![]() |
kachel niet heet
Goedemorgen heren,
De kou is weer neer gedaald in het mooie land. De kachel van de mk2 staat weer flink aan. Nu is het mij opgevallen dat mijn kachel niet echt heet wordt. Hij wordt een beetje lauwig, net tegen het warme aan. De motor komt goed op temperatuur, meter staat mooi in het midden. Ik rijd bijvoorbeeld 30 minuten met de kachel op zijn heetste stand en dan wordt het een beetje aangenaam. Ik kan me herinneren me vorige golf binnen 10/15 minuten zo warm was dat ik hem kouder moest zetten. Samenvatting: -Motor komt op temperatuur dus thermostaat OK. -Kachel wordt lauw. Zou mijn kachel radiator verstopt zijn, of kan het nog iets anders zijn? Zoja kan ik hier wat aan doen zonder heel dat ding eruit te slopen, want dat is iets waar ik geen trek/zin in hebt. gr |
optie 1
Het zal waarschijnlijk.. de foam van je kachelkleppen zijn.. http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=kachel optie 2 je kachelradiateur kan lek zijn heb je last van stoombad.. binnen in de auto? |
Klinkt misschien stom, maar check eens hoe je koelvloeistofpijl is. Ik had vorige week nog ongeveer hetzelfde probleem en het bleek dat mijn koelvloeistof zo goed als op was en ik dit dus even bij moest vullen.
|
Het foam vliegt al tijden om me oren.
Verwacht dat daar het in probleem zit. Ik heb net even de zoekfunctie gebruikt. Komt erop neer dat ik de middenconsole eruit moet slopen. Van het weekend maar is goed voor gaan zitten. bedankt heren. |
Koelsysteem ontluchten!
|
niet slopen he.. maar maken..:D succes..
|
Quote:
Het foam vormt een afscheiding tussen het koude kanaal (lucht van buiten) en het warme kanaal (warmte van de kachelradiator) Als het foam weg is staan de 2 kanalen in verbinding met elkaar, waardoor de verwarming in de warmste stand niet echt warm zal worden, omdat het gemengt word met koude lucht van buitenaf. De koude lucht zal niet optimaal koud worden, idem dito. Andere optie: Thermostaat kan open blijven staan. de kvs stroomt voortdurend door de radiator, waardoor kvs continue word gekoeld door rijwind. vaak zie je dat de kvs niet goed op temperatuur is op je metertje. vaak merk je dat ie in de stad wel warm word, door het opwarmen van de bestaande lucht. en op de rijksweg flink afkoelt. oplossing is dan een nieuwe thermostaat. (84 graden) Andere optie: kvs peil te laag, dan gaat het lampje meestal ook knipperen. kvs peil te laag komt door een lek. |
Kleppen d'r uit halen, nieuw schuim d'r op, en weer terug er in bouwen. Heb ik ook gedaan bij de gti, en heb nog nooit zo'n goede verwarming in een mk2 gehad!
|
kan er geen sticky gemaakt worden over de verwarming?
|
Moet er ook aan geloven[bij die van de vrouw
|
koude voeten achter het stuur jan :D
|
Quote:
Nee,ik niet maar de vrouw heb het koud :screwy: Ze rijd nu in een seat inca :thumbup: |
Heb precies hetzelfde probleem, binnenkort maar ff openhalen dan...
|
Quote:
Ik zal een how-to overwegen. ;) |
Dat zou deze medekoukleum zeer op prijs stellen, hoef ik niet meer met handschoenen aan en muts op in de auto :D
|
Bij mij komt er nu ook allemaal schuim deeltjes uit de ventilatie kanalen. De auto wordt nog wel lekker warm, dus van het voorjaar maar eens kijken of ik schuim ga plakken.
|
Hey
Mensen hoe zit dat bij een MK1 wat zijn daar de optie! heb al karton voor de radiator dat helpt maar dan nog! Grtz.. |
Quote:
Met foto's? |
Ik ben ook bezig met mijn kachel.. heb overal foto's van gemaakt.. Ook maten genoteerd voor je nieuwe schuim.. etc etc. :D Zal t wel effe bundelen
|
Dat zou erg mooi zijn, begint nu wel erg koud te worden :X
|
Sticky it is, goede tip van dat foam ! :thumbup:
|
http://www.volksforum.com/forum/sho...6&postcount=194
GEEN foam van sponsdoekjes gebruiken! Kan niet tegen de hitte en mijn hele auto stond vol met wittige mist. Evt een ander materiaal eerst testen met een föhn ofzo... |
kan het dan ook zijn, dat als je foam eruit ligt, dat de aanjager dan haast niet meer blaast?
|
Ben zelf nu ook op zoek naar een fatsoenlijk middel om mijn kachelhuis te reviseren. Die sponsdoekjes klinken alleszins niet slecht, kan ook wel redelijk tegen vocht lijkt me...
Iemand anders wellicht nog goede suggesties? |
Quote:
in theorie haast onmogelijk, maar is makkelijk te controleren. even de kachel eruit draaien en je ziet het vanzelf. |
Beter kijk je via de motorruimte door het rooster in de waterbak of je de aanjager ziet draaien. ;)
|
Ik ga ook even op deze how-to wachten!
Het schuim vliegt mij ook om mn oren... en als hij warm is (de motor dus) wordt het interieur niet echt heel warm, en soms blaast hij zelfs alleen maar koude lucht :( dus als iemand me in jip&janneke taal het e.e.a kan uitleggen :P |
Zou van dat vilt voor onder stoelpoten e.d. niet kunnen? Bij de Gamma verkopen ze die als vel bijvoorbeeld met een afmeting van ongeveer 15 bij 20 cm. Geen idee of het goed blijft zitten door de hitte, maar misschien een idee? Je kan zelfs kiezen tussen wit of bruin :D
|
ik wacht even gezellig met jullie mee! de golf blijft winterskoud van binnen.
Dennis |
Ik heb dus ook de kachel stuk (foam)
Nu heb ik via het forum een andere kachel geregeld maar deze past niet :( De monteur zei dat deze naar de zijkant loopt en de mijne omhoog waardoor ze het dashboard ook moeten verwijderen. Gaat om een jetta '91. Iemand die weet of dit echt waar is? gaat me anders wel een hoop knaken kosten ben ik bang. |
Quote:
als goed zit er geen verschil in kachelhuis van jetta en golf en je kunt hem demonteren zonder dashboard eruit te halen... scheelt je veel werk en tijd.. |
Wazig , de garage waar ik hem heen heb gebracht zegt dus van wel..
Nouja ik haal hem vandaag wel weer op en zoek wel een ander bedrijf. |
Heb ik daarom een condensplekje in het midden op de voorruit dicht bij de uitblaasopening?
|
GEEN foam van sponsdoekjes gebruiken! Kan niet tegen de hitte en mijn hele auto stond vol met wittige mist.
Ga nu afzuigkap foam gebruiken van de blokker... Zou vlamdovend zijn. :thumbup: Goodluck. |
Quote:
Kan zijn dat je een kanaal bovenop je kachelhuis hebt voor een C of CL model zonder grote middenconsole. Je hebt dan de asbak in je dashboard zitten, op de plek van de middelste ventilatieroosters. Het kanaal dat normaal open is, moet nu dus dicht zijn. Als dat zo is bij jou, kun je dit er gewoon afschroeven, en vervangen door het kanaal van je eigen kachelhuis. Ik heb dan eventueel wel belang bij dat kanaaltje dat je er nu op hebt zitten. :D |
Quote:
Dat komt waarschijnlijk door een lekke kachelradiator. |
Kachel niet heet
Heb dit probleem ook gehad vorig jaar...... :(
Ik heb het volgende ondervonden. Omdat de radiatortjes zwak waren is er in een terugroepactie een kachelmodificatie uitgevoerd (warmteregelaar zoals jij het noemt). Helaas blijkt dit uitstel van executie. Het kan zijn dat (net zoals in mijn geval) de warmteregelaar kapot is door ouderdom. Ik heb deze er compleet tussenuit gelaten, en 2 koperen buizen op mijn kachelslangen aangesloten zodat deze weer werkt. En wat werkt het goed. Loop nu alleen wel risico dat de kachelradiateur klapt. :wow: Maar heb dat gelukkig nog niet gehad. :D Was wel lekker warm in die koude periode |
hallo
mijn golf is sinds gister middag raar aan het doen met de kachel de motor tempratuur zit tegen het knipperen aan maar de kachel wordt niet warm :S |
kijk eens naar je koelvloeistof niveau.......
waarschijnlijk staat dat (veel) te laag. |
Quote:
is wel aan de lage kant maar potje is niet leeg :confused: mogelijk lucht in het systeem? |
All times are GMT +1. The time now is 23:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.