Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 83' 1.1 naar 16v ombouw (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62196)

D-ion 16-11-2009 16:59

Golf 83' 1.1 naar 16v ombouw
 
Even voorstellen!

Naam : Dion
Woonplaats : Alkmaar
Auto : Golf mk1 1.1
Kleur : mars rood
Bouwjaar: 1983

Even wat foto's van de golf,
















Zoals de titel luidt: ik rij nu met deze rode golf 1.1 uit 83'
en ben het lieve 1.1 blokje beetje zat. continu hoge toeren rijden om maar mee te kunnen rijden met het verkeer. En gewoon TE langzaam!

DUS: Golf mk2 gti 16v erbij gekocht.
Blokje eruit gelepeld. Brandstof pomp, kabelboom, tellerbak, contactslot, Koeling, enz allemaal eruit gehaald.

Things to do! : Blok reviseren + zwart spuiten.
verder zo veel mogelijk slijtage onderdelen
vervangen, Andere nokkenassen, uitlaat
spruitstuk ( en rest ) kopen, aandrijf assen van
golf cabrio zoeken,

Ik heb de golf 2 nog staan in mijn werkplaats, en zou graag een keer samen met iemand willen kijken wat er nog meer uit de golf 2 moet..dan kan die naar de sloop en heb ik weer wat ruimte. Dus als iemand uit de omgeving ALKMAAR, een keer tijd en zin heeft om mij te komen helpen,.. graag.

meer foto's volgen!

Pewi Vwteam 16-11-2009 17:13

en toen??

VwGolfMK2VW 16-11-2009 17:15

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
en toen??


Whahaha :D

D-ion 16-11-2009 18:56

en toen:



injectie eraf.



Blok eruit en lekker de golf verkrachten



Kop eraf



alles in doosjes



tellerbak



rest van het blok



heerlijk! haha

ben begonnen met het schoonmaken van alle onderdelen, en voorbereiden voor spuiten ect,.. wil me inlaat zwart, onderblok zwart, kop +kleppendeksel netjes grijs

breadfan83 16-11-2009 19:22

Ik zie dat de aandrijfas doorgezaagd is... vergeten de centrale moer op tijd los te draaien? :D

Wim. 16-11-2009 19:40

Hey Dion! :D

Ik heb nog wel Scirocco 16V aandrijfassen voor je hoor! je weet me te vinden!
Weet je ook dat de Golf 2 motorsteunen niet passen? dus dat je 4 andere motorsteunen moet hebben, en dat je de motorsteun op je kokerbalk moet verlassen? :) En je uitlaat past ook niet.

breadfan83 16-11-2009 19:43

Er zijn gelukkig wel al zo vreselijk veel KR-tjes in een mk1 gebouwd dat daar genoeg uitlaten voor te vinden zijn. ;)

Die motorsteun die je op de kokerbalk moet verlassen moet een stuk naar achteren opschuiven, precies op die verticale inkeping op de balk.

Gertjan 16-11-2009 20:25

Schakelmechanisme is ook anders, moet een extra beugeltje ergens in de buurt van je stuurhuis.
En je moet een GTI benzinetank eronder gooien, of een opvoerpomp van een Golf Cabrio erin zetten.

D-ion 16-11-2009 21:56

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik zie dat de aandrijfas doorgezaagd is... vergeten de centrale moer op tijd los te draaien? :D

Die kleine 12 kantjes aan de bak zeide... Daar had ik geen bitje voor toen. Aangezien er toch andere aandrijf assen inmoeten. Hoppa de slijptol erin!

@wim. Ik wil graag die assen kopen van je. We bellen!

Ik heb me brandstof pomp uit de golf 2 gehaald. Maar daar heb ik niks aan?

En ik weet dat het spruitstuk niet gaat passen heb een rvs spaghetti op het oog voor mk1 16v ombouw. Maar als iemand die 2dehands heeft scheelt dat weer in de kosten!

Greetz

Gertjan 16-11-2009 22:26

Brandstofpomp gaat niet echt passen, het is nogal een lomp ding vind ik zelf :D
Maar met een beetje creativiteit is er vast wel wat van te maken.

Wim. 17-11-2009 12:58

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Er zijn gelukkig wel al zo vreselijk veel KR-tjes in een mk1 gebouwd dat daar genoeg uitlaten voor te vinden zijn. ;)

Die motorsteun die je op de kokerbalk moet verlassen moet een stuk naar achteren opschuiven, precies op die verticale inkeping op de balk.


I Know! ;)

Bel me maar Dion, als je me nummer niet meer hebt pm je me maar!
En heel mischien heb ik nog wel wat motorsteunen liggen, maar ik heb alle Sciroccospullen verkocht, want cross nu met een Audi v6 ;)
Ik hoor het van je..

JVH 17-11-2009 20:05

Mooi he van die goude ronal velgjes heb ik ook onder mijn golf 1.
mvg JVH

D-ion 18-11-2009 17:08

ja thanks! het waren gewoon van de originele grijze.. maar dat vond ik vreselijk saai. dus heb ik een mooi kleurtje goud uitgezocht van motip. en de hele zooi gespoten. en toen de randjes gepolijst :DD alleen ze zijn maar 6J en heb er 155-55-14 bandjes omheen, maar er gaan wel andere wielen op straks als de 16V erin gaat hoor!

D-ion 18-11-2009 17:09

Weet iemand trouwens nog waar ik straks terecht kan op het blok te laten chippen?! alvast bedankt!! :thumbup:

knedel16vweber 18-11-2009 17:36

Quote:
Originally Posted by D-ion
Weet iemand trouwens nog waar ik straks terecht kan op het blok te laten chippen?! alvast bedankt!! :thumbup:

ik zou maar eens eerst zorgen dat het blok er netjes in hangt en loopt voordat je je daar zorgen om gaat maken :rolleyes:
het is niet "effe"een kr er in lepelen :D
succes met het projeckt!
groet frank.

J-9A-N 18-11-2009 17:50

KR Chippen :screwy:

D-ion 18-11-2009 18:38

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
KR Chippen :screwy:

hoezo :screwy: ?

Ik ga de 16v er ook niet "ff inlepelen" begin zomer gaat ie pas uitgewisseld worden. ik vroeg het me gewoon af... ;)

sciroccoGTII 18-11-2009 18:52

Een KR is namelijk niet te chippen ;)
Of heb jij een computer gevonden? :tongue:
KR is mechanische injectie immers..
Dus idd eerst maar zorgen dat je het spul overgelepeld en draaiend krijgt..

knedel16vweber 18-11-2009 19:07

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Een KR is namelijk niet te chippen ;)
Of heb jij een computer gevonden? :tongue:
KR is mechanische injectie immers..
Dus idd eerst maar zorgen dat je het spul overgelepeld en draaiend krijgt..

daar had ik nog niet eens een over na gedacht :D

ik heb nog wel een complete pl liggen die kun je chippen ohne ende :D
ruilen?

D-ion 18-11-2009 22:33

het is een pl! Dan kan ik em wel "ooit" chippen?

De Pul 18-11-2009 22:39

Quote:
Originally Posted by D-ion
het is een pl! Dan kan ik em wel "ooit" chippen?

jups,of het nut heeft is vers 2 ;)

Gertjan 18-11-2009 23:00

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Een KR is namelijk niet te chippen ;)
Of heb jij een computer gevonden? :tongue:
KR is mechanische injectie immers..
Dus idd eerst maar zorgen dat je het spul overgelepeld en draaiend krijgt..





Volgens mij is dat een computer :D

Melvin 18-11-2009 23:02

Quote:
Originally Posted by D-ion
Die kleine 12 kantjes aan de bak zeide... Daar had ik geen bitje voor toen. Aangezien er toch andere aandrijf assen inmoeten. Hoppa de slijptol erin!


Lomp, je kan ook gewoon de andere kant loshalen (wat broodfan zegt, met de centrale moer... Stuk makkelijker! :D)

sciroccoGTII 19-11-2009 17:12

Haha oke dan ga ik voortaan ook alles wel in dozen doen dan vindt ik mischien ook wel een computer op een KR :D

D-ion 22-11-2009 19:55

Quote:
Originally Posted by De Pul
jups,of het nut heeft is vers 2 ;)



zou het geen nut hebben i.c.m nokkenassen, spagetti spruitstuk, en koprevisie / vlakken ??
dan ga ik er niet aan beginnen natuurlijk

D-ion 24-11-2009 12:25

ik bedoel, hoezo zou het geen nut hebben? Misschien is het heel logisch oid. Dus vertel me waarom het geen nut zal hebben

Wim. 24-11-2009 17:02

Natuurlijk heeft het nut, maar op een standaardmotor is het verhoudingsgewijs niet de moeite is wat De Pul bedoeld.

Het kost releatief veel geld voor een kleine vermogenswinst.
Dan kan je beter dat inversteren in wat je zegt nokkenassen en kop revisie(aanpassingen) daarna heeft het chippen meer nut.
Je veranderd met chippen de inspuitduur en moment van inspuiting, en dat is daarna pas echt van belang.

joostvw 24-11-2009 18:17

Bron: Jeroen Dik
http://www.jdengineering.nl/


Tuning atmosferische motoren.

Uit ervaring blijkt dat chiptuning voor atmosferische VAG motoren (motoren zonder turbo of compressor) over het algemeen weinig/geen winst geeft. Denk hierbij aan de 1.4i-1.6i/V5/FSI/SDI motoren. De vermogensstijging is vaak maar enkele pk's na de tuning. Met als gevolg dat dit op de weg zeer slecht te vernemen zal zijn.

Er zijn enkele modellen waarbij er wel verbetering mogelijk is. De modellen waarbij de tuning wel merkbaar meer vermogen oplevert worden op de website vermeld. Alle niet vermelde atmosferische motoren zijn niet nuttig om van chiptuning te voorzien.

D-ion 24-11-2009 18:41

oke duidelijk! :D ik hou van duidelijkheid ;) wimpie ik laat je weten wanneer ik die assen enz kom ophalen mzzl!

OakgreenVR6 24-11-2009 18:48

In jouw geval zou ik eens bij Hurricane langsgaan voor wat mechanische tuning.

OakgreenVR6 24-11-2009 18:50

Trouwens, heb je al een ander stuurhuis geregeld, of ga je het anders oplossen met je schakelmechanisme?

D-ion 24-11-2009 19:16

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Trouwens, heb je al een ander stuurhuis geregeld, of ga je het anders oplossen met je schakelmechanisme?


Heb NOG niks geregeld de motor hoeft pas in het voorjaar klaar te zijn dus heb nog alle tijd. ik ga schakelstangen + toebehoren gebruiken van een golf1 cabrio bijv

ingmar 26-01-2010 23:42

de bestuurders aandrijfass van de golf 2 kan je gewoon gebruiken als ik het goed heb. De lange ass is een andere en moet je van een golf cabrio 100mm pakken

sciroccoGTII 26-01-2010 23:54

Kijk dan wel even HEEL goed naar de buitenste homokineet, deze zijn vaak anders waardoor je wielager vastklemt met het aandraaien van de as ;)
Zit dan een randje op de kineet wat een mk1 niet heeft, kun je er evt afslijven/draaien.


Quote:
Originally Posted by ingmar
de bestuurders aandrijfass van de golf 2 kan je gewoon gebruiken als ik het goed heb. De lange ass is een andere en moet je van een golf cabrio 100mm pakken

Gertjan 27-01-2010 01:02

Je kan ook gewoon de homokineten omwisselen :)

D-ion 11-04-2010 16:23

Zo ik heb heel lang niks laten horen. Maar heb heel veel gedaan.
Het 1.1 blok is nu uit mijn golf,
motor steun heb ik om gelast,

de motor heeft nieuwe lagers in het onderblok.
cilinders gehoond
Nieuwe zuigerveren
cill kop laten vlakken/ Reviseren
overal nieuwe pakkingen tussen ect
nieuwe koppelings set gemonteerd
spagetti spruitstuk gekocht
supersprint einddemper gekocht
schakelmechanisme van golf cabrio gekocht + revisie setje besteld
en ik ben vast nog wel het een en ander vergeten.

Nu heb ik even een aantal vraagjes! is er iemand die mij kan helpen met kabelboom/zekeringenkast, en de plaatsing van de relais?!

ik ben een keer op bezoek geweest bij iemand met een oranje golf 1 met een 16v die ook een blauwe golf1,3 heeft met motorcarbs.... ben alleen zijn nummer/naam vergeten ik denk dat hij mij een heel stuk op weg kan helpen.

Weet iemand ook welke motorsteunen van een cabrio ik allemaal moet kopen om het blok in mijn golf te hangen?! kan niet echt wat vinden inn de search functie foto's van alles en nog wat volgen

alvastbedankt!

riendert 11-04-2010 16:31

Je bedoelt de oude eigenaar van bk customs! hij heet erdem geloof ik. forum naam is iets van vr6devil.

GertJan Vento 11-04-2010 18:05

heb nog wel 16v aandrijfassen van een scirocco liggen bij interesse even mailen
bosgertjan@hotmail.com

D-ion 12-04-2010 21:24

Quote:
Originally Posted by riendert
Je bedoelt de oude eigenaar van bk customs! hij heet erdem geloof ik. forum naam is iets van vr6devil.


Dat zou kunnen.. Die blauwe golf stond in limmen/castricum.. Ben daar een keertje geweest. Als er iemand is die toevallig zijn
telefoon nr heeft, graag een pm :thumbup:

Stuurhuis heb ik net op de sloop gehaald .. En wim heeft nog aandrijfassen liggen voor me.
De voorste, onderste en bestuurderskant motorsteunen heb ik inmiddels kunnen vinden als iemand nog
Die van de distributie zijde heeft... Graag :d

Foto's volgen zsm

Groeten.

breadfan83 12-04-2010 21:30

Quote:
Originally Posted by riendert
Je bedoelt de oude eigenaar van bk customs! hij heet erdem geloof ik. forum naam is iets van vr6devil.


Black Devil. ;)
http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=41

Hij heet inderdaad Erdem. Dit zijn z'n bolides:

Quote:
Originally Posted by Black Devil
dit is de 1.3 met motorcarbs erop



dit is mijn daily



daily van Dorien




Stuur hem anders gewoon effe een PB. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 09:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.