Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Garage vloer ervaringen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71789)

Christiaan 23-06-2010 13:25

Garage vloer ervaringen
 
Op niet al te lange termijn kan ik mijn nieuwe garage gaan betrekken, en dan bedoel ik ook echt "nieuw". (wordt op dit moment gevoegd)

Er ligt een mooie gevlinderde beton vloer in, maar hier wil ik dus iets overheen gaan leggen.

A) Tegels
B) Epoxy gietvloer
C) Garagetrac

Optie C lijkt me een erg mooie oplossing, vind er op internet wel ervaringen over, maar voornamelijk in de US of A..

Of is er nog een andere mooie optie om eens naar te kijken?

T.C.Z.L 23-06-2010 13:49

Bekijk deze eens:
http://www.racedeck.nl/index.php?op...ntpage&Itemid=1
http://dwlvloeren.nl/

Tapestaartje 23-06-2010 14:03

Als optie C je bevalt is aluminium traanplaat misschien ook wel een optie?!?
Weet niet wat de afmetingen van je garage en de kosten van Garagetrac zijn, maar mijn gevoel zegt dat dit goedkoper is...

Ter vergelijking: 1 Alu traanplaat van 2500*1250*3.5/5mm kost een particulier ±E150,-

geezer 23-06-2010 14:16

Alu is lekker fris als je onder de auto ligt te klussen (o_0)

Matheo 23-06-2010 14:22

Garagetrac (optie C) kost 32,50 euro per m2..

Tapestaartje 23-06-2010 14:52

Quote:
Originally Posted by Tapestaartje
Ter vergelijking: 1 Alu traanplaat van 2500*1250*3.5/5mm kost een particulier ±E150,-


Quote:
Originally Posted by Matheo
Garagetrac (optie C) kost 32,50 euro per m2..


Qua kosten zal traanplaat dan toch nog wel iets goedkoper zijn, ervan uitgaande dat de dikte niet perse 3.5/5mm hoeft te zijn...

Matheo 23-06-2010 14:58

Denk ik ook, maar werkt niet echt ideaal denk ik. Zowiezo meer werk om te leggen.

Ik kwam deze ook nog tegen http://www.swisstrax-webshop.nl/

Iets goedkoper gok ik (?) Ik ben zelf ook op zoek, ik heb vanaf 1 juli ook een aardige garage netjes te maken ;)

Christiaan 23-06-2010 15:09

Garagetrack & Racedeck komen uit dezelfde fabriek, zit alleen iets kwaliteits verschil in, maar dus ook prijs verschil.

Traanplaat vind ik er absoluut niet uitzien, en als je dat vloeistof dicht wilt hebben, moet je het aan elkaar bakken & braden.

Door het kliksysteem van Racedeck.Garagetrac is de vloer heel makkelijk te leggen, en zou deze ook vloeistof dicht moeten zijn. Daarnaast zitten er in deze vloer openingen aan de onderzijde, waardoor je betonvloer kan blijven ademen, dus het niet kan verstikken....

Gaat om een oppervlakte van 24m2, dus een garagetrac vloer is nog wel betaalbaar voor deze oppervlakte.

@Matheo, Swisstrax ga ik ook nog even bekijken, was ik nog niet tegen gekomen....

Edit: Swisstrax & Garagetrac schelen qua prijs niet veel....

Marcski 23-06-2010 15:50

Quote:
Originally Posted by Tapestaartje
Qua kosten zal traanplaat dan toch nog wel iets goedkoper zijn, ervan uitgaande dat de dikte niet perse 3.5/5mm hoeft te zijn...



garagetrac is geen metaal maar een rubber, hoor, het heeft alleen die structuur

Christiaan 23-06-2010 15:56

@Marcski Wat ligt er bij jou in je garage?

VeeDubber 23-06-2010 15:59

Je kan ook een Marothaan Coating leggen

Edit: Net ff gekeken, maar de prijs ligt hiervan wel aanzienlijk hoger. Dus dat zal hem niet worden denk ik

Marcski 23-06-2010 16:10

Quote:
Originally Posted by Christiaan
@Marcski Wat ligt er bij jou in je garage?


tegels, op de vloer en halverwege de muren;



goedkoop en goed schoon te houden, maar als ik de keuze nu had zou ik voor een garagetrac-variant kiezen

Zeend 23-06-2010 18:38

Quote:
Originally Posted by Marcski
tegels, op de vloer en halverwege de muren;



goedkoop en goed schoon te houden, maar als ik de keuze nu had zou ik voor een garagetrac-variant kiezen



Is dat een garage?
Het lijkt meer op een drive-in keuken!

Jens

Mitta 23-06-2010 19:18

Wel heel mooi:D

en een Drive-In keuken, leuk idee!:D

Tjaap 23-06-2010 22:44

Quote:
Originally Posted by Matheo
Garagetrac (optie C) kost 32,50 euro per m2..

voor dat geld ga ik bij Hornbach een eikenhouten vloer voor de huiskamer kopen. :wow:

monark 23-06-2010 23:03

je moet je afvragen waar ga je hem voor gebuiken, voor stalling en kleine werkzaamheden......dan zeg ik tegels of een epoxy/polyurithaan 2 comp vloer.

ga je grove verbouwingen aan autos doen zoals lassen slijpen en grote reparaties zeg ik de gevlinderde vloer houden dat is het allerbeste en hoef je ook nergens om te denken.

wij sleutelen nogal veel en dat gaat van laswerk en vrij grote projecten tot spuitwerkzaamheden dus wij hebben een echt werkhok en dat hou je nooit schoon.

gr pieter.

Tapestaartje 24-06-2010 08:02

Quote:
Originally Posted by Marcski
garagetrac is geen metaal maar een rubber, hoor, het heeft alleen die structuur


Stimmt, maar Alu traanplaat had misschien wel optie D kunnen zijn...

;)

JerryGT 25-06-2010 14:26

Gewoon van die rubberen tegels. ligt bij ons in de werk plaats ook. Is in een ochtend gelegd, vloeistof dicht en zéér makkelijk schoon te maken.

leverancier is Fredericks dacht ik?

Matheo 25-06-2010 14:46

Quote:
Originally Posted by Tjaap
voor dat geld ga ik bij Hornbach een eikenhouten vloer voor de huiskamer kopen. :wow:


Ik vindt het ook een beetje te gek.. ik wil wel een mooi vloertje in de garage, maar de rest van het huis moet ook nog een opknapbeurt hebben..

joostvw 25-06-2010 15:04

wij hebben zo'n exopy vloertje.
volgens mn pa ook best prijzig.
heb er al heel veel zooi op gegooit/gespoten en krijg het nog altijd schoon.
heb nog een potjes staan trouwens van dat spul.
1 puntje: er kwam 1 klein stukje los van de betonvloer. zat een soort luchtbel onder denk ik of het kwam gewoon omdat het beton eronder nog te stoffig was.

als ik zelf een garage zou moeten doen zoe ik marksci na-apen. wat een heerlijk zicht is dat zeg!
en tegels zijn ook goed schoon te houden. de motorzaak waar ik heb gewerkt hadden ze ook gewoon grijze tegels in de werkplaats.

andere optie:
bij de brommerzaak waar ik heb gewerkt hadden ze een speciale werkplaatsvloer. dit waren eigenlijk ook rubber/kunststof tegels van 40x40 of 50x50 en dan met een geel randje ertussen, kent iemand dit?


All times are GMT +1. The time now is 21:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.