Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   G60 start niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=96397)

The Skinnmeister 20-02-2012 17:37

G60 start niet
 
Hoi,

Heb een G60 PG motor en deze wil niet aanslaan.
Startmotor goed deze goed rond, en bougie's vonken alle 4.
Benzine pomp geeft benzine, druk :confused: , maar maakt wel herrie (constant).
Heb ik vandaag remmenreiniger in de inlaat gespoten, en de motor slaat meteen aan, blijft alleen stationair lopen want als ik aan het gas kom slaat ie meteen weer af. Daarna wil deze niet meer uit zichzelf starten.

Kan dit aan de pomp liggen? Auto heeft wel ong. 1 jaar stilgestaan.

Graag hoor ik jullie reactie

Grtz Roland

ps heb de search funtie reeds gebruikt maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Rallye-VR6t 20-02-2012 17:57

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Hoi,

Heb een G60 PG motor en deze wil niet aanslaan.
Startmotor goed deze goed rond, en bougie's vonken alle 4.
Benzine pomp geeft benzine, druk :confused: , maar maakt wel herrie (constant).
Heb ik vandaag remmenreiniger in de inlaat gespoten, en de motor slaat meteen aan, blijft alleen stationair lopen want als ik aan het gas kom slaat ie meteen weer af. Daarna wil deze niet meer uit zichzelf starten.

Kan dit aan de pomp liggen? Auto heeft wel ong. 1 jaar stilgestaan.

Graag hoor ik jullie reactie

Grtz Roland

ps heb de search funtie reeds gebruikt maar niet echt iets bruikbaars gevonden.


Blauwe sensor stuk?

The Skinnmeister 20-02-2012 21:28

Heb er ook al een andere ecu aangehangen maar geen verschil.
De blauwe sensor is idd ook voor de ecu, had vanmiddag wel de stekker los getrokken toen de motor liep (stationair), deze sloeg toen meteen af.

Kan die dan stuk zijn of??

Rallye 20-02-2012 21:35

Heb je nu wel vonk dan ?
Hij hoort niet af te slaan zodra je hem los trekt.
Of loopt de motor wel gewoon weer nu ?

The Skinnmeister 20-02-2012 21:41

Quote:
Originally Posted by Rallye
Heb je nu wel vonk dan ?
Hij hoort niet af te slaan zodra je hem los trekt.
Of loopt de motor wel gewoon weer nu ?


Vonk wel idd, motor loopt nog steeds niet. Gooit m goed rond maar daar blijft het bij :( Alleen met remmenreiniger slaat ie aan en dan loopt ie alleen stationair, want als ik alleen maar naar de gaskabel kijk slaat ie af. Heel voorzichtig kan ik gasgeven. Lijkt net op een brommer die op reserve moet/gaat.

Daarom dacht ik aan de pomp omdat deze ook geluid maakt, en al ong. 1 jaar niet meer in beweging is geweest.

Rallye 20-02-2012 22:01

Zou kunnen ja dat die bijna geen druk levert , even drukmeten.
Haal hem anders op de injectorrail los waar de benzineslang erop komt dan kan je kijken misschien of die al genoeg druk benzine eruitspuit.

Rallye-VR6t 20-02-2012 22:42

met blauwe sensor los moet je de motor wel aan de praat krijgen, maar met het gaspedaal aan de praat houden.
lukt dat?

The Skinnmeister 21-02-2012 11:17

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
met blauwe sensor los moet je de motor wel aan de praat krijgen, maar met het gaspedaal aan de praat houden.
lukt dat?


Ga ik proberen :thumbup:

The Skinnmeister 21-02-2012 19:46

Ben vanmiddag weer bezig geweest, blauwe sensor vervangen, maar dan blijft de motor zowel met als zonder stekker alleen stationair draaien. Kan met voorzichtig handgas de motor tot 2000 rpm houden maar verder komt ie niet want dan wil ie inhouden en afslaan.
Heb ook de brandstoffilter vervangen, geen verschil. Heb aan de rail de slang los gehaald maar kan met de pomp op contact mijn duim gewoon op de slang houden. Vind dit raar of kan dit? Ben bezig met het lenen van een druk meter.

Ik hou me aanbevolen voor ideeen :D

Gr Roland

vw_golf 21-02-2012 19:58

Moet normaal toch aardig druk op de brandstofleiding staan, lijkt me verstandig om er toch even een drukmeter tussen te zetten.
Maar lijkt toch aardig op slijtage van de brandstofpomp.

gooigolf 21-02-2012 20:04

brandstof pomp of opvoerpomp

had hier ook 1 .. sloeg netjes maar bij beetje gas geven was het gebeurd
kreeg te weinig ..

succes gooigolf

Rallye-VR6t 21-02-2012 21:19

Let dus op je kunt 2 pompen hebben! Beide kunnen stuk gaan.

Bij een G60 hoort de pomp als je deze op het contact zet even een seconde of 5 te draaien. Daarna stopt deze.
Pas als je doorstart gaat de pomp weer draaien.
Let daar dus wel op als je gaat testen! De pomp draait dus maar even.

redbull 22-02-2012 00:59

ik denk de opvoerpomp in de tank

Pro FM 22-02-2012 01:28

Vandaag identiek hetzelfde probleem opgelost bij mijn G60. Deze had 4 jaar stil gestaan. Ook lopen met remmenreiniger in de inlaat.Bij mij was de opvoerpomp in de tank overleden,maar bleekde brandstof pomp zelf ook niet echt veel druk meer te geven. DIe had blijkbaar ook een optater gehad. Beide vervangen en lopen als een zonnetje!
Ik zou ze lekker vervangen door nieuw of wat anders gebruikt.

The Skinnmeister 22-02-2012 09:18

Ik heb maar 1 pomp, alleen in de tank. Onder de auto alleen de filter.
Mijn pomp draait wel constant en maakt flink lawaai, denk idd dat ie overleden is.......

volksfahrer 22-02-2012 13:57

ik gok ook op de pomp.vooral omdat die herrie blijft maken...

Rallye 22-02-2012 23:51

Dat vermoeden had ik al daarom zei ik ook druk meten. ;)
Je kan de pomp ook uit elkaar halen , er zijn filmpjes van ergens op youtube how to do :D
Kan ook zijn dat die vervuild is of je benzine tank dus erg vuil is van binnen.
Even open halen en dan controleren.

Succes

The Skinnmeister 28-02-2012 19:26

Vandaag een metertje tussen de brandstofleiding gezet, auto op contact, paar keer proberen te starten, pomp laten lopen en wat denk je?? Bijna geen druk meer uit de pomp volgens de meter. Dus ga op zoek naar een nieuwe pomp en dan moet het over zijn denk ik. Alvast dank voor jullie meedenken en ik laat nog iets weten :thumbup:

Pro FM 28-02-2012 23:14

Euh ja, dat hadden er al een paar geroepen..;) Nieuwe/andere pomp erin en gaan!

The Skinnmeister 05-03-2012 17:42

Nieuwe pomp erin gezet en idd hij loopt :D
Loopt nog wel op 3 cyl. maar ook dat lossen we op!

The Skinnmeister 19-03-2012 22:05

Daar zijn we weer, de motor loopt nog steeds op 3 pitten :mad:
Heb ik compressie gemeten, 3 cyl 11 bar en eentje 9,5 bar, vandaag bougie's gewisseld geen verschil. Vonken allemaal, weerstand kabels gemeten, allemaal goed. Ik denk toch (op een of andere manier) dat de koppakking eruit ligt. Wie kan me helpen aan de juiste oplossing of heeft een idee waar ik nog meer kan zoeken.

Gr Roland

Rallye-VR6t 19-03-2012 22:17

Bekabeling van de injectoren gecontroleerd? Doen alle injectoren mee?

Rallye-VR6t 19-03-2012 22:17

Verschil in compressie niet te veel van aan trekken.

The Skinnmeister 19-03-2012 22:19

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Bekabeling van de injectoren gecontroleerd? Doen alle injectoren mee?


Heb ik nog niet gekeken, heb wel het idee dat de 1e nat(ter) blijft en de rest wel goed onsteekt.

redbull 19-03-2012 22:29

jonguh gooi dat blok toch weg hier op de plaats je blijft kloten zo ;)
kan binnekort wel een keer komen meekijken met 4 ogen zie je meer als met 2
bel maar als je een keer bij je pa bent

The Skinnmeister 19-03-2012 22:32

Quote:
Originally Posted by redbull
jonguh gooi dat blok toch weg hier op de plaats je blijft kloten zo ;)
kan binnekort wel een keer komen meekijken met 4 ogen zie je meer als met 2
bel maar als je een keer bij je pa bent


:thumbup:

The Skinnmeister 16-04-2012 12:57

Afgelopen zaterdag weer verder gepruld, en hij loopt :D
Er zat een injector vast, auto heeft lang stil gestaan......

Nog speciale dank aan Redbull voor het meehelpen/denken en voor het aandragen van de oplossing :thumbup:

Minomatic 16-04-2012 13:14

Mooi werk dat het gelukt is, niets mooier dan een mooi lopend G60 blok, ik mis de mijne nog steeds (net als het nog harder uit de bocht van de oprit komen dan het verkeer op de snelweg rijdt... VROEM twuuuuut dag meneer stropdas Audi in mijn achteruitkijkspiegel :) ).


All times are GMT +1. The time now is 15:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.