![]() |
Golf 2 1.6 carburateur
Ik ben van plan om een MK2 1.6 carburateur (handgeschakeld) te kopen.
Maar vraag me af wat de mogelijkheden zijn voor zo'n auto om deze motorisch aan te passen. Dus bijvoorbeeld andere carburateur of iets. Wil er absoluut geen webers op hebben, auto word dan bedoelt om dagelijks, zomer's en 's winters, mee te kunnen rijden. Ik heb gehoord dat van een bepaald oud type BMW (geen idee welke), de carburateur zo past en dat een versnellingsbak van een bepaald type seat (ook geen idee welke) erop past dat je dus wel een 5e versnelling heb en niet een overdrive. En ik heb ook horen vallen dat een spaghetti spruitstuk van MK 2 1.8 op een 1.6 past, klopt dit? Weten jullie mogelijkheden wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt. |
1.6 is big block in de Golf 2. Dus daar passen alle 5-bakken wel achter. Enkel de aandrijfasflenzen kunnen een andere diameter hebben. Als het idd een bigblock is (blok ligt dan achterover zoals de 1.8) dan past het uitlaatspruitstuk inderdaad ook gewoon.
Verder is de standaard carb echt zwaar bagger. Misschien is er wel een single weber vervangingskit voor, zoals die ook voor de 1.8 te krijgen is (zie bijvoorbeeld Arne zijn Passat). En daarmee bedoel ik dus niet zo'n weber die je elke 10 meter opnieuw moet afstellen. |
nee daarom heb ik het niet zo op webers... webers zijn erg leuk vooral als je net dat extra vermogen wil maar elke keer af laten stellen en zo zie ik totaal niet zitten...
maar is het niet zo dat 1.6 en 1.8 carb motors in feite het zelfde zijn alleen heeft de 1.8 een iets grotere cilinder inhoud? maar als ik simpelweg een bak van golf 2 1.8 pak die zou waarschijnlijk zo passen, want volgens mijn zijn de aandrijfassen van een golf 2 1.6 en 1.8 volledig gelijk... opzich gaat standaard carb best, alleen heel vaak is die pakking onder de carb lek waardoor de auto valse lucht het en gaat stottere en gek doen... |
Ik heb ff gekeken bij Arne zn passat (leuk dingetje ff tussendoor), maar hij heeft het over choke daar.
houd dat in dat op die weber die hij heeft geen automatische choke zit? want zover ik weet heeft een 1.6 van zichzelf een automatische choke. |
ik heb hetzelfde 1.6 8v blok. en zit bij mij zo'n enkele vervangings weber op zoals bij arne. een dmtl zo even uit mb hoofd. loopt een stuk netter als die pierburgrommel. zit wel handchoke op inderdaad maar start daarmee alsnog beter dan de pierburg. er zit al een voorbereiding voor in je dashboard en de rest zit bij de set geleverd.
setje kost 4 a 500 euri maar in de uk maar de helft. ik dacht 200. kijk maar ff in mijn project topic daar vind je wat meer info hierover. tegen de zomer heb ik ook mijn blok + weber te koop want komt een tdi in. |
Niks aan toe te voegen. Auto gaat ook echt niet meer gebruiken of zo, eerder minder. En je kunt hem makkelijk zelf afstellen, zit een hele handleiding bij.
|
Bedankt voor de reacties;)
Scheelt ik ben nog niet zover. moet sowieso nog eerst een leuke 1.6 aanschaffe... Alleen zijn er bepaalde dingen dat ik graag wil (beter gezegd wat ik niet wil) dus dat word zoeken. Maar okay nu weet ik wat ik met de carb kan doen. Zal wel een dagje prutse worden denk ik haha. Maar wat voor mogelijkheden zijn er meer voor een 1.6? |
Hoe zit het eigenlijks met een nokkenas van een 1.6? Is daar ook nog iets anders leuks voor te krijgen?
|
Een Schrick nokkenas misschien voor je 1600? Ik weet niet of deze bestaan..
Kan wel handig zijn dit topic! Ik vraag me af wat de mogelijkheden voor mijn Golf 1300 Carb. zijn! Anybody? |
ik weet niet of 1600 of 1800 zelfde nokkenas hebben.
in princiepe allemaal zelfde blok alleen cilinder inhoud is beetje meer. |
Je zou er bijvoorbeeld een nokkenas van een gti in kunnen doen als je het goedkoop wilt houden, kop iets vlakken en inderdaad zon weber dmtl 32/34 heb ik ook gekocht van de week moet er dit weekend opgaan, zie me daily topic
|
nokkenas past er zo in ja? is alleen iets scherper ofzo?
en dan nokkenas van GTI 8v neem ik aan. mja wat doet dat met het blok? als je kop laat vlakken? |
Meer compressie. Maar als je dat allemaal wilt doen, waarom koop je niet meteen een GTI?
|
GTI kan je niet ombouwe naar carburateur motor... dan is het geen GTI meer haha:P.
@Knarfmk1, leuk wagentje;), maar heb je die weber uit NL of uit buitenland? Want zat pas ff te zoeken en of je de weber in NL besteld of in engeland, zit wel ff €100 verschil in zo ongeveer. |
|
Okay thnx.
Maar hoe zit eigenlijk met bijv een mk2 1.8 bak? heeft die een echte 5e versnelling of ook een overdrive? en zou dat wat uitmaken een 5e versnelling of overdrive? Aan gezien ik het meegemaakt heb met mn eerste MK2 1.6 die ik had, die ging 190 in zn 4 en zodra ik na zn 5 schakelde zakte de snelheid naar 170 ofzo... |
Quote:
Das knap, aangezien de 1.6 volgens het boekje een top heeft van 163 km/h |
Ligt er maar net aan welke 5-bak je pakt, er zijn er een aantal met allemaal verschillende overbrengingsverhoudingen
|
Quote:
Ja mja volgens boekje gaat golf 3 2.0 GTI 8v ook geen 210 en een golf 2 1.3 ook geen 170. Elke auto is verschillend en elk blok ook in princiepe... Kameraad van me had een 1.6 en die ging maar 160 |
Maar van een 1.8 bak kun je niet echt snel zegge van die heeft een 5e versnelling of overdrive...
Dus in princiepe zal het niet heel veel uitmaken tenzij je net de goeie bak op de kop tikt zeg maar |
golf caburateur pakking kost je +-80 a 90 euro een nieuwe. Af en toe zie je ze wel op de sloop dan kun je ze zo achter in je broekzak steken...;)
|
heb anders een nieuwe gehaald voor 3 tientjes vorige week
|
aha.
waar dan? dan heb je wel geluk gehad. bij de vw dealer most ik 80 of 90 neer tellen. |
ik was 70 kwijt bij oldtimerparts in Etten-Leur geloof ik.
heb de rekening nog wel liggen denk ik. als je een 1.8 8v koopt heb je trouwens ook een gti zonder i. en een versnellingsbak koop je er toch niet altijd compleet bij? kun je ook gewoon appart een 5 bak aanschaffen. geloof trouwens dat alle 1.8jes wel 5 bak hebben. |
Quote:
Ik had een 84'er MK2 1.6 die in 4 net over de 200 liep. Dat dat maar zo'n 170 echte kilometers waren is weer een ander punt :D |
Quote:
gewoon bij een automaterialen zaak als vink of de brezan :thumbup: |
Quote:
Ik ben lastig:P wil carburateur motor, vind ik leuker. Maar 1.6 heeft ook 5 bak alleen 5e versnelling is overdrive, volgens mij is dit bij een 1.8 ook zo. |
9A,ATH
Kijk anders eens op doppel-wobber.de |
Quote:
en deze 2 types zijn allebei van een 1.6 of wat? |
9A GTI 112pk
ATH 1.8 monopoint 90pk |
GKB Typ Art Bauzeit 1. Gang 2. Gang 3. Gang 4. Gang 5. Gang Achse verbaut mit
9A 020 5-Gang 08/84 - 09/87 3,455 2,118 1,444 1,129 0,894 3,667 ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667 uiteindelijk niet veel verschil... dus veel nut zou het niet hebbe of ik nou een 1.8 bak of een gti bak pak... |
autoteile.de
heb je een voetpakking voor 30 euri met bezorgen er bij , duurde bij mij 4 dagen . hebben heel erg veel onderdelen voor mk2 |
Quote:
heb je een manier om je in te loggen als consument? zie ook nergens een registreer link staan |
Quote:
Een GTI is ook een 1.8 Bij de GTI zitten de versnellingen korter op elkaar Heb zelf een ATH achter mijn 16 v gehad maar dat gaat niet werken Denk dat je het beste de ATH kunt pakken,die zitten ook nog in de golf3 |
Mja, zou een ATH bak (die van 1.8) veel verschil maken met een 1.6?
Weet niet wat voor type bak er onder een 1.6 zit? |
Quote:
gewoon in winkelwagen doen en dan naar afrekenen gaan de rest wijst vanzelf . :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 02:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.