![]() |
Golf 1 1.6 TD 1982
Sinds kort een nieuwe daily. Een golf 1 1.6 TD uit 1982.
![]() ![]() ![]() |
Gaaf ding Paul!
Ben je nog altijd bezig met die andere diesel? |
Plannen:
De golf rijdend houden :tongue: interieur netjes maken. Dashboard en toebehoren vervangen, heb ik nog liggen van de project golf Voorzetels vervangen door Corrado exemplaren, heb ik nog liggen van de project golf De golf is mij momenteel te laag en te stug. Eerst maar eens een beetje omhoog schroeven, dan zien we wel verder. Spijtig genoeg is het dak, de a stijlen en de parafan lelijk en roestig. Deze wil ik graag weer netjes (laten) maken. ![]() ![]() |
Quote:
Dat staat helaas op een erg laag pitje. Maar hij is er nog steeds :thumbup: |
Mooizo:) Niet weg doen hè....
|
Quote:
Zeker weten van niet!!! Die krijgt straks een mooi plekje in zijn nieuwe onderkomen |
Heeeeey daar is ie dan! Leuk om m weer te zien. Blijft een stoer karretje, smoelt wel op de een of andere manier (al zeg ik het zelf, kuch kuch:) )
Leuk dat je het zo op pakt, komt helemaal goed dus! Moet gewoon stug kilomters blijven draaien dit beestje. |
Quote:
Hebben jullie een huis met een garage gekocht? :) |
Leuke mk1 hoor :thumbup:
Heb toch wel een zwak voor die mk1 diesels :D |
Quote:
Inderdaad :thumbup: |
Quote:
Dank je, ben er ook erg blij mee. |
Leuk ding en fijne km's ermee
|
Heb hem gisteren even i.r.l. mogen bewonderen, en wat Stijn zegt hij heeft gewoon iets.....leuk karretje en lekker cheap-ass rijden zo !! Gefeliciteerd ermee Paul.
@Stijn: Is deze van jou geweest ? |
Quote:
Dank je Fred. Is inderdaad van Stijn geweest. Heb de golf van Stijn overgenomen. |
mooi golfje
|
Gisteravond de pomp vervangen, omdat de oude lekte.
Maar nu reageert hij niet meer op de gashendel. De golf loopt wel netjes stationair. Bij het gas geven hoor je dat hij wel wil, maar valt dan uit, of gaat weer stationair lopen. Omdat ik ook nog een andere pomp heb liggen, deze ook geprobeerd, alleen deze doet helemaal niets, krijgt zelfs geen brandstof toevoer. Wat zie ik over het hoofd? |
Kijk eens naar de stand van de gashendel.
Er staan kleine tandjes op de plaats waar je de gashendel op de pomp plaats. Hier gewoon de gashendel een paar tanden verder zetten zodat de gashendel meer open komt te staan. Is hij verder goed ontlucht? Iedere hoge druk leiding even een slagje los zetten totdat de diesel eruit spuit en vervolgens terug dicht draaien. Dan is het normaal wel goed... |
hij is goed ontlucht. Gashendel zit goed. Hij reageert ook heel eventjes bij het gas geven, alleen vervolgens valt hij uit.
|
Misschien moeten we Bert er even bij roepen!
|
Staat hij wel correct op tijd?
Brandstofslangen wel correct aangesloten? |
Je kan ook de gashendel omgedraaid hebben in de pomp.
Dan draait hij wel stationair maar als je dan vervolgens gas gaat geven trek je de gashendel dicht in de plaats van open. |
Probleem is opgelost. :thumbup:
Een 3e brandstofpomp gemonteerd, deze was wel goed. Zat dus toch in de pompen. :( |
Hmm das balen, sorry :( Heb je nu nog een TD pomp gevonden? Raar dat ie wel loopt maar zo vreemd reageert.
|
Quote:
Ja, zit nu een andere TD pomp op, zelfde model als jij me hebt meegegeven. Nu rijdt hij weer heerlijk. Vanavond nog de steun van de oliefilter vervangen, deze lekte aardig wat olie, althans ik hoop dat dat de boosdoener was :tongue: |
Inmiddels de koppakking ook lek helaas. :(
Nog 2 koelvloeistofleidingen vervangen afgelopen week, deze hadden het ook begeven. Was een mooi fonteintje onder de kap. Komt dit omdat de “nieuwe” brandstofpomp zorgt voor wat meer vermogen? |
Vanavond komen de zomerwielen onder de golf.
Heb een setje Ronal Turbo’s gevonden, zal hem vast goed staan. :thumbup: |
Dat gaat zeker weten mooi staan!
|
Staat inderdaad mooi René. Maar wel erg hoog op de poten.
Al met al heb ik de golf 70 mm omhoog moeten schroeven, en dan nog slijten de banden iets aan vernam ik vanochtend. |
Quote:
Heb je de pomp wel netjes op tijd gezet met een micrometer? En heb je de pomp niet teveel opgeschroeft? |
Hmm dat is wel balen zeg! :( Al gemaakt inmiddels?
|
Quote:
Nee, nog niet gemaakt, hij lekt minimaal. Misschien komt het ook wel door de dunnere olie? Laatst aangevuld met circa 1,5 liter 5w30 :redface: had niet wat anders staan. Zou de andere pomp ook de "problemen" kunnen hebben veroorzaakt? |
waar heb je die 5w30 mee gemixt dan ?? kan dat eigenlijk wel, 2 types olie mengen ??
Lijkt me trouwens wel wat dun voor zo'n dieselblok. |
Quote:
Geen idee wat voor een olie erin zat, ik neem aan 15w40, althans dat zou ik er zelf in doen. maarja ik dit geval was het "beter iets dan niets" Olie word zo spoedig mogelijk vervangen, tezamen met de koppakking. |
15w40 was t inderdaad. Is de pakking lek naar t koelsysteem of zweet ie alleen flink olie?
|
Kan zijn dat er wat (grotere) haarscheurtjes zitten in de kop. Daar hebben de TDtjes wel vaker last van...
Rij je met standaard turbo druk of niet?! Over de olie, meestal wordt er 10W40 gebruikt. |
Quote:
Hij zweet alleen flink voorzover ik tot nu toe kan beoordelen. |
Quote:
ehh.. geen idee, weet Stijn denk ik wel. De "nieuwe" brandstofpomp heeft al zijn zegels nog, hier is dus niet aan geschroeft. |
Quote:
is niet aan geschroeft, de pomp kwam uit een lopende golf, is dus verder niet afgesteld. |
Quote:
Het is niet omdat de pomp het "zegeltje" nog heeft op de verrijkingsschroef dat er daarom niet aan geschroefd is. Je kan vaak de schroef een halve of zelfs een volledige toer indraaien vooraleer je aan de aanslag komt. Een advies(je): Je zou best even de pomp op tijd zette. Dat scheelt vaak in brandstofverbruik, vermogen en dan wordt hij dikwijls ook minder snel onnodig warm... |
Tijdje stil geweest rondom dit topic, echter niet stilgezeten.
Koppakking, kleppendekselpakking, filters, olie en koelvloeistof vervangen. Was ook de bedoeling om de waterpomp en thermostaat te vervangen, echter de verkeerden gekregen, op de desbetreffende dag konden we niets anders meer krijgen, dus dan de oude er maar weer op, wel met nieuwe pakking. Koppakking was gescheurd over het olie- en koelsysteem. Hopelijk is het olieverbruik nu minder. |
All times are GMT +1. The time now is 02:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.