![]() |
Golf 1 GTI projectje
Onlangs een GTI type 1 van 1983 erbij gekocht als tijdelijke auto, zodat de andere rustig aan gerestaureerd kan worden.
![]() ![]() Er moet nog wel één en ander aan gebeuren, zoals een DX-blok erin hangen, wat puzzelwerk met de kabelboom (heeft een alarm in gezeten) en het interieur inbouwen. Graag zou ik willen weten of iemand van jullie deze auto kent, zodat ik de geschiendenis van deze auto een beetje kan achterhalen. Het was van oorsprong een witte GTI en het kenteken is KG-74-LF. |
Ziet er in de basis wel goed uit :cool:
Succes met je project :thumbup: |
Nice, wordt die ook weer wit of niet.?
|
ja ik kan je helpen mijn buurman heeft hem ongeveer 2jaar geleden gekocht als project wij hebben hem toen opgehaald volgens mij in het noorden van het land maar hij is er nooit aan toe gekomen om hem opteknappen heeft hem ongeveer een jaartje in de schuur gehad en toen weer verkocht :thumbup: als ik hem zie zal ik hem wel ff doorsturen naar dit topic
|
![]() dit moet hem dan wezen mvg, jeroen |
Klopt buurman! Was inderdaad van mij!
Staat mijn chemobox met onderdelen er nog in? :redface: vergeten er uit te halen toen. |
Succes met de aankoop ;)
ziet er niet verkeerd uit in ieder geval :thumbup: |
Hoi, bedankt voor jullie reacties.
@ larsv5: Nee hij blijft deze kleur houden. Het is de bedoeling om maar enkele jaren in deze auto rond te rijden, totdat mijn andere GTI gerestaureerd is. @ jeroen: Bedankt voor je snelle reactie en foto. Zag er toen leuk uit. |
Quote:
De chemobox stond er ook nog in. Wil je deze terug...... :D Ik stuur je zo even een mailtje, ik heb namelijk nog enkele vraagjes. |
Meer als een jaar verder, maar het laswerk is klaar.
Was toch her en der slechter als verwacht. Rondom de ophanging van de achteras had de roesttor meer toegeslagen als in eerste instantie gedacht. Verder is er links een nieuwe spatbordrand in gelast net zoals linksachter een stuk dorpel. Ook zijn de kriksteunen voor (zowel links als rechts) vervangen. Deze waren namelijk ingedeukt. Hopelijk gaat het opbouwen sneller. Ik ben nu in ieder geval bezig met het bekleden van de voorstoelen (met grijs zwarte GTI stof). Ik gebruik hier onderstellen van een Golf 2 / sirocco voor met verstelbare hoogte. Hierbij een tweetal foto's van de herstelde spatbordrand. ![]() ![]() |
Top man!
|
Mooi werk zo, toffe kleur ook.
|
Onlangs de stof voor de rugleuning weer op kunnen halen.
Van drie verschillende beschadigde hoezen is weer één nette hoes gemaakt. Nu maar weer hopen dat het om de wangen van de stoel heen past. Verder heb ik de Golf weer thuis te staan na enig laswerk aan de rechter wielkuiplijst. ![]() ![]() De verf moet nog even enkele weken uitharden en dan kan de laatste wielkuipverbreder er op. Inmiddels heb ik de rubber van het dakraam ook vervangen. De oude was hard en uitgedroogd waardoor het regenwater bij dikke buien naar binnen kwam. Nu blijft het rondom de dakraam weer mooi droog. |
Wel grappig om te zien is de kenteken combinatie met KG-..-LF.
Ik had een bronskleurige Jetta Mk1 LX met kenteken KG-68-LF, en in de regio noord-oost groningen reden in de jaren 90 diverse VW's rond met allemaal deze lettercombinatie, en dan de cijfers allemaal tussen de 60 en 80 in. Bv. 2 dorpen verderop reed een Jetta Mk1 met 62, en zo heb ik er meerdere gezien. De dealer zal toendertijd wel een hele serie kentekens in 1 keer besteld hebben. Leuk om te zien de er in 2013 dan nog steeds ééntje uit die serie rond rijd !! |
Quote:
Inderdaad grappig. Ik weet niet waar deze Golf ooit op de weg is gekomen, maar het zou best mogelijk zijn dat deze bij dezelfde dealer vandaan komen. Hopelijk rijden er nog wel enkele uit deze serie. |
Grappig dat je dat nog terug kan zien aan een kenteken reeks.
Ben zelf ook altijd aardig van de kentekens geweest. Kan het bouwjaar (mits niet ingevoerd) bepalen aan de letter combinatie :screwy: |
Dat kan ik alleen tot ongeveer 1995. Daarna het spoor bijster geraakt. Kan zelfs de kentekens van mijn nieuwere auto's niet onthouden terwijl ik nog wel de kentekens van alle auto's weet die mijn ouders vroeger gehad hebben.
|
Quote:
Mijn kennis gaat ietsje verder als 1995, maar inderdaad de nieuwere auto's heb ik ook geen benul meer van :rolleyes: |
|
Inmiddels weer een tijdje verder in de tijd en zo nu en dan nog wat kunnen doen.
Het interieur binnen is klaar, inclusief de gordels achterin. Ook het raamwerk in de bestuurdersdeur goed werkend gemaakt (het vilt aan de slotzijde was helemaal weggesleten waardoor het raam niet in 1 keer omhoog meer wilde). Binnenkort maar eens tijd vrij maken om het blok er weer in te hangen en aan te sluiten :rolleyes: |
|
Gaat toch weer meer tijd in zitten dan gehoopt :rolleyes:
Aan de andere kant hobby's mogen tijd kosten. Inmiddels de aandrijfassen gemonteerd en gestart met het herstellen van de kabelboom. In de kabelboom was wat te veel geknipt. Ik heb gelukkig een kabelboom op de kop kunnen tikken met nog wat extra kabels. Dus nu van de verschillende kabelbomen maar één nette maken. Verder nog wat kleine onderdelen, zoals een omkeeras bij Jeroen (mk1cabrioparts) gekocht, waardoor de auto weer goed schakelt. tenminste nadat ik de busjes/geleiders ook heb vervangen. Ik zit verder nog te twijfelen of ik een zilverkleurige striping op de zijkant plak. Heeft iemand hier misschien een foto van (met een groene Golf)? |
Quote:
Zou als ik jou was de zwarte striping gebruiken. Zilver hoort alleen op een zwarte gti. |
Je hebt een mooie GTI het blijft toch de mooiste vind ik zo n MK1 :thumbup:
|
Quote:
Ik weet het, alleen het is geen originele groene kleur. Vandaar dat ik ook een afwijkende striping erop wil doen. |
Quote:
Bedankt, MK1's zijn inderdaad geweldige auto's. |
Ziet er een toffe Mk1 uit!
Mooi werk al verricht! Ik denk dat een zilveren striping hier wel mooi op uit gaat komen. Heb je zelf die gordels achterin gemaakt? Ik heb hier ook een setje liggen, incl bouten en dergelijke. Ik weet alleen niet waar ik juist een gat moet maken in de bekleding van de C-stijl. Wil dit wel in 1 keertje goed doen natuurlijk. Kun jij me zeggen waar en hoe ik dit juist moet doen? |
Quote:
moet je voelen over de bekleding van de C stijl ,de gaten met draad erin voel je vanzelf zitten.. voorzichtig een sneetje maken en je gordels erindraaien.. |
Quote:
|
Was origineel wit.
Wel een originele NL-er, dat dan weer wel :thumbup: |
Quote:
nee dat is geen Lhasa..dit is veel groener ..met een blauwe flop erin...denk dat het een Audi kleur is uit begin/midden jaren '90 ..perlcolorgrun of Gomera of iets dergelijks....kon ook net zo goed van Mazda zijn ofzo... |
Quote:
KG-64-LF, zegt je dat ook iets? Rode gti, deze is nu zo'n 4 jaar in mijn bezit. |
Quote:
Zoals Heinz74 al aangaf kun je deze plek wel voelen. Bij twijfel even met een kleine naald prikken. Als het gat er niet zit heb je niet veel schade. |
Quote:
Klopt het is niet Lhasa. Schijnt een kleur te zijn die onder andere voor Fiat wordt gebruikt :eek: Maar ik vindt het wel een mooie kleur voor op de Golf |
Mooi golfje heb je. Heb je de nummerplaathouder er zelf op geschroefd? Dan woon je waarschijnlijk niet ver van me vandaag aangezien vd heide in balk zit
|
Mijn GTI is oakgruen, aan de foto's te zien lijkt dat er behoorlijk op. Is een stuk donkerder dan lhasha. Ik heb de kleur van de striping uitgezocht en dit is origineel zilver. Dat heb ik er vorig jaar opgemaakt. Ik zal even kijken of ik een foto kan posten.
|
Quote:
Nummerplaathouder er inderdaad zelf op geschroefd. Super service bij Van der Heide voor Golf 1 onderdelen. En ik woon tussen hun beide bedrijven in :D Altijd gemakkelijk! |
Quote:
Zou mooi zijn als je een foto wilt posten :thumbup: Volgens mij staat het mooi. |
Dat vind ik een strak plan :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 10:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.