Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 1100 slaat niet meer aan na zonder benzine vallen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100889)

Keeper 08-06-2012 14:51

Golf 1 1100 slaat niet meer aan na zonder benzine vallen.
 
Hallo,

Ik ben met mijn Golf zonder benzine gevallen (ik weet het, beste oplossing is op tijd gaan tanken, maar dat deed ik dus niet. :p )

Nu, sedert ik zonder benzine gevallen ben krijg ik hem niet meer gestart.

Het is eigenlijk al van september, dus ik heb al heel wat afgefietst dit halve jaar, maar ik begin het nu toch stilaan beu te geraken. Zeker nu het goed weer begint te worden en ik vakantie in het vooruitzicht heb. (als student zijnde)

Wat ik al vervangen/gedaan heb:

-Nieuwe benzinefilter
-Carburator ultrasoon gereinigd en gereviseerd
-Andere carburator geprobeerd
-Nieuwe bougies
-Nieuwe bougiekabels
-Nieuwe condensator
-Nieuwe rotor
-Nieuwe contactpunten
-Nieuwe stroomverdeler (Delco) zelf, helemaal vervangen

En nog steeds wil die niet aanslaan.

Als ik de gas helemaal indruk dan blijft hij voor een 5-tal Ã* 10-tal seconden draaien op een zeer laag toerental (veel lager dan stationair hoort te zijn.) , waarna hij weer uitvalt. Als ik dan ook maar een beetje de gas los valt hij ook onmiddellijk uit.

Is er iemand die al ooit hetzelfde probleem heeft voorgehad?

Zoja, wat is bij u dan de oplossing geweest?

Anderen mogen natuurlijk ook meedenken, waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien, en alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd. :thumbup:

Groeten,

Carl

P.S.: Ik wist niet waar dit topic juist thuishoort,dus zet ik het maar onder de subcategorie Motoren en ook onder die van Golf mk1. Indien dit niet zo hoort, laat het me even weten en dan verplaats ik die wel. :)

Alexander92 08-06-2012 16:41

Hoor je je brandstofpomp lopen als je het contact aangooid?

Kessels 08-06-2012 16:49

De brandstofpomp is mechanische en zal je na mijn weten niet horen lopen bij contact.
Het kan zijn dat er vuil in de tank zit en door het leeg rijden van de tank in de aanvoer is gekomen.
Als ik jou was zou ik de aanvoer eens controleren in de tank.
Verder kan het ook nog zijn dat je brandstof slang ergens gescheurd is waardoor hij geen benzine maar lucht aanzuigt.

Succes

2H-2H 08-06-2012 17:08

Klopt er zit geen electrische brandstof pomp op :)

De pomp zit op de cilinderkop en wordt via de nokkenas aan gestuurd.
Op de eerste cilinder.

Maar er kan troep in de leiding zitten, mischien kun je het doorblazen met perslucht.

Loopt de wel met een externe tank? (jerrycan)

Yellowbug 08-06-2012 17:26

Er kan ook een vacuum lek zijn. Dit kan zitten in je vacuumslangetjes (als een 1100 die al heeft) je voetpakking kan kapot zijn. Rembekrachtiger kan lek zijn waardoor hij daar ook valse lucht krijgt. Staat je onmtsteking wel goed nadat de kontaktpuntjes vervangen zijn. Is de kontakthoek goed (kontaktpuntafstand ca 0,4- 0,45mm op hoogste punt nok)?
Staat je nokkenas op tijd? (distributieriem een of twee tanden overgeslagen).

Keeper 08-06-2012 17:49

Is idd een mechanische pomp.

Mijn benzinefilter vult normaal, dus denk ik precies dat het in de aanzuiging ook niet echt kan liggen?

Maar eens proberen met een extern tankje is inderdaad wel een goed idee, dat probeer ik zeker eens!

Voetpakking en dergelijke zijn nieuw, ik heb alle pakkingen aan de carbu vervangen.

Nokkenas staat nog steeds op tijd ja, is gewoon zonder benzine gevallen. Distributieriem wis trouwens nog redelijk recent ook.

Contactpunten zijn goed afgesteld, contacthoek ook.

Alexander92 08-06-2012 18:58

Stom, mechanisch inderdaad! :screwy: :headshot:

dakeraf 08-06-2012 23:06

zou toch eens de leiding van je benzinepomp naar de carburateur loshalen dan tijdens starten kijken of de pomp brandstof geeft.

Keeper 26-06-2012 22:13

Pomp geeft benzine, dat had ik al gecheckt. Toch bedankt.

Ook heb ik eens een leidingske gelegd vanuit een jerrycan met benzine rechtstreeks naar de benzinepomp, weliswaar met een filter tussen. Ook dit maakt niets van verschil, dus vuil in de tank of leidingen kan ik bij deze ook uitsluiten.

Ik heb daarnet wel gezien dat, als ik hem op BDP zet, afgaande op de merktekens aan de krukaspoulie, het nokje aan de rotor in de stroomverdeler niet helemaal bovenaan staat. Waardoor de contactpunten dus ook nauwelijks openstaan.

Is dit normaal? Is trouwens het BDP merkteken aan de krukaspoulie het effectieve BDP, of wordt er rekening gehouden met de nodige graden voorontsteking?

Indien dit niet zo is zit ik eraan te denken dat mijn distributieriem misschien een tand versprongen is. Dit is al heel vergezocht aan het geraken, maar op den duur moet ik het in zo'n dingen gaan zoeken vrees ik.

Nu denk je natuurlijk, je kan dit toch rap eens controleren. Dit heb ik gedaan, maar ik twijfel. Allereerst staat de riem nog steeds strak gespannen, zoals het hoort.

Ik heb ook gekeken of hij nog steeds op zijn merkpunten staat, en daar ben ik ook niet zeker van. Aan de krukas weet ik nu eigenlijk niet of het merkpunt tussen die 2 tandjes moet staan, of gelijk met de rand (aan de buitenkant) van het eerste tandje? Is er iemand die dit kan bevestigen?
Nu staat het namelijk aan de buitenkant van het eerste tandje, en als ik het tussen de 2 tandjes zou zetten, scheelt dit toch een tand op de distributieriem ongeveer.
(Ik weet het, een rare uitleg, maar ik zorg zo snel mogelijk voor foto's.)

Edit: Foto toegevoegd! Moet het merkteken gelijk staan met nummertje 1 of nummertje 2? Nu stond het namelijk gelijk met nummertje 1.



Dit zou, volgens mij toch, niet echt een gevolg kunnen zijn van het feit dat ik zonder benzine gevallen was, maar misschien was het gewoon stom toeval dat dit gelijktijdig voorgevallen is?

Yellowbug 26-06-2012 22:33

Merkteken is BDP. De groef op de krukaspoelie staat dan gelijk met het merkteken op de kap.
Dus je contactpunten staan dan al open. Die openen normaalgesproken ca 6º voor BDP.
Wanneer de kontakpunten maximaal zijn geopend, moet je een opening meten van 0,4 - 0,45mm. Als ze te krap staan start ie ook moeilijker.

Heb je misschien de sproeiers verwisseld?

guusvandevenne 26-06-2012 22:34

Ik heb een keer iets gehad wat een klein beetje hier op leek. Bij mij startte de auto steeds niet op een half volle tank, kreeg de carb ook geen benzine. Bij mij bleek het uit eindelijk een hele kleine lekkage te zijn in de benzineslang ergens in de buurt van de tank. De auto lekte soms ook een heul klein beetje. Daardoor zoog de pomp lucht aan inplaats van benzine.
Weet niet of het al genoemd was, maar is bij het droog vallen niet per ongeluk vuil in de pomp vast komen te zitten waardoor deze het niet meer doet?

Misschien heb je er iets aan. Succes!

Jel Golf 2 GTI 26-06-2012 23:02

EDIT: had er over gelezen dat je dat al vervangen had.

Start hij wel op remmenreiniger bv??

Yellowbug 26-06-2012 23:08

Wat je ook kunt proberen is om met startpilot (ether) in je carburateur te spuiten tiijdens de start en kijk of ie daar op blijft lopen. Als ie daar op start (met een beetje gas, niet planken), heb je een brandstofprobleem. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je pomp defect is (of verstopt), zoals Guus ook al aangaf.

Keeper 26-06-2012 23:30

Bedankt voor het meedenken.

Sproeiers en dergelijke heb ik niets aan veranderd.
Ik heb er vandaag nog remreiniger in gespoten, en had wel de indruk dat hij wat sneller starte. Hij bleef trouwens ook draaien, zij het wel enkel op choke. (Dit was ik nog vergeten te vermelden.)

Alleen rookte hij veel te zwart, immens staan pruttelen en 'scheten laten', wat er allemaal op duidt dat hij veel te rijk staat. Hij was ook totaal niet in staat om te rijden, daar draaide hij veel te beroerd voor.

Ik ben dus wel zeker dat de carburator benzine krijgt. Ik heb dan de luchtschroef van de carburator dan eens 2 toeren opengezet, zo staat het in de how-to toch als basisinstelling aangegeven. Hij bleek ook zeker meer dan 10 toeren open te staan. Verklaart allemaal al redelijk veel.

Ook heb ik dan nog eens geprobeerd om mijn ontsteking nog eens behoorlijk af te stellen. Dit door gebruik te maken van een lampje die ik aan mijn bobijn aangesloten had, en dan de stroomverdeler gaan verdraaien tot op het moment dat het lampje uitgaat. (Je kent het truukje wss wel?) Alleen ging het lampje op geen enkel moment uit, wat het wel deed was op de ene plaats feller branden, en dan tijdens het verdraaien plots weer minder fel branden. Dit is volgens mij toch ook niet normaal?

Na mijn ontsteking dan maar terug te zetten zoals ze stond wou hij weer niet meer starten.

Ik blijf het echt raar vinden...

Erik Baas 26-06-2012 23:37

Quote:
Originally Posted by Keeper
Moet het merkteken gelijk staan met nummertje 1 of nummertje 2?

"O" is het BDP, "Z" is voor het op tijd stellen van de ontsteking mbv. een flitslamp.

Yellowbug 26-06-2012 23:42

Truukje met het lampje ken ik ja. Heb je hem wel aan de goede kant van de bobine aangesloten? Je moet hem aansluiten op de aansluiting die naar de contactpunten gaat.
Is je condensator wel goed?

Even op de foto terugkomend. Z is het ontstekingstijdstip en 0 is bdp ;)
Merkteken van de poulie moet gelijk staan met het rode streepje.

Edit; Ik zie dat Erik ook nog wakker is en me net voor was :thumbup:

staande golf 27-06-2012 15:44

Staan je contactpunten wel goed?

Jel Golf 2 GTI 27-06-2012 16:18

ik heb mijn krukaspoelie altijd afgesteld op het streepje nummer 2.

Ben je zeker dat je een vonk krijgt??

staande golf 27-06-2012 17:27

ja, anders liep die ook niet op remmenreiniger ;)

Keeper 27-06-2012 19:01

Pffff,

Met de Z krijg ik hem mooi gelijk gezet, zoals hij ook stond, maar met de O krijg ik hem niet gelijk. Ofwel staat hij er een halve tand voor, ofwel een halve tand erachter. Is dit normaal?

Het lijkt wel dat, hoe langer ik er aan bezig blijf, hoe verder ik sta. :s


All times are GMT +1. The time now is 22:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.