![]() |
PL perikelen
Heb voor weinig een PL + 2y bak over kunnen nemen.
Nu zitten er een aantal dingen op die er niet af fabriek onder horen te zitten.. afgedopt ventieltje op de inlaat: mij onbekende motorsteunen: Lijkt wel alsof het achterin een luchtkoeler heeft gelegen.. vw nummer 068 108 603: Weet iemand er meer van? |
heeft zo te zien achterin een t3 gelegen.....
|
dat verklaart waarschijnlijk waarom er niks meer van de koelslangen klopt.
deels verknipt etc. Heb het voor weinig kunnen kopen dus ik lig er niet wakker van, de originele carterpan is erbij. wel mist het rubber gedeelte tussen de inlaat en spinnekop. en de kabelboom+comp. |
aan de kant gooien die k-jetronic meuk en ombouwen naar digifant;)
|
Wat is er 'beter' aan digifant?
|
zuiniger,minder storinggevoelig,praktisch onderhoudsvrij en bulletproof.
|
Hangt er vanaf in wat voor auto ie komt, carbs geen optie?
|
ik was er vanuit gegaan dat ie hier>'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 in moet.....
|
zeker k jetronic gewoon weggooien, eenmaal gezeik lastig weer goedlopend te krijgen....
|
Dat klopt, hij moet in de 'calypso green' golf 2 komen. Het moet wel betrouwbaar blijven dus carbs zijn dan geen optie.
Zal me is gaan verdiepen in Digifant. |
Als je origineel wil gaan heb ik nog wel een spinnenkop enzo voor je.
|
Zoek eigenlijk de rubber delen van de inlaat en de luchtfilterbak gezien ik de luchtweger al heb :thumbup:
Digifant op de PL heeft een hoop werk en onderdelen van een g60 nodig. Denk dat ik eerst de boel op de manier zoals vw het ooit bedoeld heeft, wil opbouwen en dan kijken of het fatsoenlijk wil lopen. Ombouw naar digifant 1 kan dan altijd nog |
Beter op de sloop een ABF systeem scoren dan lijkt me....:thumbup:
|
Dat kan ook inderdaad, niet aan gedacht. maar zijn de vereiste onderdelen gelijk aan wat ik van een pg zou moeten pakken?
|
vanaf wanneer is digifant 1 geleverd, cq welke blokken?
zit namelijk zwaar te tobben om dit ook met mijn dx te doen ... |
Dacht van 89 met de g60
|
Vandaag het Blok opgetakeld en de originele carterpan eronder willen zetten. Valt me op dat de oliepomp nogal laag uitkomt...
Is het inderdaad zo dat dit van de T3 is, en ik een andere pomp moet hebben, of kan ik het aanzuigbuisje enkel vervangen? want als ik zo kijk lijkt alleen de aanzuigbuis recent geleden ge(de)monteerd te zijn. onderdeelnummer: 049 115 153 |
De pan past wel gewoon, maar geen idee hoeveel ruimte er is om olie aan te zuigen. Hoeveel mm/cm is dat normaal?
Verder is dus de t3 meuk eraf, nieuwe pijlstokhouder erin want deze was ook vervangen door een small-block pijlstok. carterpanpakking en tijdelijke olie liggen klaar om te gebruiken. nog even een pijlstok en bijhorende oranje pijlstokgeleider bestellen dan is carterpan/olie afgerond. |
Weet wel dat bij m'n vr6 en m'n abf die aanzuig van de olie ook zo goed als tegen de bodem van m'n carterpan zit..
|
Oliedruk bleef daarbij wel goed?
|
ja altijd, is gewoon origineel.
Dit weet ik 10000% zeker omdat de auto altijd in ons bezit is geweest en nooit eerder uit elkaar is geweest. Zit nog steeds de originele oliepomp in. Dus blijkbaar hoort dit zo. Bij de vr6 zit ie maar een paar mm van de carterpan af. |
motorbok gekocht, leek me wel handig :)
Wie kan me zeggen welk slangen/pijpjes er missen? |
Heb een luchtfilterbak en slangen gevonden.
Nu op zoek naar de waterslangen. Vermoed dat het blok een KR is, spinnekop, warmloopregelaar, zijn van een kr. |
Enne al meer uitgevonden van dit blok?
Zo te zien zijn die injectie onderdelen inderdaad van een KR |
Zag dat er stalen koppakking op zit.
Ben nog op zoek naar wat waterslangen, verders een beetje het forum in de gaten houden voor spullen enzo. Ben er nog niet helemaal uit of ik Ke-jet of k-jet wil gebruiken. Beide hebben de voor en nadelen, maar ik neig naar ke ivm het nieuwe model zekeringkast en draaien op euro95. |
Ben bang dat deze klus niet voortgezet wordt.
Het blok ligt al een jaar in de schuur en doe er eigenlijk niks mee. Ombouw die er eerder aan zou kom is naar TD(I) en dat pas als de RP kapot loopt maar zelfs dat gaat niet snel gebeuren.. |
Vandaag de kop eraf gehad. zuiger3 een hap uit de rand aan de inlaatkant. Je kijkt tegen de zuigerveer aan. zuiger4 wit en broos aan de inlaatkant.
Injectorbehuizen van cil 2 en 3 gescheurd en stukken verdwenen.. kop heeft een inlaat-as welke afgezaagd lijkt te zijn aan het einde. (voorheen een uitlaatas?) en heeft een verstelbaar tandwiel.. :rolleyes: zuigerwanden zijn wel fris, geen (voelbare) plekken/randen. niet best zo bij elkaar! Leuk voor onderdelen. |
All times are GMT +1. The time now is 18:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.