![]() |
Dennys
Ik ben Dennys, kom uit Amsterdam, en ben sinds Maart 2009 in het bezit van een Golf 4, V5.
Sinds de aanschaf is er het een en ander aan veranderd, om hem toch wat meer naar mijn smaak om te toveren! :D Hieronder wat info over m'n ride: Type - Golf 4 Uitvoering - 2.3ltr V5 Highline Motor - 2.3ltr V5, 170PK Kleur - Pearl black metallic (LC9Z) Carrosserie - Hatchback 3-deurs Standaard opties o.a.: -4x airbags -3-spaaks stuur -Sportstoelen -Climatecontrol -Cruise-control -Automatische ruitenwissers (regensensor) -Automatisch dimmende binnenspiegel -electrische ramen -Electrische spiegels -Verwarmde spiegels -Boordcomputer Tuning: - K&N openluchtfilter, extra CAI in aantocht. Exterieur: - R32 dakspoiler - Crystal smoke achterlichten, andere achterlichten worden op dit moment aangepast. - Custom made R/style koplampen met 6000K HID xenon - US module in knipperlichten - R23 logo's voor en achter - R32 voorbumper met cupralip Interieur: -Sportstoelen -Armsteun origineel -Interieurdelen meegespoten(LC9Z) - R32 vloermatten Ophanging en remmen: - Vmaxx schroefset - Neuspeed 25mm stabilisatorstang (teflon 'rubbers') - Standaard remschijven met Ferodo remblokken Velgen en banden: - Zomer: BB5 Le Mans 18inch breedset, 8J voor en 9J achter rondom Falken FK452, 225-40-18 - Winter: 16Inch VW 7-spaaks (Borbet) Audio and Multimedia: -Sony MEX BT-3600, met USB en I-pod ingang aan voorkant, en ingebouwde bluetooth-carkit. -Standaard composets van VW Plannen 2010: - subwoofer - versterker - Full FIS sport edition-teller/R32-teller - R-line achterbumper - middendempervervanger (op zeer korte termijn) Hieronder een fotoverhaaltje vanaf moment van aankoop tot heden: Na aankoop: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Crystal smoke achterlichten geplaatst: ![]() ![]() MK5 look koplampen geplaatst: de oude eraf: ![]() en de nieuwe erop: ![]() ![]() Meegespoten interieurdelen: ![]() ![]() ![]() ![]() R32 sideskirts aangeschaft (moeten nog geplaatst worden..): ![]() ![]() R-style koplampen gemaakt en geplaatst: ![]() ![]() R32 vloermatten: ![]() ![]() En toen kwamen mijn nieuwe velgen binnen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En al snel volgde een gebruikte R32 voorbumper, die ik kaal heb geschuurd en zelf heb gespoten: ![]() ![]() ![]() ![]() Na dus leuke, maar helaas ook wat minder leuke gebeurtenissen met de Golf, eind April 2010 een lang weekend Nurburgring georganiseerd voor een grote groep mk4 bezitters. Hier enkele foto's daarvan: ![]() ![]() Toen werd het toch de hoogste tijd voor een schroefset: ![]() ![]() Op bovenstaande stand ingereden, en toen goed afgesteld: ![]() ![]() ![]() ![]() En de eindstand, zoals de auto er tot op de dag van vandaag nog bijstaat (geschoten met mijn Canon EOS 550D): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ook nog bij JD langsgeweest 26 juni jl, hier de uitdraaitjes:
![]() ![]() |
Welkom hier, erg leuk dat nieuwe speelgoed
:) |
Thnx!
Ja ben overgestapt van mk3 1.8 8V naar een mk4 V5, echt een wereld van verschil! :D Binnenkort gaat ie weer een stuk omlaag weer, wil de grens opzoeken van teveel aanlopen :cool: Achter steken m'n wielen aan weerszijden 2cm uit, dus dat wordt ff het laagste punt zoeken zonder dat ie constant aan gaat lopen... Voorbumper en sideskirts gaan vermoedelijk in een week of 4 naar de spuiter.. |
hahaha jong het moet niet gekker worde nu kom ik je hier ook al tege
see you am ring :D |
Quote:
Hahaha zit je me op te zoeken ofzo??? Stalker :screwy: :D :cool: ;) Ja laatst ging het niet door, wou afgelopen weekend gaan, maar toch maar niet. Heel misschien deze maand nog, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren, maarja, dan Augustus 100%zeker naar de ring! Wr PBen er nog wel over!!! :thumbup: |
ja wij ook maar pm me maar op die andere site he :P ik zit niet zo vaak hier :P
|
welkom hier
mooie golf 4 |
Zo....
Gister bij een vriend van me aangekomen, eerst even een avond goed doorgehaald :P ;) Vanochtend m´n bumper van de auto gehaald, ingeladen in die maat z'n mk4 en hoppa, naar Venlo gereden. Daar van bumper gewisseld, weer teruggereden, en bij hem thuis weer aangekomen de bumper gemonteerd. was ff passen en meten, hij was al een beetje naar de vorige eigenaar zn auto gevormd, maar het is gelukt! Hieronder de pic´s!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op de terugweg de auto van m'n maatje eens uitgeprobeerd, hoe ver hij nog kon rijden als je geen benzine meer in je tank hebt :lol: Hij was ECHT op z´n einde toen we bij de pomp aankwamen, maar we hebben het gewoon nog gered!!! :lol: :P ![]() Morgen even een kentekenplaathouder halen, en de kentekenverlichting nakijken. Ben er weer blij mee, is weer een leuke update voor een mooie prijs :D |
veel plezier op deze forum
|
Zo, nieuwe kentekenverlichting gehaald (behuizing en lampjes), de oude hadden beide een lekje, dus wat roest aan de metalen deeltjes.
Nieuwe kentekenplaathouden meteen, en alles direct gemonteerd. Staat weer erg netjes!!! :D |
Vandaag meteen maar even een mini-shoot erin geknald :mrgreen:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vandaag samen met een maat van me met ook een V5 20V richting Jelmer gegaan, hij voor een V6look en ik voor een middendempervervanger.
Eerst mocht m'n maatje: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en daarna mocht ik op de brug. Bij mij zie je eigenlijk alleen de onderkant, waar de actie plaatsvond :grin: :mrgreen: : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een paar foto's genomen van twee mooie V5jes!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() filmpje met driveby met soundcheck: http://www.youtube.com/watch?v=F_5hmr6cdUs |
Vanmiddag de MK4 naar de spuiter brengen.
De motorkap heeft een kras door de gehele laklaag heen, een goeie mm dik en 7cm lang.... Aangebracht door kleine kinderen.... De motorkap wordt helemaal opnieuw gespoten, net als de .:R32-voorbumper en de sideskirts(die zullen ook meteen geplaatst worden). Zaterdag kan ik hem naar verwachting weer ophalen. |
Door wat schade die veroorzaakt was door kinderen uit de straat (kon het helaas niet bewijzen, dus niet verhalen), heb ik de motorkap, voorbumper en sideskirts laten spuiten vandeweek.
Tevens heb ik OEM xenon units op de kop getikt en die omgebouwd naar aftermarket xenon, zodat als de xenonmodule kapot gaat de kosten enigzins beperkt blijven. Uiteindelijk werkt alles perfect, krijg ik binnenkort nog draadjes binnen die in de adapterkabel komen om de hoogteverstelling werkend te maken, en zitten ze alvast op de auto. De sideskirts komen er binnenkort onder, wegens tijdgebrek niet de kans gehad ze te plaatsen. Hier wat spypics, mooie foto's komen na het weekend, als ik terug ben van een lang weekendje nurburgring, waar ik morgen met een grote groep heenga :mrgreen: :E ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auto is verkocht en wordt maandag opgehaald.
Maandag zal ook mijn opvolger voor de deur staan :) |
Dennys met nieuwe ride!
Mijn nieuwe aanwinst: een Golf mk1 GTS.
Enige informatie vergaard over dit type,al voor ik hem kocht, en het is een uitvoering waar er maar 2000 van geleverd zijn in 1983, en daarvan rijden er op dit moment nog maar heel weinig rond vermoed ik... Toendertijd alleen in het wit geleverd,en met bestickering, echter is de mijne in 2008 blauw gespoten, en passen de stickers niet meer vanwege hun witte ondergrond. Maar wellicht dat dat in de toekomst nog zal komen, ik kijk nog wel wat ik ermee ga doen allemaal ;) Even wat info: Type - Volkswagen Golf Uitvoering - GTS Motor - Standaard een 1.5 8v, opgeboord tot 1900cc Kleur - Blauw (code nog onbekend) Carrosserie - 3deurs hatchback Standaard opties: - voorruit van gelaagd glas - draaibare zonnekleppen - dashboardkastje met klep - hangrepen voor passagiers - asbak achter - nieuw bekledingspatroon (grijs/zwart GTI uitvoering) - anatomisch gevormde achterbank - zwarte bekleding - beklede raamstijlen - halogeen verlichting - ruitenwisser achterruit met sproei-installatie - verlichtte bedieningselementen - regelbare bedieningsverlichting - rembekrachtiger Tuning: - blok opgeboord tot 1900cc - dubbele webers - compleet uitlaatsysteem Vermogen ligt nu op circa 150pk, op zo'n 750kg, maar uiteraard gaat hij de bank nog op ;) Verdere verrassingen moeten nog aan het licht komen :tongue: :mrgreen: Exterieur: - standaard grill met 2 ronde koplampen - BBS verbredingsset (voorspoiler, sideskirts en wielkastverbreders) - GTI 3-delige dakspoiler - getint glas Interieur: - GTI interieur - zwarte bekleding Ophanging en remmen: - Koni vast sportonderstel - Golf mk2 GTI schijfremmen voor Velgen en banden: - Zomer: 15" Borbets met Toyo Proxes T1-R - Winter: 13" ATS Cups Audio and Multimedia: - Niks bijzonders nog Plannen 2011/2012: - ATS Cups opknappen tot een zwaar brute zomerset - origineel op de GTS geleverde grill met aan weerszijde 2 rechthoekige koplampen - stereo inbouwen - iphone dock inbouwen en netjes wegwerken - algehele staat opknappen Wellicht nog finetuning, rolkooi enz enz enz, maar dat komt dan later wel... Wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gril zit er al aan te komen, en stickers(met transparante ondergrond) en centercaps zijn ook al besproken met een GTS-eigenaar die nog wat setjes daarvan heeft liggen! :) |
Vandaag de GTS eens goed gewassen, de detailing in z'n geheel wordt verspreid over de week ivm werk.
Hey, hij is weer een beetje wit :D : ![]() ![]() ![]() En nu is ie weer wat schoon: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BBS ombouw, logo rechtsvoor: ![]() Interieur (met zwart hemeltje :D :D , let niet op de viezigheid, krijgt nog een goede behandeling van binnen): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De motorruimte, ook nog niet helemaal goed schoon, en met wat lijkt op een oliekoeler!! : ![]() ![]() ![]() ![]() En eenmaal gewassen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leuke auto. Zal wel lekker vooruit gaan met dat getunde blok!
|
Oelalala zeker lekkere wagen!
En een toch wel apparte verschijning. |
Mooie auto! zal wel dik staan met ats er onder,goed bezig :thumbup:
|
:thumbup: :D wat een ruig ding,
|
Thnx guys!!
Had verwacht dat ik er moeilijk aan zou wen en tov m'n vorige auto, een 2002 mk4 v5 20v, R-line uitgevoerd en dik 180pk, maar dat rauwe en ruige van mk1, icm deze tuning, en al helemaal de Webers.... Het is gewoon verslavend!! Ben gewoon best wel verkocht eigenlijk!!! :) |
Hier even snel een filmpje gemaakt van de mk1 op de snelweg.
Gaat als de brandweer maar kan ook erg relaxt rijden http://www.youtube.com/watch?v=d7i4QhkCF0o |
Echt vet!!! hoe groot zijn die webers???
Wat een geluid man :thumbup: |
Ik ben er nog niet uit of het nou 40ers of 45ers zijn... Ze zien er wel erg uit als 45ers, maar ik moet dat nog even nakijken en uitzoeken om er zeker van te zijn.
Maar het typische Weber-geluid is heerlijk aanwezig :P |
Op de deksels staat :typo daarachter staat het als het goed is. begint met de maat.
|
Quote:
Kijk, nuttige info!!!! Morgenochtend meteen even checken!! :thumbup: Thnx man! :cheers: |
Heb het even uitgezocht; 't zijn toch 40er Webers.
Desalniettemin erg tevreden hier ;) |
Maandagmiddag, 13:00 ben ik bij Speedcentre.
Gaan we de bank op voor vermogen, koppel, tellerafwijking en een controleronde om te kijken of het blok nog in een goede staat is :) Ik ga er vanuit dat ie in goede staat is, en na wat afstellen, en misschien hier en daar een pakking vervangen oid weer super is! |
Zoooooo, de OEM GTS-grille is binnen!
Meteen de koplampen even gedemonteerd, en in de loop van de komende weken schoonmaken, ontvetten, opschuren en matzwart spuiten. Daarna zsm een embleem kopen en alles monteren :) ![]() |
jammer dat ie niet meer wit is.....maar wat een gaaf bakkie:thumbup:
|
De update:
De afstelling van het blok was niet zo goed gedaan als dat ik dacht, ondanks dat hij al heerlijk reed op stationair soms na. Bij een kwart gas ongeveer begon hij al wat te pingelen, en dat hebben we verholpen door de ontsteking wat vroeger te zetten. Wat met sproeiers geprobeerd en gespeeld, en toen liep ie weer goed soepel, maar hij kreeg niet het vermogen wat je zou moeten verwachten van een dergelijk getuned blok. Dus wouden we de distributiekap eraf halen, en eens kijken naar de niokkenas. Echter, de grote schroef (inbus) die de kap onderaan vasthoudt draaide door, en kwam niet los, dus is waarschijnlijk een beetje dol. Vanuit het olievulgat kon hij al zien dat het zeer waarschijnlijk wel een hele lekkere pittige nokkenas is, maar welke, hoeveel graden, verstelbaar of niet e.d. is nog niet bekend. Hij blijft dus even overnachten, om naar een goede oplossing te zoeken zonder wat te slopen. Als hij weer klaar is (zal misschien morgen al zijn, en anders zal het vast niet al te lang zijn, ik word iig op de hoogte gehouden) zal hij naar vermoeden dus nog een stuk meer vermogen hebben, en meteen een stuk beter rijden. Ik ben er wel van overtuigd dat hij in goede handen is, dus maak me geen zorgen! Beter dat het nu meteen goed is, dan dat ik in een half jaar verplicht aan de motorswap moet ;) |
Zojuist (ja, 20:40u!!) nog een belletje gehad van Speedcentre.
Ze hebben de auto weer tamelijk onder controle, en hij draait al een enorm stuk soepeler dan vanochtend. Ook heeft hij alweer een groot deel van z'n vermogen terug. Morgen gaan ze tussen andere klanten door weer verder met de GTS, en hopelijk kan ik hem dan morgen eind middag weer ophalen! Im jeden fall goed nieuws dus!! :D |
speedcentre,goede keus.jaap weet wel waar ie de paardjes weer vandaan moet halen.
|
Klopt, alleen Jaap was een beetje moe vandaag na een druk weekend met de gehele zondag op Zandvoort rondgelopen te hebben.
Toch de energie gehad om er samen met de jongere spruit van het bedrijf (Barry) nog even een mooie tussenstand van te maken voor het einde van de dag! Verdiend respect!! :thumbup: |
Vandaag hebben ze helaas niet zoveel tijd voor de GTS gehad,maar morgen kan ik hem weer ophalen.
Wordt morgen dus een extreem drukke dag, sochtends werken,smiddags een afspraak en dan direct verder met de trein om m'n auto op te halen. |
Hij is nog niet helemaal uit elkaar gegaan, daarvoor zouden we eerst even goed moeten praten ivm de prijs....
Dan moeten de Webers eraf en uit elkaar gehaald worden om alles van a tot z te controleren en desnoods vervangen, de kleppendeksel eraf enzovoorts.... Dat zal dus goed gaan kosten Dat filmpje wat ik had gemaakt was met ´slechts´ zo´n 100PK. Nu heb ik een uitdraai liggen van nog net geen 128, en er valt nog meer uit te halen Het zijn 40er Webers, en zo te zien is het een Catcams nokkenas, echter zonder verstelbaar tandwiel. Die assen staan erom bekend net niet goed te staan van de fabriek uit, om zo nog tandwielen te kunnen verkopen ook.....Stukje marketingtechniek dus.... Maar ga nu op zoek naar een verstelbaar tandwiel dus... Daarnaast moet ik even wat laten doen aan dat tapeind dat een beetje was dolgedraaid van de distributiekap. Als iemand me daarbij kan helpen, heel graag!! En hetzelfde geldt voor de Webers, als iemand me daar een keer bij kan helpen om ze eens los te halen, filters schoon te maken en even te controleren (al is het globaal), zou ik daar erg geholpen mee zijn! :) |
Even uitgezocht by the way:
M'n blok is van de fabriek uit een 1.5 - 51kw (70pk). (motorcode JB, 1457 cc, vanaf augustus 1977) Weet ik dat ook weer ;) |
|
All times are GMT +1. The time now is 13:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.