![]() |
polo coupe 1.3 project
heb een polo goedkoop kunnen overnemen en ben van plan hier nog een jaar of 2 in te blijven rijden.
zag er van binnen en buiten niet uit, en met het kleinste begin bezig te zijn heb ik nu er maar alles uit gegooid en begin bijna compleet opnieuw. enige wat zo wie zo nog gedaan moet worden is een nieuw stuk plaat in lassen waar de accu ligt. er is een alarmpje geinstalleerd met c.v. maar of dat haal ik eruit en hou het gewoon lekker simpel of ik begin alles eens zoals het hoort aan te sluiten en netjes weg te werken. verbreed staal heb ik al liggen, het zijn opel sr velgen. ben alleen nog op zoek naar platte bandjes. verder had ik eigenlijk nog plannen om een motorswap te doen, maar bij gebrek aan kennis zal ik dit motortje voorzien van nieuw spul zodat het weer prima loopt en nog jaren mee kan. |
ok, ik kan dus niks uploaden op mijn eigen profiel en doorlinken, moet dus echt in de gallery plaatsen en linken of via een andere site...
dan kijk ik nog wel even wat ik doe. jammer dat dit forum geen ruimte bied voor een persoonlijk album bij je profiel. |
mail de fotos maar, zet ik ze je wel even online ;)
r.verlinde (at) pobresh.com maar een g40 blok met compressor is een py blok. want je haalt t stukje g40 weg ;) overigens zou ik die moeite niet nemen als je de auto maar 2 jaar wilt gaan gebruiken. je kunt ook het huidige blokje een beetje opleuken wat is het bouwjaar van je polo? Wellicht kan ik je nog ergens een keer mee helpen, woon niet zo ver uit de buurt ;) |
Quote:
in de gallery uploaden bij categorie "user galeries" et voila. |
weer een uit Stein!
wordt nog een VW dorp daar! succes met de werkzaamheden, ben benieuwd naar de foto's |
haha ja zie hier vaak zat de leuke oldschool vw's voorbij komen.
misschien een mini meeting houden? ik moet wel zeggen, ben een echte fan van de jaren 80 / 90 auto's. die nieuwe modellen zijn wel leuk maar hebben geen charmes zoals de oudjes dat hebben. |
hierbij een paar foto's.
en ja dat origineel staal is in oranje haha de wagen zelf heeft nu trouwens ook al 3 kleuren gehad.. word nu in matt blauw gerollerd en de gele lampen blijven, de velgen worden matt zwart met een matt blauwe rand. [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] |
dit is trouwens mijn polo geweest enkele jaren geleden,
jom grill en zwarte ats classics eronder. zo is de liefhebberij voor dit model polo onstaan.. ;) [IMG] ![]() [/IMG] |
Dat zijn wel dikke wieltjes, geen 13 inch of wel ? En heb je hem verlaagd op die foto ?
|
Quote:
dit waren 13 inch wielen ja. heb ik toen voor een prikkie gekocht, laten zandstralen en heb ze toen zelf gespoten. niet wetende dat die krengen geld waard zijn heb ik ze destijds bij verkoop van de wagen ook weer voor een prikkie weg gedaan aan iemand met een golf 1 cabrio.. :D auto was niet verlaagd, misschien wat doorgezeten haha was ook maar een 1.0 maar reed goed! |
ziet er geinig uit, zo te zien zijn het geen originele mistlampen die erin zitten, maar de maat van deze komt wel redelijk overeen, dat is wel tof!
mat blauw, heb je misschien een voorbeeldje? vind dat namelijk wel een kickse kleur. was je toevallig ook van plan om je bumpers mee te verven? mocht je hulp nodig hebben, je weet me te vinden :) |
Quote:
nou ja matt blauw, ik heb het topic gezien hier over auto's gewoon met de roller doen en ik zag daar schitternde voorbeelden ook in glansende kleur. dus het zal glansend blauw worden. is toch wat degelijker als matt. mistlampjes zaten er al in, moet ze alleen nog aansluiten. als wat beter weer is zal hij eraan gaan geloven! zal eerst de binnenkant met de kleur gaan doen, maar het blauw van mijn avatar komt redelijk overeen.. |
Leuk project.. lijkt momenteel wat op die van mij ;)
Die gele mistlampen zou ik ook nog wel willen, aangezien ik ook de gele gewone lampen heb.. Wat voor een lip heb je onder de voorbumper zitten?? Alvast veel succes ermee :thumbup: |
Leuk om deze auto weer terug te zien! tenminste, neem aan dat je deze in geleen hebt gekocht?? en je hebt het inderdaad voor een prikkie;)
|
Quote:
ja dat klopt, dit was ivo zijn wagen. maar hij is nu druk bezig aan zijn golf 2 als ik het goed begrepen had van zijn zus, dat is namelijk weer een collega van mijn vriendin.. haha |
Quote:
ik zou niet weten welke lip dat is. volgens mij een ingekorte golf 3 lip. en over de koplampen en mistlampen is folie geplakt.. |
ik zie net op je foto dat je t polo beruchte accuwakje ook hebt (mooi te zien als t dash eruit is) die zou ik als ik jou was ook gelijk dichtlassen, want dat veroorzaakt een vochtprobleem
|
Quote:
ja dat klopt, ik heb de accu eruit gehad en het geheel een beetje schoongemaakt maar het is al op teveel plekjes door geroest. dus het eerste staat gepland motorisch onderhoud en meteen daar een nieuw stukje plaat inzetten. even wachten nog dat ik alle spullen bij elkaar heb en dat mijn werkplaats beschikbaar is. |
tevens heb ik vandaag het aftermarket alarm met c.v. eruit gehaald.
ik stoorde me eraan hoe het geinstalleerd was en heb alle draden weer aan elkaar gesoldeerd. zo blijft alles lekker overzichtelijk en eenvoudig. |
Is dat ding nou nog niet gerollerd. :D :D
|
Quote:
haha nee, wacht op wat beter weer! |
even een update:
vrijdag kan ik terecht op een brug bij een doe het zelf garage en worden enkele dingen vervangen: distributieriem v riem thermostaat waterpomp en complete grote beurt. was nog even twijfel want de slang en filter van de carterontluchting waren niet in beste staat. slang was gewoon afgescheurd! moest nog even van tevore controleren of het blok geen onderdruk had. voor de rest ben ik tot nu toe nog tegengekomen dat de rechterkokerbalk een scheur in het midden heeft. maar na mijn andere restauratie projectje weet ik daar inmiddels wel raad mee. foto's volgen! |
zo, gisteren alles vervangen.
moet zeggen voor de eerste keer was het vrij makkelijk om de distributie en waterpomp te vervangen. vond het alleen beetje vreemd dat de waterpomp er zon beetje op alle manieren in paste. de gleuf moest wel naar boven wijzen zodat je na het monteren er een schroevensdraaier in kan steken om de riem te spannen. maar meer ook niet. maar goed, het functioneerd en het lekt niet. toch heb ik nog een klein probleem. de auto trekt niet lekker door. hij houd namelijk in als het gaspedaal verder word ingeduwd. nu dacht ik eerst vacuüm lek, maar heb die al nagekeken. de uitlaat is wel lek maar kan die zoveel invloed hebben? iemand een idee? |
timing wel goed staan?
|
ja, timing staat goed,
ik had het probleem al voordat ik aan het onderhoud begon.. :thumbup: |
Ontsteking nog wel goed/afgesteld?
|
Hmm, mijn blokje houdt ook wel eens in, ookal trap je vol het gaspedaal in. Maar niet continu. Soms wel, soms niet. En als je m dan ff vol inhoud pakt ie opeens wel weer op.
Zou eens nakijken of je ontsteking wel lekker staat. |
ik heb nog enkele dingen om na te kijken, kan het allemaal wel zijn denk ik.
1. de onsteking en tijdstip controleren 2. de sensor (blauw) van koelvloeistof temperatuur doormeten. 3. luchtinlaat temperatuur meter / luchtmassameter controleren |
Je hebt toch een aav? die heeft geen luchtmassameter. Enkel een lambdasonde. Maar die is zo te controleren: stekker los geeft verandering in motorloop.
|
verrekte ding ligt zo laag dat ik niet met mijn arm bij de lambda kan komen. moet ik weer een brug hebben.
ik heb de 2 inbuss bouten iets los gedraaid, toen die ring wat getikt en ik krijg wel reactie vanuit de motor maar geen blijvend mooi en rustig toerental.. dus er zit ergens toch nog iets niet goed. andere ontsteking misschien. ik krijg ook veel vocht vanuit de uitlaat? dat moet toch ergens zitten dan? |
condens?
Heeft elke auto wel, dacht vocht.. |
Water is 1 van de verbrandingsproducten van benzine ;) scheikunde heet dat
benzine + lucht -> water + Koolstofdioxide. Vanwege dat een motor niet altijd volledige verbranding heeft, stoot ie ook andere rommel uit zoals koolstofmono-oxide. Maar daar heb je dan weer een kat voor. lambdastekker kun je als t goed is vanuit de motorruimte bij, die zit niet helemaal tegen de lambda op. Volg de kabel maar eens. Blauwe temperatuursensor zorgt ook voor je motorloop. |
zo, heb de (hopelijk) laatste motorische onderdelen besteld om de polo weer goed te laten lopen..
bougie kabelset, ontsteking, rotor en verdeelkap. dan nog even op tijd zetten en afwachten wat hij doet. van de week een begin maken met de weder opbouw van de wagen.. |
we gaan eens kijken of ik je ermee kan helpen :thumbup:
|
yes spullen kwamen vandaag binnen! morgen even testen of het ook wat uitmaakt..
|
nou, alles zit erop maar de motor wil niet aanslaan.
heb het oude spul eraf gehaald, alles op tijd gezet en het nieuwe spul erop. alles zit weer juist aangesloten, min van accu is eraf geweest etc. etc. iemand tips? |
probeer eens met de oude ontsteking, Ook nieuwe willen wel eens problemen geven.
|
beide merk tekens op tijd, toen ik de ontsteking omdraaide, dus met de stekker naar beneden deed hij het wel..
dus je zou zeggen, draai hem een halve slag en je kan hem met de stekker naar boven plaatsen. niet dus... heb het maar zo laten zitten, nu nog iemand vinden die strobo heeft en hem kan fijn stemmen. by the way, dat karretje gaat goed vooruit!!! |
Vreemd dattie t op de kop wel doet. Was vandaag in stein, kon je auto alleen niet vinden. Anders had ik wel geholpen :P
|
even een update:
knipperlicht probleem is verholpen, het was de zekering. zekering was nog heel maar schijnbaar niet voldoende genoeg. auto loopt weer lekker zoals het hoort. gisteren en vandaag auto aan het schuren en bijwerken geweest. morgen gaan de eerste lagen kleur erop. van de week gaan de aangekochte banden op de velgen.. ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 08:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.