![]() |
Golf 1.5 GLS Meer vermogen?
Hallo,
Ik heb even een vraagje!... Ik heb een Golf MK1 1.5 gls uit '81 Nu zou ik wel graag wat meer vermogen willen... maar wil wel graag het originele blok houden dit omdat deze pas 81.000 gelopen heeft. Nu is mijn vraag of jullie nog handige tips hadden... zit zelf te denken aan een compleet ander uitlaat systeem en misschien dubbele webers??? misschien nog andere nokkenas... maar dan gaat het al aardig in de papieren lopen denk ik hé :) Dus nog tips of misschien nog wat leuks liggen voor een mooi prijsje ;)? Groet Sijbren |
Ik heb alleen een supersprint spruitstuk met twee absorpsie dempers en een iets grotere uitlaat diameter van 54 mm op mijn 1.5 JB en dit geeft alleen wat meer vermogen bij hogere toerentallen en meer lawaai.
mvg JVH |
als je ff zoekt op het forum staat een topic van mij daar staan enkele opties in om een 1.5 te tunen.
|
Hallo Sijbren!
Bespaar jezelf de moeite om geld te pompen in een 1500! Lepel dat blok eruit en bewaar die gewoon, om bij een eventueel verkoop er weer in te hangen. Pak dan een goede 1800cc of 2000cc 8v of 16v dan heb je al een heel leuk vermogen lijkt me zo. |
Hallo Samurai,
Ik heb daar inderdaad ook wel aan zitten denken. Maar wat moet ik dan allemaal aanpassen? kwa ophanging, kabelboom, computer, remmerij.... etc? Past bv een blok van een mk2 gti ook zo in mijn mk1? of moet ik dan echt een mk1 gti blok hebben?? |
ik heb een mk1 cabby met 1.6EW blok,heb een mk2 GTI blok opgeduikeld met k-jetronic ga ik er van de winter inzetten.volgens de berichten kan ie in 1 dag weer lopen,mits je alles bij de hand hebt....
|
ik bouw er een 16v kr in je moet alleen 1 motorsteun veranderen en de kabelboom aanpassen
|
hmmz klinkt allemaal nog niet eens zo heel gek... maar in 1 dag???
Heb vorig weekend mijn buurman geholpen om in zijn renault 5 gt turbo een ander blok te leggen. dit was gewoon precies het zelfde blok alleen dan compleet gereviseerd... en hier zijn we toch het hele weekend zoet mee geweest. Een 16v kr komt uit een mk2 toch?? is dit de beste optie? kwa blok? en wat moet er precies aan de kabelboom veranderd worden dan?... En dan praat je neem ik aan over het kompleet mét bak vervangen..? Mvg |
1 dag kun je wel vergeten de bak moet ook vervangen worden je moet een rechtse motorsteun opduikelen van een sciroco of een golf 1 gti de kabelboom weet ik ook nog niet precies en ik zit ook te denken hoe het moet met de schakelstangen.
|
Als je alle onderdelen hebt en je weet hoe je alles moet aansluiten dan kan het zat in 1 dag.
|
schakelstang moet toch alleen maar een stukje verlengd worden?
|
dat wist ik niet, kun je die van een golf 2 niet overzetten?
|
Je hoeft niks te verlengen. Kan er allemaal zo in.
De 5e zit in de bak en je pook kan immers alle kanten al op. En met een 5e gaat hij dus daarook heen ;) |
en de brandstofpomp en leidingen die moet je ook allemaal vervangen, en waar plaats je die brandstofpomp dan?
|
Quote:
Dat is niet waar, je moet toch echt een bepaalde schakelstang verlengen. Use the search, is al bijna 100 keer besproken ;) |
Als zijn 1500 al een 5-bak is dan hoeft het niet. Je kan de schakelstangen gewoon overzetten.
Ga je van een 4 naar een 5 bak dan moet je idd die "ene" schakelstang omzetten ;) |
welke schakelstang bedoelen jullie ik heb die van de 16v ook nog
|
maar de golf 1 met 1500 is niet met 5-bak geleverd geweest ;)
zoals ik al zei, gewoon ff zoeken ;) |
Quote:
Maar misschien had hij al een 5-bak achter zijn "originele" blok. Het gaat om het stangetje met de knik erin. De zogenaamde S knik. |
De golf 1 1.5 is wel met een 5bak geleverd alleen het merendeel met een 4 bak.
mvg JVH |
De schakelsangen van een 4 bak zijn wit en van de 5 bak zwart zo zijn ze makelijk te herkennen is overigens niet echt noodzakelijk ze te vervangen allen het afstellen luisterd dan wel erg nouw.
mvg JVH |
Quote:
dank u:D |
Quote:
GJ rijdt (golf sedan ... ) jetta 1.5 JB, met orginele 5 bak... dus dat kan zeker wel... en anders idd schakelstang aanpassen. was trouwens zelf van plan om nokkenas/carb aan te pakken... ben je paar honderd euro verder, maar heb je wel lkkr geluidje en je orginele blok :D |
een 5-bak is inderdaad wel een optie geweest op de 1.5 jb hoor. :)
|
wist ik niet, een héle zeldzame dan, en is dus de kans dat de golf van sziep een 5-bak heeft héél klein.
Ombouwen van 4 naar 5 bak is al tientallen keren besproken en win je geen vermogen mee ;) |
Mijn MK1 is in ieder geval nog met een 4 bak ;)
Zie op MP een golf 1 gti blok staan 1,8 met 112 pk is deze wel zo over te lepelen? zonder te veel gedoe??? ;) :D Mvg Sijbren |
golf 1 of golf 2 motoren zijn allemaal plug and play. soms op een paar draadjes na. maar dat is wel goed te doen!
|
Quote:
en de rechter motorsteun en de brandstofpomp en brandstofleidingen dan? |
motorsteun van een 1.5 is hetzelfde als een 1.8. alleen de kleine motoren hebben een andere motorsteun. het enige waar je mee zit is de injectie waar je volgens mij ook een andere tank voor nodig hebt en je moet natuurlijk de brandstofpomp plaatsen onder de auto. er zijn vast mensen die je dit haarfijn kunnen vertellen. de leidingen zijn volgens mij gewoon hetzelfde. maar wacht maar even af. :)
|
Quote:
mijn vader deed vroeger veel in golfjes en hij heeft me verteld dat het zeker wel als optie leverbaar was, (inderdaad dus zeer zeldzaam denk ik, aangezien de golf al duur genoeg was). heb zelf namelijk ook een 4 bak in mijn cabrio en ik houd hem graag origineel, maar aangezien een 5 bak toch net iets in toeren scheelt op de snelweg, wil ik er op den duur ook graag eentje hebben. stel dat het niet origineel geleverd is, dan maak ik het er ook niet in :rolleyes: :thumbup: en inderdaad, voor het vermogen hoef je het niet te doen want dat word inderdaad niet meer. het brandstofverbruik is een betere smoes om zo'n bak te plaatsen. :) |
Nou dan ben ik schijnbaar in het bezit van een zeldzame golf 1 een 5deurs met een 5 bak orgineel 1.5 JB met een FF bak en dit klopt ook volgens de stikker achterin.
mvg JVH |
jullie kunnen je orginele tank gewoon laten zitten. je bent dan alleen een opvoerpomp nodig van een golf1 cabrio deze past zo in je tank. en een brandstof pomp van een golf1 gti bijvoorbeeld of een andere universele pomp wat er onder past. steunen passen allemaal zolang je mk1 maar met een 1.5 of meer is uitgevoerd. brandstof leiding kun je heel makkelijk maken van 8mm koper leiding. je kunt ze zo namaken van je oude brandstof leiding.
|
Quote:
dus 8mm is genoeg? volgens mij heeft een 1.1 dunnere leidingen en een 1,5 ook |
ja klopt dat een 1.1 of een 1.5 dunnere leidingen heeft. maar als je met een gti motor 16v 20vt g60 gaat rijden is dit wel beter. en je komt dan ook met je slang verbinding beter weg de snellere motoren hebben bijna allemaal 8 mm brandstofslang aansluiting.
|
Ivm met de 1500;
Heb ik ergens dit gelezen; die Kombi JB + 2B Vergaser + G-Nocke + GTI Anlage = Leistung Zeker niks tegen een gti maar,waarom eens niet iets anders, maakt het toch des te leuker? Eens iets die er uit schiet tussen alle gti blokken door? Ps; vroeger had je ook een 90pk oettinger blok met 1500 basis. |
ben ik zeker met je eens pak een 1.5 eens goed aan! en je rijd een standaard gti gewoon zoek.
|
|
zelfde id, pak zon 1.5 is aan, heb je ckr wat aparts... :thumbup:
|
Quote:
waneer begin je zelf dan, kun je me mischien bijhouden ;) |
Quote:
Dat was dus eigenlijk ook mijn topic opener ;) Om de 1.5 zelf aan te pakken. Maar wat zijn dan je tips?? en wat zijn dan ongeveer de kosten?? MVG Sziep |
All times are GMT +1. The time now is 17:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.