Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   sleutelherkenning verwijderen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75921)

gooigolf 03-10-2010 19:23

sleutelherkenning verwijderen
 
hallo ...

ben bezig met in bouw tdi ..gaat verder ook prima .
maar wil de sleutel herkenning er uit hebben ,
ben er mee bezig geweest om hem er tussen te laten ,,
maar met al die spagettie , krijg ik er koppijn van ,,

wie weet hoe dit moet en kent iemand die dit kan doen ,
vrgr gooigolf. :thumbup:

De Pul 03-10-2010 21:36

ik kan het regelen voor je.doe maar een pm.

Ron mk1 03-10-2010 21:57

Noord holland kan ik het voor je regelen , is niet gratis helaas.

joostvw 03-10-2010 22:44

welke kabelboom gebruik je? van een golf 3 of een golf 4.
je kan namelijk de sleutel van je golf 3 kabelboom ook gewoon in of aan het contact maken en dat dan ergens achter je dashboard ophangen. of eigenlijk alleen de ring die om je contact zit.
de kabel van die ring gaan naar een bruin kastje. ik denk dat je de kabels van dat bruine kastje wel door kan verbinden om het om te leiden maar daarvoor zou je idd beter langs de pul kunnen gaan, die weet dat beter dan ik.

succes!

De Pul 03-10-2010 23:04

er zijn idd 2 opties,de startblokkering ertussen laten met de bijbehorende sleutel vast aan de leesring of de startblokkering compleet weg laten.

Turbo-Variant 03-10-2010 23:19

Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:

De Pul 03-10-2010 23:24

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:

in principe niets?
als alleen ikzelf gebruik gewoon een mk2 dash,daar krijg ik de ring niet netjes in weggewerkt.er vanuitgaand dat hij dat ook doet :rolleyes:

joostvw 03-10-2010 23:26

ja dan zou je het complete contactslot van de 3er over moeten zetten.
weet niet of dat simpel is, heb er niet echt naar gekeken toen ik het allebei open had liggen.

De Pul 03-10-2010 23:27

dat zou opzich nog wel gaan,maar dan moet je die kabels etc ook weer gaan pasmaken...
als je een compleet mk3 of mk4 dash gebruikt is het idd een eitje...

joostvw 03-10-2010 23:32

ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.

De Pul 03-10-2010 23:39

Quote:
Originally Posted by joostvw
ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.

dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)

gooigolf 04-10-2010 04:59

hoi
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)




hallo bedankt voor jully reaktie,s

heb motorkabelboom op mijn eigen zekeringskast gezet .
nu heb ik meestu wel zitten ,wil idd de verlichting veranderen dus op huidige laten zitten en aleen de motor laten draaien .op orgi kabelboom tdi
heb de leesring verwijdert uit de donor met kasje obd etcc
daar zat een groene stekker aan voor in je zekeringskast .
maar hou toch veel verbindingen over die ik niet kan plaatsen op orgineele kabelboom ,iemand idee omdat voorelkaar te krijgen en anders eruit.

mocht het niks worden de pul , krijg je pm .
vrgr gooigolf

Ron mk1 04-10-2010 06:56

Laat hem wel wegschrijven uit de ecu , en niet hier en daar wat doorverbinden . Krijg je storing van ( onze ervaring).

Ik laat altijd gewoon de software herschrijven , kost 150 euro en is pico bello in orde dan.

Ron mk1 04-10-2010 06:58

Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .

Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.

Met vcds kan je dat zelf allemaal...

Turbo-Variant 04-10-2010 08:13

Dat heb ik ook gedaan. En volgens mij is het contactslot van een mk3/ibiza gewoon hetzelfde als een nieuw type mk2...

gooigolf 04-10-2010 15:52

re
 
Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .

Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.

Met vcds kan je dat zelf allemaal...

hallo

bedankt voor je reaktie ..

wil hem eigenlijk ook wel behouden ,, maar zit dan even met paar stekkers.
van aff kasje van sleutel herkenning .krijg ik kabel met een stekker groen na de zekerings kast , een losse draad massa. en heb wat enkele stekertjes liggen ,, kan dat op aude kabelboom off zijn er draaden die je kan verwijderen ,
vrgr gooigolf .

gooigolf 04-10-2010 20:06




wie weet hoe dit precies zit ..

zijn wat stekkers waar ik niet eerlijk uitkom ..

groene op zekeringskast .. en de rest is nog steed een speurtocht .

vrgr gooigolf

gooigolf 04-10-2010 20:17

re
 
hallo hier nog even een duidelijke foto van kleuren en stekkers ..






vrgr gooigolf ..

De Pul 04-10-2010 20:22

die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)

(zo zit/zat het bij mij tenminste?)

gooigolf 04-10-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by De Pul
die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)

(zo zit/zat het bij mij tenminste?)

hallo ..

bedankt voor je reaktie ,,
heb de groene aangesloten gehad op zekerings kast .
en op kasje zit dubble bruine draad die op de massa .
zo heb ik dat idd ook aangesloten gehad .
maar daar reageerd hij niet op paar sec en valt weer uit .
er komt van het kasje nog dubble grijse draad
1 is met enkele stekker en de andere zit bij stekker met gele op .
daar zit denk ik wat het probleem .
vrgr gooigolf .

De Pul 04-10-2010 20:31

die rechtse op de foto bedoel je.....
die zitten bij mij niet los:confused: gaan bij mij met de obd stekker samen de zekeringkast in....

gooigolf 04-10-2010 20:36

re
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
die rechtse op de foto bedoel je.....
die zitten bij mij niet los:confused: gaan bij mij met de obd stekker samen de zekeringkast in....



ja idd de rechtse ..geelgrijs .
en 3 van links .komt ook uit kasje vandaan ,,
de rest zal wel van obd zijn ..word er niet vrolijk van hahahahah ,, spagettie
vrgr gooigolf :confused:

De Pul 04-10-2010 21:24

ik ga morgen wel even een kabelboom van een tdi vergelijken met de mijne,dan hoor je morgenavond hier wel wat ik ervan denk;)

gooigolf 04-10-2010 21:31

re
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
ik ga morgen wel even een kabelboom van een tdi vergelijken met de mijne,dan hoor je morgenavond hier wel wat ik ervan denk;)

oke bedankt de pul ..

ben ik zeer mee ingenomen .als het er niet uithoeft laat ik het mooi zitten ,,
moet toch manier zijn ,,
iedergeval bedankt ..
vrgr gooigolf . :thumbup:

De Pul 05-10-2010 14:05

die grijs-witte kabeltjes en dat gele draadje moeten allemaal aan elkaar komen,er hoort een verdeelbllokje bij waar ze ingestoken zitten maar je kan ze ook solderen.het is namelijk de K-lijn.

De Pul 05-10-2010 14:34

heb ook een foto gemaakt van hoe het bij mijn boom zit,maar die krijg ik met mn telefoon niet geupload,post ik vanavond even.

gooigolf 05-10-2010 19:08

re
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
heb ook een foto gemaakt van hoe het bij mijn boom zit,maar die krijg ik met mn telefoon niet geupload,post ik vanavond even.


hallo oke ,, dus horen aanelkaar te zitten nu ,,
das beter . hahaha ,
als je een fototje hebt dan graag kan ik even zien hoe en wat .
heb jij ook je kabelboom verlichting orgineel gelaten golf 2 .
zit veel bedrading wat volges mij overbodig is nu ..kwa verlichting knipper etcc
vrgr gooigolf :thumbup:

De Pul 05-10-2010 21:45

ik ben nog bezig met het uitzoeken van de kabelboom,heb in de auto een oud type mk2 boom,de mk3 boom pel ik uit en gebruik alleen de dingen die ik nodig heb.beetje puzzelen met aansluiten dus,maar ik wil bijv. ook gewoon de originele 1.3 klok blijven gebruiken.
gewoon omdat het kan;) en de rest van de informatie komt toch op een regiment extra meters.

hierbij de foto,had me er iets op verkeken,dacht dat het blokje een onderdeel was van de zekeringkast was maar het is dus niets meer dan een verdeelblokje.



alstu,succes.

Pewi Vwteam 05-10-2010 22:24

de grijs witte draad is van je k-line pen61 in je ecu. teminste dat geeft mij andere laptop aan, welk bouwjaar komt je golf3 waar je de tdi uit het gehaald? normaal gesproken, zorgen zorg je dat je start onderbreker kasje zijn + en - heeft en dan de grijs\witte draad aansluiten rechtstreeks met je ecu. pen 61 dus als het goed is.
en dan moet hij werken. ps laat me bouwjaar ff weten zoek ik het morge ff uit. steld eigelijk niet zo heel veel voor, je startonderbreker loopt namelijk via de k-line.

gooigolf 06-10-2010 04:47

re
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
ik ben nog bezig met het uitzoeken van de kabelboom,heb in de auto een oud type mk2 boom,de mk3 boom pel ik uit en gebruik alleen de dingen die ik nodig heb.beetje puzzelen met aansluiten dus,maar ik wil bijv. ook gewoon de originele 1.3 klok blijven gebruiken.
gewoon omdat het kan;) en de rest van de informatie komt toch op een regiment extra meters.

hierbij de foto,had me er iets op verkeken,dacht dat het blokje een onderdeel was van de zekeringkast was maar het is dus niets meer dan een verdeelblokje.



alstu,succes.



hallo ,

ja idd deze stekkers heb ik idd nog zitten ,,
zal eens kijken voor zo,n verdeelkasje en anders kopel ik ze aan mekaar vast .
we komen steeds stukje dichterbij .
ga dit eens proberen , om te kijken wat hij daar op doet .als hij dan blijft lopen ,zou mooi zijn ,,
mijn dank is groot :thumbup: gooigolf

gooigolf 06-10-2010 04:50

re
 
Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
de grijs witte draad is van je k-line pen61 in je ecu. teminste dat geeft mij andere laptop aan, welk bouwjaar komt je golf3 waar je de tdi uit het gehaald? normaal gesproken, zorgen zorg je dat je start onderbreker kasje zijn + en - heeft en dan de grijs\witte draad aansluiten rechtstreeks met je ecu. pen 61 dus als het goed is.
en dan moet hij werken. ps laat me bouwjaar ff weten zoek ik het morge ff uit. steld eigelijk niet zo heel veel voor, je startonderbreker loopt namelijk via de k-line.



hallo bdankt voor jou reaktie ,,
bouwjaar is volges mij 1995 ,,zo goed als ik weet .
heb 2 keer grijswitte ,,en geel ,, die op foto hierboven ,
dan heb ik nog enkele zwarte die is gelust van obd na sleutelkasje ,
die is nog over en de stekker van obd ,3 polig volges mij moet die op contaktslot , maar weet niet of die werkelijk moet worden aangesloten ,

vrgr gooigolf :thumbup:

Pewi Vwteam 06-10-2010 16:20

1 grijs/ witte draad gaat van je obd stekker naar het kasje, en 1 grijs/witte van je kasje naar je ecu, je obd heeft 1+signaal nodig en 1 massa. net zoals je startonderbreker kasje [ je kasje kan meerdere + en - tjes hebben constante+ en geschakelde+ bijvoorbeeld. ps knoop niet de 2 grijs/witte aan elkaar, dan gaat je obd stekker niet meer werken 1 is namelijk ingaan signaal en 1 uitgaand signaal. ga straks ff voor je uitdokteren.

gooigolf 06-10-2010 18:45

re
 
Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
1 grijs/ witte draad gaat van je obd stekker naar het kasje, en 1 grijs/witte van je kasje naar je ecu, je obd heeft 1+signaal nodig en 1 massa. net zoals je startonderbreker kasje [ je kasje kan meerdere + en - tjes hebben constante+ en geschakelde+ bijvoorbeeld. ps knoop niet de 2 grijs/witte aan elkaar, dan gaat je obd stekker niet meer werken 1 is namelijk ingaan signaal en 1 uitgaand signaal. ga straks ff voor je uitdokteren.



hallo oke word aardig duidelijk ..
als ik de sleutelherkenning ma werkent heb ,, dat zou all mooi zijn .
kan ik wat dingen oporde brengen .alles ligt op 1 grote hoop ..hahah
en bedankt als je dat wil uit dokkteren ..
ben zeer mee ingenomen ,,,trouwens de pul en anderen ook natuurlijk ..
bedankt alvast voor jully reakties .toppi :thumbup:

Pewi Vwteam 06-10-2010 19:14

ik kan helaas, in het schema niet weer vinden welke draden. van je startonderbreker kasje zijn, staat er namelijk niet in helaas. alleen dat de grijs\witte je diagnose draad is meer staat er niet in. dus niet welke op de + en - horen.

gooigolf 06-10-2010 20:00

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
ik kan helaas, in het schema niet weer vinden welke draden. van je startonderbreker kasje zijn, staat er namelijk niet in helaas. alleen dat de grijs\witte je diagnose draad is meer staat er niet in. dus niet welke op de + en - horen.

hallo //

heb van de obd stekker , een bruine en rooie dus denk dat + -
van het kasje heb ik dubbel bruin dat was 100 proc massa .
heb daar verder aleen grijswtte op en grijse
meer zijn er niet ,,
vrgr gooigolf

De Pul 06-10-2010 21:17

die draad kun je idd ook op je mangament aansluiten maar dan kun je niet uitlezen,er is er namelijk ook 1 van je obd stekker.
ze moeten gewoon aan elkaar komen,al dan niet met verdeelblokje,weet voor 99,95% zeker dat ie dan gewoon blijft lopen.(heb het nou dus over de stekkers die op mijn foto in het blokje zitten)is ook logisch,hij geeft nu de ecu niet vrij omdat er geen communicatie over de k-lijn loopt.probeer het eerst eens zoals op de foto en laat dan even weten;)

gooigolf 06-10-2010 21:24

re
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
die draad kun je idd ook op je mangament aansluiten maar dan kun je niet uitlezen,er is er namelijk ook 1 van je obd stekker.
ze moeten gewoon aan elkaar komen,al dan niet met verdeelblokje,weet voor 99,95% zeker dat ie dan gewoon blijft lopen.(heb het nou dus over de stekkers die op mijn foto in het blokje zitten)is ook logisch,hij geeft nu de ecu niet vrij omdat er geen communicatie over de k-lijn loopt.probeer het eerst eens zoals op de foto en laat dan even weten;)

oke ga dat eens proberen ,
grijs geel dubble en 1 enkele grijs witte.
heb ik nog 1 grijse over zonder witte streep .. en 1 zwarte ..
mischien hoefen die wel niet aangesloten te worden ,,

je hoort van mij ,, :thumbup:

gooigolf 06-10-2010 21:37

re
 
Quote:
Originally Posted by gooigolf
oke ga dat eens proberen ,
grijs geel dubble en 1 enkele grijs witte.
heb ik nog 1 grijse over zonder witte streep .. en 1 zwarte ..
mischien hoefen die wel niet aangesloten te worden ,,

je hoort van mij ,, :thumbup:



hallo de pul .. wou het toch weten maar hij blijft niet doorlopen ,,
heb de draaden gekoppeld ,,
ben toch bang dat er geen spanning op kasje komt ,
de grijswite van kasje zit aangeslooten op ecu ,,
dan heb ik 2 keer de massa ..blijft er over 1 grijse en 1 zwarte .
en de geel grijse ,,zou je zeggen dat grijs of zwart zijn spanning moet zijn op sleutelherkennigs kasje ,,
zo,n klein kasje en zoveel elende hahahah
vrgr gooigolf ,

De Pul 06-10-2010 21:42

het kastje werkt sowieso NIET op 12v.
ik ga morgen de rest van die draden wel even uitpluizen voor je.
als je die andere hebt aangesloten zoals op de foto,hoeven we ons daar iig niet meer druk om te maken.het komt best wel goed:thumbup:

Pewi Vwteam 06-10-2010 21:46

hey gerben weet je zeker dat het geen 12v is?! denk dat zwart dan zijn 12v draad is.


All times are GMT +1. The time now is 18:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.