Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 uit '82, 16V KR met dubbele Solexen.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12148)

TimMK1 20-07-2005 14:28

Golf 1 uit '82, 16V KR met dubbele Solexen..
 
Ik post ook eindelijk maar eens wat foto's van het project. We zijn er nu denk ik een maand mee bezig.. Blokje loopt inmiddels al. Er zit een 5-bak van een gti type 1 op. Verder is het blok gewoon origineel op de solexen na dan.. Wat nog moet gebeuren is alles netjes afwerken, gaskabel nog vastzetten en schakelmechanisme in orde maken.. Hier wat fotoos














Dit is de golf hier komt nog 14 inch verbreed staal onder, en hij moet nog wat zakken.



Dit de nieuwe aanwinst, het is een 1.1 met 50pk, gekocht van een vwforumlid..

Binnenkort meer..

carbreaker de autosloper 20-07-2005 16:28

ik vind dat het kleppendeksel er erg mooi uit ziet en ook de carburateurs nu nog effe in die beige ....

René 20-07-2005 16:30

Quote:
Originally Posted by TimMK1



Dit de nieuwe aanwinst, het is een 1.1 met 50pk, gekocht van een vwforumlid..

Binnenkort meer..



cool!! mijn oude golf 1 :D

edit:

sorry was ff afgeleid door mijn oude golfje dat ik vergat te reageren op je project :redface:

super!! het oogt echt geweldig en zal ook wel geweldig rijden!

TimMK1 24-07-2005 10:55

Haha gaaf René dat het je oude golf is.. Echt een prima ding! Alleen slipt de koppeling als een wilde voor de rest niks mis mee!

HotWheels 24-07-2005 13:23

leuk project!
wat voor radiateur is dat? past er geen 4de kelk meer naast? en hoe lang zijn deze kelken? ben namelijk met exact 't zelfde bezig!
40mm carb's?

keep up the good work!

VWijchen 24-07-2005 14:07

ziet er gelikt uit :tongue: :tongue:

TimMK1 24-07-2005 14:30

Bedankt voor de reacties. Radiateur is van een Renault Fuego, het was een gereviceerde en kostte 90 euro, de fan van een 1.5 past hier precies overheen. De 4e kelk past er nog wel naast, maar dan moet eerst die plaat eraf zodat we zegmaar die kelk samen met die plaat ineens monteren, want zo kan het niet gemonteerd worden, zijn allemaal nog schoonheidsfoutjes die we nog moeten wegwerken. Ja de carb's zijn 40mm groot, hoelang de kelken zijn weet ik niet. Ben woensdag vrij dus dan zalk ze ff voor je opmeten!

Black Devil 24-07-2005 14:38

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Haha gaaf René dat het je oude golf is.. Echt een prima ding! Alleen slipt de koppeling als een wilde voor de rest niks mis mee!


Cool ding, alleen nog netjes afwerken.

Heb nog wel een koppeling liggen voor de 1.1....

TimMK1 06-08-2005 21:27

We zijn alweer een stukje verder, hij heeft vandaag voor het eerst gereden. Zit best wat power in. Zit inmiddels 14 inch verbreed staal onder in de maten 7.5j en 8j met bandjes 195-45-14. Naja goed hij moet alleen nog afgesteld worden en ik zoek ook nog een schakelmechanisme van een golf 1 met een 5bak. En owja @ black devil kdoe maar liever meteen een nieuwe koppeling in de golf, maar bedankt voor het aanbod! Hier wat fotooooos

















Zo was de velg


In de zinkspray

Nou dit was het weer voor even binnenkort misschien geluidsfragmentje!

ingrob 06-08-2005 21:39

zo dat ziet er toppie uit! :eek:
ik heb net de zelfde stalen velgen liggen en wil ze ook 7,5 en 8j laten maken.
zijn dat ook met etwaarde 38?
ziet er vet uit hoor die velgen ;)

ingrob 06-08-2005 22:16

ps.waar heb jij de velgen eigenlijk laten verbreden?

oergolf 07-08-2005 00:06

Ziet er al lekker strak uit!!! Ik dacht dat jij alleen een blauwe GTI had of ben ik mis met een andere Tim?

Leuk project, echt eentje om te blijven volgen!

HotWheels 07-08-2005 10:58

vette sjit! ook mooi zo cross country.... ;)

ik heb nog een 2y-bak liggen, weet alleen de staat niet want heb 'm zo van iemand gehad. miss dat jij dat kan zien?

VWijchen 07-08-2005 11:22

blits ding waaaaaaaa

TimMK1 07-08-2005 11:41

Quote:
Originally Posted by ingrob
zo dat ziet er toppie uit! :eek:
ik heb net de zelfde stalen velgen liggen en wil ze ook 7,5 en 8j laten maken.
zijn dat ook met etwaarde 38?
ziet er vet uit hoor die velgen ;)

Jaa dit is ook et-38 ze steken wel een klein stukje uit maar wil me randen nog wel laten verbreden. Kheb ze bij velgenservice in hellevoetsluis laten verbreden trouwens.

TimMK1 07-08-2005 11:45

Quote:
Originally Posted by oergolf
Ziet er al lekker strak uit!!! Ik dacht dat jij alleen een blauwe GTI had of ben ik mis met een andere Tim?

Leuk project, echt eentje om te blijven volgen!


Dankje dankje, jaa ik heb nooit een blauwe gti gehad, helaas :p Je zit mis denk ik ;)

vwleusden 09-08-2005 16:46

nice poject.

Die plaat is origineel voor een filter van bijv. Pipercross. rickyrick is ook bezig met een 16V carb in een Mk1 maar dan met een automaat en hij heeft aanzienelijk meer ruimte over tussen de carbs+filters en radiator dan jij.

TimMK1 09-08-2005 20:06

Ja ik weet het spruitstuk van rickyrick is ook een flink stuk korter, maar het past allemaal net dus dat is mooi.. Moet nog wel zien hoe en watvoor filters ikga plaatsen..

vwleusden 09-08-2005 21:10

dat spruitstuk heb ik geleverd aan hem. Filters kan je van die foamsokjes kopen, druk je zo om de kelk heen. Pipercross heeft ze o.a.

bobby-digital 09-08-2005 21:43

Quote:
Originally Posted by vwleusden
nice poject.

Die plaat is origineel voor een filter van bijv. Pipercross. rickyrick is ook bezig met een 16V carb in een Mk1 maar dan met een automaat en hij heeft aanzienelijk meer ruimte over tussen de carbs+filters en radiator dan jij.


rickyrick heeft ook een radiateur van een corsa diesel waardoor je meer plaats voor je kelken hebt en er nog een filter op kwijt kan......

moet ik ook nog doen, heb nu een radiateur van een honda civic maar denk dat die iets te klein is, waardoor het wat warmer wordt als de bedoeling is


All times are GMT +1. The time now is 18:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.