Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MK1 tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86207)

mark89769 04-06-2011 15:42

Golf MK1 tdi
 
Zo, gisteren een afn tdi opgehaald welke in mijn mk1 gaat ipv de 1.9TD :)

Ben nu bezig met het uitzoeken van de kabelboom van de tdi welke ik waarschijnlijk compleet ga overzetten op de mk1, en ben hard een het denken of ik de pedalenbox ga ovzetten of alleen het elektrische gaspedaal en dan een T4 koppelingshevel erop knal.

Foto's nog ff uploaden als het allemaal lukt met de camera!

roy-mk1 05-06-2011 00:37

Nice, Toch een project topic aangemaakt:D(Y)
Ik heb helaas geen t4 koppelingshevel voor je, wel die schakelstangen.

Ik zou ook de complete kabelboom omzetten, heb ik ook gedaan. Is wel wat meer werk maar dan heb je wel alles netjes!

Electronisch gaspedaal kun je makkelijk op maat maken uit de oude pedalenbak en met een hoekijzer op de originele bevestiging vast maken. Moet je maar eens kijken in me project topic!
Succes met jou project!

mark89769 05-06-2011 16:31

Zo ff middagje gesleuteld, resultaat: de oude TD eruit :)

En als iemand nog een koppelingshevel heeft liggen van een T4 of Passat G60 en die aan mij wilt verkopen PM me!















Maasje 05-06-2011 17:39

foto,s doen het niet

mark89769 05-06-2011 18:03

nu wel als het goed is :)

mark89769 07-06-2011 21:34

zo, gisteren en vandaag weer het 1 en ander gedaan. kabelboom naar achteren ligt erin, contactslot overgezet, knipperlicht schakelaar en ruitenwisser schakelaar aangesloten en niet te vergeten het elektrische gaspedaal is ook gelukt :)

heb ook nog ff 02A steunen gekocht en een mech. koppelingshevel.

Heb alleen moeite met het aansluiten van de orginele mk1 alarmlichtschakelaar en lichtschakelaar op de golf 3 kabelboom. iemand uit omg. utrecht die dit misschien al eens heeft gedaan??

foto;s spreken voorzich:
































roy-mk1 07-06-2011 22:16

Mooi om te zien dat je het gas pedaal op de zelfde manier hebt gemaakt Gaat goed zo te zien! Ik heb ook problemen gehad met de alarmlicht schakelaar. een kabel op de stuurhendels is voor de alarmlichtschakelaar. als je alles hebt aangesloten van stuurhendels hou je een paar kabels over. kleuren komen als het goed is overeen.

mark89769 09-06-2011 17:04

Ja, alleen zit het gaspedaal nu net iets voor de kachelslangen ga hem nu iets meer naar het rempedaa toe plaatsen en een S'je in het stang van de pedaal maken zodat het pedaal niet te dicht op het rempedaal zit.

02A steunenset is binnen gelijk ff nieuwe motorsteunrubber erin geperst dus de motor kan er in principe al ingehangen worden :)

Ook heb ik de kabelgeschakeld bak unit ff erin gezet, gaatje geboord + een stripje was voldoende maar zit nog niet helemaal naar mijn zin. Hoe doen anderen/jullie het normaal?





gtipower 09-06-2011 19:42

ey vraagje heb jij die TDI uit wolvega weg gehaald?

gr dennis

Franklin 09-06-2011 20:23

Ik heb de schakelunit ook van onderaf gemonteerd, dan kan je mooi je originele middenconsole behouden en zie je in het interieur geen verschil. Ik heb een 63mm uitlaatsysteem en die gaat er net onderdoor.

mark89769 09-06-2011 21:05

Quote:
Originally Posted by gtipower
ey vraagje heb jij die TDI uit wolvega weg gehaald?

gr dennis


jep, jij bent dennis die bezig was met de golf 2??

Quote:
Originally Posted by franklincabrio'79
Ik heb de schakelunit ook van onderaf gemonteerd, dan kan je mooi je originele middenconsole behouden en zie je in het interieur geen verschil. Ik heb een 63mm uitlaatsysteem en die gaat er net onderdoor.


Heb jij de schakelunit nog verder omhoog zitten als bij mij of op dezelfde hoogte gemonteerd dus zonder uitzagen.

Franklin 09-06-2011 22:12

ik heb hem iets uitgezaagd. dan kan hij net een centimeter hoger meen ik. dat zul je nodig hebben om straks een mooi uitlaatsysteem kwijt te kunnen.

joostvw 10-06-2011 00:32

Ik heb hem (in een golf 2 dan) ook zitten.
heb ook een extra gat moeten boren aan de voorkant en aan de zijkant 2 inkepingen gemaakt zodat hij klemt en vast zit op zn originele bouten/moeren.
maar zit hij bij jou niet heel scheef?

mark89769 10-06-2011 08:32

Quote:
Originally Posted by joostvw
Ik heb hem (in een golf 2 dan) ook zitten.
heb ook een extra gat moeten boren aan de voorkant en aan de zijkant 2 inkepingen gemaakt zodat hij klemt en vast zit op zn originele bouten/moeren.
maar zit hij bij jou niet heel scheef?


Ja klopt, de strip heb ik nog niet vast gebout waardoor hij wat scheef ligt ;)

gtipower 13-06-2011 10:18

jep ben die idd mooi te zien dat jullie het weer opbouwen succes ermee

hoop met een week of 2-3 de tdi van mij rijdend te hebben maar wil het weer netjes doen anders had hij al gereden gaat veel tijd in de afwerking zitten

roy-mk1 13-06-2011 10:41

gtipower heb je toevallig ook een project topic?

gtipower 13-06-2011 19:00

nee sorry begin ik ook niet aan heb et daar beetje te druk voor

mark89769 15-06-2011 06:34

Zo weer ff bezig geweest met m'n golf, vandaag ff spuiten de motoruimte en dan de motor erin hangen!















mark89769 15-06-2011 16:08

zo, de motor hangt er eindelijk netjes in vanavond weer even verder met alles aansluiten.

Is de ruimte waar de ruitewissenmotor zit een geschikte ruimte voor de ECU (waar dat plastic geneuzel overheen gaat)?

roy-mk1 15-06-2011 16:55

ziet er goed uit, ga je de airco ook aansluiten? omdat je de balk in het voorfront hebt aangepast hiervoor?

mark89769 16-06-2011 09:33

Ik laat de airco nog ff zitten, eerst maar is alles draaiend krijgen. Heb alles aangesloten en accu erop gezet, ruitenwisser doet het, lampen doen het maar de knipperlichten nog niet :(

Ben nu bezig met het vacuum systeem, heb 3 kleppen waarschijnlijk 1 voor de airco o.i.d. vondt dit schematje op internet wel handig:


mark89769 16-06-2011 16:26

het zit niet echt mee, heb alles aangesloten en nu doen de stadslichten het niet, knipperlichten en ik krijg geen waarschuwingslampjes in het clusterunit terwijl de stekkers losliggen van koelvloeistof etc. of hoort dit?

de motor draait wel rond heb niet doorgestart.

als iemand intresse heeft om alle elektra voor mij aan te sluiten en werkend te krijgen en wat geld wil bijverdienen dit weekend hoor ik het wel :P

roy-mk1 16-06-2011 17:41

aah dat lukt je wel! als je wat foto,s maakt van alles waar je niet uit komt qua bekabeling en je post die even op het forum dan help ik je wel. Groetjes Roy.

mark89769 16-06-2011 18:02

Nja, ik heb alles gewoon aangesloten op de zekeringenkast van de mk3. qua bekabeling zou het goed moeten zitten, heb alles volgens schema aangepast het vreemde vindt ik dat de dimlichten het niet doen, deze ga ik eerst maar is even uitzoeken want volgens mij gaan deze over een diode of zoiets.

En de knipperlichten doen ook helemaal niks, hoor het relais ook niet opkomen maar dit zit in de alarmlichtschakelaar heb ik het idee.

Maar is het normaal dat er geen waarschuwingslampjes branden in de cluster als de stekkers niet aangesloten zitten?

wat foto's hoe het er nu bijstaat:








Audi1981 16-06-2011 18:32

Verander je je dashboard nog zodat de tank en temperatuur meter zichtbaar zijn ? of haal je die eraf en komen die terug als losse klokken ?

mark89769 16-06-2011 19:46

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Verander je je dashboard nog zodat de tank en temperatuur meter zichtbaar zijn ? of haal je die eraf en komen die terug als losse klokken ?


Leuk idee nog niet aan gedacht maar ga eerst dit maar is werkend zien te krijgen is goed genoeg voor de APK :)

roy-mk1 17-06-2011 00:34

Klok kun je net zo zetten dat alles goed zichtbaar is. Maar goed

Lampjes gaan pas knipperen als de auto loopt. Gloeilampje gaat knipperen bij fout code in Ecu dus remlicht schakelaar niet aangesloten en dergelijke fouten. als je je oude koelwater reservoir gebruik kun je de 2 kabels van het watertankje aan elkaar soldere en bij binden in je kabelboom dan heb je geen knipperend koelwater lampje. of bedoel je dat er helemaal geen lampjes branden op het dashboard van gloeien olie en temp? Kan zijn dat die dan slechte massa heeft op het massa punt op het motorblok.


Als het goed is zit er op de kabelboom van je golf 3 op de stekker van de alarmlicht schakelaar een kabel wit/geel. Dat is de 49 of 49A op je golf 1 alarmlicht schakelaar. Die komt van de knipperlicht relais af. Daarom doen je knipperlichten het nu ook niet. als je daar plus op zet dan doen je knipperlichten het wel. De stekker van de golf 1 alarmlicht schakelaar zo afknippen dat je nog 10cm kabel hebt. alle kabels die dubbel van een connector afkomen afknippen(dus 1 laten zitten). De 2 kabels op stekker van de knipperlichten grijs/groen of zoiets (even testen welke het zijn) die moet je aftakken dus 1 meter kabel aansolderen die naar je alarmlicht schakelaar gaat. een continue plus van de contactslot aftakken richting alarmlicht schakelaar en een massa houd je over van de golf 3 schakelaar. dan heb je nog 2 kabeltjes van je dashboardkastje verlichting welke een golf 1 toch niet heeft dus deze is dan ideaal voor je dashboardverlichting op de alarmlicht schakelaar.





Hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet hoor ik het wel.
Groetjes Roy

mark89769 17-06-2011 09:02

Bedankt roy hier heb ik zeker wat aan!, er branden helemaal geen lampjes in het dashboard alleen van grootlicht als ik deze aanzet, voorgloeien doet het wel dat hoor ik wanneer ik het contact aanzet maar dit zie ik niet terug in het dashboard.

roy-mk1 17-06-2011 11:49

Quote:
Originally Posted by mark89769
Bedankt roy hier heb ik zeker wat aan!, er branden helemaal geen lampjes in het dashboard alleen van grootlicht als ik deze aanzet, voorgloeien doet het wel dat hoor ik wanneer ik het contact aanzet maar dit zie ik niet terug in het dashboard.


Dan moet je toch kijken of het massa punt(waar al die dunne bruine kabeltjes bij elkaar komen)vast zit. als die geen contact maken doet je klok het niet.

Mocht je nog ergens niet uitkomen dan hoor ik het wel.

Groetjes Roy

gtipower 18-06-2011 20:38

kijk eens aan hij hangt al mooi man,

ben nog steeds bezig de motor ruimte op te knappen veel roest maar dat schiet op

succes ermee

de koen 19-06-2011 14:44

leuke ombouw, heb het zelf 5jaar geleden ook al gedaan golf 1 1900tdi...

als je dashbord niet goed werkt, moet je de massa op het blok nakijken aan die grote ronde stekker op de zijkant aan de cilinderkop, dashbord neemt daarover massa, zelfde massa als de sensoren...

roy-mk1 19-06-2011 15:03

Quote:
Originally Posted by de koen
leuke ombouw, heb het zelf 5jaar geleden ook al gedaan golf 1 1900tdi...

als je dashbord niet goed werkt, moet je de massa op het blok nakijken aan die grote ronde stekker op de zijkant aan de cilinderkop, dashbord neemt daarover massa, zelfde massa als de sensoren...



Zoals ik ook al zei

mark89769 19-06-2011 18:12

Vandaag weer bezig geweest, dashboard gedeelte werkt nu allemaal, reden waarom de waarschuwingslampjes etc. niet deden was een losse zwarte
kabel welke nog in zo'n junctionbox gestopt moest worden.

en roy nog bedankt voor je uitleg me knipperlichten en alarmlichtschakelaar werken nu!

Dus nu is het nog intercooler plaatsen en vacuumgedeelte aansluiten en dan starten!!!

mark89769 21-06-2011 19:35

Mercedes intercooler.... zou het genoeg ruimte zijn bij de dynamo voor een 90 graden bocht erop te knallen?









roy-mk1 21-06-2011 20:47

Graag gedaan!

Ik heb met het zelfde probleem gezeten, dan moest ik naar onder met een 90 graden bocht en dan rechts langs de chassisbalk omhoog. Dit vond ik niks en heb daarom maar een intercooler gepakt van een BMW X5 3.0d. Of je kunt zoals pewi zei 2 stukken erop laten lassen met de bovenkant omhoog. Dit is duurzamer en steviger aangezien er niks meer van plastic is.

mark89769 21-06-2011 20:58

morgen maar ff een 90graden bocht halen en kijken wat mogelijk is, ga het liefst recht omhoog want naar onderen gaat waarschijnlijk niet want de airco compressor moet terugkomen vanwege de multiriem.

weet jij roy naar hoeveel je moet reduceren, weet dat de sprinter intercooler 57mm aansluiting heeft maar de std. golf is kleiner maar hoeveel :P?

mark89769 22-06-2011 18:23

Ik heb het op de "low budget way" opgelost, heb een PVC haakse bocht van 60mm gehaald en dan de aansluiting op de intercooler afgezaagt en de pvc bocht erin gestoken en vastgekit, past allemaal precies op elkaar hopen dat het houdt :D

De Pul 22-06-2011 18:28

Quote:
Originally Posted by mark89769
Ik heb het op de "low budget way" opgelost, heb een PVC haakse bocht van 60mm gehaald en dan de aansluiting op de intercooler afgezaagt en de pvc bocht erin gestoken en vastgekit, past allemaal precies op elkaar hopen dat het houdt :D

nou dat hoef je niet eens te proberen,want dat gaat echt niet houden.....
niet raar bedoeld verder hoor,maar als dat voldoende zou zijn hadden ze die zijkappen ook wel op de ic gekit.

mark89769 22-06-2011 18:54

Quote:
Originally Posted by De Pul
nou dat hoef je niet eens te proberen,want dat gaat echt niet houden.....
niet raar bedoeld verder hoor,maar als dat voldoende zou zijn hadden ze die zijkappen ook wel op de ic gekit.


Ik ga het proberen kan altijd nog laten lassen, heb het gekit met deze kit http://novatio.eu/content/media/pdf...0-NL-091130.pdf

Is echt super spul :)

Mtdi 22-06-2011 19:02

Dit is een oplossing,wel van Renault.
http://link.marktplaats.nl/455344600


All times are GMT +1. The time now is 05:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.