![]() |
Golf3 1.8 20VT APX
Zo bij deze open ik toch weer een nieuw topic net als mijn oranje caddy2 project ivm voorheen wat onenigheid met bepaalde uitspraken en personen op de forums.
Ik krijg nog steeds veel persoonlijke mail en vragen hoe het er voor staat en dergelijke,en heb hierbij maar besloten dat het via een topic toch wat makkelijker bij te houden is voor anderen die wel geïnteresseerd zijn. Voor degenen die het voorval hebben meekregen ben ik gelijk duidelijk en is dit topic bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn/vragen hebben,en niet voor onnodige teksten/uitspraken als het je niet interesseert. Bij deze hou ik het duidelijk en overzichtelijk met een korte beschrijving en foto's van mijn Golf3 1.8 20VT project. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Fase 1: In 2003 ben ik begonnen met de aanschaf van een nette originele zwarte 1.8 GT Special van 1e eigenaar. De bedoeling was om vanaf een kaal caressorie de wagen helemaal opnieuw op te bouwen naar eigen stijl en smaak. De eerste doelstelling was om de auto een bredere look te laten geven door niet zoals gewoonlijk de wielkasten om te rollen maar uit vlakke platen staal compleet met de hand 4 nieuwe wielkasten te buigen en deze opnieuw er in te zetten. Nadeel hierbij was dat mijn bumpers aangepast moesten gaan worden en te kort waren. Deze zijn aan de voor en achterzijde beide verlengd met polyester om netjes een geheel te krijgen met de wielkasten......... Na ruim 18maanden bezig te zijn geweest met exterieur/interieur en motor revisie was dit het eindresultaat geworden en was de Golf zilver en sportief. Na wat wijzingen en velgenwissels besloot ik om de golf eind 2006 weer helemaal te strippen en een nieuw chique/cleane look te geven. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
Fase2:
Na 2jaar bezig zijn geweest en wat tegenslagen was de golf na een re-makeover in juni 2008 klaar voor het nieuwe seizoen. Helaas heb ik er weinig nog van kunnen genieten en is de Golf3 20VT maar 2 x te zien geweest op een meeting. Vorig jaar juli is de Golf3 getaxeerd en tot aan heden heeft hij rust gehad en van zijn winterslaap mogen genieten. Aankomende vrijdag zal de golf na bijna 11 maanden uit de schorsing gehaald worden en het daglicht weer zien. In de tussentijd zijn er geen wijzigingen geweest en heb alleen een nieuwe gel accu gemonteerd en zwarte Samco buizen verwisseld voor de blauwe...... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Hieronder zometeen van begin tot eind de bijbehorende foto’s en facts van het project: FACTS: VW Golf 3 GT Special Bouwjaar: 1993 Motor: -1.8 20VT APX -Inlaatspruitstuk van 180pk versie (ivm gasklephuis andere kant: cleaner gedeelte motorruimte kwam mooier uit) -Volledig RVS uitlaatsysteem 63mm -Gehele motorruimte gecleaned -Afdekkap motor in kleur en Carbon -K&N luchtfilter Chassis: -BSS Air-ride system met grote dubbele compressor en 15liter tank -BBS velgen 9,0 en 9,5j 16inch -Dunlop SP 9000 215/35/16 rondom -EBC Green stuff remschijven (geboord en gegroefd) en remblokken -Stabilisatorstang motorruimte Carbon Exterieur: -Zijknipperlichten verwijderd -Sproeiers uit motorkap verwijderd -Antenne verwijderd -Achterklep gecleaned -Gti Spoiler gemonteerd -Slotloze deurgrepen Polo 6N -Cl lijsten -Rieger Side skirts -Aangepaste R32 Voorbumper: verlengd met 6cm polyester aan beide zijden -Origineel achterbumper: met Dietrich opzetstuk verlengd aan beide zijden en gecleaned -Wielkasten voor en achter (hand gemaakt) verbreed -Motorkap: Dietrich compleet polyester incl. luchtinlaat en motorkapverlenging -Embleemloze Bonrath grill -Golf 4 spiegels beide zijden kleine versie -Bonrath eenarmige ruitenwisser -R32 look koplampen -Achterlichten: Black kristal -Alle ramen rondom donker gecoate Interieur: -Gehele interieur crème leder/alcantara bekleed (incl. deurpanelen,dakhemel a,b,c stijlen en het golf 4 dashboard ,hoedenplank en vloermattenset enz…..) -Golf 4 Recaro interieur -Audi TT middenconsole -Golf 4 Dashboard -Momo sportstuur -R32 pedalenset -Gehele Kofferruimte in crème leder/alcantara bekleed incl. Verhoogde bodem -Gepolijste luchttank/compressor Air-ride kofferruimte -Dubbele compressoren,accu en 2e versterker onder bodem kofferruimte weggewerkt Audio: -Radio Pioneer DEH-P88RS -4stuks Boss Audio Systems: 6,5” speakers 400watt BLX 62 -2stuks Boss Audio Systems: 12” subwoofers 1200watt BLX12DVX -2stuks Boss Audio Systems: 1000watt versterkers CH650 -2stuks Boss Audio Systems: composet -Boss Audio Systems: Condensator |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hier kan ik kort maar krachtig over zijn.Super mooie auto met een zeer sjieke kleur. :thumbup: Ook jouw oranje caddy vind een pracht auto. :thumbup: (Is trouwens van iemand geweest die ik ken. Uit Veldhoven toch???)
|
Hallo Henk,
Ben blij dat je weer een topic gestart bent. Super wagen trouwens, ga vooral zo door en ik lees graag wat je allemaal voor wagens bouwt. Groeten Ronald |
Super dikke 3 dit, blij dat je tog weer heb besloten om een topic aan te maken.
Enigste wat ik minder mooi vind aan de 3 is de achterbumper, is iets te groot. |
Quote:
en de motorkap en voorbumper te lomp te plastic maar is mijn mening he :) |
Gewoon netjes gedaan henk.....
Ik zeg maar zo, ieder ze smaak. |
Quote:
THANX...... :rolleyes: Klopt heb de caddy orrigineel gekocht van Wilfrank uit Veldhoven........ :thumbup: |
Ik zeg maar zo, ieder ze smaak.[/QUOTE]
dat klopt en mening :thumbup: |
Zo gister eindelijk de golf na bijna 11maanden wakker gemaakt............
Sleutel om en liep in een keer. De hele auto even na gekeken en gecontroleerd want 2juni zal hij voor de apk weer gaan terwijl er nog geen 500km mee is gereden afgelopen jaar. Vanmiddag zal ik de golf uit schorsing halen...... Daarna het stof afspoelen en weer even schoonmaken...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tis niet helemaal mijn smaak, maar respect voor al het werk dat je er zo te zien in heb zitten! :thumbup:
|
Wat heb je allemaal voor mooi's in de schuur staan...???
|
Ook van de binnenkant is niks te zeggen :thumbup: Heb je ook nog wat foto's van de caddy hoe die er nu bij staat kan ze een keer aan wilfrank laten zien.Zal hij leuk vinden.
En blijf die foto's van je golf 3 posten.nogmaals super auto. :thumbup: |
Blijft en is een super mooie golf.
|
Heb je de golf een tijd op duits kanteken gehad? Er staat een foto tussen met een duits kanteken aan de achterkant.
|
mooie auto ! staat wel meer leuks in de hal volgens mij !
|
Gister in drogeham nog even bekeken. Ziet er echt super uit.
|
Ben blij dat je weer een topic hebt aangemaakt over je project vind het super mooie auto's die je bouwt!
Groeten wim |
Ik vind het echt een geweldig mooie auto, echt super netjes.
|
Respect wat je elke keer weer neer zet, valt niet mee om elke keer weer zoiets te bouwen! Deze golf heeft opzich potentie maar persoonlijk vind ik dat het net lijkt alsof hij onder het gewicht van de bumpers door zo'n hoeven is gezakt, ik vind de verhoudingen compleet zoek.
|
Heel netjes.
Ik vindt het vooral heel knap hoe je de afwerking hebt gedaan. Alles ziet er super uit. Vaak zie je toch van die halve bak projecten. mooie auto |
Thanx voor de reacties.....
Afgelopen weekend de Golf3 20VT paar keer uitgelaten en aardig wat km mee gereden. Samen met mijn zwager in zijn Derby aan het touren geweest.... Toch wel heerlijk na zo'n lange tijd om er weer in te rijden! ![]() ![]() ![]() |
heel strak! vooral het interieur is erg mooi!
|
Prachtig! Waar laat je je voor kenteken plaat als je rijd?
|
welke intercooler route hou jij nou aan?
ik snap dat je de S3 route niet kan aangezien je gasklep aan de linkerkant zit (gezien voor het blok) Heb je zelf een buis gemaakt rechtstreeks van turbo naar rechter kant IC, en daar je MAP sensor? en heb je geen foto van alleen motorblok? |
Zo na enige tijd hier weer even een update.....
De Golf staat nog steeds heerlijk in winterslaap onder kleed samen met de caddy naast elkaar. Momenteel lichamelijk weinig tot geen verbeteringen vandaar dat de Golf ook in schorsing staat en niet/weinig gebruikt wordt evenals de caddy en de lupo. Door aanschaf andere woning hebben ik en mijn vriendin besloten dat we waarschijnlijk een andere wagen naar verloop van tijd wilen kopen waar we wel dagelijks mee kunnen rijden ook voor in de toekomst enz..... Mocht er een liefhebber voor zijn zal waarschijnlijk nagedacht worden om de Golf te verkopen. Dus bij deze voor serieuze geintereseerden For Sale....!!! Binnenkort even een foto van de golf en caddy naast elkaar in winterslaapmodus. ![]() ![]() |
oh oh ik vrees weer een typisch geval van: jij wil er heel veel voor terug hebben, maar anderen willen haast niks geven. Dan wordt uit elkaar halen en los verkopen misschien toch je beste optie...
jammer voor je. maar wel een mooi project geweest |
Quote:
Ik denk gewoon lekker laten staan ipv slopen en gewoon zo nu en dan eens een meeting bezoeken en de andere projecten verkopen voor een daily maar dat is slechts mijn gedachtengang |
hallo henk,
als eerste moet k je even zeggen dat ik het een super mooie golf vind. voor zover ik het op de fotos kan zien een stukkje vakwerk. ook de caddy vind ik prachtig, zou zelf graag in de toekomst zoiets dergelijks willen kopen voor mezelf. maar ik heb wel een vraag aan je: moest je erg veel aanpassen om een 20vt ineen type 3 te hangen? en welke kabelbomen heb je gebruikt om dit alles voor mekaar te krijgen? en als aatste vraag: heb je er je originele dashboard nog in zitten, of iets anders?(ik ben bang dat je iets anders hebt maar ik vraag het toch maar even:P) alvast bedankt, igor |
Het is gewoon een dikke ride en daar blijf ik bij..
Gr Ronnie |
Vandaag de beide wagens even van hun kleden ontdaan en uit hun winterslaap gehaald.
Tevens gelijk wat foto's gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
En ze kunnen gelijk weer terug :screwy: .. Het blijven erg gave auto's om naar te kijken! :thumbup: |
Kwam net nog nice picture tegen op vwvortex..........en vond de moeite wel waard op te posten.
Hierin in duidelijk de plooing van de verbrede ingelaste wielkasten te zien met de verlengde achterbumper daar weer op aangesloten tot een geheel. ![]() |
Is dat ook je rijhoogte?
|
Quote:
Nee is op laagste stand wat kon ten opzichte van de wielkasten omdat hij nu precies op mm nauwkeurig rust op wielkast/achterbumper |
Henk, adverteren gaat zo niet, volgens onze regels. Maak even een aparte advertentie aan in het daarvoor bestemde gedeelte
|
Quote:
:thumbup: |
Quote:
als ik deze foto zie dan komt de auto pas echt mooi tot zijn recht met de deuren, motorkop en kofferklep dicht. Het is mooi om op een meeting alles te laten zien, maar ik vind hem 'dicht' pas echt tot zijn recht komen. |
:iamwithst des te meer frapant is het om te zien dat die foto niet bij de advertentie zit.
|
All times are GMT +1. The time now is 04:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.