![]() |
Polo 2F coupé project
leeg
|
leeg
|
dat van die achteras klopt wel staan er vaak scheef onder vanaf fabriek maar zijn wel recht te hangen als het goed is..
claxon probleem had ik ook.. claxon kreeg bij mij geen voeding.. effe een draadje getrokkken vanaf de accu naar de claxon en hij deed het gewoon weer met de knop op het stuur.. |
leeg
|
stuur hoeft er niet af om te testen of het blokje kapot is.
Ander (goedwerkend) blokje regelen, stekker van de originele afhalen en daar het nieuwe blokje op klikken. Met een schroevendraaier/sleutel kan je testen of met het nieuwe contactblokje je radio en claxon het wel doen. Als dat zo is, kan je altijd nog je stuur er af halen, om het blokje definitief te vervangen. |
leeg
|
Leuk polootje hoor!
|
leeg
|
leeg
|
volgens mij is dat mijn oude auto :tongue:
|
Veel plezier ermee.
Ik heb geloof ik nog een imitatie spatbord liggen op de zolder van zo'n polo. Kun je hebben voor een habbekrats. Weer een VW in debuurt erbij. Leuk.. Gr Ronnie |
en wat zij ik je :tongue:
|
leeg
|
leeg
|
Het leer zag er bij mij zo uit:
De stikkers zaten er bij mij al op. Ik heb er inderdaad apk op gezet maar bij mij was die na reperatie wel goed. Ik heb er een nieuw rechter draagarm onder gezet en nieuwe achterbanden. Ook heb ik het dakje vernieuwd omdat het oude dak dicht was gekit met een plastic raampje. Alleen bij mij zaten er stalen verbreden velgen op. Hierdoor lag hij wel een heel stuk lager: ![]() De jongen waaraan ik hem had verkocht was een volvo liefhebber. Hij kocht de polo zodat hij een auto had om in te rijden terwijl hij zijn oude volvo ging opknappen. Ik vind het een hele fijne wagen om in te rijden. en ik mis hem nog wel af en toe. :cry: |
leeg
|
Ik had er trouwens een andere bak onder gehangen.
Dit omdat bij de oude bak de 5e versnelling het niet meer deed. Maar bij die nieuwe bak was dus de lager van de price as kapot. Dat is wat je hoort en als je het echt irritant vind moet je er dus een andere bak onder hangen. |
leeg
|
ja dat had ik ook omdat de schakelstang nog afgesteld moest worden.
Ik denk dat hij er geen andere bak onder heeft gehangen. |
leeg
|
Links voor heb ik liggen PB me maar voor meer info.. gr Ronnie
|
leeg
|
leeg
|
Als er meer foto's komen en meerdere updates, dan komen de reactie's vanzelf.
Gr Ronnie |
Quote:
ten eerste.. claxon klinkt als een foute sleepring... ten tweede, kan best wel eens aan je bandenmaat liggen.. maar reken ook mee dat een teller altijd meer aangeeft dan de feitelijke snelheid.. meestal ongeveer 8kmh meer dan geijkt.. dus kan ook dit gewoon klopppen.. |
leeg
|
het lijkt me ergens sterk als het contactslot uitwerking daarop heeft.. die maakt natuurlijk ook de contactspanning voor de achteruitverwarming..
maarja mischien heb jij het niet over klem 15 contact maar x contact of de accesoire stand.. ik heb zelf ook een voedings probleem gehad op mn claxon heb toen gewoon direct een + gelegd vanaf de accu.. dan doet ie het wel altijd maar dat kan geen kwaad.. ik druk toch niet de hele dag op de claxon.. zo kun je ook heel makkelijk testen of het aan de massa ligt (lees claxon dop, sleepring etc) of dat het aan je voeding ligt. |
leeg
|
Als hij het zo nu en dan doet, en je zelfs met een rechtstreekse + geen claxon hebt zit het 99% zeker in de sleepring of massaverbinding.
Heb je al wel gemeten of er uberhaupt 12V bij de geschakelde plus van de claxon aankomt? |
leeg
|
Quote:
ah, ik dacht dat dit betekende dat je een rechtstreekse voeding had geprobeerd. :thumbup: My bad. De achterruitverwarming wordt ook via het contactslot geschakeld volgens mij. Als die het doet, is het contactblokje in orde.. Maar goed, een electrisch schema staat achterin je vraagbaak. Altijd handig :thumbup: Kan je bovenstaande ook direct ff checken. |
dacht ik dus ook dat ie dat al geprobeert had gezien ik em die tip toch ook al gegeven had..
|
leeg
|
leeg
|
ik snap volgens niet helemaal wat je bedoelt (lees ook mee op 86c forum)...
Je krijgt de moer(jij hebt het over bout?) niet van de stuurkogel? Je hebt de stuurkogel nog niet in de pitman-arm kunnen plaatsen omdat die moer niet van de stuurkogel wil? Of kan je de moer op een gegeven moment niet meer verder vastdraaien omdat de kogel meedraait? Als dat zo is; krik de spoorstang onder de stuurkogel op (garagekrik met een blok hout oid er tussen, zodat je de stuurkogel flink IN de pitman-arm drukt. Zorg er idd wel voor dat de contactvlakken van pitmanarm-gat en stuurkogel-conische gedeelte goed vetvrij zijn. Zo heb ik mijn stuurkogelmoer de vorige keer vastgekregen, daar bleef de moer ook op een bepaald punt van het schroefdraad vastzitten, wardoor de kogel mee ging draaien. Pas wel op met het opkrikken, het is een beetje een teun-de-beun manier :D |
leeg
|
je hoeft alleen maar druk op de kogel uit te oefenen, niet de hele auto op te krikken..
|
Quote:
dus dat kan als de auto op assteunen staat gewoon? nja als t straks niet lukt, ga ik dat wel proberen. |
Anders een griptang wil ook wel eens lukken, of een grote versie de moordenaar.
|
leeg
|
All times are GMT +1. The time now is 10:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.