![]() |
16v gasklephuis op een 8v motor
Wordt een 8v motor (DX) sneller als je het gasklephuis van een 16v erop zet? En hoe werkt t dan precies? Is het ook makkelijk in te bouwen?
(N.a.v. een advertentie op marktplaats... ) |
Quote:
Je kan ook een gasklephuis van een audi 5 cilinder monteren. Die gasklep is een stuk groter. Alleen even de pakking zelf maken Ook kan je het huis waar je hem op monteert pas maken. Dan stroomt de lucht beter. |
Ben al even aan het rondkijken geweest, en nou was er iemand op marktplaats die een inlaatspruitstuk + audi gasklephuis aanbood. Die kerel vraagt er 200 voor! In mijn ogen is dit een hele kap geld, is dit het echt waard?
En als ik het zelf wil doen, van wat voor type audi ben ik het gasklephuis nodig? En hoe zit het verder met de aansluitingen? |
Quote:
audi 80 en 100 geloof ik, die hadden een 2.3, 5 cilinder en voor een nog mooier resultaat zou ik je injectiehuis ( boven op het luchtfilter) en dat brandstofhuis wat op je blok zit. ook van een audi of 16v pakken |
Hej bedankt! Zal ik daar binnenkort eens naar rondkijken!
En hoe zit het dan verder met: - De aansluitingen op het inlaatspruitstuk en het luchtfilter... zijn deze identiek? - Gaskabel aansluiting? (Bult vragen :o Wil graag alles zeker weten voor ik ergens aan begin) |
Ik denk dat je een aantal dingen zelf eraan zult moeten verbouwen. Gewoon 1tje gaan halen, kijken of het past en wat je moet aanpassen. Lukt het niet, jammer dan, volgende project :) leer je het meeste van :)
|
Ik ben er al grotendeels achter, het was ffkes zoeken:
Het is dus even pielen: - Inlaatspruitstuk pas maken. - Gaskabel aansluiting is identiek maar, gaat de andere kant op (wordt naar boven getrokken bij een audi). - En de stationair-afstelling moet aangepast worden Nahja, hoef ik me in elk geval niet te vervelen :p |
ik heb voor jou een gasklephuis van een audi en die mag je komen halen voor 25 euro.
ik woon in neede.dat ligt in gelderland.als je belang hebt moet je maar mailen op d.hoopen@chello.nl |
Ghehe ik had jij ook al ge-pmt op vwforum :)
|
Quote:
Kan ik dan niet net zo goed in een keer het hele spul (luchtfilter, injectiehuis, luchtweger) vervangen door dat van een 16v? |
Nou, zoals ik me nu heb laten informeren moet de complete injectie van een 16v zonder grote problemen op mijn DX motor passen.
|
Nou de gasklep is binnen! Wat een verschil ook:
|
wat is dat een mooie gasklephuis!!!is die ook te koop?????????hahahaha
viel spass da mit! |
Nope, blijft mooi van mij nu :tongue: Gaat helemaal goed komen met mn nieuwe speeltje
|
als dan ook even een branstof druk regelaar van een audi bmw of 16v pakkt met een aansluiting voor een slang naar het inlaat spruitstuk er bij pakt..
Daarbij is de truuk dat ie bij stationair lopen tot ik dacht ongeveer 3000 toeren de branstof druk veranderd zodat ie een laag c0 heeft en daar boven weer verijkt Maar als je dat op zon dx zet dan schroef je de co iets op voor het stationeer en tot 3000 toeren dan is ie dus weer als vanouds . Maar boven de 3000 toeren word het mengsel nog rijker en trekt ie veel beter ... moet je es proberen.... |
Klinkt interessant!
Ik zou er dus ook een brandstofdrukregelaar van een golf2 16v bij moeten zoeken, of anders van een audi of bmw, en van welke types dan? Kan je me ook wat meer vertellen over het aansluiten en inbouwen ervan? |
interesant topic dit!
|
gewoon aan schroeven en vacuum leiding naar inlaat spruitstuk,echt de oudere k jetronic systeem nadien ist electronish geworden kr zit ie ook op
|
En de drukregelaar... die zit bij het injectiegedeelte van een kr-motor op?
|
ik heb hem er gisteren ook opgezet,samen met het hele injectiesysteem van een 16v.loopt inderdaad een heel stuk beter.ik heballeen nogniks aan de co gedaan.dus als iemand mij kan uitleggen wat ik waar moet doen,kan ik het zo even uitproberen.
|
Voor zover ik begrepen heb, veranderd ie de druk pas bij 3000+ toeren. Voor 't stationair toerental kan je dus gewoon een co-afstelling laten doen, dat schroefje zit bij n kr-injectie gewoon op het luchtfilterhuis.
Maar nou had ik nog een vraagje, waarschijnlijk is mn kop eind deze week klaar, maar ik heb nog geen kr-injecte. Zou de extra benzinetoevoer ook op te lossen zijn door van de originele injectie de druk op te voeren? |
je hebt alleen die warm draairegelaar voorop het blok nodig van een kr die met die twee imbusjes vast zit regelt de druk val als je de orginele opdraait in de spinnekop dan verhoog je de gehele druk op het systeem en niet de regel druk op de plunjer volg die leiding maar gaat van motor naar het midden van de spinne kop,,,
|
Aha, dus het idee dat ik de complete kr-injectie nodig ben is verkeerd? (Werd me verteld door iemand uit de autocross).
Alleen die warmdraairegelaar is dus voldoende? |
ik heb alles erop zitten van een 16v kr,maar echt veel merk je er niet van.het valt wel mee.ik heb alleen de co nog niet af laten stellen.ik twijfel of dat ook wel nut heeft.
ik vind hem wel vlot zat nou voor eerst.ander blokje kopen,en die er een keer inlepelen. dat word dan wel meteen echt een verschil. |
ja in mijn optiek wel, probeer het stap voor stap porshe kan ook
maar hij moet het wel op kunnen vreten anders heb je er toch niets aan,, |
Quote:
ik heb nog wel een oettinger blok te koop, zonder bak! 1.9 8v preciese specificaties komen eraan (worden opgevraagd bij oettinger duitsland) |
Klinkt leuk! Jammer dat ik er verder geen geld voor heb, en ik wil nu eindelijk ook eens genieten van mn opgeknapte motortje ;)
Maar Carbreaker... wat is dan het onderdeel met het vacuumslangetje dat ik op mn inlaatspruitstuk moet aansluiten? |
das een warm draai regelaar zit bij een 16 v ergens naast de onsteking vast met 2 imbusjes vaak zit er bij die golfjes extra vacuum aansluitingen deze zijn dan nog wel af gedopt op de leiding van het inlaat spruitstuk naar de rembekrachtiger dat zwarte ronde ding van de remmen
|
Okee super! Dankje, het is me nu helemaal duidelijk!
|
Quote:
zo'n blok is zeker leuk,maar ik woon ook nog samen,en dan is denk ik zo'n blok niet betaalbaar.ik denk dat het gewoon een kr blok word en die een beetje opfok.ik denk dat een type 1 met ongeveer 150 pk wel leuk genoeg is.stel dat ik een blok heb met 200 pk,staat hij toch steeds te spinnen als ik wil racen. |
Quote:
doe eens een goed bod ervoor! mijn vraagprijs is 400 euro! er staat ook een tread hier op het forum |
Quote:
je hebt een pb! |
Ff een update!
Gister viel er een warmdraairegelaar van een 16v bij me in de bus! Maar voordat ik hem erop zet, is er een manier om die dingen te testen? Ik heb me laten vertellen dat ze niet gauw stukgaan maar toch, gewoon om zeker te weten. |
Dit is m dus:
Die aansluiting aan de voorkant was afgedopt, deze moet dus naar het inlaatspruitstuk... en die andere, kan ik die zo laten zitten? |
dat dopje heb ik erop laten zitten en heb het pijpje aan de zijkant op mijn spruitstuk aangesloten.als ik het goed lees hierboven staat namelijk ook dat je het zo aan moet sluiten.ik weet het verder niet zeker.dus ik volg dit topic ook maar even.als iemand een foto heeft van hoe diegene het gemonteerd heeft zou mooi zijn.
ik heb een t-stuk tussen een leiding gezet en daarop aangesloten. |
en wees maar zuinig op dat ding,want ik zag bij de dealer dat zo'n dingetje ff 270 euro kost!!!!!
ik heb namelijk dat plaatje kapot gedraaid waar de warmdraairegelaar op komt.nieuw besteld bij de dealer.kost ff 30 euro!!voor een klein k*t plaatje. en toen zeiden ze me dat de warmdraairegelaar 270 euro kostte.ik heb er nog 1 liggen in de schuur,maar die bewaar ik mooi dus ff. |
Als je echt sneller wilt zijn kun je beter een complete 16V motor monteren...
|
Ik twijfelde tussen die 2 buisjes... en ik denk ik vraag het voor de zekerheid even, maar het is dus die aan de zijkant, prima. De prijs van zon warmdraairegelaar was me al bekend ja, beetje erg hoog ja!
Wat bedoel je precies met dat 'plaatje' is dat een plaatje tussen de warmdraairegelaar en de motor zelf? Een 16v erin hangen is ook een optie en dat gaat ook zeker snel! Maar ik vind dit ook wel leuk, gewoon het standaardblok opvoeren en kijken wat je eruit kan halen. Ben benieuwd hoe dit straks gaat lopen. |
Quote:
Valt wel mee hoor, met hoge snelheden natuurlijk wel maar er heeft hier wel eens een filmpje gestaan van twee types 1.. 1 Normaal 8v en de ander met een 16v, tot de 100 km/h is er nog geen wagenlengte verschil, kwam ook door de versnellingsbak. En je kan een 8v makkelijk tunen zodat hij ook sneller is als een 16v, en dan heb je toch mooi je originele 8 kleppertje. |
Dan maakt t het dus nog niet eens zo gek veel uit ja!
Wat zal de uiteindelijke opbrengst qua vermogen zijn als ik klaar ben mn projectje? Dit zijn de aanpassingen: - Snelle nokkenas (zat er al op) - Geflowde cilinderkop - 52mm gasklep - 16v drukregelaar - K&n filter |
All times are GMT +1. The time now is 00:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.