Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 1.1 loopt slecht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84022)

Mikf 13-04-2011 14:35

MK1 1.1 loopt slecht
 
Ik heb nu al een tijdje dat mijn golfje niet goed rijd. Heb van het weekend de bougies, verdelerkap, vacuumslangetjes, benzinefilter vervangen en heb de carburateur eraf gehad en schoongemaakt van binnen.

Toen liep de auto weer 1 hele dag goed, maar nu is het weer drama.. Met meer gas gaat alles prima, maar als ik een constante snelheid wil aanhouden, zoals 60 in zijn 4, dan voel ik de auto schokken. Rustig wegrijden is dus ook lastig, want dan slaat die af. Je hoort de motor ook pruttelen als ik maar heel weinig gas geef.

Wat kan dit zijn en wat kan/moet ik nalopen/vervangen?

gizmo98 13-04-2011 14:44

Het zou goed kunnen zijn dat jij je tank vuil heb.
vooral om dat je alles gereingd heb en dan even goed reed en nu weer slecht
is je vul hals niet verrot dat die roest deeltjes in detank veroorzaakt ??

ga is rijden met eem nood tankje die je op je benzine pomp aansluit doe dit wel met verstand (veilig) uiterraad na dat je de boel weer schoon heb gemaakt
als de auto dan goed loopt dan weet je haast zeker dat het in de tank zit

Mice 13-04-2011 15:08

hier ergens op het forum staat een topic van stijn volgens mij over hoe je een 1.1 carburateur af moet stellen. Misschien kun je dat eens proberen.

Mikf 13-04-2011 15:14

Bedankt voor jullie reacties. Vuil in de tank zou kunnen, maar waarom rijd die dan wel prima als ik meer gas geef?

@ Mice, die handleiding ken ik, maar krijg het daarmee niet afgesteld.

In die handleiding staat dat je de mengselschroef helemaal moet indraaien en dan weer 2 volle slagen uitdraaien om vervolgens het hoogste toerental te vinden. Weet iemand hoeveel slagen de stelschroef ongeveer is uitgedraaid bij jullie auto?

En zijn er nog meer dingen die ik na zou kunnen gaan?

Mice 13-04-2011 15:20

ik heb geen id, ik heb met de mijne gewoon lopen pielen tot hij mooi liep en goed reageerde op het gas. Misschien niet de beste afstelling, maar de mijne loopt mooi vind ik.

Mikf 13-04-2011 15:21

Quote:
Originally Posted by Mice
ik heb geen id, ik heb met de mijne gewoon lopen pielen tot hij mooi liep en goed reageerde op het gas. Misschien niet de beste afstelling, maar de mijne loopt mooi vind ik.


Ja, inderdaad, ik heb ook al genoeg lopen pielen. Hij liep eerst ook goed, maar plotseling weer klote..

Bas 13-04-2011 15:23

Kijk eens naar de voetpakking van de carburateur, b.v. door met remmenreiniger te controleren of er geen valse lucht wordt aangezogen.

Mikf 13-04-2011 15:29

Ja, zat daar ook aan te denken om dat vanavond even te proberen. De voetpakking zag er niet helemaal goed meer uit, dus heb de carb er weer op gezet met wat vloeibare pakking erbij, maar is natuurlijk niet echt de bedoeling. Probleem is dat er binnenkort een nieuw blok in komt en wil dus niet te veel kosten aan dit blok hebben.

Nog verdere suggesties als contactpuntjes, kleppen in de carb die open dicht moeten gaan, aardepunten, enz? Ik roep ook maar iets.

Bas 13-04-2011 15:36

De contactpuntjes kun je altijd checken (die moeten geloof ik officiƫel elke 15.000km vervangen worden), maar dat af willen slaan bij wegrijden doet mij denken aan valse lucht.

Mikf 13-04-2011 15:38

Aha oke, dus ook al heb je last van valse lucht, dan rijd de auto wel "goed" als je meer gas geeft?

Bas 13-04-2011 15:46

Het mengsel wordt wat armer, maar dat hoef je als je eenmaal rijd niet altijd even duidelijk te merken. Of je moet echt ergens een gapend gat hebben na de gasklep :)

Mikf 13-04-2011 16:36

Auto reageert niet op remreiniger

Mikf 13-04-2011 17:03

Er zit wat speling op het asje waar de rotor op komt, is dit normaal? En hoe stel ik dan goed de puntjes af?

Bas 13-04-2011 17:39

Als je geen testapparatuur hebt om de contacthoek af te stellen kun je het handmatig met een voelermaatje op 0.4mm zetten. Het beste werkt dat bij nieuwe puntjes. Als je de oude puntjes houd: controleren of er geen ingebrande plekken zitten op de contactjes.

staande golf 13-04-2011 19:28

hoe zijn je bougie kabels?

gbgolf2 14-04-2011 05:23

zoals al eerder word aangegeven kijk is goed na je voetpakking van de carb want als die ook ma iets lucht weg kan halen loopt die al beroerd meestal als je de carb vast pakt en heen en weer beweegt moet die beter gaan lopen of direct uitvallen en als er droogte scheuren inzitten kun je het beter direct gaan veranderen. zoon voetpakking heb ik uit duitsland laten komen ebay.de kost zoon (flansch duitse naam voor zoon ding) voor 30euro ofzo!

bijv. deze http://cgi.ebay.de/Flansch-Vergaser...=item2561f5f3d5

Mikf 14-04-2011 08:42

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Gisteren de contactpuntjes er even uit gehaald en deze waren helemaal ingebrand. Dus even opgeschuurd en weer terug geplaatst en afgesteld op 0.4. Contactpuntjes had ik gister al besteld, dus komt van het weekend een nieuw setje in.

Daarna ook de benzineleidingen doorgeblazen. Vervolgens deed de auto nog steeds vaag, maar dan op een andere manier. Dus de carb even afgesteld (Staat nu ongeveer 4 slagen uitgedraaid, ipv ~7..) en rijd weer helemaal perfect :thumbup:

Hoop dat het nu zo blijft, want vorige keer reed die ook 1 dag goed :wow:

Mice 14-04-2011 10:11

mooi man, hopen dat het zo blijft ;)

De Limburger 14-04-2011 10:31

Ik had het zelfde. En ik had de voetpakking ook gescheurd was echt niet meer mee te rijden werd er erg gek van.
Hoop voor je dat het nu is opgelost.
Gr Ronnie

Bas 14-04-2011 11:35

Mooi dat ie weer fatsoenlijk rijdt!

Quote:
Originally Posted by Mikf
Contactpuntjes had ik gister al besteld, dus komt van het weekend een nieuw setje in.


Vergeet niet om een schuurpapiertje over de nieuwe contactjes te halen. Hier zit een beschermlaagje op. (Dit wist ik eerst ook niet, maar heb het toen meegemaakt dat na 2 weken de nieuwe puntjes ingebrand waren)

Mikf 14-04-2011 12:30

Ik heb vandaag nog niet gereden, ga vanavond wel weg. Even kijken hoe het gaat. Valt me wel op dat die veel beter start, lees: minder choke nodig.

Nog bedankt voor de tip Bas, als je dat niet had gezegd had ik dat dus niet gedaan :thumbup:

staande golf 14-04-2011 18:43

kijk ook even of de nieuwe (imitatie?) punten recht op mekaar staan, zoniet VOORZICHTIG iets bijbuigen ;)

Mikf 15-04-2011 09:09

Quote:
Originally Posted by staande golf
kijk ook even of de nieuwe (imitatie?) punten recht op mekaar staan, zoniet VOORZICHTIG iets bijbuigen ;)

Zal ik even op letten!

Toch nog iets te vroeg gejuicht jongens :angry: Gister reed ik naar mijn vriendin (+/- 10KM) en ongeveer op de helft begon die weer hevig te bokken bij weinig gas geven. Viel ook bij elk stoplicht uit, startte daarna wel direct, maar goed erg vervelend. Wat ik wel merkte was als ik gas los liet, dat bij het zakken in toeren plofjes uit de uitlaat te horen was..

Daarna in de avond weer naar huis gereden en was gewoon niets aan de hand!! :confused: :confused: Nu vanochtend de condensator, rotor en kabel van de verdelerkap naar de bobine vervangen, maar helaas.. nog steeds bokken. Nu wel minder, maar het is nog steeds aanwezig.

Vanavond na werk de contactpuntjes vervangen, maar heb een flauw vermoeden dat het probleem daarmee niet word opgelost.

Iemand anders nog een idee?

gizmo98 15-04-2011 10:07

blijf er bij benzine probleem

filter al vervangen ?

wij hadden dat ook met mk1 1.1 tank vuil enz... zoals ik al aan gaf

Mikf 15-04-2011 10:18

Benzine filter is al vervangen. Wat kan ik dan nog meer doen om eventueel de tank schoon te krijgen? En waarom kan ik dan wel goed volgas geven?

gizmo98 15-04-2011 11:27

soms zijn dingen moeilijk te verklaren.

je tank schoon te krijgen is het te demonteren en dan vol water te laten lopen tot die over stroomt (wel eerst benzine aftappen)
dan goed uit blazen met lucht.....
maar voor je dit alles doet kan je het testen door wat ik al eerder melde door een nood tankje te plaatsen en die aan te sluiten op je benzine pomp voor op het blok

ps wat ook heel goed zou kunnen is dat je mechanise benzine pomp Versleten is
en dat die als je vol gas geeft wel genoeg benzine opvoert.....
deze zit voor op het blok gemonteerd met 2 boutjes

suc6

Mikf 16-04-2011 21:51

Bedankt voor de tips Gizmo! Helaas loopt die nog steeds slecht. Even voor de duidelijkheid dit is al vervangen:

- Bougies
- Contactpuntset
- Condensator
- Rotor
- Verdelerkap
- Kabel van verdeler naar bobine
- Benzinefilter
- Vacuum slangetjes
- Carburateur reageert niet op remreiniger

Wil morgen dus mn tank gaan schoonmaken. Ik ga niet met een los tankje onder de motorkap kloten, vind ik te gevaarlijk.. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Hier nog even een filmpje. Je hoort dat de motor niet stabiel stationair loopt en dat het blok stil valt zodra ik een klein beetje gas geef.

http://youtu.be/qmTLJ2hEyL0?hd=1

gizmo98 16-04-2011 23:36

even searche daar staat wel hoe je het beste de tank kan los maken
volgens mijn moet je de achterbrug iets laten zakken ???

(mijn broertje heb het ook ooit is aan de hand gehad namelijk

staat wel meer over vermeld op het forum....

Mikf 17-04-2011 14:03

Vandaag weer even bezig geweest, de leidingen weer doorgespoten, maar dan nu met de compressor. De tank ziet er redelijk schoon uit, heb er wel wat dingen met een magneet uit kunnen vissen.

Toch blijft het probleem. Soms is het even weg en dan is het er weer. Denken jullie toch brandstof probleem of toch iets anders?

Ook zag ik dat op mijn bobine een draad niet zat aangesloten, of hoort dit?


(Let niet op het redbull blikje, heeft vorige eigenaar gedaan :screwy: )

gizmo98 17-04-2011 19:40

als je er wat met magneet heb kunnen uit vissen dan denk ik datje probleem onder andere in je brandstof toevoer zit..

dat ontbrekende stekkertje hoort zo naar mijn weten ???

Mikf 18-04-2011 08:37

Ja, het is een lastig probleem. Toch lijkt het probleem sterk op valse lucht, want als ik de choke een stukje uit trek, rijd die niet meer schokkerig en bokkend.

Onder mijn carburateur zit de standaard rubbere pakking met dus de metalen staven met schroefdraad. Maar op mn inlaatspruitstuk zit ook een papieren pakking van +\- 5mm dik, hoort die daar ook?

Mikf 18-04-2011 10:53

Iemand enig idee waar losse pakkingen te koop zijn voor de pierburg? Ik heb de pakking nodig die tussen de 2 delen van de carburateur zit.

Jel Golf 2 GTI 18-04-2011 11:25

Kijk ff in men topic, ik heb indertijd ook een pierburg gereviseerd.
MK1 project

Daar staat ook een link in om onderdelen voor de carb te bestellen.
Hier de uitleg alleen van de revisie: carb revisie

hopelijk ben je er iets mee.

Ps ik zou toch ook is ff kijken of je mechanische pomp niet kapot is.

Grtz Jel

gizmo98 18-04-2011 12:15

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Kijk ff in men topic, ik heb indertijd ook een pierburg gereviseerd.
MK1 project

Daar staat ook een link in om onderdelen voor de carb te bestellen.
Hier de uitleg alleen van de revisie: carb revisie

hopelijk ben je er iets mee.

Ps ik zou toch ook is ff kijken of je mechanische pomp niet kapot is.

Grtz Jel

Dat had ik ook al aangegeven (pomp)
toevalig dat jij er ook mee komt :thumbup:

Mikf 18-04-2011 12:18

Quote:
Originally Posted by gizmo98
Dat had ik ook al aangegeven (pomp)
toevalig dat jij er ook mee komt :thumbup:


Hmm, dan ook maar eens de pomp vervangen. Hij leek erg goed te pompen als ik de leiding los koppelde en dan de sleutel omdraaide. Benzine spoot echt uit de leiding.

Trouwens, gister de carburateur weer schoongemaakt en gaan rijden. Ding weer bokken en uitvallen. Toen na een stuk gereden te hebben expres tijdens het rijden de koppeling in om te kijken of die dood viel en ja hoor dat deed die en dat tot 2 keer toe. Maar daarna reed die perfect :screwy:

Heel vreemd allemaal.

-edit- Hoort de benzine filter tijdens het lopen van de motor vol te zitten met benzine?

schenk 18-04-2011 12:27

Ik heb op het moment ongeveer hetzelfde probleem.

Net even wat rondgekeken en ik denk dat het bij mij de afstelling van mn ontsteking is.

Kijk hier even zou ik zeggen: http://www.volksforum.com/forum/sho...t=1.1+afstellen

gizmo98 18-04-2011 20:44

hij zit niet bomvol benzine
het filter



dat rare redbull blikje om de bobine heen kan die geen storing veroorzaken bij warm worden :screwy: :D ??

gbgolf2 19-04-2011 06:37

controleer even je voetpakking van je carb! daar hem los en controleer als er haar of uitdrogen verschijnsels zijn zoja vervangen!

Mikf 19-04-2011 08:15

Quote:
Originally Posted by schenk
Ik heb op het moment ongeveer hetzelfde probleem.

Net even wat rondgekeken en ik denk dat het bij mij de afstelling van mn ontsteking is.

Kijk hier even zou ik zeggen: http://www.volksforum.com/forum/sho...t=1.1+afstellen

Ja, maar ik heb al zo wat alles van de ontsteking vervangen en afgesteld, maar het probleem blijft.

Quote:
Originally Posted by gizmo98
hij zit niet bomvol benzine
het filter



dat rare redbull blikje om de bobine heen kan die geen storing veroorzaken bij warm worden :screwy: :D ??

Oke, gewoon even voor de zekerheid.
Tja, wie weet.. :D Maarja, dan heeft die wel erg lang goed gereden.

Quote:
Originally Posted by gbgolf2
controleer even je voetpakking van je carb! daar hem los en controleer als er haar of uitdrogen verschijnsels zijn zoja vervangen!

Ja, de voetpakking ziet er nog wel redelijk uit. Carburateur reageert ook niet als ik remreiniger spuit op de voetpakking.


Gisteren het noodlot toegeslagen.. Trok redelijk op bij het stoplicht en na zon 300 meter, geen power!! Helemaal niets.. Dus gestopt bij het benzine station en lekker aan het benzine filter gezogen tot die vol zat :redface: En daarna startte de auto weer, maar vraag me niet hoe. Heel de tijd heel hard schokken en totaal geen kracht. Alleen met volgas kon ik een beetje vooruit komen.

Misschien dan toch de benzinepomp?? Pff ik word er een beetje gek van.

gizmo98 19-04-2011 08:32

denk toch dat brandstof probleem is (pomp) of toch (vuil)....

als ik jou ervaring van gisteren lees :confused:

Aan de pomp zit een nokje dat in de motor mee loopt en die slijten bij ouderdom er is ergens hier een topic over :screwy:


All times are GMT +1. The time now is 08:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.