![]() |
mijn mk1 project
Hallo ik ben Jurgen en ben 31 jaar
Ik rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in volkswagen en wil ook niks meer anders. Ik heb sinds een paar maanden een golf 1. En heb er eerst een tijdje in gereden en een paar treffens bezocht. In de tussen tijd ben ik op zoek gegaan naar een halletje om mijn golf uit elkaar te trekken over een tijd weer op te bouwen. Ik heb vorig maand een hal gevonden en de mk1 er heen gebracht. Dit is een foto van de mijne in de bijna originele staat. ![]() Het betreft een golf 1 uit 1980 Er ligt een dikke 1.1 blok in en het is een M uitvoering. Hij is in 2009 op Nederlands kenteken gekomen. En zo ver als ik in de boekjes terug kan vinden ben ik de 3de eigenaar. Het halletje is dus gevonden en ben dus maar eens begonnen met het demonteren van de 1 (sorry voor de slechte foto's maar zijn met mijn mobiel gemaakt) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De bedoeling is om hem helemaal uit elkaar te halen om hem weer in zijn originele kleur over te laten spuiten. En er weer een zeer nette auto van te maken met kleine aanpassingen. |
leuk ding,succes met de renovatie....
|
Succes met de restauratie. Hij zag er van te voren ook al niet slecht uit moet ik zeggen, tenminste op de foto.
|
Leuke wagen, veel succes met het opknappen :thumbup:
|
dank jullie wel voor de reacties.
@audilimburg nee dat klopt hij is ook nog niet begonnen me de staat van ontbinding. maar om dat voor te zijn ben ik er maar vast mee begonnen. En de vorige eigenaar heeft er al eens andere voor schermen op gezet en de kleur die er toen is op gekomen is toch net iets anders als de originele kleur en daar irriteerde ik mij aan. Dus nu ga ik hem kaal maken en laat ik hem zo wie zo van de buitenkant en het motorruim op nieuw spuiten. Onder tussen is de motor er nu ook uit. Hier ga ik niet te veel aan doen om dat dit motortje nog geen ton heeft gelopen. Enigste wat ik er aan ga doen is overal even nieuwe pakkingen tussen doen en nieuwe riempjes en zo. En als ik hem dan toch kaal maak voor de spuiter kan ik mooi even de rest van de auto goed na kijken op roest. Enigste punten die ik nu heb gevonden zijn de zet rand van de kokerbalk bij de krik punten. En 1 plek binnen ter hoogte van het rechter achter wiel. en wat vlieg roest aan de buiten kant. Maar dat is niet erg omdat hij toch gespoten gaat worden. |
gisteren heb ik niet zo veel kunnen doen aan de auto.
Maar wel even snel een paar foto's gemaakt van hoe die er nu bij staat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is tot nu toe de ergste roestplek van de golf en daar zal een nieuw stuk in gelast moeten worden want dit stuk is gaar. ![]() en even een foto van mijn drank bak die ik dagelijks gebruik en om onderdelen op te halen. ![]() |
zo na een paar dagen niet zo veel tijd gehad te hebben om aan de golf te werken.
Was het gisteren weer tijd om volgas de auto te demonteren. Omdat foto's meer zeggen als worden even een paar pics van de staat nu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zit nu alleen met een paar vragen wat betreft de dorpels en hoop dat jullie mij daar iets duidelijkheid over kunnen geven. Het probleem is namelijk dat de zet randen van de dorpels op de krik punten aan het vergaan is of naar mijn mening te verbogen zijn. Maar dit is alleen de zet rand dus niet de dorpels. even een paar foto's ![]() ![]() ![]() ![]() Nou pak ik deze auto zo aan dat ik dit eigenlijk ook netjes wil hebben. Nu zit ik er mee dat alleen de zet randen er zo uit zien en dat de dorpels nog gewoon hard zijn. En ik het eigelijk zonde vind om de dorpels er uit te zagen en nieuwe er in te lassen. Nu dan mijn vraag: Mag je de stukken op de foto's er uit slijpen en nieuwe stukken in lassen voor de apk? Want sommige mensen die ik daar over spreek zeggen dat het niet mag met betrekking op de stevigheid van de auto en anderen zeggen dat het wel weer mag. Dus ben ik daar nu over aan het twijfelen. Wie kan mij daar duidelijkheid over geven? |
Ik zou de randen eerst eens goed schoonmaken en dan kijken hoe ze er aan toe zijn.
Je kunt er een klein randje inzetten gewoon de puntlassen losboren en dan het slechte stuk eruit slijpen en zelf een nieuw randje maken bij mij zag het er ook zo uit en ik heb de hele dorpels vervangen omdat er toch wel roest onder de tectyl zat. |
gewoon 20 cm eruit zagen en er weer netjes co2 inlassen
bestaat uit 3 stukken 1 rechtopstaand tot binnen in de auto 1 onder buiten en 1 onder binnen, niet moeilijk wel veel werk, tip, zet de auto op zijn kant op banden kun je er recht bij staan te lassen. klinkt heftig maar makkie wanneer de auto kaal is, ik deed het alleen zonder hulp roestplek binnen is vaak een teken dat het spatbord binnen er slecht aan toe is, kun je kompleet vervangen. |
[QUOTE=vwcrazy]Hallo ik ben Jurgen en ben 31 jaar
Ik rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in volkswagen en wil ook niks meer anders. Ik heb sinds een paar maanden een golf 1. En heb er eerst een tijdje in gereden en een paar treffens bezocht. In de tussen tijd ben ik op zoek gegaan naar een halletje om mijn golf uit elkaar te trekken over een tijd weer op te bouwen. Ik heb vorig maand een hal gevonden en de mk1 er heen gebracht. Dit is een foto van de mijne in de bijna originele staat. ![]() Als je op de foto's kijkt heb je ook een zeldzame Golf SC - grille en zijwaartse stootranden op de Mk1 zitten. |
dat zag ik idd ook al
nette mk1 en succes met het project |
@ golfmeister en golf1gti83
bedankt voor jullie antwoord hier schiet ik iets mee op. ik mag het er dus gewoon uitslijpen en nieuwe stukken inlassen. Dan zal ik een maat van me even vragen of hij binnenkort een paar zaterdagen tijd heb om het te lassen want zelfkan ik het niet. @ The_Rabbit en mk1diesel Toen ik deze mk1 op marktplaats zag staan dacht ik ook dat dit een sc model was ivm de oranje lijsten en logo. maar achterop staat golf M en dit vind ik zelf ook raar. Wat ik gehoord heb is dat een M model ook niet veel voorkomt maar weet het niet zeker. Nu ben ik op internet al wel aan het zoeken geweest wat het verschil is tussen het M model en het SC model. Maar kan nog niet echt veel vinden. Misschien dat jullie mij daar meer info over kunnen geven want ik ben er wel benieuwd naar. Ik zit nu ook te twijfelen of wat ik moet doen als ik hem weer op ga bouwen. Aan de ene kant wil ik de oranje lijsten er weer op zetten om dat je ze bijna niet ziet. Maar aan de andere kant wil ik ook wel chrome lijsten spiegels en wat andere chrome dingen omdat ik dat wel classie vind. |
Quote:
Het MX-model van de Golf ken ik, maar van het M-model heb ik zelden gehoord. Staat me wel voor dat ik hier op het forum al eens iets over gezien heb. |
Leuke auto hoor , dit is een SC uitvoering die heb je geloof ik in grijs en wit.
De M uitvoering is een Nederlandse uitvoering , hetzelfde voor MX uitvoering. De M uitvoering zijn denk ik hier 2 van op het forum alle 2 geel en kaal uitgevoerd en volgens mij altijd 1100 of 1300 hetzelfde als de MX uitvoering die van 1978 t/m 1980 zijn geleverd. Waren allebei actiemodellen. maar dit is een gewone SC uitvoering. Heb je ook foto's van het interieur de stoelen enz? Zijn die toevallig 2 delig? groen geblokt? |
Maar als de m uitvoering alleen in Nederland geleverd is.
hoe kan het dan dat deze uit Duitsland geimporteerd is? zal morgen even foto's maken van het interieur maar die is niet groen geblokt. maar grijs geblokt in het midden en zwart aan de zijkant Meteen even een kleine update. Vandaag even 2 dorpels besteld en als het goed is komen die maandag binnen. En als de planning klopt gaan morgen de ruiten er uit. Tevens ook 2 bumpers weten te scoren met chrome bies. De chrome biesjes van de achterbumper zijn nog in prima staat. Alleen de bovenste bies van de voorbumper moet voor de mooiigheid vervangen worden. Zijn die nog ergens te krijgen of moet ik daar zelf iets voor verzinnen? Ook heb ik nog een scharnier dakrekje gekocht maar weet nog niet of ik die uit eindelijk ga gebruiken. Ik zal morgen even van dit alles wat pics schieten en het hier posten. |
Quote:
Dan is het volgens mij een Golf SC. Heb hier een link met ongeveer halfwege de pagina 3 foto's van een originele SC. :thumbup: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,1551887,2917631 |
Vandaag eindelijk weer eens 2 uurtjes met de golf bezig geweest.
Vandaag zijn de ruiten er uit gehaald en heb ik het hemeltje ook verwijdert uit de golf. Het viel me nog mee hoe het er onder de rubbers uitzag. Het ergste is het rechter achter zijruitje Voor ![]() Links ![]() Rechts ![]() Tevens heb ik nog even foto's van mijn bekleding en wat andere gemaakt. Stof van mijn interieur ![]() En het dakrekje die ik heb weten te bemachtigen ![]() ![]() En de bumpers met chrome biesjes Let niet op de witte waas die op de bumpers zit dat is van het op poetsen van de chrome biesjes. ![]() ![]() ![]() ![]() |
ziet er allemaal prima uit, niet door geroest op de standaard plakken
mooi laten spuiten in de originele kleur en weer opbouwen. |
Ik ga het idd gewoon op schuren en hij wordt daarna ook weer gewoon mooi wit gespoten.
|
looking good :)
|
lekker bezig!! alleen die zooi die er binne in ligt :screwy:
|
ja ik weet het maar de ruimte waar ik sleutel is nu nog beperkt en dan moet je wel eens wat spullen in de auto leggen.
Maar binnen kort komt er meer ruimte vrij dus kan dan de auto ook leeg gepakt worden. Het is momenteel gewoon nog een beetje behelpen |
Zo eindelijk weer eens een update in mijn project.
Ik had vanavond weer eens tijd om bezig te gaan met de golf. Toen ik laatst de ruiten er uit gehaald had zag ik bij het rechter achterraam dit te voorschijn komen. ![]() vanavond maar eens even met de staalborstel aan de gang geweest en dit kwam er uiteindelijk uit. ![]() ![]() dus dit lijkt ook weer mee te vallen. Ook heb ik vanavond de deuren en de achterklep van de golf verwijdert Tevens nog maar even snel wat andere foto's gemaakt van hoe die er nu bij staat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over een paar weken komt een maat van mij de slechte plekken lassen. Dus heb nog even de tijd om de auto nog iets verder kaal te maken en hopelijk niet meer plekken tegen te komen :D |
zo maar weer eens een update in dit project.
Gisteren eindelijk weer eens een volle zaterdag er mee aan de gang kunnen gaan. Sinds gisteren ligt de auto op zijn kant zo dat ik goed bij het bodem gedeelte kan. ![]() Toen meteen de kokerbalk kaal gemaakt om te kijken of deze niet verder verroest is dan de zetranden. Dit valt gelukkig reuze mee. ![]() Na het kaal maken heb ik het slechte stuk er uitgeslepen. Toen kwam ik er alleen achter dat er aan de achterkant toch ook een gat zit die gelast moet gaan worden :( ![]() En omdat ik toch de slijptol in de hand had heb ik meteen de wielkuip achter even kaal gemaakt voor de zekerheid. ![]() Tevens ook bezig geweest om de benzineleiding uitlaat en de veerpoten te demonteren. Het tussen stuk van de uitlaat kon meteen in de oud ijzerbak want die was al in staat van ontbinding. ![]() ![]() Toen wou ik beginnen met het verwijderen van de remleidingen alleen zag ik dat deze aan de auto vast gelast zijn. Is dat origineel zo of is dat door een vorige eigenaar gedaan? Ik zou verwachten dat het origineel met klemmen zou vast zitten. Wie kan mij vertellen of dit origineel is of niet. ![]() ![]() ![]() ![]() |
handremkabel gelijders zijn origineel zo vastgezet :)
[/IMG] ![]() |
Oke vriendelijk bedankt golf1gti83 :thumbup:
Ik had ze er al bijna af willen slijpen. Maar nu weet ik dat dat niet nodig is en dat het origineel zo hoort |
bodem al schoon?
anders zou ik nog even een bokje lassen die op de bumper steunen vastgezet wordt is zo in elkaar gezet en kun je de auto draaien, nu druk je zo een deuk in een plaat als er een band onder ligt |
Ik doe het voorlopig zo even want ik kan zelf niet lassen.
Ik ben mp wel in de gaten aan het houden of ik er 1 voorbij zie komen voor een goede prijs. Had er laast 1 gezien maar was net verkocht toen ik er achteraan belde :mad: |
Ik heb voor een paar cent een co2 lasapparaat gekocht
en ben gewoon begonnen te lassen, Is niet moeilijk :) |
pffff kuch kuch even wat stof er af blazen.
Zal jullie even een update doen van mijn project. Want het is al weer een tijdje stil van mijn kant. Maar dat wil niet zeggen dat ik stil zit. Wat heb ik de afgelopen tijd allemaal gedaan. Voornamelijk 30 jaar troep stof bagger kit en roest verwijdert. En nog de golf nog weer wat lichter gemaakt. De bodem is nu helemaal tectiel vrij alleen heb ik daar geen foto van. Als ik er zaterdag aan denk zal ik er even een foto van maken ![]() ![]() ![]() Tevens alle vlieg roest verwijdert in het motor ruim. ![]() ![]() ![]() Er is een begin gemaakt met de las werkzaamheden. Als mijn lasser vrijdagavond niet te veel drinkt en ik ook niet :D (hebben vrijdagavond alle bij een feest) :rolleyes: gaan we er zaterdag mee verder ![]() ![]() En wat onderdelen schoon gemaakt van vuil en tectiel achteras ![]() ![]() remleidingen links al schoon gemaakt er rechts nog in de staat hoe ze onder de auto weg kwamen. ![]() vies ![]() schoon ![]() |
ziet er goed uit!
|
Genoeg werk weer gedaan zo te zien.
Ga zo door zou ik zeggen, ben benieuwd hoe het word straks! |
remleiding hoeft niet vervangen te worden?
super! dat is echt nog een goede auto dus |
De gebogen stukken hoeven naar mijn idee niet vervangen te worden.
Maar ik denk dat ik de rubber delen net bij de achteras wel ga vervangen. Want die stukjes zien er niet echt meer uit. |
Quote:
als je een x tijd hebt mag je gerust een x langs komen. ;) |
gisteren weer even met de golf bezig geweest.
had nog wel iets last van een kater van het feestje van vrijdag avond maar toch. Gisteren maar met het schoonmaken van de benzineleidingen begonnen. De foto's zeggen denk ik genoeg. Links in oude staat rechts na het schoonmaken ![]() ![]() Beide goed schoon gemaakt. ![]() ![]() Dit is momenteel de staat van de bodem van mijn golf. ![]() |
Waarmee heb jij die bodem kaal gehaald?
Ondergrond zit er nog goed onder. |
Ik heb de bodem schoon gemaakt met een boormachine een x aantal staal borstels en heel veel uren gedult.
Maar door dat het zo langzaam gaat krijg je wel het netste resultaat. De bodem is dan ook de reden dat er een hele tijd geen update is geweest. |
Quote:
Als mijn swallowtail klaar is kom ik een keer bij je kijken ;) |
Is goed bel me dan maar als je mijn nummer nog hebt.
Zo niet dan moet je maar een pbtje sturen. ;) |
All times are GMT +1. The time now is 21:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.