Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Kopen of laten staan? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114768)

RATFINK 25-05-2013 19:49

Kopen of laten staan?
 
Kan voor een leuk bedrag een '90er Polo kopen, een 1.3 40kW maar daarvan is de distributie vervangen nadat deze is geknapt.

Nu loopt de motor onregelmatig en valt soms uit. Omdat ik al een tijdje niet meer met de VW's in aanraking ben geweest is mijn vraag of dit nog voor een leuk bedrag te repareren is. Zijn er plenty onderdelen of ruilmotoren in omloop?

Ik hoor het graag!

Polo1w 25-05-2013 21:08

Zijn in weze oersimpele motoren, kan je zat onderdelen voor weinig van vinden.
En stel dat er door eerdere distributie-problemen wel een klep krom is oid, zo'n kopje heb je er snel vanaf!
Ben bij een 90'er polo eerder bang voor roest, dan voor de techniek.
Succes!

Polo1w 25-05-2013 21:09

En ik vraag me eigenlijk af of de distributie wel goed op tijd staat na de laatste vervanging.

Pewi Vwteam 25-05-2013 21:13

1.3 kan vrij rond draaien kleppen raken de zuigers niet.

RATFINK 25-05-2013 21:19

Dank, daar kan ik al wat mee. Roest is geen punt, hij is echt netjes. Je zou bijna zeggen oud vrouwtje en altijd binnen...

Polo1w 25-05-2013 21:23

Dus dan zowiezo geen klep krom.
Scheelt alweer.

The_Maxx 26-05-2013 00:07

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
1.3 kan vrij rond draaien kleppen raken de zuigers niet.


Hardstikke fout :screwy:

Bij deze blokken raken de kleppen de cilinders al als de driem hooguit 1 tandje verkeerd staat. Er zijn wel sleeptuimelaars die vrij kunnen draaien, maar die waren in de 90er polotjes al (lang) niet meer te vinden.
Dus gebroken distributieriem staat zowat gelijk aan motorschade bij deze blokken.
Je mag blij zijn dattie nog loopt. Dan is er nog hoop!
Kopje liften en kijken wat de schade is.
Onderdelen en ruilmotoren (en cilinderkoppen) zijn makkelijk te krijgen en veel is plug and play als het van een ander blok komt (niet alles natuurlijk). Bijkomstig voordeel is dat het goedkoop is!

RATFINK 26-05-2013 11:03

Mmm, nou dan laat ik deze wel even aan mij voorbij gaan. Het is nog geen winter en goed lopende exemplaren zijn te koop voor iets meer.

Bedankt voor de info en dan kan deze thread op slot :lock:

The_Maxx 27-05-2013 01:55

Quote:
Originally Posted by RATFINK
goed lopende exemplaren zijn te koop voor iets meer.


Beetje geluk hebben vind je een goed lopend en uitziend exemplaar voor minder ;)

RATFINK 27-05-2013 22:27

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Beetje geluk hebben vind je een goed lopend en uitziend exemplaar voor minder ;)


Haha, nou dat valt te bezien. Ik vind dat ze nogal aardig geld vragen.

The_Maxx 27-05-2013 23:28

Quote:
Originally Posted by RATFINK
Haha, nou dat valt te bezien. Ik vind dat ze nogal aardig geld vragen.


Vind ik ook. Men ziet graag goud geld voor iets wat soms bijna oud ijzer is tegenwoordig.

Sjon 30-05-2013 07:49

.


All times are GMT +1. The time now is 22:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.