![]() |
polo on the edge carbs en turbo in toeren
een garret m27 turbo ,eigenbouw uitlaat spruitstuk ,met eigen bouw inlaat spruitstuk,cbr 32mm keihin carbs met dynojet stage 1 sproeiers ,286/286 schrick nokkenas . dat gaat op dit kopje met 34mm inlaatkleppen(standaard )en 30mm uitlaat kleppen (27 is standaard). onderblokje wordt gehoond voor zuigers met maat 75,98 (cylinder inhoud is origineel 1268cc wordt nu dan 1300,92 cc).compressie verlaagd mbv koperen koppakking van 4 mm naar 7,5 op 1 . laaddruk van 1 bar ,uitlaat van 65mm uitwendige diameter ,ontsteking eigenbouw van diverse polo ontstekingshuizen . dit is dus het beste van atmosferische motoren en geblazen motoren gecombineerd ,toeren en koppel :biggrin: |
ben zeer benieuwd!
|
anders ik wel :D
|
U're my hero :p :eek:
|
leuk project, wat denk je er ongeveer uit te persen?
|
150 moet lukken zowie so ,anders doe ik iets fout :D ,maar alles wat er boven zit is mee genomen .koppel wil ik toch wel op de 180nm hebben
|
komt in deze groene polo(nu met mattig ssf velgen en zonder die lompe onderlip)btw die blauwe is ook van mij |
als de G40 niet lukt, dan neem ik hier een optie op... ;)
|
ey trouwens... je 1.6 16v verkocht? Hoe is het met dat project afgelopen?
|
die is idd verkocht .was toen of kinderkamer gelijk kompleet of motorblok .heb toen voor kinderkamer gekozen ,maar dat blok zit nu in een polo 2f met 38mm cbr carbs
eerste ritten waren veel belovend ,nu nog wat kinderziektes eruit . hiero issie |
oke dan!
|
Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)
Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven? |
die lompe onderlip... doe je die weg?
|
Quote:
laaddruk op de carb's zetten bedoel je? |
Leuk! Wat zeg ik? Erg leuk! Waarom heb ik toch de indruk dat dit erg woest gaat klinken? :o :cool:
Filmpje + geluid alstie erin hangt graag! :biggrin: |
.
|
motorfiets carbs werken standaard al mbv ramair ,daar gaat al een 2 bar op bij 250km/h.als je het oppervlak neemt van de benzine in de vlotterbak met 2 bar en de oppervlak van je bezine aanvoer leiding kun je het gemakkelijk af met een pompje van 0,2 bar .de laaddruk komt dus ook automatisch op de vlotters idd,
het zijn variabele venturi carbs welke de venmturi's geopend worden door of onderdruk in het inlaat kanall of overdruk aan de turbo zijde ,om het zo maar te noemen |
wel ff dumpvalve instaleren... vind ik altijd zown supersound! :cool: (zal wel een korte sssss worden... ghehe)
|
Aha, zo'n idee had ik dus ook in mijn hoofd om later de webers op druk te zetten in de Ponton. Volgens mij moet dat wel lukken als je inderdaad de vlotterbak ook op druk zet.
|
webers kunnen perfect met turbo .
en idd dumpvalve ligt ook al klaar . zit nog wel te peinzen over A.L.S. maar dan mechanisch mbv turbo over druk en inlaat onderdruk bij gas los |
A.L.S. :frown:
|
anti leg system .zorgt er voor dat door ontsteking bij gas los een 40 graden te verlaten de ontbranding in de uitlaat slag gebeurt ,waardoor de turbo op toeren blijft (dat is dat geklap wat rally auto's(evo subaro en escort )hebben bij over schakelen en bij decelereren )
|
oke dan.... :cool:
|
Hey, dat is een geniaal idee....
Hmm, als je dat eens in een goedkope vorm kon gieten, zo'n ALS systeem! |
Megasquirt 'N Spark
|
goedkoop zei ik toch :p
|
gewoon mechanisch mbv een relais op nullast en wat kleine piele dingen om het zo maar te noemen
|
is wederom een ruig project!
(IK WIL OOK EEN PLEK OM WAT TE DOEN AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :( ) |
inlaat verzamel pijp met dumpvalve |
gaat de goede kant op :D
|
Nice, ik ga rap ook zoiets maken als de rest van de ponton 100% is.
|
A.L.S ook uitgedokterd .is eigenlijk vrij simpel ,nu nog de juiste onderdelen voor de juiste prijs .saab 900 turbo vacuum vervroeger (paddestoel).2-1 pneumatiek ventiel 12volt gestuurd ,nullast schakelaar,on/off switch .en stijn nu moet je het toch wel een beetje snappen .1 leiding naar vacuum doos ,die vertakt op 2-1 ventiel naar verzamel pijp en 1 naar inlaat zijde (carbs er tussen )nullast ingeschakeld ,dan vacuum doos geschakeld op verzamel pijp ,geen nullast dan vacuum doos op inlaat zijde ,
wil toch rond de 120 euro klaar moeten zijn ,cheap toch?? |
op deze manier krijg je een verlating van 10 tot 15 graden ,net genoeg om bang bang te creeren
|
Quote:
gaat dat goed ja??? wat komt daar zoal bij kijken qua aanpassingen, in ieder geval moet je je spruitstuk aanpassen, als je op lowboost rijd vallen de mods wel mee volgens mij toch??? |
Voor ALS heb je ook een speciale cartridge nodig voor je turbo en een spruitstuk van speciaal materiaal + speciale uitlaatkleppen blabla. Een WRC motor die ALS gebruikt gaat net 1 rallye mee.
|
Quote:
Saab-zooi? Gumuz heeft nog veeeeel liggen op Turbo gebied. Mailen die gozer! |
als normaal is een 40 graden verlaat .ik doe een 10 tot 15 graden ,spruitstuk is hier al klaar voor ,heb ook al natrium kleppen .
en rally motoren gaan echt wel langer mee dan 1 rally |
turbo, spruitstuk en kleppen in kop gaan 1 rally mee (en dan bedoel ik niet de boerefluitjes ouwe jongens krentenbrood rijke stinkers rally sport in Nederland) . Ook worden de motoren gecontroleerd en zonodig gereviseerd na 1 rally. Natrium gevulde klepstelen helpen hier echt niet tegen hoor, die zijn enkel om hitteoverdracht naar kop te bevorderen ze zijn niet gemaakt om extreme hitte van ALS te verdragen.
|
mijn bedoeling is idd om het niet teextreem te maken .vandaar maar een iets verlate ontsteking ,waardoor de turbo geholpen wordt en niet volledig op toeren gejaagd wordt .moet wel leuk blijven :D
|
hoe staat het btw met je projectje serge?
|
All times are GMT +1. The time now is 17:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.