Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Onderdelen te koop aangeboden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Cambershims voor auto's met 4x100 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82491)

kwaroks 10-03-2011 21:52

Cambershims voor auto's met 4x100
 
Goedenavond,

Bij deze bied ik cambershims aan.
Deze shims zorgen ervoor dat je camber krijgt op je achteras.
Je maakt zelf uit hoeveel camber je de wielen geeft.
Iets camber zoals de mk2 hieronder



Of extreem camber zoals deze mk1.



Deze shims zijn ideaal om je wielen toch binnen je kasten te krijgen voor een perfecte 'stance'.

Een set voor de achteras kost €35 exclusief de verzendkosten.
Een montage handleiding wordt meegestuurd.

Auto's waarop ze onder andere passen:
Volkswagen Cabriolet 1985 – 1994
Volkswagen Corrado 1990 – 1994
Volkswagen Fox 1987 – 1994
Volkswagen Golf 1984 – 1998
Volkswagen Jetta 1980 – 1992
Volkswagen Vento 1992 - 1998
Volkswagen Passat 1990 – 1997
Volkswagen Passat/Santana 1982 – 1989
Volkswagen Golf 1974 – 1984
Volkswagen Scirocco 1974 – 1991
Volkswagen Cabrio 1995 – 2002
Volkswagen GTI 1982 - 1998
Volkswagen Lupo 1998-2005
Volkswagen Polo 1982 - 2009
Seat Arosa 1997 - 2005
Seat Ibiza/Cordoba 1993 - 2001


mvg
Roel

jettaracing 10-03-2011 21:55

Heb je ook een foto van de shims dan ? Ik vraag me namelijk af waarom je er 'voor auto's met 4x100 ' bij hebt staan in de tekst ?

De cambershims komen toch tussen de achteras en astap ?

kwaroks 10-03-2011 22:01

Hier een foto ( niet van mij )



Ik heb er 4x100 bijgezet, hiervan weet ik zeker dat het past.
Dit type is het enige waarbij de volkswagen ook beschreven stond.

@de Pul: ze komen echt op je achteras. Je moet je achtertrommel/schijven helemaal demonteren
Zie: http://www.gti-vr6.net/library/susp...nst_rear_shims/

The_Maxx 11-03-2011 17:51

kan hiermee camber ook terug origineel gezet worden? Gezien bij veel autos na verlaging het camber negatief wordt, en bij somigge autos niet te stellen is.

Pewi Vwteam 11-03-2011 22:37

hier kijk is aan http://www.epytec.de/Sturzkorrektur...irrocco-VW.html

kwaroks 13-03-2011 20:03

Verzendkosten binnen NL zijn 3 euro. Belgie 5 euro.
Wie maakt me los :thumbup:

skinny 13-03-2011 21:18

Ik wil wel een setje!
Bij deze stuur ik je een PM.

haakie 13-03-2011 23:19

krijg je dan geen problemen dat je trommel er niet meer terug op wil heb dit id zelf gedaan met ringetjes ertussen maar doordat hij zo scheef stond wilde mijn trommel er niet meer op.

Jel Golf 2 GTI 13-03-2011 23:39

Quote:
Originally Posted by haakie
krijg je dan geen problemen dat je trommel er niet meer terug op wil heb dit id zelf gedaan met ringetjes ertussen maar doordat hij zo scheef stond wilde mijn trommel er niet meer op.


Foto's op de website zijn volgens mij schijfremmen waarbij de remtang gemonteerd word op de schuin gezette as-tap.
Waardoor je geen probleem hebt met de remmen.

Martyn_86C 14-03-2011 08:25

Quote:
Originally Posted by Spierings
Volgens mij alleen geschikt voor wagens met remschijven, zou het niet achter een trommel doen.


Da's natuurlijk onzin... want hij zit tussen de astap en de draagarm/achteras!






Spierings 14-03-2011 11:59

Quote:
Originally Posted by Martyn_86C
Da's natuurlijk onzin... want hij zit tussen de astap en de draagarm/achteras!

Daar heb je helemaal gelijk in, zat eerder te denken dat je ze tussen de naaf en achterplaat deed (dacht er verder niet bij na ;) )

neef_m 14-03-2011 13:03

is er nog een setje beschikbaar? wil ze graag hebben

kwaroks 14-03-2011 20:34

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
kan hiermee camber ook terug origineel gezet worden? Gezien bij veel autos na verlaging het camber negatief wordt, en bij somigge autos niet te stellen is.


Sorry voor de late reactie, maar om terug te komen op jouw opmerking. Hiermee kun je dus ook je camber terug naar origineel zetten na verlaging. Dit ben ik net te weten gekomen. Dus als je na verlaging meer camber hebt dan vóór verlaging, kun je door middel van deze kunststof shims terug naar de origineel camber gaan.

vw dennis 15-03-2011 20:08

Lijkt mij dat het bochtenwerk wat beter word met deze dingen gemonteerd.. Banden slijtage zal ook wel meevallen, gewoon tijdig van links naar rechts wisselen :thumbup:

picasso_16v 15-03-2011 20:37

http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html lees dit maar is over camber, met goed afstellen van camber krijg je pittig grip er bij

kwaroks 15-03-2011 21:47

Quote:
Originally Posted by a.busser
Oke, das je goed recht. Maar ik vroeg me af, of het misschien te maken had met wegligging, verdere verlaging of iets dergelijks, maar het is dus puur voor "kick"?


Ik wil ze gaan monteren omdat ik, zoals je al aangeeft, verder kan zakken met m'n auto. Plus dat het wel gaaf staat imo.
Zoals in de link wordt je wegligging beter. Maar daar zal ik weinig van merken denk ik. Omdat ik niet trap of hoek met m'n golf.

Thomas 15-03-2011 22:26

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik zie het enigste voordeel erin voor de bandenboer ,dat de banden erg snel scheef slijten :D


Dit klopt niet echt.
Een paar graden camber aanpassing kan al gauw een merkbaar verschil geven in de bochten maar dat zal niet extreem meer banden gaan slijten. Natuurlijk dat sneller bochten nemen dan weer wel :D

Een overdreven camber setting zoals de mk1 in de begin post heeft natuurlijk geen zin.
Dat slijt alleen banden en heeft verder geen ander nut, buiten dan extreem laag kunnen gaan.

vw dennis 15-03-2011 23:06

Quote:
Originally Posted by Spierings
Van kant wisselen zal niks uitmaken, extra slijtage zal aan beide zeiden aan de binnenzijde van het loopvlak voorkomen ;)


Bedoelde dit dus meer, band eraf nemen, en andersom op de velg monteren, zodat de binnenzijde aan de buitenzijde komt :thumbup:

kwaroks 15-03-2011 23:58

Banden hebben vaak een outside en een inside ;) dan gaat dat verhaaltje ook niet op hea.

Spierings 16-03-2011 08:07

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Banden hebben vaak een outside en een inside ;) dan gaat dat verhaaltje ook niet op hea.

Inderdaad, en tegenwoordig moet voor APK de draairichting en outside goed zitten anders is het afkeur.

rickyg 16-03-2011 18:23

om nog wat olie op het vuur over banden wissel te gooien. ;)

als je een band hebt met draairichting kun je zeker weten wel wisselen waardoor het slijtage deel ook mee zal veranderen.

maar dat is mischien inzicht wat hier vergeten word te gebruiken.. :D

vw dennis 16-03-2011 21:35

Quote:
Originally Posted by rickyg
om nog wat olie op het vuur over banden wissel te gooien. ;)

als je een band hebt met draairichting kun je zeker weten wel wisselen waardoor het slijtage deel ook mee zal veranderen.

maar dat is mischien inzicht wat hier vergeten word te gebruiken.. :D


:thumbup: En aangezien bijna elk sportbandje V profiel (draairichting) heeft... ;)

neef_m 17-03-2011 09:41

heb gister het setje ontvangen, ziet er prima uit en snelle levering!

bedankt

kwaroks 17-03-2011 22:40

Nog 1 voor de liefhebber!!

JeeWee 20-03-2011 11:26

Men doet dit niet voor de stance in principe, maar voor een betere wegligging. Ja je banden slijten harder, maar je kunt ook harder door de bocht. Vaak zie je bij de voorassen ook een negatief camber, zeker bij circuit auto's.

Daarnaast wordt het dus ook gebruikt om de wielen binnen de wielkasten te houden, hopelijk lopen de wielen dan niet aan aan de binnenkant haha ;-)

Lasse00 20-03-2011 16:59

@ Kwaroks; Ik zou wel een setje voor mn Jetta '91 willen, maar heb je voor verschillende graden Camber verschillende Shimi's nodig? Zo ja, wil ik graag die van de MkII op de 1e foto.

Mvg, Lasse

Archiebald 24-03-2011 09:47

Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je ze ook op de vooras monteren?

Vind het zelf ook erg dik staan namelijk.... (zoals bij de mk2, die mk1 is to much).

Martyn_86C 24-03-2011 10:20

Quote:
Originally Posted by Archiebald
Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je ze ook op de vooras monteren?

Vind het zelf ook erg dik staan namelijk.... (zoals bij de mk2, die mk1 is to much).


Voor iemand die niet technisch is, geen stomme vraag hoor!

Maar helaas... Dat gaat niet!

kwaroks 24-03-2011 11:35

Inderdaad Archiebald, wat Marijn zegt, op de vooras is het niet mogelijk.

Rgolf 25-03-2011 12:35

nog te koop

kwaroks 27-03-2011 10:47

Op het moment zijn ze uitverkocht. We zijn echter aan het wachten op een nieuwe lading. Tegen die tijd zal ik het weer laten weten!
Sorry voor diegene die er net naast hebben gegrepen.

Rgolf 29-03-2011 08:59

geen probleem! Misschien zou je het me via PM kunnen laten weten als je weer een lading hebt?

kwaroks 25-04-2011 10:09

Ze zijn weer binnen voor de geïnteresseerde!

PoloLG 16-05-2011 22:25

misschien nog een domme vraag, maar zijn deze shims ook gewoon te monteren als je met spoorverbreders rijd?

GaryVW 18-05-2011 17:14

ja want je plaatst de shims achter de trommel/remschijf..

Ik heb net zelf een setje binnengekregen.. ziet er goed uit,en vlotte service :thumbup:

nonkel_poloke 22-05-2011 21:08

ik ben geintresseerd
kan je me alle gegevens opsturen

nonkel_poloke@hotmail.com

Hannibal65 25-05-2011 10:01

Ik heb eventueel ook wel belang bij een setje.

gr. Han

FalleNk810i 26-05-2011 14:27

Iemand hier al de shims op zn auto geinstalleerd? Was het moeilijk?

boerher 26-05-2011 17:49

Het is niet zo heel moeilijk als je het door hebt.
Je kan de sporing en camber mee verstellen.
Succes

vwmotorsport 26-05-2011 18:50

en de reden waarom je ze zou monteren gaat ook niet op. wanneer je het camber wil veranderen omdat anders je wielen tegen je scherm aanlopen moet je niet vergeten dat je door die plaatjes het wiel een paar mm naar buiten brengt waardoor het nog meer aanloopt. ik vind het trouwens ook link die rommel maakt de constructie alleen maar slapper


All times are GMT +1. The time now is 16:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.