![]() |
Caddy mey KR / Webers 235 pk?
|
De auto heeft een taxatie gehad met vermelding van taxatie waarde €11.000,- en een geschatte herbouwwaarde van minimaal €22.000,-
Wel erg veel. Ik zie dat zo 1 2 3 niet zitten. |
mooie achterlichten :rock:
|
die achterlichten :(
Voor de rest wel een leuk ding. |
Hoe kryg je dat voor elkaar met die Weber?
Vind t ook n smerige auto om eerlyk te zyn... |
Ik vind het op zich een puik ding (op wat details na) maar toen kwam ik bij die foto van de achterkant........................................ ........................
|
Hier wat foto's in betere tijden van de vorige eigenaar.... :thumbup:
|
Als je die foto's hier boven zit dan denk je toch:
Die verkoper is rijp voor een Darwin Award... Man man man, wat zonde zeg. Die vorige eigenaar zullen de tranen wel in de ogen springen als hij de auto zo zou zien staan. |
de oude van wilfrank..... dikke motor!
|
235pk? lijkt mij een klein beetje aan de stugge kant...
op de achterlichten (stadsbus?),velgen en wat kleine details na is er toch niet veel aan verandert? |
Quote:
Is anders wel gemeten meneer bierpul toen de motor net was ingereden. Is gemeten op een echte bank en niet zo'n mobiel-meeting-PK-test-bank-ding. Ik ken de vorige eigenaar persoonlijk erg goed en die verteld geen onzin. |
Quote:
i am so muddafukking sorry :screwy: |
Quote:
Echt een aardige gast ben jij ook.... :screwy: :shake: |
Quote:
dankje :thumbup: |
:goodpost:
waarom zo'n felle reactie op ''bier''(haha?)pul? Als ik dat hok, want zoe ziet ie er uit naar mijn mening, zo zie zou ik ook niet direct denken dat ie 235 pk heeft.. |
Quote:
'Dat hok' is wel tot in de puntjes opgebouwd en zoals Ruud al meldde is deze op de bank geweest, dus dat klopt wel. Deze is gewoon netjes opgebouwd, en is niet naar de kosten gekeken. Dat volgende eigenaren hier niks om geven...... No offence by the way ;) |
Die witte op de achtergrond is cool: cabrio caddy :D
|
235 Uit een 2.1 16v die waarschijnlijk hier en daar bewerkt is, is toch niet zo raar? Zeker niet als daar zoveel geld in is gestoken en de boel op Webers loopt.
|
:screwy: wat een hok en die achterlichten zet ik nog niet eens op mn bromfiets ik heb die auto liever gewoon orgineel!!
|
Beter is hij er niet echt op geworden.. Paar kleine aanpassingen en je hebt een erg leuke caddy!
Als er getwijfeld wordt aan het vermogen vraag je toch gewoon naar een uitdraai waarop die bewering te zien is?! 235 pk moet best kunnen. |
Hok? Ik durf te beweren dat 95% van de projecten hier op 't forum grotere hokken zijn, inclusief mijn eigen polo :D .
Op een paar smakeloze details na is het toch een gave caddy? Snap zelf niet hoe je een kromme weber zou kunnen krijgen, maar misschien is de omschrijving een beetje 'krom'. :dunno: |
Ik vind het best meevallen, zijn maar een paar kleine details zo, vooral als de rest/basis nog gewoon goed is, is er best weer iets moois van te brouwen.
|
Is het koppel ook bekend?? :rolleyes:
|
Quote:
Och het vriendje van bierpul meld zich ook weer even... :thumbup: Ik reageer inderdaad fel als altijd weer diezelfde mensen die het beter denken te weten reageren op iets waar ze niets, maar dan ook helemaal niets vanaf weten zoals pulmans hier... Wat heb jij zelf voor iets speciaals Jan-Jelle als jij dit een hok noemt??? die achterlichten eruit en andere spiegels en klaar ben je en je hebt een auto met een berg vermogen en een super geluid. Ik ben wel eens benieuwd wat jij dan rijd... Zo te zien nog helemaal niets want jij mag nog niet eens een auto besturen gezien je leeftijd! Hou je praatjes dan voor je en kom over een jaar of 15 eens terug! |
Quote:
Niet raar? Ik zie ze toch niet dagelijks voorbij komen en al helemaal niet in zo'n sjonny hok. :) Klinkt in 1e instantie toch echt als kroeg pk's. |
Quote:
Als ik de auto bekijk lijkt het mij een hok, zoals deze er nu bij staat. In eerste instantie zou ik daarom niet geloven dat deze werkelijk 235 pk heeft, gewoonweg een vooroordeel. Zoals volkswagenracing zegt klinkt het als kroeg pk's. Trouwens, het argument over mijn leeftijd slaat nergens op. Ik geef hier gewoon mijn mening en visie op deze auto. Dat mag toch? |
JUIST :thumbup:
daar hebben we dit forum voor en de pul er geen verstand van??? misschien wel iets teveel! ;) |
Mensen mensen.......
Ken de eigenaar, ken de auto en weet hoe hij alles bouwd.... Als hij iets opbouwd dan is het tot in de puntjes.... Het is een man van bouwen en dan liever naar een ander project waar je weer versteld van staat..... Denk dat vele zoniet bijna iedereen van hem heel wat kunnen leren.... Ruud kent hem nog beter als ikzelf en wat hij over de auto zegt is geen woord gelogen..... Nee geen kroeg pk's maar daadwerkelijke pk's :thumbup: Met wat aanpassingen is de auto weer in de eerste look te krijgen en dan had niemand er een opmerking over...... |
Quote:
Inderdaad.. en dat is precies waar mijn(en dat van velen) vooroordeel over gaat. Overingens niet zo gek dat die vooroordelen er zijn, want er worden veel te veel auto's met praatpk's aangeboden. |
Quote:
ik wou hier niet op reageren,maar kan het niet laten. je bent een volwassen vent met een eigen shop,toch reageer je vaak erg kinderachtig.dit lijkt me niet alleen slecht voor je eigen naam,maar ook die van je zaak.buiten dat,ik vind zelf m'n reply nog wel meevallen. als je op mij persoonlijk wat aan te merken hebt nodig ik je van harte uit om je hart te luchten via pm of mail,word een beetje moe van dit getouwtrek om niks.als je nou zelf altijd zo subtiel uit de hoek kwam :rolleyes: |
:goodpost:
En Ruud, ik heb hier thuis een hele mooie fiets, met 28 versnellingen, vering voor, zadelpenvering, ingebouwde automatische voor en achterlamp en gelzadel.. Een niet alledaagse fiets dus.. |
Quote:
Of het nu slecht is voor mijn zaak of niet, ik reageer wanneer ik dat wil en het interesseert mij echt niet wie of wat je wel niet bent. Ik weet best wel dat er hier mensen zijn die mij het licht in de ogen niet gunnen, en het mooie daarbij is dat die mensen, waaronder jij, mij niet persoonlijk kennen. Ik ben gewoon een heel erg kritisch iemand. Daarom zijn mijn auto's tot in de puntjes verzorgt en mijn zaak ook. Als er dan vervolgens een oude projectauto van een goede kameraad van mij aangeboden wordt en jij en anderen met hun wijze woorden het allemaal al denken te weten, heb je mijn interesse gewekt om een discussie zoals deze op starten. Dan reageer ik in jou ogen kinderachtig >> NEE fout! Ik reageer kritisch en ik kom kritisch uit de hoek omdat dit een forum is waar (dacht ik altijd) volwassen mensen zitten die iets gemeen hebben met elkaar en daarover praten. Maar omdat je dingen zegt die niet kloppen en dingen die jij maar klakkeloos aanneemt van anderen, net als minderjarige Jan-Jelle die net z'n fietsrijbewijs heeft, reageer ik nog een tikkeltje kritischer. Ik kan zo reageren omdat de mensen die mij wel goed kennen weten hoe ik over dingen denk. Als je dus denkt dat dit enigerlei schade toebrengt aan mijn reputatie of aan de reputatie van bedrijf >> WRONG! Het jammere is dat in deze categorie van het forum elke thread gesloten wordt omdat mensen zoals jullie dingen gaan roepen die jullie niet weten. Ik ben dan van mening dat als je het niet weet, je beter niets kunt zeggen. Kennelijk delen jullie die mening niet. :shake: @Jan-Jelle: Ik discrimineer niet op leeftijd, maar ik heb wel moeite met het feit dat jij op jou leeftijd al dergelijke uitspraken over auto's kan doen terwijl je er nog nooit 1 meter legaal in het mogen rijden. Je zou willen dat je zo'n auto op de parkeerplaats bij je ouders voor had staan als je 18 werd en je rijbewijs had gehaald! Amen. |
waarom amen dan?
ik heb namelijk nooit gezegd dat ik jou het licht in de ogen niet gun. dat neem je zomaar aan,al word je van mijn part verblind..... het gaat mij erom,dat ik reageer puur op wat ik zie en wat voor gevoel die auto mij geeft.als ik daarna door jou gekleineerd enonderuitgehaald word omdat jij toevallig de eigenaar kent word ik pissig,dat is ook mijn goed recht. en om nou te zeggen dat je 'willekeurig' te werk gaat... wel vreemd dan dat 15 mensen mijn mening delen en IK weer met je aan het bakkeleien zit.begin dan ook tegen de rest als je jezelf zo rechtvaardig vind. |
Quote:
Allereerst voel ik mij totaal niet gediscrimineerd, voel je daarover alsjeblieft niet schuldig.. ;) Ik geef enkel mijn mening en visie over de auto, zoals ik en mijn vorige post al verklaarde. Ik geloof inmiddels wel dat die Caddy 235pk heeft, inmiddels heb ik ook al toegegeven dat het vooral een vooroordeel van mij was. Tevens snap ik niet waarom ik geen dergelijke uitspraken zou kunnen doen omdat ik nog nooit een auto heb gereden, ik kijk al zo'n 4 jaar mee op dit forum en andere fora, lees veel autoliteratuur, zit dagrlijks allerlei auto's op site's als Ebay, marktplaats e.d. te bekijken en ik heb veel mensen in mijn omgeving met auto's als hun hobby en praat daarover veel met hun. Ik zou inderdaad op mijn 18e wel zo'n soort auto willen hebben ja, maar dan niet met die achterlichten en andere shit erop, zoals het er nu naar uit ziet zal ik zo'n soort auto op mijn 18e niet hebben. Dan maar lekker niet, Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.. dus begin ik wel klein tegen die tijd.. |
Dat kleppendeksel verklapt eigenlijk wel een beetje dat er iets mysterieus met dat blok gebeurt moet zijn.
Beetje gekieteld zeg maar. Maar als je niet beter zou weten en je ziet die achterlichten dan zou het er zomaar zelf opgeplakt kunnen zijn. Alhoewel het er toch wel netjes uit ziet onder de kap. ( Uhum met kromme weber??) Gelukkig weten we nu hoe het zit. Dik 200 pk! Dat zal wel lekker afgaan! |
Achterlichten kan iedere malloot er op schroeven, is geen hogere wiskunde voor nodig. :D
En het geld dat in een motor gaat zitten, zie je inderdaad aan de buitenkant niet. Zit er een standaard draaiend gedeelte in, of lichte gesmede zuigers van 300 euro 't stuk, uitgewogen en gebalanceerde billet drijfstangen van 700 euro voor een setje en een scherp geslepen, gebalanceerde en uitgewogen krukas. Is het onderblok nog standaard, of is het tot de grootst mogelijke overmaat uitgeboord? Standaard kop, of geoptimaliseerde rensport kop met grotere kanalen en kleppen, hydro omgebouwd naar vast, etc. Ik kan makkelijk 15.000 euro in een blok steken zonder dat het echt te zien is dat er meer aan de hand is dan een 750 euro revisie. Dan komen er nog dingen bij als spuitwerk. Kun je aan de foto zien of het een klusje was van buitenplaten spuiten voor 750 euro, of de hele auto binnen en buiten door een pro-spuiter na chemisch ontlakken en KTF-lakproces met professioneel voorbehandelen van samen een kleine 7.500 euro? En die pk's... dat lukt makkelijk met een 2.1 op Webers, als je er genoeg geld in steekt. ;) Hoop hier met mijn toekomstige 2.1 op itb's in ieder geval ooit bovenuit te komen... hoop alleen dat we tegen die tijd nog steeds op fossiel brandstoffen rijden. :D |
Quote:
:thumbup: Bedankt Johan voor de mooie reactie :thumbup: |
Tjonge, ik meende dat ik op Volksforum zat.... Gezien de reacties weet ik het niet.
Als iemand het een hok vind moet diegene dat weten. IK vind hem op wat details na best wel mooi. |
In mijn ogen zijn er genoeg auto's een "hok" die met lichte aanpassingen weer fatsoenlijk te maken zijn.
Maar deze vooroordelen liggen wel zo, dat bij zulke auto's meestal wel bullshit pk's staan vermeld en deze dusdanig mishandeld zijn, dat ik zo'n auto niet meer zou hoeven. Vooroordelen zie ik vaak genoeg hier op het forum voorbij komen. Hoe word hier over de gemiddele marktplaats verkoper gepraat of nog gekker over de gemiddelde marktplaats bieder ("geen marktplaats biedingen aub") Dus bij deze mijn excuses dat ik van deze auto zijn geschiedenis niet weet :), en dan nog, heb ik weinig intresse in de auto door deze vooroordelen. Hoe komt die weber eigenlijk krom? ;) |
Quote:
Het bedrijf wat de motor destijds gebouwd heeft heette Koptec Engineering. De vorige eigenaar heeft toen het kleppendeksel laten customizen met de naam van het bedrijf erin... Maaruh ik heb er toen mee gereden en het ding gaat echt als de brandweer met een bijbehorend superrrr geluid :eek: |
All times are GMT +1. The time now is 20:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.