Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf2 TDI project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92798)

johanv22 24-11-2011 19:21

golf2 TDI project
 
Hallo,

Mijn naam is Johan, kom uit Hallum(waar inmiddels al een aantal golf2 tdi'tjes rijden :thumbup: )

en er binnenkort als alles goed gaat weer één bij komt :)

hier de golf toen ik hem net opgehaald had in de kleur marsrood(17" en schroefset zaten er niet onder)









eerst die 1.3 er maar uit, had ook zijn beste tijd al gehad :D



en niet veel later was ie er al uit!






Het harde plastic dashboard ook verwijderd, komt één van een gti in.




motorruimte even schoon gemaakt.





hier enkele onderdelen die klaar zijn om gestraald en gecoat te worden.





achterbrug met trommel in de oudijzerbak,

deze roestige achterbrug komt eronder(na het stralen en coaten uiteraard :tongue:



johanv22 24-11-2011 20:38

de pedaalbox van een corrado g60 aangepast met gaspedaal van golf4 tdi.





en de spullen weer teug gekregen van de coater, is gewoon weer als nieuw :thumbup:




na lang gezocht te hebben naar een nieuwe plaat achter de remdrukverdeler van een passat 35i, heb ik maar besloten om die van een G60 te pas te maken.




heb gekozen voor een golf 110 pk ASV TDI, met maar 142.000 km :thumbup:


maar al vrij snel kwam ik erachter dat de achterste motorsteun niet ging passen op het blok, want de turbo zit enorm in de weg en kan deze niet verdraaien :mad:

hier zal ik dus een nieuwe steun voor moeten maken :rolleyes:

de tdi kap komt van een 90 pk tdi, deze heb ik gekregen van een maat van mij
die hem nog had liggen :thumbup:




meteen alle prefentief vernieuwd, distributieriem, waterpomp,krukaskeerring enz.




siepgti1978 24-11-2011 20:54

Kijk dat ziet er goed uit kerel!
We houden dit topic in de gaten :thumbup:

johanv22 24-11-2011 21:03

Quote:
Originally Posted by siepgti1978
Kijk dat ziet er goed uit kerel!
We houden dit topic in de gaten :thumbup:



bedankt jonge :)

zal zo nu en dan foto's plaatsen van de vorderingen :thumbup:

johanv22 24-11-2011 21:09

even een snel een mal gemaakt voor de achterste motorsteun, en heb ook meteen maar gemaakt van RVS en gepast!







het nadeel van de steun was dat er een intercoolerslang door heen moet(op de turbo)


om het een beetje origineel te laten lijken heb ik allee motorsteunen zwarte laten coaten :thumbup:






EelcoB 24-11-2011 22:15

Zo dat ziet er serieus uit! Mooi zo'n steun ook! :thumbup:

Pewi Vwteam 24-11-2011 22:32

niks mis mee toch!! ik vind het er netjes uit zien en mooi opgelost is! succes verder met je leuke project :thumbup:

Kazzo 25-11-2011 00:58

super project, je pakt het gelijk goed aan!

GerardusVR6 25-11-2011 09:31

heel dik project!

johanv22 25-11-2011 12:09

Toen de bak er achter weg gehaald om ook die krukaskeerring te vervangen, net als het 2 massavliegwiel wat vaak problemen geeft. Ook al mankeerde aan deze niks.

hier het 2 massavliegwiel :mad:




hier de nieuwe keerring gemonteerd :)



en hier het 1Z vliegwiel met nieuwe Sachs koppelingset :thumbup:




de motorsteun was klaar, alleen het vacuumpotje raakte de steun lichtjes,
dus daar even een nieuw beugeltje aan gelast zodat deze niks meer kan raken




de alu carterpan even verwijderd om de zeef in het carter schoon te maken en lagers en dergelijke te controleren.

meteen ook de alu carterpan maar verstevigd door er een 5 mm plaat er onder te lassen :)



joostvw 25-11-2011 12:32

Hey je bent echt precies hetzelfde aant bouwen als ik ;).
Die plaat onder de carter pan en motorsteun zien er echt netjes uit.
Maar mag ik vragen waarom je zelf een steun bent gaan maken?
De mijne hangt namelijk rondom in originele VW steunen, zonder aanpassingen....

johanv22 25-11-2011 12:39

Quote:
Originally Posted by joostvw
Hey je bent echt precies hetzelfde aant bouwen als ik ;).
Die plaat onder de carter pan en motorsteun zien er echt netjes uit.
Maar mag ik vragen waarom je zelf een steun bent gaan maken?
De mijne hangt namelijk rondom in originele VW steunen, zonder aanpassingen....




als je goed kijkt op de foto waar de steun gemonteerd is, daar past nooit
de originele alu steun!

de turbo is niet draaibaar van een 110 pl ASV. (is geen golf3 motor,want die past er met weinig aanpassingen in) en de intercoolerslang moet bij
mij door de steun heen.

MauSeR35 25-11-2011 12:40

Ja joost maar jij hebt volgens mij een iets ander blok, die van jou was orgineel toch een 90pk?
edit: oops te laat

johanv22 25-11-2011 18:49

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Ja joost maar jij hebt volgens mij een iets ander blok, die van jou was orgineel toch een 90pk?
edit: oops te laat



kan bijna niet anders, anders even een foto? :thumbup:

johanv22 26-11-2011 17:00

inmiddels het subframe draagarmen en het bekrachtigd stuurhuis gemonteerd met nieuwe rubbers kogels enz. :thumbup:





ook de achterbrug van nieuwe rubbers voorzien



achterbrug gemonteerd met nieuwe schijven en wiellagers.



oldscool 26-11-2011 17:40

Cool project !

johanv22 26-11-2011 19:44

De corrado kabelschakeling aangepast en verlast, zodat deze gewoon op
de originele punten bevestigd kon worden.






De motor is verder klaar om ingebouwd te worden, heb de een beugel gemaakt
zodat de stuurpomp onder komt. Want standaard zit bij deze motor daar de aircopomp en bovenin de stuurpomp!
Alleen nog een multiriem erop.




nu eerst even verder met de binnenkant.

eerst de kachelradiateur vervangen voor een nieuwe, en de kleppen van nieuw
foam voorzien!





ronaroot 27-11-2011 08:02

Quote:
Originally Posted by johanv22
uit Hallum(waar inmiddels al een aantal golf2 tdi'tjes rijden :thumbup: )


Daar ben ik vorige week ook achter gekomen :D

Altijd leuk om te zien die tdi-projectjes

Wat voor een Sachs koppeling gebruik je? standaard / versterkt ?

johanv22 27-11-2011 11:35

een standaard koppeling van Sachs.

kan het prima aan

ronaroot 27-11-2011 12:34

Quote:
Originally Posted by johanv22
kan het prima aan


Dat weet ik :D standaard vermogen/koppel is geen enkel probleem.

Maar weet jij zo wat die aan max koppel aan kan ?

Samurai 27-11-2011 12:46

Goed bezig man!

Echt een stoer project.

3gnr48 27-11-2011 15:20

komt helemaal goed hier.
Weer een tdi erbij in Hallum :)

johanv22 27-11-2011 21:17

Quote:
Originally Posted by 3gnr48
komt helemaal goede hier.
Weer een tdi erbij in Hallum :)


komt wel goed hoor, TDI kennis genoeg in Hallum :thumbup:

B-ram 27-11-2011 22:53

gadverdamme! Weer zo'n vieze TDI. Haha ben ik ff blij dat ik voor een jetta heb gekozen! Haha maar mooi project man...en lekker kleurtje ook!

johanv22 28-11-2011 17:49

Quote:
Originally Posted by B-ram
gadverdamme! Weer zo'n vieze TDI. Haha ben ik ff blij dat ik voor een jetta heb gekozen! Haha maar mooi project man...en lekker kleurtje ook!



Ik weet het, weer één erbij :tongue:

kleurtje ben ik zelf ook wel blij mee, marsrood :thumbup:

johanv22 29-11-2011 20:43

weer even bezig geweest met de binnenkant.

Heb een golf3 gti edition interieur te pas gemaakt voor in golf2.
kleurcombi staat mooi bij de rode kleur van de auto vind ik.






en ook een zacht gti dashboard gemonteerd, en inmiddels ook een gti hemel(nog niet op de foto`







THE-WISHMASTER 29-11-2011 23:39

Nice nice :thumbup:
Ik ga van het voorjaar mijn TDI motor overhangen in een gewone golf 3 (voormalig vr6) :D
Nu had ik ook een vraag en ik zag hem al eerder voorbij komen :D
Maar weet jij hoeveel die standaard sachs koppeling aankan???

johanv22 30-11-2011 20:44

Quote:
Originally Posted by THE-WISHMASTER
Nice nice :thumbup:
Ik ga van het voorjaar mijn TDI motor overhangen in een gewone golf 3 (voormalig vr6) :D
Nu had ik ook een vraag en ik zag hem al eerder voorbij komen :D
Maar weet jij hoeveel die standaard sachs koppeling aankan???



Hoeveel koppel precies weet ik niet, maar genoeg om hem ook nog te chippen :thumbup:

De Pul 30-11-2011 22:19

mooi project,word goed aangepakt.zie alleen dat je de wastegate[op de foto tenminste] hebt verzet,zonder de lengte van de regelstang aan te passen.als je deze niet exact in het goede bereik zet zal de turbodruk altijd buiten z'n nominale waarden vallen en direct een noodloop genereren.
[als je het inmiddels al hebt uitgevogeld,heb ik niks gezegd]

ga zo door,word een dikke auto:thumbup:

johanv22 01-12-2011 15:05

Quote:
Originally Posted by De Pul
mooi project,word goed aangepakt.zie alleen dat je de wastegate[op de foto tenminste] hebt verzet,zonder de lengte van de regelstang aan te passen.als je deze niet exact in het goede bereik zet zal de turbodruk altijd buiten z'n nominale waarden vallen en direct een noodloop genereren.
[als je het inmiddels al hebt uitgevogeld,heb ik niks gezegd]

ga zo door,word een dikke auto:thumbup:



het vacuumpotje bedoel je denk ik, het stangetje hoeft volgens mij niet aangepast te worden omdat alleen de stand van het potje verandert is.

hij is niet verder naar voren of achter geplaatst. :thumbup:

LRR 01-12-2011 16:15

Knap stukje werk !!!

Tommy 01-12-2011 19:31

Quote:
Originally Posted by johanv22
inmiddels het subframe draagarmen en het bekrachtigd stuurhuis gemonteerd met nieuwe rubbers kogels enz. :thumbup:






Ik heb zelf een golf II TDI gekocht, projectje alleen nog, moet wel e.e.a. aangepast worden nog, maar is wel gekeurd en rijklaar en alles.

Echter staat hij op compleet golf III subframe, en ben daar helemaal niet tevreden over.

Heb jij een Golf III subframe? en dan golf II draagarmen? past daar dan zo de stabi nog op? En klopt het dat je dan wegkomt met Ibiza TDI aandrijfassen?

Ik hoor het graag! mooi project.

Ik heb er ook nog 2 andere belastingvrije staan waar ik liefst ook TDI in ga hangen. :P

johanv22 01-12-2011 19:40

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ik heb zelf een golf II TDI gekocht, projectje alleen nog, moet wel e.e.a. aangepast worden nog, maar is wel gekeurd en rijklaar en alles.

Echter staat hij op compleet golf III subframe, en ben daar helemaal niet tevreden over.

Heb jij een Golf III subframe? en dan golf II draagarmen? past daar dan zo de stabi nog op? En klopt het dat je dan wegkomt met Ibiza TDI aandrijfassen?

Ik hoor het graag! mooi project.

Ik heb er ook nog 2 andere belastingvrije staan waar ik liefst ook TDI in ga hangen. :P



Ik heb er een subframe van golf2 gti onder, en de draagarmen ook.

aandrijfassen zijn ook van een golf gti(100mm)

volgens mij is een ibiza even breed als een golf2 in tegenstelling tot een golf 3, die voor wat breder is waardoor je de auto niet goed uitgelijnd krijgt!

johanv22 01-12-2011 19:56

motor hangt er inmiddels in, alles paste perfect :thumbup:







bedrading is ook bijna zo goed als klaar, en is ook al aangesloten.


ik zou met de radiateur bezig, maar zag al snel dat de radiateur die ik liggen
had van een gti de koelwaterslang aansluitingen links hebben(als je voor de auto staat) en bij een golf4 zitten ze rechts.

wat voor radiateur wordt meestal gebruikt voor tdi motoren? gti, td ?

en hoe lossen anderen het op met de aansluitingen? gewoon de koelwaterslangen verleggen zodat ze op links uitkomen?

ronaroot 01-12-2011 20:13

Quote:
Originally Posted by johanv22
wat voor radiateur wordt meestal gebruikt voor tdi motoren? gti, td ?


Ik heb een radiateur van een mk2 td, past perfect ;)

Wat ga je met de intercooler doen ?

johanv22 01-12-2011 20:19

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Ik heb een radiateur van een mk2 td, past perfect ;)

Wat ga je met de intercooler doen ?



jij hebt dus de slangen veranderd van rechts naar links?
ik heb wel een intercooler liggen met beide aansluitingen op één kant.

opzich perfect, want dan kan ik beide intercoolerbuizen kort houden en boven elkaar maken wat wel netjes staat.

alleen wordt het moelijk om deze passend te maken. hij is nogal dik, zo'n kleine 80mm.
en dan drukt hij de radiateur naar het blok toe zeg maar.

heb nog wel een paar voorfronten liggen, en ga deze waarschijnlijk helemaal aanpassen voor de intercooler, zagen en lassen dus :thumbup:

ronaroot 01-12-2011 20:32

Slangen zijn inderdaad omgelegd.
(bedoelde meer dat het kwa formaat perfect past ;) )

Bij mij heb ik ook de radiateur iets naar achter moeten zetten om de intercooler ervoor te krijgen, en met een beetje zagen in het front gaat dat. Is krap maar het past :D



johanv22 01-12-2011 20:50

grappig, had net bedacht om de radiateur inderdaad rechter te zetten.

heb de zelfde dubbel fans als jou, en ook die wil ik graag gebruiken, dus had ik
zoiezo een grotere radiateur nodig dan van een gti :)
ook al zal de fan niet of bijna nooit aanslaan bij een tdi :thumbup:

de intercooler krijg ik wel op zijn plaats :thumbup:

Tommy 01-12-2011 22:28

ik hou mijn TDI niet eens warm op de snelweg... vind dat wel vreemd, want thermostaat moet toch voorkomen dat hij koelt via radiateur? bekend probleem?

EelcoB 02-12-2011 18:23

Thermostaat gaat open bij 80-90 graden (als het goed is). Dus als hij daaronder zakt, ff nieuwe in prakken.


All times are GMT +1. The time now is 15:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.