Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Probleem G40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62606)

Rens*G40 25-11-2009 23:32

Probleem G40
 
hee,

Ik heb en probleem met mijn Polo G40.
Als ik laag in zijn toeren rij dan gaat die hikken, egt super vervelend.
bijvoorbeeld als ik op mijn werk rij, waar ik maar 30 mag en ik rij gewoon in zijn 2 dan hikt die heel erg. Als die stationair loopt dan daalt het toerental ook soms opeens en dan weer omhoog, alsof die uit wil vallen? (dit doet die misschien 1 keer in de minuut, niet vaak dus)

Als de auto koud is heb ik nergens last van!

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is.

Gr. rens

Dennis@polo86c.nl 26-11-2009 14:13

Probeer eens rijden met de lambdasonde losgekoppeld.
Gewoon kabel vanaf de sonde volgen, dan kom je de stekkerverbinding rechts aan het inlaatspruitstuk wel tegen.
Is het dan weg/beter, dan is waarschijnlijk de sonde overleden.
Lambdasonde doet de eerste tijd na koude start ook niks, dat komt overeen met jouw beschrijving.

Alhoewel het nog genoeg andere oorzaken kan hebben :D

Rens*G40 26-11-2009 18:51

thnx voor de tip, ga het morgen proberen:)

neoninside 26-11-2009 21:25

Lambda kan je ook meten en moet tijdens het lopen van de motor ergenstussen de 0 en de 1 volt fluktueren
Weet even niet op welke draden maar dat weten de jongens hier wel

Rens*G40 27-11-2009 19:20

Helaas de lambdasonde is het niet.

bougies zijn ook nog goed en kabels ook.
Miss. wel de G-lader?

PatrickG40 27-11-2009 19:22

Kijk eens naar de sensors van de koelvloeistoftemp, kosten maar een paar euro en veroorzaakten bij mij precies hetzelfde probleem!

Dennis@polo86c.nl 27-11-2009 23:05

Dat zou idd mijn 2e "gok" zijn, de blauwe koelvloeistofsensor vervangen...
Ik zou ook alle (massa)verbindingen nalopen.

Rens*G40 28-11-2009 13:51

Oke ga ik gelijk proberen, bedankt voor de tip.

PatrickG40 28-11-2009 18:39

Geen probleem, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost?

Rens*G40 28-11-2009 20:28

Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.

Jurgen Santana 28-11-2009 20:31

Quote:
Originally Posted by Rens*G40
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.


Dan ben je bij de verkeerde dealer geweest, ik was er vandaag van 8:00 - 14:30 :D

Ben benieuwd naar de uitkomst heb een soortgelijk probleem met een 2.0

Rens*G40 30-11-2009 15:53

de sensor van de kvs temperatuur is het ook niet:S

neoninside 30-11-2009 21:36

Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van

Jurgen Santana 30-11-2009 22:01

Quote:
Originally Posted by neoninside
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van


Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?

neoninside 01-12-2009 18:44

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?


Als je vervroeging blijft hangen dan kan hij inderdaad vervelend stationair lopen

Dan staat je onsteking te vroeg voor stationair toeren tal als hij blijft hangen
En daar kan hij behoorlijk last van hebben
Maargoed ik weet niet hoe dat bij dit soort type motoren geregeld is
Vaak is het een grond plaat die verdraaid ten opzichte van het onstekings asje
En dat verdraaien gebeurt weer door middel van een vacuum potje
Als die grondplaat niet lekker meer is of niet gangbaar meer draaid heb je er al last van
Dat zou zelfs temperatuur afhankelijk probleem kunnen zijn ivm uitzetten enz

Maar ik denk even hardop hier
Iedereen mag mij corrigeren als ik het verkeerd heb

Jurgen Santana 01-12-2009 18:55

Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.

neoninside 01-12-2009 18:59

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.


Ah kijk dan heb je daar geen last van inderdaad
Had het bij mijn auto nog niet bekeken eerlijk gezegt
Maar misschien ergens vacuum lekkage ?
Beetje met de spuit her en der spuiten kijken of hij hoger stationair gaat lopen
Misschien is het gewoon een kwestie van nieuwe bougie kabels en bougies
Het kan echt van alles zijn

Rens*G40 01-12-2009 19:23

De bougies zijn wel zwart, dit wil zeggen te veel benzine? (bij scooters wel)
dit is dus best raar want als die koud is krijgt die nog meer benzine en rijd die wel goed?

ik post zo een foto van de bougies

Rens*G40 01-12-2009 19:32



By rensvld,



By rensvld,

zijn dit uberhaupt wel de goede bougies?
Zijn geen W5DPO, dat zijn tog de enige bougies van Bosch die gschikt zijn voor een G40?
Misschien worden deze te warm?

Hen de bougies goed schoon gemaakt maar had geen effect.

Gr. rens

neoninside 01-12-2009 20:37

misschien toch een temperatuur sensor probleem en ziet de auto niet dat hij warm is
En blijft hij teveel inspuiten dat dat zou het kunnen verklaren
Maar kan ook in de bekabeling of stekker zitten van de temp sens naar de computer
Dan zou je de weerstand in de computer stekker moeten meten over de temp sens

Of misschien juist lucht te kort door de automatische choke ? dan heb je automatisch brandstof te veel

Rens*G40 01-12-2009 22:12

De blauwe temp. sensor heb ik vervangen, dat was het iig niet.
vaag man, welke bougies heb jij in je G40?
denk tog dat het daar aan licht.

Rens*G40 01-12-2009 22:14

die blauwe sensor is iig goed, wleke bougies heb jij in je G40? Dnek tog dat ik het probleem daar moet zoeken

*edit* oeps! 2x

Richard 01-12-2009 22:19

hebben g40 ( heb er een gehad maar weet het niet meer)niet net zoals de g60 (ook gehad)vanaf de kop een aarde richting schutboord. die kan hier ook een massaproblem in veroorzaken, als het niet de temp. sensor, lambda is..

Rens*G40 01-12-2009 22:28

Ga ik morgen even kijken.
temp sensor is nieuwe en die lambda heb ik losgekoopeld en had geen effect.
thnx voor de tip.

Richard 01-12-2009 22:31

als je de lambda los hebt maakt het geen verschil met er wel op? meet hem even door, want dan ligt je probleem daar

Dennis@polo86c.nl 01-12-2009 23:31

Originele bougies zijn W5DPO.
Met lambdasonde los loopt de motor ook prima, alleen een beetje te rijk.
Denk niet dat je daar het probleem moet zoeken.

neoninside 02-12-2009 09:16

Lambda sonde moet je doormeten
Niet zomaar lostrekken en kijken of er wat veranderd

Ik heb even gekeken voor je
Je moet even kijken hoe je dat moet doen kwa meten en of je erbij kan
Met aangesloten stekkers moet je een voltage meten tussen de 0,9 en 1,1 volt ongeveer en dit moet veranderen. als hij op een waarde blijft staan dan is hij defect
En dat is over aansluiting 2 en 4 in de lambda stekker
Draadkleuren (mits zichtbaar) is bruin/wit (massa) en violet maar deze kan weer afgeschermd zijn
Controleer ook of de massa draad goed in massa krijgt ten opzichte van de min pool accu
Het signaal van de lambda komt uiteindelijk uit op de computer of pin 2
Let op de kleur violet daar zou je hetzelfde voltage over moeten meten ten opzichte van massa
Misschien makkelijker meten en je controleerd meteen of de bekabeling in orde is

Dit allemaal doen met aangesloten stekkers

Rens*G40 02-12-2009 12:34

heb nieuwe bougies besteld, Bosch W5DPO.
hoop dat dit het is, de bougiekabels zijn ook loeiheet.
daar kan je, je hand egt niet opleggen.

morgen heb ik ze biinnen en dan laat ik weten of het beter is.

Dennis@polo86c.nl 02-12-2009 12:37

Hoe fris zijn de rotor en de verdelerkap?

Rens*G40 02-12-2009 22:51

geen idee, hoe kan ik dat controleren?

Dennis@polo86c.nl 03-12-2009 09:53

De verdelerkap klik je zo los (2 klemmetjes).
Als de contacten aan de binnenkant van de kap ingesleten/ingebrand -> kap vervangen.
Hetzelfde geldt voor de rotor.
Als setje vervangen.

Zijn trouwens gewoon slijtagedelen, vervangen/controle hoort bij het onderhoud.






Rens*G40 03-12-2009 19:35

Oke, ga ik morgen controleren.
bougies zijn het iig niet.

Rens*G40 06-12-2009 18:32

Ontsteking ziet er ook nog goed uit.
Denk tog dat ik het probleem bij de G-lader moet zoeken, heb er pas as van als ik een keer vol gas gegeven heb. als ik gewoon rustig rij dan kan ik blijven rijden zonder problemen?

Dennis@polo86c.nl 07-12-2009 17:08

G-lader doet helemaal niks bij lage motorbelasting.

Worden de bougiekabels nog steeds warm/heet?
Heb bij mij eens gevoeld, zijn na een ritje gewoon koud.

Rens*G40 07-12-2009 18:00

nee kabels worden niet heet.
mijn kleppendeksel lekt wel beetje olie?

Rens*G40 08-12-2009 18:48

Het is niet alleen als de auto warm is, als die koud is en ik trek hard op dan heb ik het ook gelijk?
iemand nog ideen wat het kan zijn?

neoninside 08-12-2009 18:58

Tja dan word het misschien een keer tijd om je compressie eens te gaan meten
Bekabeling van e auto na te kijken
Het kan echt van alles zijn
Bedenk maar een verhaal erg lastig

Dennis@polo86c.nl 08-12-2009 22:59

Sproei eens in het donker met een plantenspuit water op de bougiekabels.
Zie je vonken dan zou ik de bougiekabels vervangen.

Rens*G40 09-12-2009 23:00

heb nieuwe bougiekabels gekocht, morgen even testen.
als dit het niet is word er een compresiiemeting uitgevoerd.

ik laat het weten.

Rens*G40 10-12-2009 12:32

Bougiekabels zijn het ook niet:(

dinsdag breng ik hem naar de dealer en dan kijken hun ernaar, word zo gek van die auto.


All times are GMT +1. The time now is 09:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.