![]() |
Cambershims voor auto's met 4x100
Goedenavond,
Bij deze bied ik cambershims aan. Deze shims zorgen ervoor dat je camber krijgt op je achteras. Je maakt zelf uit hoeveel camber je de wielen geeft. Iets camber zoals de mk2 hieronder ![]() Of extreem camber zoals deze mk1. ![]() Deze shims zijn ideaal om je wielen toch binnen je kasten te krijgen voor een perfecte 'stance'. Een set voor de achteras kost €35 exclusief de verzendkosten. Een montage handleiding wordt meegestuurd. Auto's waarop ze onder andere passen: Volkswagen Cabriolet 1985 – 1994 Volkswagen Corrado 1990 – 1994 Volkswagen Fox 1987 – 1994 Volkswagen Golf 1984 – 1998 Volkswagen Jetta 1980 – 1992 Volkswagen Vento 1992 - 1998 Volkswagen Passat 1990 – 1997 Volkswagen Passat/Santana 1982 – 1989 Volkswagen Golf 1974 – 1984 Volkswagen Scirocco 1974 – 1991 Volkswagen Cabrio 1995 – 2002 Volkswagen GTI 1982 - 1998 Volkswagen Lupo 1998-2005 Volkswagen Polo 1982 - 2009 Seat Arosa 1997 - 2005 Seat Ibiza/Cordoba 1993 - 2001 mvg Roel |
Heb je ook een foto van de shims dan ? Ik vraag me namelijk af waarom je er 'voor auto's met 4x100 ' bij hebt staan in de tekst ?
De cambershims komen toch tussen de achteras en astap ? |
Hier een foto ( niet van mij )
![]() Ik heb er 4x100 bijgezet, hiervan weet ik zeker dat het past. Dit type is het enige waarbij de volkswagen ook beschreven stond. @de Pul: ze komen echt op je achteras. Je moet je achtertrommel/schijven helemaal demonteren Zie: http://www.gti-vr6.net/library/susp...nst_rear_shims/ |
kan hiermee camber ook terug origineel gezet worden? Gezien bij veel autos na verlaging het camber negatief wordt, en bij somigge autos niet te stellen is.
|
hier kijk is aan http://www.epytec.de/Sturzkorrektur...irrocco-VW.html
|
Verzendkosten binnen NL zijn 3 euro. Belgie 5 euro.
Wie maakt me los :thumbup: |
Ik wil wel een setje!
Bij deze stuur ik je een PM. |
krijg je dan geen problemen dat je trommel er niet meer terug op wil heb dit id zelf gedaan met ringetjes ertussen maar doordat hij zo scheef stond wilde mijn trommel er niet meer op.
|
Quote:
Foto's op de website zijn volgens mij schijfremmen waarbij de remtang gemonteerd word op de schuin gezette as-tap. Waardoor je geen probleem hebt met de remmen. |
Quote:
Da's natuurlijk onzin... want hij zit tussen de astap en de draagarm/achteras! ![]() ![]() |
Quote:
Daar heb je helemaal gelijk in, zat eerder te denken dat je ze tussen de naaf en achterplaat deed (dacht er verder niet bij na ;) ) |
is er nog een setje beschikbaar? wil ze graag hebben
|
Quote:
Sorry voor de late reactie, maar om terug te komen op jouw opmerking. Hiermee kun je dus ook je camber terug naar origineel zetten na verlaging. Dit ben ik net te weten gekomen. Dus als je na verlaging meer camber hebt dan vóór verlaging, kun je door middel van deze kunststof shims terug naar de origineel camber gaan. |
Lijkt mij dat het bochtenwerk wat beter word met deze dingen gemonteerd.. Banden slijtage zal ook wel meevallen, gewoon tijdig van links naar rechts wisselen :thumbup:
|
http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html lees dit maar is over camber, met goed afstellen van camber krijg je pittig grip er bij
|
Quote:
Ik wil ze gaan monteren omdat ik, zoals je al aangeeft, verder kan zakken met m'n auto. Plus dat het wel gaaf staat imo. Zoals in de link wordt je wegligging beter. Maar daar zal ik weinig van merken denk ik. Omdat ik niet trap of hoek met m'n golf. |
Quote:
Dit klopt niet echt. Een paar graden camber aanpassing kan al gauw een merkbaar verschil geven in de bochten maar dat zal niet extreem meer banden gaan slijten. Natuurlijk dat sneller bochten nemen dan weer wel :D Een overdreven camber setting zoals de mk1 in de begin post heeft natuurlijk geen zin. Dat slijt alleen banden en heeft verder geen ander nut, buiten dan extreem laag kunnen gaan. |
Quote:
Bedoelde dit dus meer, band eraf nemen, en andersom op de velg monteren, zodat de binnenzijde aan de buitenzijde komt :thumbup: |
Banden hebben vaak een outside en een inside ;) dan gaat dat verhaaltje ook niet op hea.
|
Quote:
Inderdaad, en tegenwoordig moet voor APK de draairichting en outside goed zitten anders is het afkeur. |
om nog wat olie op het vuur over banden wissel te gooien. ;)
als je een band hebt met draairichting kun je zeker weten wel wisselen waardoor het slijtage deel ook mee zal veranderen. maar dat is mischien inzicht wat hier vergeten word te gebruiken.. :D |
Quote:
:thumbup: En aangezien bijna elk sportbandje V profiel (draairichting) heeft... ;) |
heb gister het setje ontvangen, ziet er prima uit en snelle levering!
bedankt |
Nog 1 voor de liefhebber!!
|
Men doet dit niet voor de stance in principe, maar voor een betere wegligging. Ja je banden slijten harder, maar je kunt ook harder door de bocht. Vaak zie je bij de voorassen ook een negatief camber, zeker bij circuit auto's.
Daarnaast wordt het dus ook gebruikt om de wielen binnen de wielkasten te houden, hopelijk lopen de wielen dan niet aan aan de binnenkant haha ;-) |
@ Kwaroks; Ik zou wel een setje voor mn Jetta '91 willen, maar heb je voor verschillende graden Camber verschillende Shimi's nodig? Zo ja, wil ik graag die van de MkII op de 1e foto.
Mvg, Lasse |
Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je ze ook op de vooras monteren?
Vind het zelf ook erg dik staan namelijk.... (zoals bij de mk2, die mk1 is to much). |
Quote:
Voor iemand die niet technisch is, geen stomme vraag hoor! Maar helaas... Dat gaat niet! |
Inderdaad Archiebald, wat Marijn zegt, op de vooras is het niet mogelijk.
|
nog te koop
|
Op het moment zijn ze uitverkocht. We zijn echter aan het wachten op een nieuwe lading. Tegen die tijd zal ik het weer laten weten!
Sorry voor diegene die er net naast hebben gegrepen. |
geen probleem! Misschien zou je het me via PM kunnen laten weten als je weer een lading hebt?
|
Ze zijn weer binnen voor de geïnteresseerde!
|
misschien nog een domme vraag, maar zijn deze shims ook gewoon te monteren als je met spoorverbreders rijd?
|
ja want je plaatst de shims achter de trommel/remschijf..
Ik heb net zelf een setje binnengekregen.. ziet er goed uit,en vlotte service :thumbup: |
|
Ik heb eventueel ook wel belang bij een setje.
gr. Han |
Iemand hier al de shims op zn auto geinstalleerd? Was het moeilijk?
|
Het is niet zo heel moeilijk als je het door hebt.
Je kan de sporing en camber mee verstellen. Succes |
en de reden waarom je ze zou monteren gaat ook niet op. wanneer je het camber wil veranderen omdat anders je wielen tegen je scherm aanlopen moet je niet vergeten dat je door die plaatjes het wiel een paar mm naar buiten brengt waardoor het nog meer aanloopt. ik vind het trouwens ook link die rommel maakt de constructie alleen maar slapper
|
All times are GMT +1. The time now is 16:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.