Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   MKI Cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93874)

Larsv5 27-12-2011 20:07

MKI Cabrio
 
Mooi gebakje dacht ik zo.... :D

http://link.marktplaats.nl/509139671

Dennis-Mash 27-12-2011 22:56

Ziet er niet gek uit. Vind de prijs ook wel mee vallen. :)

Rinus66 28-12-2011 02:00

Ziet er inderdaad goed uit, maar zo te zien weet de verkoper niet welke motor er inligt.

dragracer 28-12-2011 07:46

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Ziet er inderdaad goed uit, maar zo te zien weet de verkoper niet welke motor er inligt.


Hoe bedoel je dat ?? wat is er met de motor ?? :rolleyes:

Larsv5 28-12-2011 10:11

ik denk dat er een 2H in ligt...

onemirrorman 28-12-2011 10:31

mooie ride voor het voorjaar. jammer van het grijze interieur (geschmacksache).

Rinus66 28-12-2011 13:03

Quote:
Originally Posted by Larsv5
ik denk dat er een 2H in ligt...



Ik denk een JH...

Larsv5 29-12-2011 11:37

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Ik denk een JH...



Wat is het verschil..? Volgens mij maakt het niet uit qua vermogen (toch?)

vento tdi 29-12-2011 11:40

vind het leer ook gruwelijk lelijk(mijn mening he).
Maar zeker leuke auto voor de rest.

Larsv5 29-12-2011 11:47

Vind het grijze leer eigenlijk wel wat hebben, had het in me passat ook en vond het wel netjes staan... Maar smaken verschillen (gelukkig).

vento tdi 29-12-2011 11:50

het geribbelde bedoel ik vind gladden leer persoonlijk mooier.

Larsv5 29-12-2011 13:14

Maar dit vind ik ook wel wat hebben, staat de auto niet verkeerd..

Rinus66 30-12-2011 01:42

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Wat is het verschil..? Volgens mij maakt het niet uit qua vermogen (toch?)


JH is k-jetronic, 2H is digifant. Vind een goedlopende JH beter aan het gas hangen, maar een 2H is te chippen. Verschil in vermogen is op papier 3 pk, daar zul je weinig van merken.

Larsv5 30-12-2011 18:27

Thanks rinus, in het nieuwe jaar maar eens gaan kijken... Hebben jullie nog specifieke dingen waar ik op moet letten (cabrio kwaaltjes?)

gti-er 30-12-2011 18:33

Vind hem zeker netjes! ;)
Ben zelf niet echt een Cabrio-man maar deze mag er zeker wezen. :thumbup:

De Pul 30-12-2011 20:00

enige puntje dat ik zo zie is het deukje in de achterklep.echte cabrio-kwaaltjes zijn roest rond de bevestigingspunten van de clipper-set en of de kap wel netjes afsluit.voor de rest zou ik niks weten?

vento tdi 30-12-2011 20:18

In de naden van de achterklep of daar geen roest zit.
Achterasophangpunten geen roest.
Goed opletten op de zijschermen achter waar de sierlijsten lopen dat daar geen las of plamuurnaden zitten(al 4 keer gezien).
En de voorste draagarmbevestigingen onder de auto of daar geen lasplekken zitten, vaak als zo'n ding schade gehad heeft trekken ze daar met een lomp tapeind de zooi weer recht....

Larsv5 30-12-2011 20:22

Thanks gents... Eerst maar eens een kijkje nemen bij deze beste man en dan zien we wel weer verder...!

Jeff 30-12-2011 20:48

Volgens de RDW is de eerste toelating 20-12-1989. En 70KW.
En de apk vervaldatum is 5-12-2009.

2H is wat zuiniger dan de JH en toch wat betrouwbaarder.

Larsv5 30-12-2011 20:57

Thanks :thumbup:


Net ook ff gekeken en mij valt ook op dat de auto voor het laatst gekeurd is in 2009..?

Larsv5 30-12-2011 20:59

Dus de 2H krijgt wat jullie betreft de voorkeur ipv JH

vento tdi 30-12-2011 21:29

het enige voordeel in mijn optiek van de 2 h is dat deze elktronische injectie heeft.
Voordelen 2 h motor:

Iets zuiniger.
Elektronische injectie.
Iets meer vermogen.
Makkelijk te chippen.

Nadelen:
Blokken zijn gebaseerd op de jh.
Onderblokken(drijfstanglagers minder sterk).
Nokkenassen slijten soms wel hard.
Meer elektronica.

Ik heb zelf een overigens een dichte mk1 met 2 h erin die ik met volle tevredenheid rijd, maar heb diverse cabrio's in onderhoud waarvan er een 2 a 3 tal 2 h tjes mechanische ellende hebben gehad...

Larsv5 30-12-2011 21:33

thanks vento TDI :thumbup:

Rinus66 31-12-2011 01:41

Een goedlopende JH is een fijne motor en mijn oude ging tot 4500 toeren probleemloos mee met een DX. Deze staat al twee jaar stil als de apk vervaldatum klopt, let goed op het stationair lopen en of ze hem niet zelf hebben warm gereden voor een eventuele proefrit.


All times are GMT +1. The time now is 00:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.