Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   achterschijfremmen welke achteras ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66397)

Ghost13c 20-02-2010 16:51

achterschijfremmen welke achteras ?
 
hey ik vraag me af welke achter as er onder een mk2 past met schijf remmen?

any idea ? i dont ! :D

patjetta 20-02-2010 16:52

die van een mk2 gti bv.

Ghost13c 20-02-2010 17:53

tnkx

golf mkII 16v 20-02-2010 18:35

Jetta GT

mk2kevin 21-02-2010 00:04

gewoon de klauwen en schijven op je achteras schroeven en gti handremkabels monteren;)

Gertjan 21-02-2010 01:16

Achterassen zijn allemaal hetzelfde, je kan gewoon de astap van een schijfrem erop monteren.

redbull 21-02-2010 01:57

van een corrado

Ghost13c 21-02-2010 14:02

ok ik ga dit allemaal zelf doen.
is het veel werk?
maar bedankt voor support.

Dutch_Jetta_GT 21-02-2010 14:42

Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....

Qua hoeveelheid werk valt het mee, trommels eraf, remwerk van de trommelrem verwijderen en de astap met 4 boutjes losnemen van de as.....

Het schijfrem gedeelte opbouwen, en de handremkabels overzetten.....

Als je een beetje handig bent is dit allemaal wel gedaan in een middagje!

Erwin G60 21-02-2010 14:54

Quote:
Originally Posted by redbull
van een corrado

Die heb ik nog wel voor je liggen mocht je eentje zoeken :thumbup:

Ghost13c 21-02-2010 18:20

van een corrado? liever gti

golf mkII 16v 21-02-2010 19:07

Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....


Met of zonder ABS zit ook verschil

Ghost13c 21-02-2010 22:01

ik heb geen luxe golf zo standaard mogelijk .
dus ik zal waarschijnlijk zonder abs.
maar het is dus ook mogelijk met de originelen achteras schijf remen er op zetten.
(ik bestel zowiezo nieuwe onderdelen omdat ik heel me auto wil reviseren en het lichtse "beste" onderstel / aandrijf/remmen dan wel banden.

snap je waar op uit ben ?

floris-jan1 22-02-2010 00:28

Zijn er ook achterschijfremmen zonder abs dan? Het is dus eigenlijk plug & play!:D Zijn die zonder abs alleen geleverd voor de gewone 1.8? Of ook voor de gti?
En hoe zit het met je remverdeler? Moet daar geen groter op?

Anders overweeg ik ook zo'n optie!

indewarre 22-02-2010 11:14

Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....

Qua hoeveelheid werk valt het mee, trommels eraf, remwerk van de trommelrem verwijderen en de astap met 4 boutjes losnemen van de as.....

Het schijfrem gedeelte opbouwen, en de handremkabels overzetten.....

Als je een beetje handig bent is dit allemaal wel gedaan in een middagje!



geld dit ook dan voor de corrado achteras en wat voor nut heeft die stang dan?

Turbo-Variant 22-02-2010 12:12

ABS zit niet erg vaak op Golfjes 2... Meeste zijn zonder, zeg 90%. Naar mijn weten alleen standaard op de G60.

Nut van de stabilisatorstang is om de as te verstevigen en zo minder flex in de as te krijgen. Dit heeft als gevolg dat de wagen minder overhelt.

Ombouw is inderdaad niet zo'n probleem, hoewel je best wat delen nodig hebt. Dit begint bij de complete remmerij die aan de as wordt bevestigd. Dan nog de remkrachtregelaar (dit betekent dus in sommige gevallen een andere as monteren), remleidingen van voor naar achter en hoofdremcilinder (evt. ook bekrachtiger) vervangen door een grotere.

Wat ik mij afvraag... Werken Golfjes 2 met trommels ook met hoofdremcilinders die restdruk op het systeem houden? Ofwel, is een hoofdremcilinder voor trommels ook te gebruiken met schijven achter, of blijft dit aanlopen vanwege de restdruk?

indewarre 22-02-2010 13:15

ik heb mijn golf 3 ook uitgerust met schijven achter hier zit het zelfde syteem op als de golf 2 (nog wel binnenkort voor 288 en abs en eds) en heb geen problemen met aanlopen enz. de remprestaties zijn wel behoorlijk verbeterd is goed merkbaar tov trommels, ik ga mijn golf 2 nu ook uitrusten met schyven achter en dus zo"n achteras van een corrado ik wou eerst gewoon de schyvenremmen overzetten maar kan dus voor de stabiliteit dus beter ook de achteras overzetten.

Ghost13c 22-02-2010 21:46

Quote:
Originally Posted by indewarre
ik heb mijn golf 3 ook uitgerust met schijven achter hier zit het zelfde syteem op als de golf 2 (nog wel binnenkort voor 288 en abs en eds) en heb geen problemen met aanlopen enz. de remprestaties zijn wel behoorlijk verbeterd is goed merkbaar tov trommels, ik ga mijn golf 2 nu ook uitrusten met schyven achter en dus zo"n achteras van een corrado ik wou eerst gewoon de schyvenremmen overzetten maar kan dus voor de stabiliteit dus beter ook de achteras overzetten.


kan je mij daar over op de hoogten houden.
het is al weer 4 jaar geleden dat ik echt aan auto's gesleutelt heb.

pb is ook goed.

maar echt supper voor alle respone. :thumbup: :thumbup:

Ghost13c 22-02-2010 21:48

het was een stuk makkelijker in de garage. met ervaren lui om je heen nu doe ik bijna alles zelf. maar welke onderdeelen heb ik dan allemaal nodig?
bvd

indewarre 22-02-2010 23:32

je bent nodig je eigen achteras astappen met daarop de remschijven daarop de brackets die de klauw vast houden en daarop een remslang, let op je moet de remleiding wel ff laten aanpassen en een nippel er aanl aten maken om de remslang op aan te sluiten je kunt de de remmerij pakken van een vw van 86 tot 98 is achter allemaal het zelfde zelfs is het mogelijk om van nog een later type golf/passsat te pakken hier heb ik een handleiding/link van moet ik ff opzoeken als je dit wilt

meer ben je niet nodig en toch duidelijk merkbaar resultaat de auto ankert echt 25 procent beter

Ghost13c 22-02-2010 23:42

Quote:
Originally Posted by indewarre
je bent nodig je eigen achteras astappen met daarop de remschijven daarop de brackets die de klauw vast houden en daarop een remslang, let op je moet de remleiding wel ff laten aanpassen en een nippel er aanl aten maken om de remslang op aan te sluiten je kunt de de remmerij pakken van een vw van 86 tot 98 is achter allemaal het zelfde zelfs is het mogelijk om van nog een later type golf/passsat te pakken hier heb ik een handleiding/link van moet ik ff opzoeken als je dit wilt

meer ben je niet nodig en toch duidelijk merkbaar resultaat de auto ankert echt 25 procent beter

ok ik heb zelf een uit 91 .
jah als dat kan altijd handiger dan zelf prutsen.

jah ik wil zekker dat de auto mee ankert. meer zekerheid.
:thumbup:

Syncro86 23-02-2010 16:50

Even tussendoor hoor. Geldt bovenstaande ook voor een syncro uitvoering met abs? :rolleyes:

Of is het alleen geldig met een syncro met achter schijfremmen?

Ghost13c 23-02-2010 22:20

geen iedee

golf mkII 16v 23-02-2010 22:34

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Even tussendoor hoor. Geldt bovenstaande ook voor een syncro uitvoering met abs? :rolleyes:

Of is het alleen geldig met een syncro met achter schijfremmen?

Achterwielophanging van de syncro is heel ander
Dan heb je tog echt de delen van een syncro nodig die schijven achter heeft

golf mkII 16v 23-02-2010 22:35

Quote:
Originally Posted by Ghost13c
ok ik heb zelf een uit 91 .
jah als dat kan altijd handiger dan zelf prutsen.

jah ik wil zekker dat de auto mee ankert. meer zekerheid.
:thumbup:

Als de auto achter harder remt dan voor komt de achterkant om[ervaring mee

indewarre 23-02-2010 22:54

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Even tussendoor hoor. Geldt bovenstaande ook voor een syncro uitvoering met abs? :rolleyes:

Of is het alleen geldig met een syncro met achter schijfremmen?


heb je een syncro met trommels of schijven? (abs is ook uitgevoerd met trommels) de syncro met trommels kun je ook ombouwen naar schijven er staan wel eens setjes op ebay.de

indewarre 23-02-2010 22:57

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als de auto achter harder remt dan voor komt de achterkant om[ervaring mee


natuurlijk wel gewoon je remkrachtverdeler laten zitten

ik rijd vaak op het randje en heb nog nooit problemen gehad ook niet met de gladheid mijn auto (golf variant) kun je met de schijven veel beter in een bocht uitremmen

goede schokbrekers of een goed sportonderstel wil ook wel eens helpen dan :cool:

Ghost13c 23-02-2010 23:20

Quote:
Originally Posted by indewarre
natuurlijk wel gewoon je remkrachtverdeler laten zitten

ik rijd vaak op het randje en heb nog nooit problemen gehad ook niet met de gladheid mijn auto (golf variant) kun je met de schijven veel beter in een bocht uitremmen

goede schokbrekers of een goed sportonderstel wil ook wel eens helpen dan :cool:

er zit al een kw schroefset onder

indewarre 24-02-2010 17:19

das mooi zelf ben ik meer van weitec iets meer comfort nog

als je de achteras ombouwt en de remmen blijven iets hangen achter moet je de remkracht verdeler opnieuw alstellen.

Ghost13c 25-02-2010 16:29

ok bedankt

Syncro86 25-02-2010 16:49

Mijn syncro is met trommels inderdaad. Zal eBay is in de gaten houden:)

indewarre 25-02-2010 19:06

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Mijn syncro is met trommels inderdaad. Zal eBay is in de gaten houden:)


wel kijken op ebay.de de duitse zoeken onder bremsen hinterasche golf syncro

Ghost13c 26-02-2010 21:06

daar heb ik ook een weber gevonden voor me golf uit de uk


All times are GMT +1. The time now is 04:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.