![]() |
berts mk2 '89 1.3
Hey,
Een paar maanden terug ben ik gegaan voor mijn theorie rijbewijs en van af toen ben ik direct gaan zoeken voor een golf 2. Ik had er vrij snel een op het oog maar ben toch nog naar andere golfjes die te koop stonden gaan kijken maar daar was niet echt iets wat ik zocht. Ik heb de golf gekocht met vrij veel stukken er bij maar al gauw kwamen er een paar problemen kijken. Na het na huis rijden van de golf en hem thuis eens beter bekeken te hebben bleek er geen koelvloeistof in te zitten wat ik al niet normaal vond. Deze bij gevuld maar paar dagen later weer hetzelfde. Ook wou hij niet meer starten na dat wij hem 1 nacht hadden laten rusten, nieuwe batterij er in en hij deed het weer. Ook tijdens het rijden schakelde hij wel naar 5de maar je moest hem vast houden, nu schakelt hij niet meer na 5de. dus synchro ring naar de fluiten, bekend probleem ook geen chauffage, iets te maken met waterpomp, net zoals het probleem met de kvs thermostaat ook kapot, onderdeel van vorig probleem ook zit er ergens kabelbreuk in de pinkerkabelboom die doen het niet meer(handig ???) Ik heb dus besloten om hem eens onder handen te gaan nemen, word ook mijn eerste auto project. Zo heb ik hem gehaald : ![]() Ondertussen is hij al verlaagd en heeft hij een dakrek gekregen. ![]() zijn al wat stukken onderweg, en motorblok dat moet omgebouwd worden ligt klaar alleen nog op zoek naar een boit.. plannen? temenes plat speciale elementen buiten verbreed staal 13" zwembandmodel blauw maken geen chroom meer motorbaai eens onder handen nemen interieur iets speciaals forceren rest restaureren en de normale dingen eruit halen zoals zijpinkers, ruitenwisser achteraan, tekens.. Dit is de bedoeling er van int blauw ;) ![]() ![]() ![]() vraagje? is 13 inch staal te verbreden en te vergroten naar 14 inch? Ondertussen wat onderdelen binnen gehaald. Foto's: Setje US-Achterlichten ( met een hoop kabels :rolleyes: ) ![]() US-Westmoreland front met slotplaat :cool: ![]() Setje Us bumpers ( achterste niet op foto ;) ) ![]() --Ben ondertussen een 1.3 motorblok op aan het maken zo dat ik kan wisselen van blok als het nodig word. Weer even door gedaan aan het blok: :D ![]() ![]() ![]() Wel even mee zitten rommelen om de krukas schroef er uit te krijgen en de kleppen er uit te halen. Maar hier heb ik zelf nu wat voor gemaakt dus :D Ondertussen weer 2 pakjes aangekregen: :thumbup: Nieuw uit verpakking: ![]() ![]() -ondertussen nog iets binnen gekregen. Ruitenwisser bakje voor in de koffer: ![]() Carburateurs aangekomen van een CBR 600 met spruitstuk en pakking,luchtfilters,een chokekabel en hendel al bij, gaskabel nog niet: ![]() ![]() Nog door gedaan aan blokje en cilinderkop: ![]() ![]() Kop nog spuiten of iets anders twijfel ik nog.. :confused: Even voor het uitzicht wat te bekijken.. :D ![]() ![]() ![]() Twijfel nog steeds over de Cilinderkop.. Wit ? Grijs? Zwart? Blauw is te fel.. Effe snel wat geprobeerd.. ![]() ![]() ![]() grtz bert |
Goed bezig zo te zien.
Ik zou de cilinderkop gewoon de originele kleur houden, staat toch het mooiste denk ik. |
respect :thumbup:
|
bij verbreden wordt de velg middendoor gesneden, en een stuk staal extra tussen gelast. je velgen gaan dus 13" blijven, dat kan je niet veranderen.
als je het center van die zwembandjes in 14" wil hebben, dan zul je moeten een set 14" vinden waarbij het center evengroot is als de 13" en dan de centers over laten zetten. de kans dat dit past is heeeeeeeel klein en ik zou er zelf niet mee beginnen. ik heb een setje 14" laten verbreden en die zien er ook zalig uit :D http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/verbredevelgen/ dat van je carbs ga ik wel blijven volgen, post daar maar veel detailsfotos van. heb al 2 keer hetzelfde gestart bij mij thuis op men escort motoren, maar is nog steeds niet afgeraakt. heb een setje CBR600 en een setje CBR900 carbs hiervoor |
Wow... mooi project... deze ga ik zeker volgen ;)
|
hopelijk heb je t bolletje achterop het blok ook vervangen. Dit gaat bij die blokken na verloop van tijd namelijk vol zitten met rotzooi (zit een filter in) is vervangbaar en nieuw te krijgen bij de dealer. Bij het opmaken van een blokje zou ik m gewoon mee vervangen zodat je straks niet dat moet doen als het blok in de auto zit, want dat is lastiger.
Overigens, kopje gewoon grijs laten, desnoods ff met de grijze spuitlak eroverheen, blijft t nog langer netjes. |
Quote:
Danku ;) Ik ga hem grijs spuiten morgen denk ik maar toch :D |
Quote:
thx ;) |
Quote:
Ok ik dacht dat je eigenlijk een soort van overbrengings delen er tussen kon laten zetten en dacht dat die makkelijk te verkrijgen waren, niet dus :p Komt wel goed denk ik, ik zal veel foto's nemen ;) grts |
Quote:
thx :) |
Quote:
Hoe demonteer ik dat dan ik heb er al eens naar gekeken en dacht wel dat ik vuil zag maar hoe te demonteren vond ik niet echt? Ja ik ga voor grijs gaan denk ik zo ;) grts |
Kan iemand mij aan de hand van een foto laten zien welke stukken weg mogen van het vliegwiel, hier mee bedoel ik afgedraaid ;) ?
|
kop zou ik zilver spuiten ;)
|
heb nog een setje zwembandjes liggen voor op te maken en te verbreden.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84267 |
halve bolletje demonteren
http://www.steilheck.nl/smf/index.p....html#msg313919 kijk ff in dat topic, daar staan meerdere fotos en zelfs een reparatieverslag in. Mocht je de fotos niet kunnen zien (moet je lid zijn) meld je je maar even via pm |
De cilinderkop heeft nog steeds geen kleurtje gekregen. :redface:
Maar weer iets leuks binnen gekregen. :thumbup: ![]() ![]() ![]() Strak eens kijken als de gsm foto's wat gelukt zijn dan laat ik jullie zien waar ik nu mee bezig ben ;) |
:thumbup: lekker bezig!
|
Foto's ja tis gsm he ;)
![]() Ondertussen is er nog een deel van af gegaan van de motor. ![]() Tussen door genomen. Ondertussen is zo goed als alles weg behalve het dashboard en de motor(deels) en dan nog 1 lege deur. :P grts Edit: Ook heb ik een gat of 6 gevonden in de auto en aan de dorpels door roest. :rolleyes: |
Blok ligt er ook uit, en al een deel kaal gehaald en weggeslepen gelijk de houder voor het ruitenwisser bakje en een paar schroeven die uitstaken maar niks betekende.
De rest van de gaten die niet gebruikt worden gaan ook toe. Die kit hoe verwijder ik die? want dat lijkt me geen fijn klusje! grts |
Recaro designersport stoelen :cool:
![]() |
Al elke avond wat door gedaan.. :tongue:
Foto's zijn met gsm getrokken ( als ik er aan denk pak ik de camera morgen eens mee!) De eerste is een nieuw pakje dat weer is aangekomen vandaag! :eek: ![]() Wat minder leuke dingen die je in zo een ''oude'' auto tegen komt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jaa en zo heb ik er nog een deel.. :confused: Hier de motor ruimte tot nu toe.. en nog iets.. :cool: ![]() ![]() ![]() ![]() Heb nog een hoop foto's maar die zijn niet zo belangrijk! Wel leuk als er een paar mensen zeggen van ik kom helpen maar ondertussen zit ik al de hele tijd alleen! :shake: Nu ja maakt me niks uit komt wel goed alleen wat trager.. grts |
andaag er achter gekomen dat heel het rechter deel was door geroest rond om ( bodem) dus maar gelijk even gaan winkelen en 2 nieuwe stukken bodem (links en rechts) gaan bestellen en een setje dorpels.. :D
Nu nog effen een vraag, aangezien dat verhoog ding wat op je bodem zit ( stoel aan vast zit) kan je dit ook nieuw krijgen? die van mij was namelijk zo rot als iets.. :mad: grts |
Foto's:
(hier en daar moet ik hem terug wat bij schuren waar hij bv op een pakking gedeelte zit..) ![]() ![]() ![]() ![]() Kit der af en geschuurd met 120 en 600: ![]() ![]() Slijpschijf zijn werk ook effe laten doen: ![]() ![]() uit geslepen rommel: ![]() Voor Raam: ![]() ![]() ![]() Motorruimte: ![]() Nog wat lassen: ![]() Achterkant met meer roest als ik dacht :( het zat goed verstopt in ieder geval!: ![]() grts |
Nog een idee:
![]() Ik denk dat het dit gaat worden ( met combinatie van zwart dak!). grts :D |
mooi clean ! goed idee :thumbup:
|
Ondertussen nog verder gedaan met kaal halen van de kont van onder dan ( al die roetex en shit er van af gehaald) en de dorpels ook al volledig kaal gehaald.
De koffer ruimte binnen en eens stuk naar boven+ de randjes buiten zijn ook al geschuurd. Heb er niet echt veel tijd meer kunnen insteken door school, examens wat allemaal wel goed is gekomen maar daar zijn we weer even van af nu! :thumbup: Paar auto winkels afgereden, spijtig genoeg geen spuitbaren roest omvormer gevonden wel voor te smeren met een kwast. Dus die maar meegepakt van het merk Loctite omdat ik altijd al redelijk content ben van geweest van dit merk. Heb nu alle plekjes ingesmeerd en proberen in de dorpels te wrijven waar ik aan kan. Ik zal strak weer eens wat foto's pakken :cool: En de rand van de voor raam is ook weer gelast en een beetje afgewerkt met alu plamuur :D . grts |
Foto'ssss! :D
De geschuurde motorkap. ![]() Raam: ![]() Waar ooit een gat was, is dichtlgast en alu plamuur er over... ![]() 't kontje spijtig de zon der op.. ![]() Zijkant: ![]() wielbogen: ![]() Schuren! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rusty shit!: ![]() ![]() ![]() ![]() hemel: ![]() iets proberen, wat vinden jullie er van?: ![]() ![]() origineel: ![]() |
Wordt goed aangepakt zo te zien! Erg mooie update's!
Wat schuur je de auto met een lage korrel, zo krijgen je diepe krassen, of lijkt dit maar zo :screwy: |
Quote:
enkel spatbord had ik even zo gedaan van wegen de slechte lak ;) de rest is met 600 gedaan, spatborden moeten nog :thumbup: en thx, gister heb ik al 1 dorpel gemaakt, nog 3 te gaan :D grts |
man, man, man, wat een krokant geval heb je daar zeg.
had je niet beter een hardere gekocht :cool: ? |
Quote:
Haha wel dat maakt het ''leuker'' in de zin van ik leer er meer van bij :thumbup: en ik heb er eigenlijk best mijn plezier nog aan :rolleyes: ik zal wel blij zijn als hij klaar is maar nu vind ik het best nog goed te doen eerlijk :D grts |
Zowe,
De stoelen die ik eventueel nog zou kunnen steken? 8) ![]() ![]() ![]() Eventueel ergens binnen doen om te laten herstellen.. dorpel die ik zelf gemaakt heb: ![]() nog afwerking nodig.. nieuwe bodem!: ![]() ![]() ![]() Deze gaat waarschijnlijk worden ingelast door een lasser van bij mij op het werk die het wel zag zitten! :P grts |
Dag er voor! ->
![]() en vandaag! -> Yup bodem is er zo een uurtje geleden uit gegaan.. Wat een werk echt vettig :screwy: Ik moet wel zeggen, heb lang zitten ***** om de ''restauratie'' van de bodem weg te krijgen daar mee dat het niet zo vlot ging als ik gehoopt had.. ![]() Effe proberen.. ( Past goed op 1 hoek na, dus die moet ik effe bijwerken!) :D ![]() -Nu van plan om de binnen balken ook in een fatsoenlijk aan te pakken en de balk in het midden(schuren,roestomvormer,spuiten..) :cool: grts |
Quote:
Persoonlijk een veel beter idee dan de vorige :D maar ja dat soort dingen blijven altijd persoonlijk ;) |
Goed bezig en je leert weer genoeg bij :thumbup:
|
Quote:
thx! en indd! :D Pauze mag wel eens op een zondag zeker? :thumbup: Door geroeste en kapotte stukken af geslepen.( ook voor makkelijker te lassen) :screwy: ![]() ![]() ![]() -> van deze is nog een stuk af gegaan! ![]() Las apparaat uit halen.. :D punten: ![]() ![]() Aflassen ( ja ik ben geen pro natuurlijk.. :rolleyes: ) : ![]() en dan GVD is de rol op natuurlijk :chair: ![]() grts |
Weet niet voor apparaat je hebt, maar beetje minder draad of meer stroom mag wel :thumbup: (al doende leert men)
|
Quote:
Zal ik volgende keer zeker proberen Bedankt ! :thumbup: grts |
goed bezig, laate idee vind ik ook de mooiste. gaat helemaal goed komen met m
|
Verder doen!
Zinkspray! ( na de roestbehandeling!) :cool: ![]() ![]() laagje primer der over! :D ![]() morgen primer af schuren met 600 of 800 en een lak laagje grijs er over! :D Voor audi1981 een foto van mijn las nu, wel goed of nog niet? die bolletjes er langs das telkens als ik te lang las dan smelt hij te fel door waar door ik dus een gaatje krijg.. :rolleyes: ![]() grts |
All times are GMT +1. The time now is 17:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.