Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Vw Motorsport Shifter (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55275)

Crich 19-05-2009 07:52

Vw Motorsport Shifter
 
hallo

ik heb een vraag aan jullie
ik wil een vw motorsport shifter
maken maar ik heb nog een paar vragen
mischien dat jullie die kunen beantwoorden

1e.ik snap niet hoe ik hem moet aan sluiten
is dat het zelfde als bij een kabelbediening
(g60-vr6)bak enz wand dan snap ik het

2.er zitten 2 kadels bij 1 naar voor (van de bak) en een naar beneden maar waar gaat die heen (komt ie onder de auto richting de bak?)

3.welke maat nipel zit er bij kabel bediening?
en welke tap maat?

ga vandaag even naar lagers-bouten-enz infomeren




mvg richard

OldSkool-II 19-05-2009 10:10

Is het niet zo, dat je die alleen aan kan sluiten op een zogehete sequentiele v-bak, en niet zomaar op een standaard g60/VR6 bak?

Kan me zo niet bedenken hoe je hem dan aan moet sluiten, omdat deze shifter alleen vooruit en achteruit een versnelling kan selecteren, en dus niet het standaard H profiel.

GerardMkIIVR6 19-05-2009 10:23

Ja hoor deze kan gewoon H profiel schakelen.
Gerjan Stroeve enz verkopen ze gewoon voor de VR6 en G60 bak een maatje van mij heeft ook zelf 1 gemaakt voor een G60 bak.

OldSkool-II 19-05-2009 11:35

Dan ben ik er wel benieuwd hoe zo iets werkt dan, iemand meer info?

Dub-Detail 19-05-2009 12:48

Kijk even op :http://www.cae-racing.de/

Ik heb hem ook voor op een 085 bak (stanggeschakeld) voor een polo G40.

Berserker 19-05-2009 13:37

Hmm en bij deze hoef je dus geen extra gat te maken in de carrosserie??

Wat kost zoiets voor een polo??

**edit**

zie net staan dat ie 649 kost en dat je toch indd, een gat in de carroserrie moet zagen.. :(

Crich 19-05-2009 13:49

Quote:
Originally Posted by Berserker
Hmm en bij deze hoef je dus geen extra gat te maken in de carrosserie??

Wat kost zoiets voor een polo??


okee thanks dat is 1 vraag die is beantwoord :thumbup:
als ie achter een gewoone g60 bak pas snap hoe
ik hem er in moet aansluiten
moet ik alleen de maten weten waar ik de kabels
mee aan sluit ?op de shifter?
ik snap nu nog alleen niet of nu zo
koppel met kogeltje is of gewoon een boutje

ps je houd gewoon je normaale schakel patroon
maar zelfde als een h bak het zit korte op elkaar


uppie ik heb vanmorgen lagers bekeken
en heb er een paar achter uit laten leggen
ik ga maandag met mij baas om de tafel (omdat ik in de deeltijd ww zit)
en ivm of ik het mag maken in de tijd dat ik bij de deur loop
materiaal heb ik al thuis ik heb +- voor 3 shifters mareriaal :thumbup:

ik had zelf zo het idee als het lukt dat ik er meer wil gaan maken

mvg richard

Dub-Detail 19-05-2009 14:29

Quote:
Originally Posted by Berserker
Hmm en bij deze hoef je dus geen extra gat te maken in de carrosserie??

Wat kost zoiets voor een polo??

**edit**

zie net staan dat ie 649 kost en dat je toch indd, een gat in de carroserrie moet zagen.. :(



Als je dat netjes maakt is er niks aan de hand.
Al het materiaal om het netjes af te werken word erbij geleverd incl. zeer gedetaileerde en duidelijke instructie.

En daarbij komt nog ''Het schakeld als porno met een breezersletje''

Crich 19-05-2009 14:43

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Als je dat netjes maakt is er niks aan de hand.
Al het materiaal om het netjes af te werken word erbij geleverd incl. zeer gedetaileerde en duidelijke instructie.

En daarbij komt nog ''Het schakeld als porno met een breezersletje''


hoihoi

okeej dat is nog niet een heel probleem
en zit al een gat in waar normaal de stangen door gaan
ik heb een vraag weet u hoe in het op de schakeltoren moet aan sluiten?
en of dat met een bout is of met zo kogelkoppeling?en of je daar de maat van weet?




mvg richard

Dub-Detail 19-05-2009 14:51

Zijn kogelkoppelingen,
Ik heb alleen geen idee van de maat.
Ik rij met stanggeschakelde bak. Maat van mij rijdt met kabelgeschakeld. zal daar eens kijken hoe of wat.

Gr, pim

Berserker 19-05-2009 15:17

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Zijn kogelkoppelingen,
Als je dat netjes maakt is er niks aan de hand.
Al het materiaal om het netjes af te werken word erbij geleverd incl. zeer gedetaileerde en duidelijke instructie.

En daarbij komt nog ''Het schakeld als porno met een breezersletje''


Klopt maar om mijn Audi zo'n groot gat in een keiharde bodem te gaan boren, vind ik best zonde..
Kleinere gaten al een hekel aan, maar dit is nogal een behoorlijke, zou wel eens t verschil willen voelen..

Crich 19-05-2009 15:21

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Zijn kogelkoppelingen,
Ik heb alleen geen idee van de maat.
Ik rij met stanggeschakelde bak. Maat van mij rijdt met kabelgeschakeld. zal daar eens kijken hoe of wat.

Gr, pim



dankje als je zal wil zal heel fijn zijn
maar een stang systeem kan wel word alleen even een beetje aan passen ..

mvg richard

Crich 19-05-2009 15:26

Quote:
Originally Posted by Berserker
Klopt maar om mijn Audi zo'n groot gat in een keiharde bodem te gaan boren, vind ik best zonde..
Kleinere gaten al een hekel aan, maar dit is nogal een behoorlijke, zou wel eens t verschil willen voelen..



neej dat ligt niet aan jou ik heb er ook een hekel aan
ik boor ook zo liefst min mogelijk in de bodem logics :screwy:
lijkt mij liefste niet(anders denk ik dat je hier op de verkeerde plek bent)
maar er zit al een gat van het stangetjes syteem via kan mischien?
sorry had het een beetje verkeerd verwoord!! :rolleyes:

mvg richard

Dub-Detail 19-05-2009 16:16

Nouja, zo'n drama is het ook weer niet hoor.
Mits je het netjes maakt is er niks aan de hand.


vwmk2driver 19-05-2009 17:21

ik denk dat je een hoop werk op je nek haalt, ik ben er ook eens mee bezig geweest.
maar het is zon gedoe, ik heb gewoon mijn eigen originele schakel pook verbouwd en dit werkt ook super.
heb een schakelweg van 2.5 cm van helemaal voor naar helemaal achter.

foto's hiervan staan wel in mijn project topic.

Dub-Detail 19-05-2009 17:47

Hoe bedoel je dat:
Zelf zo'n shifter bouwen of zo'n vwm shifter inbouwen?

Crich 19-05-2009 18:51

hoihoi

vwmk2driver:
ja ik weet dat het veel werk is
maar ik zit nu bij de deur ivm deeltijd ww dus heb tijd zat :)
en zo gek moeilijk is het nu ook niet en een beetje logis na
denken tekening staat op google en goed infomeren
erover en dan kom je een heel eind
maar laten we eerlijk zijn als je zo`n ding in de auto heb
is wel chill het is toch iets unieks vind ik van daar ook de uitdaging :thumbup:

sjefG40:
ik denk dat hij bedoeld om hem te maken
in bouw hoeft niet veel tijd te kosten
schakeltoren plaatsen en kabels spanen


weet mischien iemand de maten van de kogelkoppeling?

mvg richard

Berserker 20-05-2009 10:10

Bij een polo snap ik niet hoe t dan werkt??

Standaard komt er 1 stang uit de bak, en hierop klem je je schakelmechanisme, door deze stang in te duwen (uit te trekken) en te draaien gaat hij in een andere versnelling..

Hoe zorgt zo'n shifter er dan voor dat je veel sneller kunt schakelen? Loopt dit dan precieser/beter gecalibreerd? of door een kleinere beweging van de pook, meer beweging naar de bak toe?

MipMip 20-05-2009 10:38

In de constructie zitten geen rubbers dus minder speling en meer 'feeling'. En het mechanisme is inderdaad zo gemaakt dat met minder beweging van de pook toch de schakelstang dezelfde afstand aflegt. Het schakelen zal wel wat zwaarder gaan. :)

Crich 20-05-2009 13:51

hoihoi

Sorry ik weet in de praktijk er niet veel van alleen-
via kabel bediening
Maar de schakel word wel korte maar hoeveel?
En het gaat snelle omdat de afstand korte is.

Heeft iemand de maat van de kogelkoppeling?
Zal die persoon heel dankbaar zijn ik het laatse wat ik nodig ben?

mvg richard

Dub-Detail 20-05-2009 17:27

Ik zou gewoon de standaard koppeling gebruiken.
En anders gewoon willekeurig een leuke maat pakken, zolang de kabel maar aan de pook bevestigd kan worden. De maat van die koppeling heeft verders niks te maken met het schakelen.

Crich 20-05-2009 20:47

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Ik zou gewoon de standaard koppeling gebruiken.
En anders gewoon willekeurig een leuke maat pakken, zolang de kabel maar aan de pook bevestigd kan worden. De maat van die koppeling heeft verders niks te maken met het schakelen.



hoihoi

Hoe bedoel je dat :confused:
Ik moet voor die kogelkoppeling gewoon -
een maat paken maar dan is de kans dat ie er
af schiet grote toch?
of begrijp ik je nu verkeerd.
Anders ga ik kijken bij vw dealer kijken wand -
daar hebben ze die wel.

mvg richard

Herm Schreurs 20-05-2009 22:42

Hee, ik begrijp je probleem niet helemaal.

Je hebt een kabelgeschakelde bak en je wilt eigenlijk een VWM shifter inbouwen.

Als je de set koopt bij bijvoorbeeld Bildon dan kun je kiezen om het met of zonde de VWM kabels te kopen.

Als je de hele set compleet koopt is er niets aan de hand ivm de maten van de kogelkoppelingen, lengte kabel etc.
Je zult zelf nog wel de console moeten maken.

Ben benieuwd!

Rallye-VR6t 21-05-2009 07:40

De maat van de kogelkop is niet spannend.
Het enige dat je moet weten is wat de draadeind op je schakelkabel wordt.

Deze kabels kosten rond de 100euro perstuk. Sorry inmiddels 125 euro perstuk...

http://www.sorgmotorsport.de/Katalo...hebel_Kunde.pdf

Deze set heb ik, maar moet er nog steeds worden ingebouwd.
:rolleyes:

Dub-Detail 21-05-2009 07:52

Je moet natuurlijk wel de kogelkoppeling met bijbehorende kabelaansluiting kopen.
Lijkt me vrij logisch. De maat hiervan is echter niet spannend.

Rallye-VR6t 21-05-2009 08:01

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Je moet natuurlijk wel de kogelkoppeling met bijbehorende kabelaansluiting kopen.
Lijkt me vrij logisch. De maat hiervan is echter niet spannend.


Je moest eens weten......hoeveel dat niet in de gaten hebben.
En even Google gebruiken lukt ook velen niet.

MipMip 21-05-2009 16:11

Bij http://www.four-m-racing.nl/ hebben ze de kabels ook. Waren een paar jaar terug 170 euro (per twee).

Crich 22-05-2009 13:06

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Je moest eens weten......hoeveel dat niet in de gaten hebben.
En even Google gebruiken lukt ook velen niet.



hoihoi

Ja maar google kom ik er ook niet wand dat had ik ook al geprobeerd.
Misschien dat ik achter de maat kan komen moet ik even van de week-
naarde vw dealer of brezan ofzo wandt daar wetten ze die-
maten toch lijkt mij.


MipMip

Bedankt voor de link
Ik zal is kijken die mensen mij verder kunnen.


mvg richard

Herm Schreurs 22-05-2009 21:54

Bij Brezan of de VW dealer kunnen ze je er zeker niet mee helpen. VW Motorsport (of VW Racing tegenwoordig) staat helemaal los van de VW dealers.
Mogen we weten waarom je die info zo graag wil hebben?
Ga je ze zelf maken?

Crich 24-05-2009 14:27

Quote:
Originally Posted by Herrum
Bij Brezan of de VW dealer kunnen ze je er zeker niet mee helpen. VW Motorsport (of VW Racing tegenwoordig) staat helemaal los van de VW dealers.
Mogen we weten waarom je die info zo graag wil hebben?
Ga je ze zelf maken?


Hoihoi

Ja idd ik ben gister bij de vw dealer geweest en daar konen/wilde-
ze me idd niet verder helpen :shake:.
hier boven staan een link daar ga ik morgen even achter aan.
Ja idd ik wil een replica er van maken.
Ik heb alle tekening via google gevonden.
(op een engels forum)
Maar mis nu alleen nog 1 onderdeel :screwy:(kogelkoppeling en de-
maat daarvan).

sorry voor de late reactie :thumbup:

mvg richard

Rallye-VR6t 24-05-2009 14:29

Quote:
Originally Posted by Crich
Hoihoi

Ja idd ik ben gister bij de vw dealer geweest en daar konen/wilde-
ze me idd niet verder helpen :shake:.
hier boven staan een link daar ga ik morgen even achter aan.
Ja idd ik wil een replica er van maken.
Ik heb alle tekening via google gevonden.
(op een engels forum)
Maar mis nu alleen nog 1 onderdeel :screwy:(kogelkoppeling en de-
maat daarvan).

sorry voor de late reactie :thumbup:

mvg richard



1 Google zoekaktie

http://www.cable-shop.nl/index1.html

Crich 24-05-2009 22:25

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60


hoihoi

Thanks thanks :thumbup: ik ga er morgen gelijk achter aan.
En morgen ga ik ook in overleg met me baas.
Als ie tijd heeft :screwy: haha.
Ik hou jullie morgen weer op de hoogte.

mvg richard

Crich 25-05-2009 16:32

hoihoi

1.Ik heb overlegd met me baas.
Hij gaat er over denken en overleggen.
Heb hem alles uit gelegd wat ik wilde-
en was ie gelijk enthousiast dat ie het mooi vond.

2.IK heb die mensen gemaild van hoe en wat-
over spanen enz en de maten van kogelgewricht.
Dus moet we even wachten op reactie.

mvg richard

MipMip 25-05-2009 18:09

* het is enthousiast
** overlegt = overlegd
***overlegen = overleggen
:D

Ben benieuwd of het gaat lukken.

Crich 25-05-2009 18:29

Quote:
Originally Posted by MipMip
* het is enthousiast
** overlegt = overlegd
***overlegen = overleggen
:D

Ben benieuwd of het gaat lukken.


hoihoi

Haha dankje

Crich 25-05-2009 22:12

hoihoi

Ik ben vanavond gebeld door de beste man van de site.
Hij wist niet welke maat een g60/vr6 (kabelbedieningbak) had.
Hij kon wel een complete custom kabel maken.
Dus welke maat is niet van belang(er zijn verschilde dikte).
En voor de spanen van de kabel staan spaners op de site.
Dus nu moet wachten op me baas wat hij er nu mee wil.

mvg richard

Crich 26-05-2009 16:21

hoihoi

Ik heb de uitslag van me baas-
ik mocht hem maken.
Alleen alu mocht niet staal wel :confused: .
is wel een kilo of 2 meer :wow:
Mocht ook niet in de deeltijd mja-
dan maak ik het in mijn tijd :thumbup:
Dus ga volgende week beginen met een beetje geluk.
Nu alleen even kogelgewricht en lagers bestellen enz.

mvg richard

Dub-Detail 26-05-2009 16:52

Wat heb je eraan om het uit staal te maken.
Kan je beter zelf alu halen.

Rallye-VR6t 26-05-2009 16:53

Bij het maken van de kabels is de steun op je bak wel handig om de maat van de te weten.
Daarvallen de kabels in en sluit je ze op met een sluitplaatje.

Crich 26-05-2009 22:27

hoihoi

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Wat heb je eraan om het uit staal te maken.
Kan je beter zelf alu halen.


Ja dat is ook wel zo.
Maar ik heb zelf al een blok masiefstaf thuis.
Dus materiaal heb ik al ;).
Het was dus kiezen of dellen.
Of tewel maken of niet.
Ik had het liever ook uit alu gemaakt.
het gaat niet helaas..... :shake:


Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Bij het maken van de kabels is de steun op je bak wel handig om de maat van de te weten.
Daarvallen de kabels in en sluit je ze op met een sluitplaatje.


ja idd maar de maat op de bak weet ik niet.
ik neem de kleinste maat (m5).
ik moet even wachten ik heb nu nog een cabrio.
maar de volgende word een mk2 dan pas ik het wel aan.
en via die site kan ik zo alles bij bestellen.
kabels spannens kogelgewrichten enz.

eigelijk moet ik nu weten welke maat er op de bak zit.
dus als iemand de maat weet ben ik heel happy.

sorry voor de late reactie had verjaardag
greetz richard


All times are GMT +1. The time now is 09:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.