Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Vooras verlagen?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6279)

Bussie komt zo 01-12-2004 16:13

Vooras verlagen??
 
Ik was gisteren bezig mijn vooras aan het demonteren en zat te kijken hoe dat nou zat met die rubbers die tussen de 2 armen in zit.

haal je deze helemaal weg dus rubber met steun of haal je alleen het rubber weg.

Mijn idee was dat het helemaal weg moest ander kan je de arm niet verder omhoog bewegen.

En die verlagings plaatjes van Franky's zijn de beste zeker.

Split52 01-12-2004 16:19

Hangt er denk ik sterk vanaf hoe ver dat ding van jou op z'n kut gaat.
Die armpjes kun je een paar lellen geven zodat ze wat hoger komen te zitten en vervolgens de rubbers wat inkorten.. Helemaal zou ik ze niet verwijderen omdat als je de as gaat verlagen de vering slapper gaat worden. Waardoor dus de invering ook groter wordt. Nu heb je bij een flinke klapper de draagarmen tegen die armen zitten maar dan zit je met je banden in de wielkasten.

Denk dat je netzo als bij de t2 vooras van Chriet Titulaer hier op het forum een midden weg moet zien te vinden, de combinatie rasterplaten, spindels en platte banden. Door dit goed op elkaar af te stemmen kom je vaag lager dan alleen die vooras maar klakkeloos te droppen. Jij wilt toch geen stofzuiger als die van Wout of wel?

Frankys leveren die nu ook bus plaatjes? Weet dat CSP ze kan leveren, gaat dat niet via de Gekkekever?

Bussie komt zo 01-12-2004 16:43

Quote:
Originally Posted by Split52
Hangt er denk ik sterk vanaf hoe ver dat ding van jou op z'n kut gaat.
iets meer dan je met dropped spindels haalt. want alleen de spindels verlagen zit je nog aan de hoge kant.

Quote:
Originally Posted by Split52
Jij wilt toch geen stofzuiger als die van Wout of wel?
Nee zeker niet(Alhoewel ik het wel leuk vind staan) met die 944 remmen dan kan je wel reserve kenteken platen meenemen. die is na een paar keer een beetje goed remmen weggesleten. Net als bij wouter maar die zijn weg van de vluchtheuvels. :D

Zijn de plaatjes van een kever niet hetzelfde als van een bus.

Split52 01-12-2004 16:45

Nee joh die plaatjes zijn wel 10x dikker ;) en duurder :D meende wel iets van 180 euro!
Kijk maar eens naar de dikte van de buizen van de as.. dan weet je ook waarom.

Maar als jij iets lager wilt kun je idd gewoon die rubbers inkorten en die armen evt naar boven rammen... dan ben je klaar.

Bussie komt zo 01-12-2004 16:48

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
die zijn inderdaad het zelfde ja :D

Jij bent scherp!! :o

Plaatjes bij frank kosten 142,95 :eek:

tering hé, zouden die van goud zijn :o

Split52 01-12-2004 19:08

Diezelfde gast die jou die 944 adapters kan verkopen, heeft ook Adjusters voor je vooras... is dat geen idee, misschien kun je een prijsje maken ;)

primer-look 01-12-2004 20:44

ik heb de aanslag armen ook weg (moeten) halen hoor anders gaat ie echt niet op z,n pens......

BTW ik heb gewoon kever adjusters gebruikt, gebruik dan niet de raster plaatjes maar de type adjuster met stelbouten (heb er trouwens ook al een gemaakt met AVIS raster platen hoor gaat ook).
Ik zal eens bij je langs komen met de split binnenkort oke'

dennis

Bussie komt zo 01-12-2004 20:53

Quote:
Originally Posted by primer-look
ik heb de aanslag armen ook weg (moeten) halen hoor anders gaat ie echt niet op z,n pens......

BTW ik heb gewoon kever adjusters gebruikt, gebruik dan niet de raster plaatjes maar de type adjuster met stelbouten (heb er trouwens ook al een gemaakt met AVIS raster platen hoor gaat ook).
Ik zal eens bij je langs komen met de split binnenkort oke'

dennis


Die met die stelbouten heb ik al ergens gezien, zo een is gemakelijk zelf te maken. die is mooier op hoogte te brengen ook.zal me hier eens in verdiepen.

En ik zie je wel verschijnen Dennis, de koffie is zo gezet!!

JeeWee 01-12-2004 21:22

doe je dan dropped spindels en rasterplaatjes bkz?

Split52 01-12-2004 21:26

Quote:
Originally Posted by primer-look
ik heb de aanslag armen ook weg (moeten) halen hoor anders gaat ie echt niet op z,n pens......


Ja haha maar jij hebt dan ook een stofzuiger!!

Quote:
Originally Posted by primer-look
BTW ik heb gewoon kever adjusters gebruikt, gebruik dan niet de raster plaatjes maar de type adjuster met stelbouten (heb er trouwens ook al een gemaakt met AVIS raster platen hoor gaat ook).
Ik zal eens bij je langs komen met de split binnenkort oke'
dennis


Hoe zit je dan qua passing met de buisdikte?

Bussie komt zo 01-12-2004 21:26

Quote:
Originally Posted by JeeWee
doe je dan dropped spindels en rasterplaatjes bkz?


Ja, want ik denk dat ik met alleen dropped spindels niet laag genoeg kom naar mijn zin.

en met de rasterplaatjes kun je ook weer gewoon omhoog zetten.

Dropped spindels had ik zelf al gemaakt. vandaar dat ik het allebij doe!!

primer-look 01-12-2004 21:31

Ik heb op de freesbank de rasterplaat uitgefreesd tot de bus buis diameter (uiteraard alleen de raster plaat die op de buis gelast komt) en d,r hoeft echt niet veel uit hoor

dennis
PS: warme koffie is wel lekker na een ritje in een bus zonder kachel, we houden wel ff contact

krukab 01-12-2004 21:46

Op mijn T2b as (op de pano) heb ik ook de eindstoppen eraf gezaagd ... moest wel,
anders gaat het bij het inveren nie goed komen !!
De WEEDEATER vooras op de westy heeft ze al niet eens,dus dat scheelde weer slijpwerk :D
Wat de "tandradbaantjes" betreft,ik heb ze van een kever in m'n handen gehad,
maar die zijn echt wel ieniemienie vergelijken bij wat Creative op de Weedeater last.
Ook zit er natuurlijk diameter vershil in een kever,spijl en T2a (of b) vooras.
Bluebird Customs -waar mijn Foksy adjuster vandaan komt- levert ook twee typen adjusters.
één voor een -kleinere- diameter (ik geloof 57mm) spijlvooras,en één voor de iets grotere
(ik dacht 60mm) pano voorassen.
Met dropped spindels ga je niet laag genoeg (?) komen,en je zal hardere dempers moeten
monteren,want je (in)veerweg blijft natuurlijk standaard soepel !!
Bij de Foksy adjuster wordt alleen de bovenste torsiebus verstelbaar gemaakt,waardoor
de onderste op spanning komt te staan en de bus dus stugger wordt in veercomfort,niet
in harderheid,want je kunt nu gewoon iets kortere -standaard- gasdrukschokbrekers monteren.

Bussie komt zo 01-12-2004 21:47

58mm rond is de as, toevallig net gemeten. ik weet niet wat een kever voor maat heeft?

Ik hoor het wel dennis.

Die Foxcy adjusters daar zou je met een avic adjuster hetzelfde mee kunnen doen.

Voor dempers zat ik zelf aan rode koni's of aan kyb's te denken.

met dropped spindels verlaag je 3,5" dat is 8,89 cm dat is nooit genoeg met 15" fuchsen. :confused:

JeeWee 01-12-2004 22:10

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Voor dempers zat ik zelf aan rode koni's of aan kyb's te denken.


Hee, ik ben ook op zoek naar kyb's, waar ben jij van plan die dingen te halen? Die dempers moeten eigenlijk ook korter zijn dan normaal toch?

veebee 01-12-2004 22:17

ik heb mijn kyb's bij slammed panel vandaan

primer-look 02-12-2004 07:41

ik ook Slammed ......is de goedkoopste die ik kon vinden zelfs tov de groothandel

volksaddiction 02-12-2004 07:47

De witte kyb's dan he !
Idd, slammed panel is de goedkoopste.
De zilveren kybs evt. bij paruzzi te koop.



Bussie komt zo 02-12-2004 08:22

@ Leon. jij hebt je rubbers ook laten zitten. Of heb je ze ook moeten verplaatsen.

primer-look 02-12-2004 10:31

voor zover ik weet rijdt leon met verlaagde spindels en geen verstelbare vooras (toch leon?) dus dan staan je draagarmen precies maar dan ook precies zoals standaard. Dan kan de aanslag dus ook wel blijven

dennis

volksaddiction 02-12-2004 10:59

Gewoon metr rubbers, gaat allemaal goed.
Raak nu nog regelmatig met het stuurhuis de straat, dus ik zou ze lekker laten zitten !



Alexdundee 02-12-2004 13:14

ik heb red9design...geen rubber stop meer!



Gui 02-12-2004 16:26

Heb dit gevonden! weet niet of het helpt maar ja....

http://www.bluebird-type2.co.uk/index1.htm

Ze hebben ook nog wat andere mooi spull, wel beetje duur of nie?

volksaddiction 02-12-2004 16:37

alex, deze dus:



Alexdundee 02-12-2004 16:43

Oh ja...kan niet meer linken van "The Samba" geloof ik!

Split52 02-12-2004 16:44

Quote:
Originally Posted by Alexdundee
ik heb red9design...geen rubber stop meer!




Cool da's pas leuk spul!

Wat ik me afvraag bij dat red9design ezrider gebeuren... je zorgt dus dat je vering enorm slap wordt en dat compenseer je weer door een veer/schokdemper setje.. dus eigenlijk een schroefset.. of heb ik het verkeerd begrepen?

Hoe zorgen ze er nu voor dat de vering slap wordt? Je zou kunnen kiezen voor de verenstaal te laten vervallen alleen kun je dan de draagarmen niet meer vastzetten, Er zal dus iets in geschoven moeten worden (dat is die buis op de foto) . Wat is dat voor buis.... erg slap materiaal dus?



volksfahrer.nl 02-12-2004 17:57

Het lijkt mij maar gevaarlijk! Je gaat al je gewivht op een draadeind zetten waar normaal alleen een dempertje op zit.
Als die ene bout breekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vwwastelands 02-12-2004 20:39

Quote:
Originally Posted by keverpech
Het lijkt mij maar gevaarlijk! Je gaat al je gewivht op een draadeind zetten waar normaal alleen een dempertje op zit.
Als die ene bout breekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Zegt hij die zijn fusee van de ponton gewoon vastlast.....?

hahahah geintje gast ;)

JeeWee 02-12-2004 20:44

ok dan ga ik ze daar halen, hebben jullie allemaal rondom kybs? hoe stel je die dingen in, tenminste ik lees op de site van kyb dat ze Gas - A - Just zijn?!

krukab 02-12-2004 22:18

Ik rij (hoe kan het ook anders ;) ) met gele (achter)Koni's van een Porsche 944 Turbo.
Geen gasdruk,maar wel nastelbaar en -ook belangrijk- levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
Zitten er alweer bijna 7 (jaja,zeven) jaar onder,en hebben de nodige km's achter de rug.

@Alex;dat Red9 setje heb ik voor de crew cab op het oog !!
(voordeel is dat ik dan de in-en uitgaande slag van de demper zou kunnen gaan stellen)

primer-look 02-12-2004 23:02

gas-adjust is een leuke term , er valt gewoon nix aan die dingen te adjusten. Bij de mijne zat een boekie met hoe je ze leeg kon laten (gat prikken dus ja echt waar stond gewoon een plaatje van een vent van de firma KYB die de chock in doeken deed en een gat er in sloeg !!)

Alexdundee 03-12-2004 11:36

Quote:
Originally Posted by Split52
Cool da's pas leuk spul!

Wat ik me afvraag bij dat red9design ezrider gebeuren... je zorgt dus dat je vering enorm slap wordt en dat compenseer je weer door een veer/schokdemper setje.. dus eigenlijk een schroefset.. of heb ik het verkeerd begrepen?

Hoe zorgen ze er nu voor dat de vering slap wordt? Je zou kunnen kiezen voor de verenstaal te laten vervallen alleen kun je dan de draagarmen niet meer vastzetten, Er zal dus iets in geschoven moeten worden (dat is die buis op de foto) . Wat is dat voor buis.... erg slap materiaal dus?


Die buis is een massieve stale stang met aan de uit einde draaibaare uitsparingen voor je "hoe heten die ook weer!" waar je spindels aan zitten , je weet wel,.

Nee ik denk niet dat het slap is en het niet zal afbreeken, Dropped spindels zijn ook niet 100% te vertrouwen, alles wat niet standaard is is niet 100% toch.

Anyway, heb hier al genoeg over gediscuseerd op andere FORUMS.

kruk@b, ik denk een goede keuze, kan je op hoogte verstellen en op stugheid, helemaal goed.
Ik heb die van mij nog op de hoogste stand staan en op de zachtse stand en rijd prima, kan nog ongeveer 10cm lager als ik wil, eerst die achterkant maar een keertje lager gooien!

krukab 03-12-2004 11:59

Iedereen verlaagd op zijn eigen manier een bus,en zoveel manieren,zoveel meningen erover.
Ik wilde niet té laag (niet met de pano en niet met de spijl),want ik wil ze beide intensief én
dagelijks kunnen gebruiken.
De spijl voor lange vakantieritten door Europa (ja,volgend jaar ook Engeland !! :D ) en in
de pano wil ik zonder te moeten "miepen" 1000 kilo vracht in kunnen laden voor de zaak.

Maar als iemand nou extreem laag wil,en daar een aantal zaken voor wil opofferen,dan
moet diegene dat natuurlijk helemaal zelf weten !!

Gert 03-12-2004 12:05

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Ik rij (hoe kan het ook anders ;) ) met gele (achter)Koni's van een Porsche 944 Turbo.
Geen gasdruk,maar wel nastelbaar en -ook belangrijk- levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
Zitten er alweer bijna 7 (jaja,zeven) jaar onder,en hebben de nodige km's achter de rug.



Doet mij eens een typenummer ...

krukab 03-12-2004 12:09

951.333.032.04

(achterschokbrekers van een 944 Turbo .... das typ 951)

Bussie komt zo 03-12-2004 15:38

Quote:
Originally Posted by Gert
Wie heeft er zin in een setje van red9design ?
Zit er serieus aan te denken .. scheelt weer in vrachtkosten .


Kost dah!!

Alexdundee 03-12-2004 16:03

www.red9design.co.uk

Bussie komt zo 03-12-2004 16:13

310 pond dat valt mee!!
heb ik wel intresse in Gert!

Gert 03-12-2004 16:53

We hebben het er binnenkort wel over :)

Weet iemand of het meer dan 4 inches dropped met die kit voor de vooras ?

JeeWee 03-12-2004 20:03

ik denk wel in die lowered spring plates, ennuh, alex dundee, is het comfortabeler dan een gewone as, of vergelijkbaar?


All times are GMT +1. The time now is 10:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.