Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   PL perikelen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98747)

tim_j 15-04-2012 16:50

PL perikelen
 
Heb voor weinig een PL + 2y bak over kunnen nemen.
Nu zitten er een aantal dingen op die er niet af fabriek onder horen te zitten..




afgedopt ventieltje op de inlaat:



mij onbekende motorsteunen:
Lijkt wel alsof het achterin een luchtkoeler heeft gelegen..



vw nummer 068 108 603:



Weet iemand er meer van?

De Pul 15-04-2012 16:54

heeft zo te zien achterin een t3 gelegen.....

tim_j 15-04-2012 17:00

dat verklaart waarschijnlijk waarom er niks meer van de koelslangen klopt.
deels verknipt etc.
Heb het voor weinig kunnen kopen dus ik lig er niet wakker van, de originele carterpan is erbij.

wel mist het rubber gedeelte tussen de inlaat en spinnekop. en de kabelboom+comp.

De Pul 15-04-2012 17:02

aan de kant gooien die k-jetronic meuk en ombouwen naar digifant;)

tim_j 15-04-2012 17:04

Wat is er 'beter' aan digifant?

De Pul 15-04-2012 17:12

zuiniger,minder storinggevoelig,praktisch onderhoudsvrij en bulletproof.

Audi1981 15-04-2012 19:48

Hangt er vanaf in wat voor auto ie komt, carbs geen optie?

De Pul 15-04-2012 19:51

ik was er vanuit gegaan dat ie hier>'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 in moet.....

vento tdi 15-04-2012 19:53

zeker k jetronic gewoon weggooien, eenmaal gezeik lastig weer goedlopend te krijgen....

tim_j 15-04-2012 20:25

Dat klopt, hij moet in de 'calypso green' golf 2 komen. Het moet wel betrouwbaar blijven dus carbs zijn dan geen optie.
Zal me is gaan verdiepen in Digifant.

Tjeerd 15-04-2012 21:43

Als je origineel wil gaan heb ik nog wel een spinnenkop enzo voor je.

tim_j 16-04-2012 08:38

Zoek eigenlijk de rubber delen van de inlaat en de luchtfilterbak gezien ik de luchtweger al heb :thumbup:

Digifant op de PL heeft een hoop werk en onderdelen van een g60 nodig. Denk dat ik eerst de boel op de manier zoals vw het ooit bedoeld heeft, wil opbouwen en dan kijken of het fatsoenlijk wil lopen. Ombouw naar digifant 1 kan dan altijd nog

Audi1981 16-04-2012 11:02

Beter op de sloop een ABF systeem scoren dan lijkt me....:thumbup:

tim_j 16-04-2012 13:40

Dat kan ook inderdaad, niet aan gedacht. maar zijn de vereiste onderdelen gelijk aan wat ik van een pg zou moeten pakken?

GJ007 18-04-2012 00:10

vanaf wanneer is digifant 1 geleverd, cq welke blokken?
zit namelijk zwaar te tobben om dit ook met mijn dx te doen ...

tim_j 18-04-2012 22:58

Dacht van 89 met de g60

tim_j 17-06-2012 17:08

Vandaag het Blok opgetakeld en de originele carterpan eronder willen zetten. Valt me op dat de oliepomp nogal laag uitkomt...

Is het inderdaad zo dat dit van de T3 is, en ik een andere pomp moet hebben, of kan ik het aanzuigbuisje enkel vervangen?
want als ik zo kijk lijkt alleen de aanzuigbuis recent geleden ge(de)monteerd te zijn.

onderdeelnummer: 049 115 153





tim_j 17-06-2012 20:16

De pan past wel gewoon, maar geen idee hoeveel ruimte er is om olie aan te zuigen. Hoeveel mm/cm is dat normaal?

Verder is dus de t3 meuk eraf, nieuwe pijlstokhouder erin want deze was ook vervangen door een small-block pijlstok.
carterpanpakking en tijdelijke olie liggen klaar om te gebruiken.
nog even een pijlstok en bijhorende oranje pijlstokgeleider bestellen dan is carterpan/olie afgerond.


Sven-GTI 18-06-2012 08:01

Weet wel dat bij m'n vr6 en m'n abf die aanzuig van de olie ook zo goed als tegen de bodem van m'n carterpan zit..

tim_j 18-06-2012 08:04

Oliedruk bleef daarbij wel goed?

Sven-GTI 18-06-2012 09:59

ja altijd, is gewoon origineel.

Dit weet ik 10000% zeker omdat de auto altijd in ons bezit is geweest en nooit eerder uit elkaar is geweest. Zit nog steeds de originele oliepomp in. Dus blijkbaar hoort dit zo.
Bij de vr6 zit ie maar een paar mm van de carterpan af.

tim_j 27-06-2012 20:49

motorbok gekocht, leek me wel handig :)



Wie kan me zeggen welk slangen/pijpjes er missen?


tim_j 11-08-2012 22:11

Heb een luchtfilterbak en slangen gevonden.
Nu op zoek naar de waterslangen.

Vermoed dat het blok een KR is, spinnekop, warmloopregelaar, zijn van een kr.






Gino89 07-09-2012 19:50

Enne al meer uitgevonden van dit blok?

Zo te zien zijn die injectie onderdelen inderdaad van een KR

tim_j 09-09-2012 22:32

Zag dat er stalen koppakking op zit.
Ben nog op zoek naar wat waterslangen, verders een beetje het forum in de gaten houden voor spullen enzo. Ben er nog niet helemaal uit of ik Ke-jet of k-jet wil gebruiken. Beide hebben de voor en nadelen, maar ik neig naar ke ivm het nieuwe model zekeringkast en draaien op euro95.

tim_j 03-01-2013 21:48

Ben bang dat deze klus niet voortgezet wordt.
Het blok ligt al een jaar in de schuur en doe er eigenlijk niks mee. Ombouw die er eerder aan zou kom is naar TD(I) en dat pas als de RP kapot loopt maar zelfs dat gaat niet snel gebeuren..

tim_j 07-03-2013 20:02

Vandaag de kop eraf gehad. zuiger3 een hap uit de rand aan de inlaatkant. Je kijkt tegen de zuigerveer aan. zuiger4 wit en broos aan de inlaatkant.
Injectorbehuizen van cil 2 en 3 gescheurd en stukken verdwenen..

kop heeft een inlaat-as welke afgezaagd lijkt te zijn aan het einde. (voorheen een uitlaatas?) en heeft een verstelbaar tandwiel.. :rolleyes:

zuigerwanden zijn wel fris, geen (voelbare) plekken/randen.

niet best zo bij elkaar! Leuk voor onderdelen.


All times are GMT +1. The time now is 18:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.