![]() |
graag informatie meer pk's met dubbele carburateurs
Hallo allemaal,
Graag zou ik wat informatie willen hebben over het plaatsen van dubbele weber of ander merk carburateurs op een standaard GTi DX blok. Het is mijn bedoeling om gewoon meer vemogen te krijgen, het verbruik doet mij niet zo veel dus dat is al iets wat niet veel uitmaakt. Hier een foto van mijn motor: ![]() Nu begrijp ik dat Serge op dit forum heel wat verstand heeft van carburateurs in alle soorten en maten, misschien kan hij mij helpen? Eigenlijk heb ik hier een paar vragen over, niet alles is mij echt duidelijk: * Welk type carb. kun je het beste gebruiken?(ik zie diverse types/merken) * Wat moet er worden aangepast? (brandstoftoevoer/pomp, vacuum van bijv rembekrachtiger ed) * hoe zit het met het spruitstuk, hier komt uiteraard een ander voor. dit zijn dus een beetje de vragen, ik heb nog niet echt een howto topic gevonden over het plaatsen van dubbele carb. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als iemand een passende set heeft liggen houd ik mij trouwens zeker aanbevolen!! Gr Bastiaan |
voor zover ik weet werkt serge veel met motorfietscarb`s....waarom ook alweer...hebben volgens mij geen carburateurval ofzo...
thom heeft een keer een setje gehad op z`n oude jetta 1.3.. |
Volgens mij kan je het beste op een 1.8 DX blok 40"webers of andere carburateurs zoals solex nemen.
Evt een cross flow kop van een audi. Dan komen de carburateurs net zoals op een 16v kop aan de voorkant te zitten. Ik zelf zal met een orginele nokken as werken. maar wel met een verstelbare nokken as tand wiel. |
Ja precies heb ook al aan een cross flow gedacht alleen dat kost weer een paar centen(kon een kopen voor 250,- is dat reel?) en je moet dan de hele kop direct weer vervangen trouwens beckymk1freak is het ook gelukt, kijk maar es :
Maar crossflow is natuurlijk wel direct meer pk's zeker? en rijwind van voren, past de uitlaat trouwens ook? het orig. spruitstuk op de audi kop? allemaal weel leuke vragen;) groeten Bastiaan |
oja en wat doe je met de originele injectoren? die laat je zitten? of die dop je af?
gr bastiaan |
jaaa!!! dat weet ik weer!!! :D:D:D:D:D
je hebt in je versnellingsbak een dikke schroef zitten..als ik het goed heb is het zo`n aftapplug....die past daar in :D ;) |
Gewoon als je je orginele kop blijft behouden je injectoren laten zitten.
Enkel af toppen. Als je nog oude injectoren heb liggen die kan je die ook afzagen. |
Oke dus met aftapbouten of de orig. injectoren laten zitten en afdoppen.
Goed, maar nu moet ik weten wat ik het beste kan gebruiken of nodig heb: 1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type? 2 Zijn spruitstukken los bij te bestellen en waar? 3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk? 4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.) Alvast bedankt gr bas |
Er worden geregeld inlaat spruitstukken aan geboden op dit forum (einzer had of heeft en mischien nog 1)
Of zoek het eens via markt plaats. De gemiddelde prijs kan varieren vanaf €75,- tot €150,- Carburateurs worden ook geregeld aan geboden op dit forum of op marktplaats. (polo power had er nog te koop (zelfs nieuwe :cool: ) De prijs van carburateur kunnen ook in prijs verschillen van €150,- tot €250,- |
1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type?
3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk? 4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.) Zie diverse types bijv. Solex 40 ADDH, 45ADDH, Weber 40DCOE, 45DCOE welke is te gebruiken? of allemaal wel?? |
weber DCOE zijn sowieso te gebruiken, volgens mij die solexen ook... brandstofpomp zal je een tussen moeten zetten meen ik, gewoon een universele voldoet ruim... (dit heb ik allemaal vernomen op dit forum, dus correct me if i'm wrong)
|
oke:) weet ik weer ff wat meer, Thanx
|
40er weber, kun je het best gebruiken deze zijn het makkelijkst af te stellen.
Je vacuum van je rembekrachtiger zit op je inlaatspruitstuk. Vacuumvervroeging van je ontsteking kun je gewoon weg laten. Voor brandstofpomp kun je het beste eentje nemen geschikt voor carbarateurs (bijv facet) in combinatie met een benzinedrukregelaar. @ Stefan ik heb dat inlaatspruitstuk inmiddels verkocht. |
Op MP zie ik laatste tijd wel gauw es een Crossflow langs komen :)
|
link me eens als je wil dan! welke prijzen?
|
|
Solexen in maatje 40 die jij zoekt heten ADDHE. Ik heb nog een nieuwe set liggen compleet met aanzuigtrechters en gaskabelmechaniek. PM bij interesse.
|
Quote:
Daar MOET ik het snel met je over hebben... :D Spreek je wel even aan op msn dan. |
Quote:
De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd. En jah.. ik geef toe... Maar zal zelf ook eens kijken dan.. iig toch bedankt. |
Ik kan een cross-flow kop regelen, denk dat ik dat maar doe, dan heb ik de inlaat in ieder geval aan de "goede" kant.
Het gaat om een audi a4 kop, deze heeft als het goed is ook alweer grotere kleppen als een gti kop. Weet iemand ook waar ik een spruitstuk kan krijgen? dus een spruitstuk voor 40 webers/solex/dellorto op een audi a4 kop. Als iemand nog webers/solex/dellorto heeft liggen, graag reageren:):) Zijn er voor de rest ook mensen met ervaring op dit gebied? die dit ook al eens hebben gedaan? Alvast bedankt! gr bastiaan |
carb's willen ook nog wel eens bevriezen... dus op de voorkant kan ook weer nadelen hebben....
|
Past op dat cross flow kop het vw kleppendeksel?
En de uilaat poorten zijn die gelijk aan een golf 1 uitlaat? Of moet je dan ook gelijk een ander uitlaat spruitstuk steken? |
goeie vragen, geen idee....
|
Uitlaat is identiek, past zo.
Het enige wat je doen moet is een inlaatspruitstuk maken en de koelwater aansluiting is anders. Voor het kleppendeksel zou ik een originele regelen en evt omlassen ivm met gaskabel en carterontluchting aansluitingen |
Weet iemand ook waar ik een spruitstuk kan krijgen? dus een spruitstuk voor 40 webers/solex/dellorto op een audi a4 kop.
probeer biesheuvel motorsport eens,heb ik mijn spruitstuk ook vandaan niet erg goedkoop maar wel nieuw,en ze kunnen je ook van alles over webers vertellen. :wink: |
bovenste regel is een quote,is niet helemaal goed gegaan :o
|
Geeft niet... het zij je vergeven :tongue:
|
is het carb.seizoen begonnen ofzo????:D
|
naja, het hele seizoen gaat gewoon weer beginnen... laten we het daar op houden. :cool:
|
|
Throttle bodies toch, leuk spul :)
|
Mooi kettinkje hoor :tongue:
Zijn dit throttlebodies? Wat is het verschil met carbs dan? |
http://home.tiscali.nl/dennish/edit...#39;s%20002.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edit...#39;s%20003.jpg Tussen de injectorrail en het gasklephuis komen dus groene G60 injectoren samen met digifant 1 ;) |
ITB's zijn deel van een injectie systeem. Benzine wordt direct in het aanvoerkanaal van een cylinder gespoten. Het grote verschil met een gewoon injectiesysteem is dat je nu per cylinder een aanvoerkanaal en drosselklep hebt.
|
ze zijn, mits goed afgesteld (m.b.v. programmeerbare injectie) veel beter dan carbs.
reageren sneller en beter EDIT: Wat polopower zegt dus :D |
@henk pigo scheelt het echt zo veel een ogineel 8v inlaat spruitstuk en zo'n crossflow kop?
of is het inlaat te vermaken? |
ik heb nog wel een setje 40 mm webers moet je maar laten weten of je intresse hebt...
|
Hallo Mensen, ik ben hoogstwaarschijnlijk al voorzien van carburateurs, ik heb 2 dellorto 40 dhla op de kop weten te tikken met luchtfilters.
De crossflow kop heeft de broer van Henk PiGo geregeld voor mij, deze word helemaal door hem bewerkt dwz de poorten worden geflowed e.d. Inlaatspruitstuk moet ik nog zien te regelen, misschien maken we die zelf, anders ff achter dat adresje van Menno aan. Wat dan nog rest is een mooie spaghetti, dus als iemand nog een spaghetti heeft liggen:) reageer mr ff dan:) Ik zal tzt ff wat foto's posten, hou jullie op de hoogte. Gr Bastiaan |
Straks VROOOAAAP :tongue:
maarem mooie dellorto's voor een mooie prijs :wink: |
ahnendorp in duitsland heb wel inlaatspruitstukken en ook uitlaatspruitstukken :)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.