![]() |
Probleem G40
hee,
Ik heb en probleem met mijn Polo G40. Als ik laag in zijn toeren rij dan gaat die hikken, egt super vervelend. bijvoorbeeld als ik op mijn werk rij, waar ik maar 30 mag en ik rij gewoon in zijn 2 dan hikt die heel erg. Als die stationair loopt dan daalt het toerental ook soms opeens en dan weer omhoog, alsof die uit wil vallen? (dit doet die misschien 1 keer in de minuut, niet vaak dus) Als de auto koud is heb ik nergens last van! ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is. Gr. rens |
Probeer eens rijden met de lambdasonde losgekoppeld.
Gewoon kabel vanaf de sonde volgen, dan kom je de stekkerverbinding rechts aan het inlaatspruitstuk wel tegen. Is het dan weg/beter, dan is waarschijnlijk de sonde overleden. Lambdasonde doet de eerste tijd na koude start ook niks, dat komt overeen met jouw beschrijving. Alhoewel het nog genoeg andere oorzaken kan hebben :D |
thnx voor de tip, ga het morgen proberen:)
|
Lambda kan je ook meten en moet tijdens het lopen van de motor ergenstussen de 0 en de 1 volt fluktueren
Weet even niet op welke draden maar dat weten de jongens hier wel |
Helaas de lambdasonde is het niet.
bougies zijn ook nog goed en kabels ook. Miss. wel de G-lader? |
Kijk eens naar de sensors van de koelvloeistoftemp, kosten maar een paar euro en veroorzaakten bij mij precies hetzelfde probleem!
|
Dat zou idd mijn 2e "gok" zijn, de blauwe koelvloeistofsensor vervangen...
Ik zou ook alle (massa)verbindingen nalopen. |
Oke ga ik gelijk proberen, bedankt voor de tip.
|
Geen probleem, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost?
|
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is. |
Quote:
Dan ben je bij de verkeerde dealer geweest, ik was er vandaag van 8:00 - 14:30 :D Ben benieuwd naar de uitkomst heb een soortgelijk probleem met een 2.0 |
de sensor van de kvs temperatuur is het ook niet:S
|
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen Misschien word je daar wat wijzer van |
Quote:
Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden? |
Quote:
Als je vervroeging blijft hangen dan kan hij inderdaad vervelend stationair lopen Dan staat je onsteking te vroeg voor stationair toeren tal als hij blijft hangen En daar kan hij behoorlijk last van hebben Maargoed ik weet niet hoe dat bij dit soort type motoren geregeld is Vaak is het een grond plaat die verdraaid ten opzichte van het onstekings asje En dat verdraaien gebeurt weer door middel van een vacuum potje Als die grondplaat niet lekker meer is of niet gangbaar meer draaid heb je er al last van Dat zou zelfs temperatuur afhankelijk probleem kunnen zijn ivm uitzetten enz Maar ik denk even hardop hier Iedereen mag mij corrigeren als ik het verkeerd heb |
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.
|
Quote:
Ah kijk dan heb je daar geen last van inderdaad Had het bij mijn auto nog niet bekeken eerlijk gezegt Maar misschien ergens vacuum lekkage ? Beetje met de spuit her en der spuiten kijken of hij hoger stationair gaat lopen Misschien is het gewoon een kwestie van nieuwe bougie kabels en bougies Het kan echt van alles zijn |
De bougies zijn wel zwart, dit wil zeggen te veel benzine? (bij scooters wel)
dit is dus best raar want als die koud is krijgt die nog meer benzine en rijd die wel goed? ik post zo een foto van de bougies |
|
misschien toch een temperatuur sensor probleem en ziet de auto niet dat hij warm is
En blijft hij teveel inspuiten dat dat zou het kunnen verklaren Maar kan ook in de bekabeling of stekker zitten van de temp sens naar de computer Dan zou je de weerstand in de computer stekker moeten meten over de temp sens Of misschien juist lucht te kort door de automatische choke ? dan heb je automatisch brandstof te veel |
De blauwe temp. sensor heb ik vervangen, dat was het iig niet.
vaag man, welke bougies heb jij in je G40? denk tog dat het daar aan licht. |
die blauwe sensor is iig goed, wleke bougies heb jij in je G40? Dnek tog dat ik het probleem daar moet zoeken
*edit* oeps! 2x |
hebben g40 ( heb er een gehad maar weet het niet meer)niet net zoals de g60 (ook gehad)vanaf de kop een aarde richting schutboord. die kan hier ook een massaproblem in veroorzaken, als het niet de temp. sensor, lambda is..
|
Ga ik morgen even kijken.
temp sensor is nieuwe en die lambda heb ik losgekoopeld en had geen effect. thnx voor de tip. |
als je de lambda los hebt maakt het geen verschil met er wel op? meet hem even door, want dan ligt je probleem daar
|
Originele bougies zijn W5DPO.
Met lambdasonde los loopt de motor ook prima, alleen een beetje te rijk. Denk niet dat je daar het probleem moet zoeken. |
Lambda sonde moet je doormeten
Niet zomaar lostrekken en kijken of er wat veranderd Ik heb even gekeken voor je Je moet even kijken hoe je dat moet doen kwa meten en of je erbij kan Met aangesloten stekkers moet je een voltage meten tussen de 0,9 en 1,1 volt ongeveer en dit moet veranderen. als hij op een waarde blijft staan dan is hij defect En dat is over aansluiting 2 en 4 in de lambda stekker Draadkleuren (mits zichtbaar) is bruin/wit (massa) en violet maar deze kan weer afgeschermd zijn Controleer ook of de massa draad goed in massa krijgt ten opzichte van de min pool accu Het signaal van de lambda komt uiteindelijk uit op de computer of pin 2 Let op de kleur violet daar zou je hetzelfde voltage over moeten meten ten opzichte van massa Misschien makkelijker meten en je controleerd meteen of de bekabeling in orde is Dit allemaal doen met aangesloten stekkers |
heb nieuwe bougies besteld, Bosch W5DPO.
hoop dat dit het is, de bougiekabels zijn ook loeiheet. daar kan je, je hand egt niet opleggen. morgen heb ik ze biinnen en dan laat ik weten of het beter is. |
Hoe fris zijn de rotor en de verdelerkap?
|
geen idee, hoe kan ik dat controleren?
|
De verdelerkap klik je zo los (2 klemmetjes).
Als de contacten aan de binnenkant van de kap ingesleten/ingebrand -> kap vervangen. Hetzelfde geldt voor de rotor. Als setje vervangen. Zijn trouwens gewoon slijtagedelen, vervangen/controle hoort bij het onderhoud. ![]() ![]() |
Oke, ga ik morgen controleren.
bougies zijn het iig niet. |
Ontsteking ziet er ook nog goed uit.
Denk tog dat ik het probleem bij de G-lader moet zoeken, heb er pas as van als ik een keer vol gas gegeven heb. als ik gewoon rustig rij dan kan ik blijven rijden zonder problemen? |
G-lader doet helemaal niks bij lage motorbelasting.
Worden de bougiekabels nog steeds warm/heet? Heb bij mij eens gevoeld, zijn na een ritje gewoon koud. |
nee kabels worden niet heet.
mijn kleppendeksel lekt wel beetje olie? |
Het is niet alleen als de auto warm is, als die koud is en ik trek hard op dan heb ik het ook gelijk?
iemand nog ideen wat het kan zijn? |
Tja dan word het misschien een keer tijd om je compressie eens te gaan meten
Bekabeling van e auto na te kijken Het kan echt van alles zijn Bedenk maar een verhaal erg lastig |
Sproei eens in het donker met een plantenspuit water op de bougiekabels.
Zie je vonken dan zou ik de bougiekabels vervangen. |
heb nieuwe bougiekabels gekocht, morgen even testen.
als dit het niet is word er een compresiiemeting uitgevoerd. ik laat het weten. |
Bougiekabels zijn het ook niet:(
dinsdag breng ik hem naar de dealer en dan kijken hun ernaar, word zo gek van die auto. |
All times are GMT +1. The time now is 09:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.