![]() |
Project mkII TDI ombouw / inbouw
Zo, ook maar een project aangemaakt, heb me al eens voorgesteld ergens maar ik ben dus Dennis, 32 jaar oud, en werk in de ICT bij een grote provider voor de zakelijke markt, dus een nerd inderdaad :)
In een ander topic heb ik al aardig wat informatie verzameld voor de ombouw van een belastingvrije Volkswagen Golf mkII. Volgens mij beginnen de meeste met de aanschaf van een Golf II maar zoals zoveel dingen bewandel ik vaak de moeilijke weg en probeer ik het simpel te maken. Dus ik heb nog helemaal geen belastingvrije Golf II. Dit komt mede doordat ik er nog niet over uit ben wat voor soort Golf ik ga aanschaffen. Word het een GTI waarbij de remmen, de assen, en de juiste motorsteunen voor het originele subframe er al op zitten? Of word het een Golf 2 1.3 of 1.6 en zal dan het subframe van de golf 3 moeten overzetten, plus gti assen/g60 assen moeten aanschaffen, en waarbij ik dus ook als ik grotere remmen wil hebben voor en achter de assen/draagarmen moet vernieuwen door die van een GTI/G60. Over het algemeen klopt het wel dat een 1.3 of 1.6 vaak beter behandeld is dan een GTI ;) en ook in aanschaf is een 1.3 of 1.6 vaak ook beter te doen. Maar goed 1 dezer dagen ga ik de knoop doorhakken en dan zien we wat we gaan doen. Om dit topic al op te starten is het ook makkelijker om alles onder 1 topic te houden voor mij. Want vandaag al een stap in de goede richting gezet, aangezien ik de Golf II op den duur wil gebruiken als dagelijkse auto van Rhenen naar Amsterdam en weer terug, wilde ik op een aantal dingen geen consessie doen. Ik wilde geen langzame diesel, vanwege de soms lange file's met 30+ graden in combinatie met migraine wil ik er een airco in, en omdat ik nou eenmaal een luie ict-er ben wil ik er ook stuurbekrachtiging in. De buitenkant / binnenkant (je weet maar nooit) moet roestvrij zijn en/of ik moet het makkelijk hebben kunnen bewerken na aankoop. Enigzins laag maar wel met comfort dat moet toch kunnen met een schroefset. En sommige vinden het erg maar ik vind de G60 bumpers toch wel erg leuk om erop te hebben. De wielen heb ik het liefst degene die van staal zijn :D met een plastic randje om de buitenkant en een vw plastic gevallie in het midden, zitten bij mijn vrouw om haar golf 3, maar dan iets breder. Heb ze weleens onder een GTI zien zitten en dat is gewoon mooi in mijn ogen. Nou om die eisen kracht bij te zetten, heb ik een golf 3 TDI aangeschaft, op sommige plekken een echte flinstone auto (voeten op de grond) maar motorisch en technisch helemaal geweldig, geen oliebak en geen koelwater verbruiker (behalve als je de kachel aanzet dan loopt het vol bij de bijrijder haha). Ook de airco in deze auto (als je de kachel niet gebruikt) werkt perfect. Kijk een TDI in me schuur! ![]() Jup onder de motorkap ook. ![]() Geen idee wat de vorige eigenaar dacht, maar deze uitlaat vind ik te groot. ![]() De plaatjes zijn echt van klote kwaliteit, maar dat komt omdat mijn HTC telefoon een kamikaze actie had uitgevoerd in mijn broekzak (auw!), en ik nu met een Samsung telefoon foto's aan 't maken ben met 0.3 megapixels!! Vandaag iets leuks opgehaald, omdat ik Airco wil, heb ik na wat zoeken een complete airco unit op de kop getikt uit een golf 2. Dus met dashboard onderdelen (kastje etc..), de originele schuifjes plus plaatje ervoor, de pomp, een aangepaste 1.9D steun voor de pomp(maar ik ga de originele gebruiken van de TDI), radiateur, kabels, en kachelhuis met verdamper erin, echt een hele achterbank van een golf 3 vol aan airco zooi :) Kijk origineel! ![]() En de zooi op de achterbank en tussen de stoelen :D ![]() Nu rest mij dan nog het lijstje die ik bij diverse mensen heb uitstaan, bij gooigolf van dit forum koop ik het volgende als hij deze gedemonteerd heeft: GTD teller uit een 90'er mkII GTD radiateur uit een 90'er mkII GTD interieur kabelboom uit een 90'er mkII Complete stuurinrichting met stuurpomp e.d. uit een 90'er mkII Bij een bevriende dealer kan ik het volgende ophalen: Sprinter Intercooler (en als nodig, nieuwe G60 100mm assen en homokineten, of homo's zoals ze hier worden genoemd :) ) Ik ga van de week langs een sloop ergens in het land om een pedalenset uit een Passat 35i op te halen. Dus in feite qua onderdelen ben ik op de goede weg, heb nog geen idee hoe de uitlaat straks gaat passen, en/of deze van de golf 2 moet blijven of delen van de golf 3, maar daar komen we op dit forum ook nog wel achter. Nog als laatste een foto van mijn daily driver op dit moment, namelijk een volkswagen golf 1.6 uit '95 met bijna 400.000 kilometer op de teller met een G3 installatie, verbazend genoeg gaat deze nog elke dag van Rhenen naar Amsterdam met bijna geen olie verbruik (1 liter op 10.000 kilometer) en totaal geen verbruik van koelvloeistof of benzine :D Ding heeft geen mankementen behalve dat de vering / schokbrekers gewoon op zijn, dus de donor TDI gaat ook nog onderdelen aan hem kwijt raken zodra dit mogelijk is. ![]() Adviezen, tips of gewoon opmerkingen hoor ik graag! :thumbup: Ook in mijn andere topic staan handige dingen als je zelf gaat beginnen aan een TDI ombouw / inbouw in een golfje 2. http://www.volksforum.com/forum/sho...?t=87873&page=1 |
hallo .. sjonge jonge wat een verhaal hahah ,,
lijkt verder netjes .. er staan hier veel tips , over de inbouw van een tdi .tis niet moeilijk valt mee anders efe search gebruiken ,, daar worden de kritieke punten wel in beschrefen ,, ik heb het vorig jaar gedaan , en alles werkt perfekt voor vraagen kun ja altijd roepen ,, succes met je projekt . vrgr gooigolf . |
Ja sorry ik kan soms lang van stof zijn :) Enige waar ik mee zit nog is de uitlaat hoe dat gaat passen?!
En de meeste andere punten heb ik wel afgetikt, alleen kwam tot mijn verbazing erachter dat mijn 90pk TDI donor golf mkIII 4 bouten heeft om de wielen mee vast te maken ipv 5 bouten zoals ik dacht dat het was?! Gaat het nu zo zijn dat de remmen wel over te zetten zijn? Of is er iets misgegaan met de golf? Misschien dat iemand iets kan vinden op NV-XV-85 wie weet was het ooit een 1.6 :D ? *(ps: volgens mij zit ik in het verkeerde onderdeel, en hoor ik bij watergekoelde projecten ongebracht te sworden, als een admin / mod dit zou kunnen doen dan graag.) |
golf 1/2/3 hebben allemaal steek 4x100 behalve GTI en VR6, Klopt dit?
|
de mk3 VR6 en GTI ja :thumbup:
|
Mijn nieuwe aanwinst, niet dat het veel zegt maar een originele nederlander, met een motortje wat niet meer best is en hier en daar z'n plekjes, maar daar gaat de TDI dus in.
![]() |
Belastingvrij dieselen dus :thumbup:
Succes! |
'k Zal dit in de gaten houden; ik heb ook zoiets, een paar jaar ouder, en roestvrij, gelukkig.
Maar dat is maar een 1,3 4 bak, en geen stuurbekrachtiging; die moet ik nog eens scooren. Jij hebt mooie plannen, alleen zou ik er geen diesel in willen hebben. maar met jou kilometrages, tja, dan is het wat anders. Succes, Cor |
Als ie belastingvrij is, dan juist een TD/TDI erin :thumbup:
Goed bezig :thumbup: |
hallo ...
dpwacky .. dit word een mooi projekt .. zit wat uurtjes in maar dan heb je ook wat .. gr gooigolf // |
Jarno absoluut en Audi1981 thanks :) maar ik ben meer een opschrijver en uitzoeker, en goede hulp en het meeste zware werk komt van GooiGolf vandaan, die heeft dat namelijk zelf ook al een keer gedaan, en ik vind het echt super dat hij mij hiermee wilt helpen! Nogmaals bedankt GooiGolf.
En cor TDI motoren kunnen echt hele fijne motoren zijn om rustig en veel mee te rijden, altijd genoeg koppel, en erg zuinig bij normaal gebruik. En in feite stuurbekrachtiging e.d. is zo op het forum hier te vinden. En deze is helaas niet roestvrij, maar ook dat kan vrij goed op te lossen zijn. Dus ik ben tot nu toe nog helemaal blij :) |
Zo vandaag het golfje uit enschede gehaald en meteen doorgebracht naar het hoge noorden, mijn 1.6 75pk sterke golf 3 heeft het netjes gedaan met dit warme weer. Ok toegegeven was ik zeker niet de snelste en bij hoge heuvels op de snelweg moest ik ook een versnelling terug en ipv op 1 gastank 480 kilometer te kunnen rijden, kon ik nu maar 300 :D
Maar goed hij heeft z'n maatje mooi bij Gooi gebracht, die meteen zag dat er wat nieuwe stukken ingelast moesten worden aan de achterkant, maar dat het voor de rest een vrij net golfje is. Dus ik ben weer blij. Hier wat foto's van golf met golf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :) |
Mooi project. Dat gaat lekker lopen met een tdi er in.
|
hey dennis ..
ja komt wel goed .. jammer dat hij klein tikje gehad heeft .. maar dat stelt weinig voor .. 2 stukjes moeten worden gelast nieuwe hoeken erin ,, dat is ook alles wat hij heeft ,,, de motor die er nu in zit is overleden .. 2 cylinders geen compressie .. maar dat maakt niet uit .. gaat er toch uit . we houden jully op de hoogte ,.. tuurlijk met de nodige fotos. :thumbup: |
Ah 2 cYlinders zelfs overleden! Toe maar ;) dat had ik niet verwacht, maar goed dat was wel te verwachten voor die prijs natuurlijk.
En foto's zijn altijd geweldig! Tot morgen Gooi! |
Volgens mij mag een mk3 dat ook niet helemaal trekken denk ik....
En de boetes zijn niet mis, vraag maar aan de Pul....:screwy: (moet ik nodig zeggen met 1600kg achter een 626 :D ) Ziet er goed uit en ben benieuwd naar de vorderingen :thumbup: |
Quote:
:D haha ik heb dat op de kilo uitgerekend. De 1.6 golf 3 mag 1200 kilo geremd trekken, de auto die hij voort trok weegt op kenteken 840 kilo, en de kar die geremd was eh.. is denk ik nog :rolleyes: weegt 375 kilo. Dus ik kwam uit op een 1215 kilo, maar aangezien er wat dingen al weggeroest waren aan de golf 2. Heb ik die 15 kilo maar voor lief genomen. Dus ik heb maar een heel heel klein beetje op papier gesprokkeld. En nog mooier, ik ben ook niet aangehouden, ook niet toen de auto hijgend en puffend de kruising verliet ten aanzien van een stel agenten in hun auto. Dus of ik heb geluk gehad, of ze deden ook een snelle rekensom :redface: En morgen gaat de TDI naar 't hoge noorden, maar me dochtertje wil naar me moeder toe, dus eerst even langs rotterdam, dus me vader rijd achter de tdi aan zodat ik met hem terug kan rijden, wat enorm relaxed is anders had ik de trein moeten pakken, dus weer even een ritje voor de boeg van totaal een kleine 500 kilometer bijelkaar. En dan vanuit Rotterdam neem ik samen met mijn dochtertje de trein terug naar Rhenen. Dus ben benieuwd is ook jaren geleden dat ik dat heb gedaan :eek: !! Hopelijk dat ik morgen meteen de intercooler kan ophalen, anders heb ik ergens onderweg nog een adres waar het kan. Dan is het iig helemaal compleet. ( en kom er net achter dat het golfje 2 maar 825 kilo weegt op kenteken. Dus ik zat schijnbaar precies op de 1200kg! Hehe... heb ik weer :tongue: ) |
Ik heb zelf zo'n ambulance; die weegt bijna 500 kg :tongue:
beetje naar jezelf toerekenen, dus Cor |
Quote:
:rolleyes: Was het maar zo een feest, dit is een vrij nieuwe en een vrij kleine (geschikt voor B rijbewijs), en als je op ovi.rdw.nl even het kenteken checked zie je dat de ambulance 375 kilo weegt. Dus naar mezelf toerekenen, ja die 15 kilo had ik dat zeker gedaan maar aangezien de golf maar een gewicht heeft van 825 kilo op kenteken. Kwam ik daar dus op uit. :) Dus ondanks alle aantijgingen ;) was ik volledig legaal. |
Vandaag vroeg opgestaan in Rhenen en met mijn dochter in de donor TDI gestapt richting Krimpen aan den IJssel, waar ik mijn dochter achterliet bij mijn moeder en mijn vader had gevraagd achter mij aan te rijden richting 't hoge noorden. Eenmaal aangekomen bij Heerenveen heb ik bij iemand die bezig was met MK 1's (150pk tdi cabrio en een GTI) een intercooler van een sprinter opgehaald om mijn set compleet te krijgen van wat er allemaal nodig was.
Daarna doorgereden naar Gooi wat nog even 45 kilometer verder het noorden in ging dan Heerenveen. Eenmaal daar aangekomen afscheid genomen van de TDI, want deze gaat gestript worden en de motor o.a. gaat in de MK2. Bij deze nog wat laatste foto's van de MK3. ![]() ![]() Daarna bij me vader in zijn Audi A6 gestapt, wat absoluut geen straf was en terug gereden naar Krimpen aan den IJssel, daar aangekomen was mijn dochtertje met mijn moeder bij me zus, dus daar even een hapje gegeten en ben bij Rotterdam Alexander afgezet en mijn dochtertje en ik zijn met de trein naar Rhenen gegaan. Wat ook alweer 12 jaar geleden was toen ik voor het laatst in een trein zat, en mijn dochtertje vond het maar als te leuk in zo een schuddebak :) Dus eindelijk thuis gekomen na een reis om de wereld, en volledig nat het laatste stukje lopen in de stromende regen was geen pretje, maar ach we zijn weer thuis en kunnen weer de auto pakken (whoei!). |
Altijd leuk familie uitjes :D:D:D
|
hallo
vandaag even de rotte delen uit de auto verwijdert ... en dat viel tegen was meer dan we dachten ,,achterste wielkastranden , dan onderstu hoeken , waren compleet verdwenen, zelf de binnenschermen waren weg ,,heb orgineel plaatwerk gehaald de hele zaak eruit gesneden . en nieuwe er ingelast ,wat vies tgen viel maar toch goed is gelukt ,, ook had de auto een druk in koffer gehad ,, waardoor zijpaneel bol was gaan staan , en hele hoek na binnen was gedrukt , deze hebben we getrokken en voor 99 proc er weer bij gekregen . de hoek hebben we vervangen ,, door een nieuw stuk plaatwerk . want beetje voldrukken met plamuur hou ik niet zo van , :shake: nou tot zover dit projektje ,, foto,s volgen vrgr gooigolf ;) |
En ik heb de foto's vanuit mijn vakantie adres ergens vlakbij belgie, kunnen downloaden en na uren connecten met de hotspot hier in de buurt ook kunnen uploaden.
Dus hopen dat het lukt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gaat zeer goed zo! |
hallo ..
foto,s zijn gelukt zag ik ,, heb er weer partij gestuurd ,hij was aardig krokant , op beroerde plekken ,, maar alles is weer hard ,, rechts achter had hij een bestu tik ghad. we hebben de auto beetje getrokken op blaar op zijpaneel er weer bij te krijgen , maar das aardig gelukt ,,heb toen de deuk die vrij vors was eruit geslepen , en vervngen door orgineele hoek , tis kwestie van strak maken en de spuit er weer wat overheen ,,kun je wer jaren er tegen aan , nou de groeten maar weer , vrgr gooigolf . |
Nou net nog meer foto's mogen ontvangen, er zat een aardige deuk in de kont en zijkant van het golfje, maar in plaats van het op te vullen met ehm.. vuller is er door Gooi gekozen om het te vullen met een stuk nieuw staal.
Dus bij deze de rest van de foto's die ik heb ontvangen van Gooi. Superwerk! ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zo weer even een kleine update, Gooigolf heeft de golf 3 al flink kaal gemaakt en haalt alle bruikbare onderdelen eraf. (dus als je iets voor een golf 3 zoekt, behalve de motor, bak, kabelboom airco zooi, wielen en andere dingen die nodig zijn om het blok plus airco in een mk2 te smijten, pm dan Gooigolf)
En dat ziet er nu ongeveer zo uit: ![]() ![]() ![]() ![]() Dus even een kleine update met donkere foto's maar dat is beter dan niets ;) |
En hop... weg blok! Of eigenlijk niet, maar het blok zal spoedig zijn weg vinden naar de golf 2, de rest is oud ijzer en gaat naar de sloop.
![]() ![]() ![]() |
Nou even een kleine update.
De motor is uit de belastingvrije golf. ![]() ![]() ![]() Nu alleen nog even alles bijelkaar zoeken, de airco is er, alle onderdelen zijn er, zoals aandrijfassen, intercooler e.d. behalve nog die pedalenset uit een passat 35i, ik kon er wel een paar krijgen maar dan moest ik het zelf eruit halen. Aangezien ik niet zo handig ben om ergens zomaar met een doppen setje heel het dashboard eruit te halen en daarna het stuurhuis om zo bij de pedalenset te komen. Hoop ik dat iemand dit leest en in de buurt van heerenveen en omgeving toevallig nog zo een pedalenset heeft liggen? |
Zo een groot moment was gisterenavond aangebroken, omdat het subframe uit de golf 3 bij de bouten binnen in het subframe was dolgedraaid moest er een ander subframe komen.
Dus uit een caddy 2 is een subframe gehaald en daar de TDI steunen in gehangen en het blok hangt nu in de golf 2!!! :) Super geweldig gedaan Gooi! ![]() ![]() ![]() Nu is er ook al een pedalenset gevonden uit een corrado G60, dus dat gaat ook de goede kant op. Nu is er alleen nog uit een passat 35i een plaat nodig achter de rembekrachtiger van de golf 3 die in de golf 2 komt. En het stuurhuis moet nog anders, er zou eerst het stuurhuis van de 3 gebruikt worden maar dat ging niet passen ook niet met de stuurstokken vanuit een nieuwere 2. En de donor GTD (voor bepaalde onderdelen) had een beste klap gehad waarbij dat stuurhuis met bekrachtiging ook overleden was. Dus nog op zoek naar een bekrachtigd stuurhuis uit een golf 2. Als iemand die in de buurt heeft liggen van friesland dan kan je gooigolf een pb-tje sturen. Voor de rest word het dadelijk passen en meten met de radiateur, de mercedes intercooler en de airco radiator. |
Even een kleine update van mij, zonder foto's die komen morgen, maar de auto heeft gedraaid! YES!
De ECU gooit hem wel uit maar dat word opgelost :) Ergens nog geen massa of iets. Het stuurhuis en stuurpomp zit ook goed, dus dat schiet al op! Morgen trouwens bij een jetta kijken die hier in de buurt voor een leuke prijs te koop staat waar dan de 1.6 motor met automaat en lpg in moet. Maar goed eerst maar eens kijken of het wat is. |
Zo even een update erbij voor het weekend is afgelopen.
Pedaal probleem met de koppeling is opgelost, de cylinder waar deze vast zit moet een stuk omhoog zodat het pedaal op de juiste hoogte staat. Dus er moet een plaatje bij gelast worden waarop het cylinder word bevestigd. Omdat ik zo een luxe nerd ben wilde ik graag airco in de mk2, en dan gaat het passen van een sprinter intercooler niet meer. En dat is erg lastig natuurlijk. Dus ben nu op zoek naar een intercooler van een GTD die dan wel gaat passen. Dus als je iets hebt, laat het dan weten. Nu genoeg gepraat plaatjes (met de koppeling nog wel op half zeven ;) ) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Golf 2 GTD intercooler gaat ook niet super samen met airco als je het een beetje origineel wilt hebben... GTD waterkoeler komt de onderste uitgang tegen de aircocompressor aan. Wil je dan een radiateur met de aansluitingen aan de andere zijde plaatsen, komen deze weer tegen de GTD intercooler aan. Even goed overwegen wat je wilt doen dus.
Verder moet die koppeling passen zonder aanpassing... Zeker weten dat alles goed is? Wat voor cilinder zit er precies op t schutbord? Schiet wel lekker op verder. |
Quote:
hallo .. heb alles van een corrado g60 erop gezet .. pedalenbox ,, plaat plus de comando cylinder alles zit verder perfekt ,, aleen pedaal zit te diep terwijl cylinder op zijn langst is ,,heel apart en idd zag dat er wel opstakels zijn hier en daar met condensor etcc .. zal even kijken wat het bestu past allemaal ,, vrgr gooigolf |
Ik denk om de intercooler (is besteld compleet bij iemand in belgie) wel gaat passen als we deze erin stoppen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89492\ Dus part nummer 1L0 121 253 C Dus van de toledo, dan hebben we ook meteen het airco verhaal klaar ;) Dus hopen dat we ergens op de sloop nog iets tegen komen, nieuw is die toch een dikke 160 - 180 euro ;). |
Omdat de oude daily (aan 't begin van het topic) het begeven heeft door een koppeling die het niet meer doet, en de TDI nog in opbouw is. Moest er dus even een tijdelijke daily komen.
Ook al heeft ie aardig wat eigenaren gehad, en heeft ie raar genoeg nog het originele cluster met de Totall die er ook nog staat met 264.000 kilometer erop, is denk ik de logische verklaring dat hij terug gedraaid is. Maar die paar honderd euro die ik ervoor betaalde maakt dat eigenlijk ook niet uit. De super specs van deze daily met een 1.9D die in 17,4 seconden de 100 haalt, en een top heeft van ... geen idee. :) Rijd hij eigenlijk heel erg lekker rustig en zuinig. Nou de plaatjes: ![]() ![]() ![]() ![]() Nou hopen dat deze het wel tot het einde van de TDI haalt, maar een G3 golf met 440.000 op de teller of deze diesel... Dan denk ik dat deze het langer moet uithouden. :) |
Even een update, omdat de airco erin moest, ging de sprinter intercooler niet passen.
Dus moest er een GTD intercooler komen, en deze is binnen gekomen, helemaal vanuit belgie. Thx Marc! De accu kap moet nog inelkaar gezet worden (twee componenten lijm om de scheur te fixen.) maar voor de rest heeft Gooi hem er al mooi ingehangen. Front zit er ook zo goed als al weer op. ![]() ![]() Ben in de witte golf op de A12 bijna van de weg gereden door een maffe idioot, die daarna heel snel wegreed, schade aan de deur rechts, scherm voor en achter ook rechts. Maar goed, dat zal wel karma zijn, aangifte is in ieder geval gedaan. Maar heb wel 975 kilometer op 48 liter gereden, zo een 1.9D als je gewoon 120 rijd maximaal is echt vrij zuinig te noemen :) Wat nou bluemotion, kan ook met een golf uit 1997 :D |
Bluemotion? Eerder Slowmotion :tongue: Op het verbruik ben ik dan wel weer jalours :)
Leuk project, Golfje TDI. Is het een 90pk of een 110pk? |
hallo ..
ja schiet al aardig op allemaal .. zit nog even met onderstu radiatorslang te klooien .. 3 verschilende radiators opgehad andere slangen en krijg het er niet mooi bij ,, verder loopt hij super ,, uitlaat zit eronder alles is verder klaar op de koeling en airco .. vrgr gooigolf .. |
Quote:
hoi gijs 90 pk tdi maar wel gechipte .. rijd supper vlott .. en eigen gewicht is laag dus rijd als een speer :thumbup: |
Geweldig! Alleen jammer van die rare radiateuren, zou er dan toch 1 van de passat onder moeten? Of diegene die ze in dat andere topic hadden van een Seat?
En Gijs dat klopt het is wel slowmotion inderdaad met die witte golf, maar dat is het hele gebeuren, in deze auto heb je ook geen zin om iemand in te halen, want dat lukt je gewoon niet, dus in dat opzicht een vrij zorgenvrije auto als je ermee rijd ;) En in de golf 3 vond ik de TDI motor ook al vrij snel. :) Exacte aantal pk's weet ik niet. Maar is voor mij ook niet zo belangrijk, het gaat erom dat hij dadelijk elke dag heen en weer kan naar Amsterdam vanuit Rhenen en dat op een fijne goede manier doet. En het koppel is heerlijk. |
All times are GMT +1. The time now is 01:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.