![]() |
Vooras verlagen??
Ik was gisteren bezig mijn vooras aan het demonteren en zat te kijken hoe dat nou zat met die rubbers die tussen de 2 armen in zit.
haal je deze helemaal weg dus rubber met steun of haal je alleen het rubber weg. Mijn idee was dat het helemaal weg moest ander kan je de arm niet verder omhoog bewegen. En die verlagings plaatjes van Franky's zijn de beste zeker. |
Hangt er denk ik sterk vanaf hoe ver dat ding van jou op z'n kut gaat.
Die armpjes kun je een paar lellen geven zodat ze wat hoger komen te zitten en vervolgens de rubbers wat inkorten.. Helemaal zou ik ze niet verwijderen omdat als je de as gaat verlagen de vering slapper gaat worden. Waardoor dus de invering ook groter wordt. Nu heb je bij een flinke klapper de draagarmen tegen die armen zitten maar dan zit je met je banden in de wielkasten. Denk dat je netzo als bij de t2 vooras van Chriet Titulaer hier op het forum een midden weg moet zien te vinden, de combinatie rasterplaten, spindels en platte banden. Door dit goed op elkaar af te stemmen kom je vaag lager dan alleen die vooras maar klakkeloos te droppen. Jij wilt toch geen stofzuiger als die van Wout of wel? Frankys leveren die nu ook bus plaatjes? Weet dat CSP ze kan leveren, gaat dat niet via de Gekkekever? |
Quote:
Quote:
Zijn de plaatjes van een kever niet hetzelfde als van een bus. |
Nee joh die plaatjes zijn wel 10x dikker ;) en duurder :D meende wel iets van 180 euro!
Kijk maar eens naar de dikte van de buizen van de as.. dan weet je ook waarom. Maar als jij iets lager wilt kun je idd gewoon die rubbers inkorten en die armen evt naar boven rammen... dan ben je klaar. |
Quote:
Jij bent scherp!! :o Plaatjes bij frank kosten 142,95 :eek: tering hé, zouden die van goud zijn :o |
Diezelfde gast die jou die 944 adapters kan verkopen, heeft ook Adjusters voor je vooras... is dat geen idee, misschien kun je een prijsje maken ;)
|
ik heb de aanslag armen ook weg (moeten) halen hoor anders gaat ie echt niet op z,n pens......
BTW ik heb gewoon kever adjusters gebruikt, gebruik dan niet de raster plaatjes maar de type adjuster met stelbouten (heb er trouwens ook al een gemaakt met AVIS raster platen hoor gaat ook). Ik zal eens bij je langs komen met de split binnenkort oke' dennis |
Quote:
Die met die stelbouten heb ik al ergens gezien, zo een is gemakelijk zelf te maken. die is mooier op hoogte te brengen ook.zal me hier eens in verdiepen. En ik zie je wel verschijnen Dennis, de koffie is zo gezet!! |
doe je dan dropped spindels en rasterplaatjes bkz?
|
Quote:
Ja haha maar jij hebt dan ook een stofzuiger!! Quote:
Hoe zit je dan qua passing met de buisdikte? |
Quote:
Ja, want ik denk dat ik met alleen dropped spindels niet laag genoeg kom naar mijn zin. en met de rasterplaatjes kun je ook weer gewoon omhoog zetten. Dropped spindels had ik zelf al gemaakt. vandaar dat ik het allebij doe!! |
Ik heb op de freesbank de rasterplaat uitgefreesd tot de bus buis diameter (uiteraard alleen de raster plaat die op de buis gelast komt) en d,r hoeft echt niet veel uit hoor
dennis PS: warme koffie is wel lekker na een ritje in een bus zonder kachel, we houden wel ff contact |
Op mijn T2b as (op de pano) heb ik ook de eindstoppen eraf gezaagd ... moest wel,
anders gaat het bij het inveren nie goed komen !! De WEEDEATER vooras op de westy heeft ze al niet eens,dus dat scheelde weer slijpwerk :D Wat de "tandradbaantjes" betreft,ik heb ze van een kever in m'n handen gehad, maar die zijn echt wel ieniemienie vergelijken bij wat Creative op de Weedeater last. Ook zit er natuurlijk diameter vershil in een kever,spijl en T2a (of b) vooras. Bluebird Customs -waar mijn Foksy adjuster vandaan komt- levert ook twee typen adjusters. één voor een -kleinere- diameter (ik geloof 57mm) spijlvooras,en één voor de iets grotere (ik dacht 60mm) pano voorassen. Met dropped spindels ga je niet laag genoeg (?) komen,en je zal hardere dempers moeten monteren,want je (in)veerweg blijft natuurlijk standaard soepel !! Bij de Foksy adjuster wordt alleen de bovenste torsiebus verstelbaar gemaakt,waardoor de onderste op spanning komt te staan en de bus dus stugger wordt in veercomfort,niet in harderheid,want je kunt nu gewoon iets kortere -standaard- gasdrukschokbrekers monteren. |
58mm rond is de as, toevallig net gemeten. ik weet niet wat een kever voor maat heeft?
Ik hoor het wel dennis. Die Foxcy adjusters daar zou je met een avic adjuster hetzelfde mee kunnen doen. Voor dempers zat ik zelf aan rode koni's of aan kyb's te denken. met dropped spindels verlaag je 3,5" dat is 8,89 cm dat is nooit genoeg met 15" fuchsen. :confused: |
Quote:
Hee, ik ben ook op zoek naar kyb's, waar ben jij van plan die dingen te halen? Die dempers moeten eigenlijk ook korter zijn dan normaal toch? |
ik heb mijn kyb's bij slammed panel vandaan
|
ik ook Slammed ......is de goedkoopste die ik kon vinden zelfs tov de groothandel
|
De witte kyb's dan he !
Idd, slammed panel is de goedkoopste. De zilveren kybs evt. bij paruzzi te koop. ![]() |
@ Leon. jij hebt je rubbers ook laten zitten. Of heb je ze ook moeten verplaatsen.
|
voor zover ik weet rijdt leon met verlaagde spindels en geen verstelbare vooras (toch leon?) dus dan staan je draagarmen precies maar dan ook precies zoals standaard. Dan kan de aanslag dus ook wel blijven
dennis |
Gewoon metr rubbers, gaat allemaal goed.
Raak nu nog regelmatig met het stuurhuis de straat, dus ik zou ze lekker laten zitten ! ![]() |
ik heb red9design...geen rubber stop meer!
![]() |
Heb dit gevonden! weet niet of het helpt maar ja....
http://www.bluebird-type2.co.uk/index1.htm Ze hebben ook nog wat andere mooi spull, wel beetje duur of nie? |
alex, deze dus:
|
Oh ja...kan niet meer linken van "The Samba" geloof ik!
|
Quote:
Cool da's pas leuk spul! Wat ik me afvraag bij dat red9design ezrider gebeuren... je zorgt dus dat je vering enorm slap wordt en dat compenseer je weer door een veer/schokdemper setje.. dus eigenlijk een schroefset.. of heb ik het verkeerd begrepen? Hoe zorgen ze er nu voor dat de vering slap wordt? Je zou kunnen kiezen voor de verenstaal te laten vervallen alleen kun je dan de draagarmen niet meer vastzetten, Er zal dus iets in geschoven moeten worden (dat is die buis op de foto) . Wat is dat voor buis.... erg slap materiaal dus? ![]() |
Het lijkt mij maar gevaarlijk! Je gaat al je gewivht op een draadeind zetten waar normaal alleen een dempertje op zit.
Als die ene bout breekt!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Quote:
Zegt hij die zijn fusee van de ponton gewoon vastlast.....? hahahah geintje gast ;) |
ok dan ga ik ze daar halen, hebben jullie allemaal rondom kybs? hoe stel je die dingen in, tenminste ik lees op de site van kyb dat ze Gas - A - Just zijn?!
|
Ik rij (hoe kan het ook anders ;) ) met gele (achter)Koni's van een Porsche 944 Turbo.
Geen gasdruk,maar wel nastelbaar en -ook belangrijk- levenslange garantie voor de eerste eigenaar. Zitten er alweer bijna 7 (jaja,zeven) jaar onder,en hebben de nodige km's achter de rug. @Alex;dat Red9 setje heb ik voor de crew cab op het oog !! (voordeel is dat ik dan de in-en uitgaande slag van de demper zou kunnen gaan stellen) |
gas-adjust is een leuke term , er valt gewoon nix aan die dingen te adjusten. Bij de mijne zat een boekie met hoe je ze leeg kon laten (gat prikken dus ja echt waar stond gewoon een plaatje van een vent van de firma KYB die de chock in doeken deed en een gat er in sloeg !!)
|
Quote:
Die buis is een massieve stale stang met aan de uit einde draaibaare uitsparingen voor je "hoe heten die ook weer!" waar je spindels aan zitten , je weet wel,. Nee ik denk niet dat het slap is en het niet zal afbreeken, Dropped spindels zijn ook niet 100% te vertrouwen, alles wat niet standaard is is niet 100% toch. Anyway, heb hier al genoeg over gediscuseerd op andere FORUMS. kruk@b, ik denk een goede keuze, kan je op hoogte verstellen en op stugheid, helemaal goed. Ik heb die van mij nog op de hoogste stand staan en op de zachtse stand en rijd prima, kan nog ongeveer 10cm lager als ik wil, eerst die achterkant maar een keertje lager gooien! |
Iedereen verlaagd op zijn eigen manier een bus,en zoveel manieren,zoveel meningen erover.
Ik wilde niet té laag (niet met de pano en niet met de spijl),want ik wil ze beide intensief én dagelijks kunnen gebruiken. De spijl voor lange vakantieritten door Europa (ja,volgend jaar ook Engeland !! :D ) en in de pano wil ik zonder te moeten "miepen" 1000 kilo vracht in kunnen laden voor de zaak. Maar als iemand nou extreem laag wil,en daar een aantal zaken voor wil opofferen,dan moet diegene dat natuurlijk helemaal zelf weten !! |
Quote:
Doet mij eens een typenummer ... |
951.333.032.04
(achterschokbrekers van een 944 Turbo .... das typ 951) |
Quote:
Kost dah!! |
|
310 pond dat valt mee!!
heb ik wel intresse in Gert! |
We hebben het er binnenkort wel over :)
Weet iemand of het meer dan 4 inches dropped met die kit voor de vooras ? |
ik denk wel in die lowered spring plates, ennuh, alex dundee, is het comfortabeler dan een gewone as, of vergelijkbaar?
|
All times are GMT +1. The time now is 10:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.