Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car CafĂ© (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   waar verbaas jij je over als je aan het verkeer deelneemt? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36892)

G-eert-40 26-11-2007 17:58

waar verbaas jij je over als je aan het verkeer deelneemt?
 
aan de hand van wat persoonlijke ervaringen die ik tegenkom in het verkeer ben ik eens benieuwd wat jullie zoal mee maken op de weg. zal even aftrappen:

- op de snelweg een krant lezen op het stuur (geen tabbloid formaat)
- je eigen rustig scheren in de drukke ochtend spits
- uitgebreid opmaken terwijl je aan het bumperkleven bent.

:screwy:

ben benieuwd.

Christiaan 26-11-2007 18:00

Waar ik me over verbaas??

Hoeveel debielen er op de nederlandse wegen rondrijden.......

Big_Mac_Mark 26-11-2007 18:01

- Het schrikbarend lage denk- en handelniveau van sommige mensen op de weg!

mk2 stoo 26-11-2007 18:06

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Waar ik me over verbaas??

Hoeveel debielen er op de nederlandse wegen rondrijden.......

was ook het eerste wat in in mijn hoofd opkwam bij het lezen van de titel van deze thread :D :D
Denk dat ze rijbewijsen weggeven met airmiles tegenwoordig :D

Alberto 26-11-2007 18:13

moet ik ook ff .............

Zollie 26-11-2007 18:14

precies hetzelfde antwoord hier!

hoeveel debielen er wel niet in een auto mogen rijden. ook op de fiets heb je daar erg veel last van (laatst weer half op een saab beland, rotindes zijn ook lastig)..

en het niet opmerken van de geopende spitsstrook op de A28 richting utrecht. groene pijlen en alles... maar ik kan zomaar 160 rijden op de meest rechter baan... ik vind t best.

en ook raar, dat maar heel weinig mensen gewoon structureel bij elke wijziging van richting hun daarvoor bestemde aanwijzer gebruiken, hoe moeilijk is het?

golf3freak 26-11-2007 18:18

dwazen die hun richting niet aangeven bij een rontonde en dat je er zowat bove opzit en dan gaan ze ook nog zielig kijken dat je er vlak op zit

maniacmark 26-11-2007 18:23

richtingaanwijzer is volgens mij voor veel mensen te duur: ze hebben deze optie niet op hun auto (of gebruiken het uit een vreemd principe niet)

mistlicht voeren terwijl het schitterend weer is

je stereo zo hard zetten dat je de ambulance die achter je staat (uiteraard met loeiende sirenes) niet hoort

vw dennis 26-11-2007 18:24

Wat is er mis met scheren in de auto?! :rolleyes:

Ik heb een hekel aan:
Bumperklevers, mensen die exact de juiste snelheid rijden,
mensen die te langzaam rijden,
mensen die lopen te treuzelen in het verkeer,
mensen die te lang blijven staan als het licht groen is,

En waarschijnlijk kan ik zo wel even doorgaan. Kortom, ik hou van vlot (niet verschrikkelijk hard) doorrijden :D

Dasher 26-11-2007 18:28

Dat mensen vlak voor een vrachtauto langsscheren om uit te voegen :screwy:

Dat mensen op een uitvoegstrook massal voor een vrachtauto duiken en hierbij zijn remafstand, toch wel belangrijk met 40 ton +, zodanig verkleinen dat de chauffeur met zweet in zijn naad een ongeval probeerd te voorkomen.

En dan hoor je op het nieuws dat er weer een op zijn kant ligt :mad: Is het nou zo moeilijk om daar een beetje rekening mee te houden? Ik heb zelf ook een tijd gereden en nu dat ik alleen nog op de brandweerauto rijd erger ik mij steeds meer aan mensen die geen rekening houden met draaicirkel en remafstand van de grote jongens..................

Sorry Volkswien het moest er even uit ;) en zo zijn er nog wel tachtig dingen te noemen m.b.t. vrachtauto's

golf3freak 26-11-2007 18:32

oude mensen die met 70 80 km de snelweg op komen en jij hangt er maar achter
overdag mistlicht voeren zou verboode moeten worden
stoel helemaal in lig stand schuin hange en een hand aan het stuur en maar in ze vrij gasse

mk2 stoo 26-11-2007 18:32

Quote:
Originally Posted by Dasher
Dat mensen vlak voor een vrachtauto langsscheren om uit te voegen :screwy:

Dat mensen op een uitvoegstrook massal voor een vrachtauto duiken en hierbij zijn remafstand, toch wel belangrijk met 40 ton +, zodanig verkleinen dat de chauffeur met zweet in zijn naad een ongeval probeerd te voorkomen.

En dan hoor je op het nieuws dat er weer een op zijn kant ligt :mad: Is het nou zo moeilijk om daar een beetje rekening mee te houden? Ik heb zelf ook een tijd gereden en nu dat ik alleen nog op de brandweerauto rijd erger ik mij steeds meer aan mensen die geen rekening houden met draaicirkel en remafstand van de grote jongens..................

Sorry Volkswien het moest er even uit ;) en zo zijn er nog wel tachtig dingen te noemen m.b.t. vrachtauto's

Ben ik helemaal met je eens, maar misschien kan jij een vraag beantwoorden voor mij.....
Waarom vinden vrachtwagen chaffeurs het nodig om een vrachtwagen die 80kmh rijdt in te halen met 81kmh?

Djinn_4fun 26-11-2007 18:32

Opjagers, seiners, bumperklevers, de niet richting aangevers, de niet kijkers, de "kijk-mij-ik-heb-een-nieuwe-auto-dus-ik-heb-voorrang" rijders de leaseautorijders die denken dat ze alles kunnen maken.

(geldt natuurlijk niet voor elke lease rijder of nieuwe auto rijder maar valt wel op.)

Djinn_4fun 26-11-2007 18:34

Tevens ook mensen die het niet waarderen dat je je aan de maximum snelheid houdt met je kinderen in de auto en agressief duwen en jagen

Dasher 26-11-2007 18:34

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Ben ik helemaal met je eens, maar misschien kan jij een vraag beantwoorden voor mij.....
Waarom vinden vrachtwagen chaffeurs het nodig om een vrachtwagen die 80kmh rijdt in te halen met 81kmh?


Geen idee :confused: Had ik zelf nooit last van :D laatste vrachtwagen waar ik op reed was electronisch aangepast zodat ik 120km/h per uur kon :rolleyes: even voorbij en dan cruise weer op 90.........en lekker verder.

mk2 stoo 26-11-2007 18:36

Quote:
Originally Posted by Dasher
Geen idee :confused: Had ik zelf nooit last van :D laatste vrachtwagen waar ik op reed was electronisch aangepast zodat ik 120km/h per uur kon :rolleyes: even voorbij en dan cruise weer op 90.........en lekker verder.

hehehe :thumbup: moeten ze standaard erin bouwen :D

golf3freak 26-11-2007 18:45

politie

Mister Cool 26-11-2007 18:45

Quote:
Originally Posted by Zollie
hoeveel debielen er wel niet in een auto mogen rijden.
en het niet opmerken van de geopende spitsstrook op de A28 richting utrecht. groene pijlen en alles... maar ik kan zomaar 160 rijden op de meest rechter baan... ik vind t best.


En dat is dan wel veilig/verantwoord/normaal rijgedrag :confused:

Jurgen Santana 26-11-2007 19:06

Quote:
Originally Posted by Zollie
en het niet opmerken van de geopende spitsstrook op de A28 richting utrecht. groene pijlen en alles... maar ik kan zomaar 160 rijden op de meest rechter baan... ik vind t best.


Mensen die 160 over de rechterbaan rijden zijn waarschijnlijk weer een bron van ergernis voor andere automobilisten.

Wat mij opvalt in het verkeer is dat iedereen naar de fouten van anderen kijkt, zich enorm ergert aan de rest maar zelf ook lang niet foutloos rijd.

Je hoort niemand over zijn eigen fouten, het is altijd de ander ;)

golf3freak 26-11-2007 19:07

meschien rij je zelf wel behoorlijk kloote


All times are GMT +1. The time now is 06:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.