is het niet een geweldige oplossing. Dsg op circuit schijnt ook niet altijd alles te zijn ivm schakelmomenten.

Aandrijfassen moeten custom en flippers is waarschijnlijk ook wel te realiseren maar ik vind het sowieso kut die flippers.

René 06-12-2018 18:12

90kg weegt die DQ250? Da's wel een zwaargewicht. Zitten dus nog wel flink wat haken en ogen aan zeg maar....jammer! Op circuit is denk ik wel te doen toch? Aangezien JD ook met zijn MK6 TDI DSG dat deed.... weliswaar ook met aangepaste software, maar dat reed behoorlijk fijn (van op de bijrijdersstoel dan)

Bluepower 07-12-2018 09:26

de mk6 is al een hele andere auto qua gewichtsverdeling en handling..
de mk1 en mk2 zijn heel licht in de kont, en zodra er dus meer gewicht voor de vooras ligt, levert dat nog meer nadelige gevolgen op(hard aanremmen zorgt ervoor dat die kont omhoog komt en wil uitbreken, maar door het extra gewicht voor de vooras heb je ook meer onderstuur op)

René 07-12-2018 09:56

Ik doelde zelf ook meer op de schakelmomenten...maar in de golf 2 is hij idd ook te zwaar. Ik merk zelfs met mijn golfje al dat de kont voorbij wil komen als ik hard in de ankers ga

Brian93 07-12-2018 10:36

Bij m'n golf 4 hielp betere achterremmen om de kont omlaag te trekken. Remde zeeer stabiel toen

The Skinnmeister 07-12-2018 12:36

Ziet er goed uit, ga deze zeker volgen :thumbup: Mooi apparaat :D

vdWal. 08-12-2018 10:38

mooi topic man! lekkere werken vond de mk4 al toff dit word nog beter :thumbup:

giuliettaevo 09-12-2018 20:48

Golf mk2 heeft ook minder rolomtrek als een mk5 e.d. Dat komt de overbrenging en schakelmomenten waarschijnlijk ook niet ten goede. Wordt een stuk korter allemaal en dat is bij zo'n lichte auto met turbomotor ook niet echt ideaal.

Maar wel een mooi project. 👍

Brian93 09-12-2018 21:04

Zijn we weer.

Gisteren de motorruimte aangepakt, kabelboom en rembekrachtiger er uit, nat geschuurd en toen paar laagjes grijs en blank gegeven. Oogt het weer wat frisser.




Dus vandaag de tor er in gegooid.



En begonnen aan de voorste motorsteun. volgend weekend ff steuntje afmaken en dan maar is beginnen aan het bedrading. Leuk klusje voor de kerstdagen.

cornemk1 15-12-2018 18:11

Ziet er goed uit brian. Gaat vast wel goed komen!
Ben wel eens benieuwd met die dsg bak!!
Komende vagnacht klaar?😉

René 15-12-2018 19:06

Lekker bezig, Brian!

Black Devil 17-12-2018 11:19

Gaaf project!

Brian93 16-01-2019 23:52

een maand later maar niet stilgezeten.
druk bezig aan de bedrading, schakelpook gemonteerd, begonnen aan de radiateur en intercooler maar nog lang niet klaar.

intercoolert binnen



Radiateur balk had ook wat motivatie nodig om het te krijgen zoals ik wil
beetje slijpen



en weer dicht



radiateur passen



intercooler passen






nog meer hakken, beuken slijpen en lassen



hopsa



langzaam maar zeker komen we er wel.

bobines, injectoren, krukassensor, nokkenassensor, inlaattemp, kvs temp en de dsg zijn al aangesloten.

Accu er in inclusief een pluskabel naar startmotor en dynamo (moet uiteraard nog wel allemaal vast gezet worden)



Gaspedaal zit er ook al in en met beetje geluk eind vd maand een garrett bestellen :)

René 17-01-2019 10:28

Schiet lekker op zo. Flink formaat intercooler!

Brian93 05-03-2019 20:39

hier ook niet stilgezeten
verder gegaan met de bekabeling (allemachtig wat een werk)
Radiateur en intercooler goed vastgezet
Turbo binnen gehad
Spruitstuk omgelast en gemonteerd
Begonnen met buizen voor de intercooler
Begonnen aan de downpipe en uitlaat
olie en waterleidingen voor de turbo deels gemaakt
Brandstofsysteem van a-z vervangen.
en hij heeft zelf al een paar tellen gedraaid!! nog wel wat problemen maar dat komt wel. Aanstaand weekend verder.

foto's!
turbo met wastegate



surge tank met bosch 044 en kleine lift pomp om het uit de tank te zuigen



an8 en 6 brandstofleidingen



turbo pasgemaakt op een oude kop en de wastegate aansluiting veranderd



en op de golf





3 inch uitlaat





intercoolerbuizen





en zo staat hij nu hongerig te wachten


Sinaasboom 05-03-2019 22:49

Oef wat een bommetje!! :goodpost:

Roy16VG60 06-03-2019 08:21

Erg dik project. Ik ga m volgen, veel succes met de afbouw :thumbup:

nickster 06-03-2019 09:05

Goed bezig!

LRR 06-03-2019 14:08

Lekker bezig hoor !!

The Skinnmeister 06-03-2019 17:22

Ziet er weer toppie uit!!!


All times are GMT +1. The time now is 19:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.