![]() |
olie lampje golf 2 16v KR knippert...
hallo,
na dat mijn brandstof probleem is opgelost, wordt het nu tijd voor het knipperend en zoemend olie lampje. probleem: als ik rijd met koude motor, is er totaal niks aan de hand!, zo gouw de motor op bedrijfstemperatuur is( zo'n 90 graden) begint het olie lampje te knipperen en te zoemen, ALLEEN bij constant rijden rond de 2100 tot 2300 toeren, ongeacht welke versnelling. als ik dan boven de 2300 toeren kom gaat hij weer uit. als ik de koppeling intrap en wat gas geef gaat hij ook uit. als ik vanaf boven de 2300 toeren de koppeling intrap zakt hij terug naar stationair zonder dat het olie lampje aangaat. en als ik optrek en redelijk rustig gas geef gaat ie ook niet aan als ik de 2100 tot 2300 toeren passeer... wie kan mij helpen?... |
Je oli peil wel al gecheckt? Volgens mij had da iets met olidruk te maken..
|
ik had dezelfde probleem
dus ik dacht olie te weinig --> dat was het niet oliedruksensor gewisseld --> dat was het niet uiteindellijk mijn oliepomp gewisseld omdat die te weinig druk gaf sindsdien zoemt die niet meer |
oke, dan zal ik beginne met de bekabeling, en sensor na te kijken,of te vervangen. ik vindt het alleenraar, want als de olie pomp te weinig druk zou geven, dan zou in princope, het lampje tog veel.vaker moete knipperen?
edit: oliepijl heb ik al gechekt, is in orde. en bij een te laag oliepijl, gaat het lampje volges mij constant branden... :rolleyes: |
Bij 2000 toeren moet je minimaal 2 bar oliedruk hebben.
De oliedrukschakelaar is 1.8 bar bij die waarde geeft die een waarschuwing. Dus ik denk idd te weinig oliedruk. Oliepomp aan het overlijden. |
toen straks eerst eens de bedrading van de stekkers negekeken, zal er niet meer ergs fris en fruitig uit, dus kabeltjes afeknipt, opnieuw gestript en nieuwe stekkertjes aangezet, probleem is volges mij nog niet weg.. morgen eventueel nieuwe sensor proberen, kijken of dat helpt.
zoniet, kan ik dan het beste eerst de druk laten meten? of gewoon meteen andere oliepomp erin? is dat veel werk? en wat kost zoiets ongeveer nieuw? kan iemand me evt een kleine howto geven, hoe dat precies in zijn werk gaat? olie eruit en carterpan eraf ofzo?... |
ff tussendoor :rolleyes:
weet iemand hoe je de asbakverlichting van een golf 2 kan vervangen?.. |
Wat voor olie zit er in je golf :), kan zijn dat er te dunne olie in zit.
|
Quote:
de auto is niet lang geleden een andere motor ingebouwd, omdat de oude was overleden. dus ik dat zal ik morgen even navragen. ik gebruikte zelf altijd 10W40 in de golf... |
Quote:
Middenconsole even eruit pakken, van de achterzijde de zwarte lamphouder op de 12v huls eraf klikken met een kleine schroevendraaier :thumbup: |
oke, thanks.
|
Quote:
olie eruit, carterpan eruit dan zie je de oliepomp met 2 bouten (ik dacht 13) losmaken nieuwe erin, nieuwe carterpandichting erop en terug alles vastmaken olie erin , nieuwe oliefilter dan is het belangrijk dat je de olie op druk brengt voordat je die start hoe doe je dat --> auto proberen te starten zonder ontsteking dus de stekker van de delco effe losmaken proberen te starten tot de olielampje terug flikkert stekker erop en dan starten en dan moet alles goed zijn |
oke thanks, stelt dus eigenlijk niet veel voor, maar dat is met veel dingen als je eenmaal weet hoe . het moet, en natuurlijk bij de les blijven als je eraan bezig bent :thumbup: ;)
|
ff vraagje. is het ernstig als ik hiermee nog verder rijd? en zou het niet eerder aan de sensor liggen dan aan de oliepomp? mij lijkt namelijk dat als het de olie pomp zou zijn dat ie vanaf de 2000 toeren altijd zou moeten blijven knipperen bij warme motor? of zie ik dat verkeerd?..
|
ik zou eerst is kijken wat voor olie je erin heb zitten en desnoods nieuwe 10W40 erin knallen. Want je geeft al aan bij warme motor begint het pas, warme motor = olie warm = dunner. Het zou zonde zijn als je met half uurtje werk en €15 aan olie je lagers kan besparen ;)
|
oke. ik heb vandaag alleen de mogelijkheid om olie bij de shell te halen.. zou er veel verschil zitten in bijvoorbeeld castrol 10W40 of shell 10W40?...
|
ja kan behoorlijk verschillen. half syntheet/vol syntheet, Kwaliteit; SF/SJ etc.
Shell is meestal vol syntheet en (te) moderne kwaliteit. |
oke, welke kan ik het beste gebruiken voor mijn 1.8 16V dan?
10W40 vol syntheet? nog merk of types die jullie aanraden? als het de olie pomp niet is die het probleem zou geven, waar moet ik het dan in zoeken? speling op drijfstanglagers of I.d. ? edit: ik ga zoiezo eerst de juiste olie erin gooie, mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn, een nieuwe oliepomp erin.en die olie kan ik dan gewoon opnieuw gebruiken :thumbup: |
dan nog ff n vraagje, was net op internet aan het speuren voor een nieuwe olie pomp.
tot mijn verbazing verkoopt bolku ze voor €100,- terwijl boelm.nl deze verkoopt voor €69,95? |
Ik heb de Bolku pomp. Mij is verteld dat zijn pompen een hogere druk leveren en meer capaciteit.
|
ja maar dat is zover ik weet alleen n verschil tussen de 1.8 16v , en de 2.0 16v(ABF) orgineel voor golf 3 dacht ik) pomp?
en die abf pomp is bij bolku 125. |
iemand? en welke olie adviseren jullie?
-shell vol of half synthetisch 10W40 -castrol vol of half synthetisch 10W40 ?... |
synthetisch raad ik af
die olie is gewoon te dun voor de 16v ik zou zeker voor half synthetisch gaan |
Ik gebruik zelf altijd olie bij de action vandaan 10W40, gebruik het in al mijn (oudere) auto's mijn golf 4 heeft er 400.000km op gereden met om de +/- 15k olie wissel.
En persoonlijk zou ik nooit zomaar een andere oliepomp erin gooien met een hogere capaciteit, het is namelijk mogelijk dat een zogenaamde high performance oliepomp je carter leegpompt. |
oke. dan gaat persoonlijk mijn voorkeur uit naar castrol half synthetisch 10W40 action olie lijkt me persoonlijk niks.. (waarschijnlijk meningen over verdeeld). iig bedankt voor jullie adviesen/reacties! ik ga zo gouw ik kan de olie vervangen. mocht het probleem dan nog niet weg zijn. dan tog maar een nieuwe oliepomp :thumbup:
|
mijn excuses. De olie die ik in mn vorrige motor gebruikte was:
valvoline DuraBlend, synthetic blend 10W40, maar beter kan ik dus half synthetic 10W40 pakken?.. |
yes!
|
iemand hier al ooit de werkzaamheden van olie vervangen, gedaan met alleen n krik en as steunen? zoja, is dat goed te doen?
edit: heb al vernomen dat dat geen probleem is. nu dan nog wat vraagjes. -is het erg als de auto schuinstaat(ivm dat misschien niet alle olie eruitloopt) (naar mijn mening niet als ie alleen voor omhoog is gekrikt) die plug zal tog op het laagste punt van het carter zitten denk ik. -moet het olie filter er ook af?(deze is pas zon 600 a 800 km oud) -olie bij (alleen)verversen ook opnieuw op druk brengen? |
iemand?..
|
ben nu olie aan het verversen, de olie aftap bout heb ik er nu uit, er zit alleen een revet oo, hoort hier niet nog een rubber o ringetje tussen? of zou die dan in het gat moeten zitten? kf is het bij golf 2 enkel een bout met revet?
|
en moet de olie filter er ook af, ivm dat daar nog olie inzit? een nieuwe is niet nodig, aangezien deze er pas zon 600 km opzit..
|
Ik had hetzelfde probleem. Oliepomp vervangen, en provleem was opgelost! Ik heb de wagen wel niet laten starten zonder de ontsteking aangekoppeld. Iemand een idee of dit schadelijk is?
Als je toch de oliepomp vervangt, best ook direct het plastic tussenschub mee bestellen. De clipsen durven wel eens afbreken bij het lossen!! |
oke, ja het zal beter zijn om de olie eerst op druk te brengen (idd "proberen" te starten zonder ontsteking tot olie lampje terug "flikkert". als je nu geen rare geluiden hoort zal er weinig aan de hand zijn. dan duurt het denk ik alleen wat langer tot de olie goed boven in de motor komt. als ke geen vreemde dingen hoort zou ik het mooi zo laten, (correct me if im wrong).
en je bedoelt dan het plastic deel wat bij het olie aanzuigpunt zit of niet? zit dat er meestal niet gewoon bij geleverd? |
Quote:
meestal is die erbij maar tegenwoordig zijn die niet meer hetzelfde gewoon van de oude losklikken en op de nieuwe zetten |
Quote:
Ik heb oliepomp van febi gekocht, zat de plastic tussenschub niet bij. Kheb deze nieuw bij VW nog kunnen bestellen, 8,63€. Ik klikte de oude los, maar 2 van de 4 clipsen kwamen los. Er zijn er zelfs afgebroken in men olie, want er zaten plastic brokjes onderaan mijn carterpan, die net zo groot waren als de clipsen :screwy: Geen rare geluiden i.v.m. niet eerst op oliedruk laten komen van men blok... |
dat is wel vreemd inderdaad :O. verder over het niet op druk brengen, zou ik me dan geen zorgen over maken ;).
weet iemand van welk merk de oliepompen zijn die Boelm.nl verkoopt? mijn olie lampje knippert namelijk nog, bij warme motor tussen de +- 2000 en 2300 toeren. dus moet een andere oliepomp monteren. maar zou het merk van die pompen van boelm graag willen weten. |
Quote:
De oliepompen van Boelm zijn van Deens fabrikaat: http://www.jpgroup.dk/uk/jp-group-as-automotive.aspx Je via de JP site ook een VAG onderdelencatalogus downloaden De JP Group levert o.a. aan Volkswarenhaus in Duitsland en Boelm is de Nederlandse importeur van deze producten. De producten voldoen aan de VAG kwaliteitsnormen. Boelm racet zelfs met deze pompen. |
oke thx, ik had ze al gemaild, en wonderbaarlijke snelle reactie terug. heb zojuist de pomp, en nieuwe carterpan pakking besteld:) :thumbup:
via het gastenboek op hun site ook alleen maar positieve en goede reacties gezien. |
Ik heb juist hetzelfde probleem zoals gfij beschrijft.
Oliesensor vervangen, dikkere olie erin maar nog steeds problemen. Ik ga mij best ook een nieuwe oliepomp bestellen maar weet niet juist welke ik moet hebben. Auto is een golf 2 gti 1800 8v van 1990 (met kat.) Is dit de juiste da op boelm? http://www.boelm.nl/a-14287474/moto...toren-027115105 + welke onderdelen moet ik nog mee bestellen of is alles zo compleet? |
Dan ga je toch naar de automateriaalhandel om daar een pompje te halen? kunnen ze vast wel zeggen welke lijkt me.
|
All times are GMT +1. The time now is 12:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.