Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Dennis zijn Transporter T5 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141209)

Dennis-Mash 02-10-2017 22:35

Dennis zijn Transporter T5
 
Aangezien ik toch al een draadje bij probeer te houden op het weetjewel forum en het hier ook altijd wel gezellig is wilde ik mijn bus ook met de bezoekers van hier delen.

Het was eerst de planning om een Caddy 2 om te bouwen naar VR6. Hier was ik een heel eind mee op weg maar gezien ik mijn eigen ondernemingkje toch wat serieuzer aan wilde pakken toch maar gekozen voor een wat verstandigere keuze qua trekkracht, maximum te trekken gewicht, verbruik en gebruiks gemak. Dus voor een tijd terug maar gestopt met de Caddy en een 174PK 2.5 TDI T5 gekocht.

De één vervloekt de T5 met de 2.5, de ander is er weg van, weer iemand vervloekt ook de automaat, de ander wil niet anders. Ik wilde het beide als het even kon. Alleen is het nog de vraag of ik het ga vervloeken of niet meer anders wil. Tot nu toe wil ik niet meer anders.. :D

Even in details..

Het gaat hier om een T5 uit het bouwjaar 2005 met een 2.5 TDI motor met automaat. 247.500 kilometer gelopen. Verlengd, dubbele cabine, lederen interieur enz enz.

Zo gekocht..











Meteen de zelfde dag een setje 20 inch 10J brede Azev P velgen opgehaald. Paar weken er na een schroefset en Multivan koplampen gemonteerd.






























De Azev's waren leuk.. maar net iets te kitscherig naar mijn mening. Dus al is opzoek gegaan naar wat anders. In de tussen tijd ook een setje Projekt Zwo xenon koplampen op de kop getikt en gemonteerd. Maakt het toch net even wat meer af..

Na ff gezocht te hebben dit setje 20 inch 9 en 10,5J brede Eta Beta Venti-R gevonden. Voorzien van goede Hankook banden en schade vrij.













In de tussen tijd natuurlijk ook het nodige onderhoud gedaan uit voorzorg. Doe ik altijd standaard bij elke nieuwe auto. Grote beurt, alle vloeistoffen ververst, draagarm rubbers vervangen, kogels vervangen..

De bus ligt nu dan ook zeer strak op de weg. Voor zover het kan bij een bus. :D

De bus is nu wel een heel eind naar mijn zin. Maar in de tussen tijd nog altijd wat kleine dingetjes doen. Achteruit rij camera, audio upgraden, chiptunen, kentekenlijst achterportier spuiten enz enz..

Arnaud 03-10-2017 08:57

Echt een prachtige bus!

Mice 03-10-2017 09:49

:thumbup: :cool: Super mooie bus

sixpack 03-10-2017 10:30

Sup :cool: er bus Dennis!

knarfmk1 03-10-2017 10:31

Nice, die velgen staan m echt goed!

yuli 03-10-2017 10:37

Heel dik!

Black Devil 03-10-2017 12:59

Mooie strakke bus!

tim_j 03-10-2017 18:16

Cool ding😃

vdWal. 03-10-2017 19:19

Hele deftige bus Dennis! Super :thumbup:

jetta mk1 '82 03-10-2017 20:39

Da’s wel een hele dikke bus zeg!!
(Wat doet zoiets nou in de wegenbelasting voor een particulier?)

Dennis-Mash 03-10-2017 22:03

Dankjewel allemaal. Heel leuk om te lezen. :thumbup:

Jetta mk1 '82, een bus met een gewicht als deze, 2100kg rij klaar, kost je als particulier maar liefst €506 per kwartaal. Totaal van de zotte natuurlijk. Ik rij de bus dan ook zakelijk in combinatie met een sluitende km registratie waardoor ik onder de bijtelling uit kom. Wat je als particulier betaald per kwartaal betaal je zakelijk om en nabij in één jaar. :rolleyes:

Ik betaal namelijk zo min mogelijk belasting als mogelijk. Zo hebben ze het er zelf naar gemaakt hier in NL. :D

ghulst 04-10-2017 06:07

Zo, dik ding hoor! Ik ga later vanochtend een 130pk versie van de 2.5 met automaat proberen. Ben benieuwd. 174 is natuurlijk wel leuker. :)

Overigens, om je belastingverhaal aan te vullen, als je een eenmanszaak hebt dan mag je de bus prive in eigendom hebben en toch grijs kenteken betalen aan de Belastingdienst (als je maar minimaal 10% van je kilometers zakelijk rijdt). Dan kun je jezelf 19ct per kilometer uitkeren en hoef je de bus niet bij te tellen. ;)

chrisjuh 04-10-2017 14:40

Mooie bus! :thumbup:

Dennis-Mash 04-10-2017 16:42

Quote:
Originally Posted by ghulst
Overigens, om je belastingverhaal aan te vullen, als je een eenmanszaak hebt dan mag je de bus prive in eigendom hebben en toch grijs kenteken betalen aan de Belastingdienst (als je maar minimaal 10% van je kilometers zakelijk rijdt). Dan kun je jezelf 19ct per kilometer uitkeren en hoef je de bus niet bij te tellen. ;)


Precies wat ik dus doe. :thumbup:

De 130PK versies lopen ook zeer mooi. En als ze gechipt worden zeker niet trager als een 174PK.

Chrisjuh, bedankt! :thumbup:

jetta mk1 '82 04-10-2017 17:24

Bedankt voor de uitleg, vind zo’n bus wel gaaf/funtioneel maar niet voor dat soort bedragen :screwy:

vwjohnny 04-10-2017 18:11

Dikke bus 👍🏻 Ga je de caddy nog afmaken?

16-ventiler 04-10-2017 22:07

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Precies wat ik dus doe. :thumbup:

De 130PK versies lopen ook zeer mooi. En als ze gechipt worden zeker niet trager als een 174PK.

Chrisjuh, bedankt! :thumbup:


Erg mooie bus heb je trouwens! Vooral de Eta Beta velgen maken hem af

Wij hebben een T5 130 pk met handbak. Is origineel een Caravelle, die nu een dubbele cabine heeft. Bus heeft nu 268d gelopen. Gechipt, roetfilter en egr verwijdert. Loopt als een trein. Ook hebben wij de motor voorverwarmer omgebouwd tot standkachel. Dat is redelijk eenvoudige als je t5 is uitgerust met een webasto motor voorverwarmer. Er zit dan een sticker van webasto in je linker deur en achter je tankklepje nog een.

The Skinnmeister 05-10-2017 06:36

Gaaf zo met die velgen :thumbup:

Edition-Blue 08-10-2017 19:21

Netjes Dennis!

Dennis-Mash 12-10-2017 11:44

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. :thumbup:

vwjohnny, Het Caddy project ben ik mee gestopt. Een Transporter was simpel weg veel interessanter en efficienter naar verloop van tijd.

16-ventiler, de 130pk varianten zijn ook zeker niet verkeerd nadat ze gechipt zijn. Heb met een dergelijke bus ook proefreden en dat ging zeker net zo vlot of nog vlotter. Een motorvoorverwarmer heeft mijn T5 niet. Standkachel ook niet helaas.


All times are GMT +1. The time now is 02:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.