![]() |
De daily kever van A.Busser.
Mischien heb je haar al eens voorbij zien komen in het topic over mijn project, maar hier even een paar foto's van mijn daily.
Waarom....? Nou, ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met haar te poetsen, en was eigenlijk blij verrast dat de lak er nog zo netjes onder vandaan kwam! Vandaag scheen het zonnetje lekker dus maar even een paar foto's geschoten... En tja, dan ben ik mischien een foto h#$r, maar wilde ze toch met jullie delen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat eenb vervelende daily om te hebben :). Foto's zijn altijd goed! EN die centerliners blijven cool (zijn toch centerliners?)
|
thanx! Zijn inderdaad centerline's.
Ben ik wel een tijdje naar op zoek geweest, vindt het zelf namelijk ook super velgen, en je ziet ze niet zo heel veel. |
leuke daily heb je ;) !!
gr. Martijn |
Je kever viel me vanavond gelijk op (in positieve zin :thumbup: ), ik zag je voor het stoplicht staan op de westervoortsedijk.
|
Quote:
Klopt jouw derby viel mij gelijk op! Jij reed richting Westervoort. |
Gave kever hoor! Foto's posten mag altijd, zeker van luchtgekoeld :D
|
In de aanloop naar de pasen, kan je natuurlijk je tijd verdoen met eieren schilderen of door het hangen van kuikentjes in een boom...
Maar je kan natuurlijk ook wat nuttigs gaan doen! Dat laatste heb ik gedaan. Vanaf het moment dat ik de daily rij zit er al een deukje in het rechter achter spatbord. Een deukje waardoor het achterspatbord een hele rare lijn krijg, een lijn waar ik me mateloos aan ergerden! Dus, ander spatbord gekocht, in kleur gezet, en vervangen die handel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo dat ziet er gelijk weer een stukje beter uit! Ik had wat verf over, dus gelijk aan de voorzijde de ergste roest aangepakt. ![]() ![]() 2e paasdag samen met freek kleppen stellen, carburateur en ontsteking afstellen, en dan hebben we de paas dagen weer nuttig door gebracht! |
Het lijkt erop dat het project even geduld moet hebben, omdat ik even druk ben met de daily...
na het spatbord vervangen te hebben, waren vandaag de stoelen aan de beurt. Er zaten nu oude golf 1 stoelen in, met de mooie kleur blauw achtig iets... Nu had ik nog een set corrado stoelen staan. de bijrijders stoel was daarvan nog puntje gaaf, de bestuurders stoel heeft wat oplap werk nodig. Ik had ook nog een setje stoelframes liggen, dus vandaag aan het slijpen en monteren gegaan! De bijrijders stoel zit er in, en ik moet zeggen, ik vindt het een verbetering! ![]() ![]() het zal niet ieders smaak zijn, maar geef toe, het kleurt in ieder geval beter bij de rest! Daarbij zit het 10X beter dan de oude golf stoelen, en dat is voor een daily ook wel lekker! Zoals je ziet zit er geen hoofdsteun meer op, omdat ik de stof daarvan nodig heb om de ander te herstellen. Staat ook wel old school zo zonder hoofdsteun, dus of ik er tzt nog hoofdsteunen bij zoek weet ik nog niet. Eerst "mijn" stoel ook maar eens up to date maken en erin schroeven! |
The king's chair ! :
![]() met hoogte verstelling! Al moet 'the king" hem nog wel even schoonmaken.... is er iemand die een goed reinigings middel weet? |
Leuke kevert! Jammer genoeg heb ik je nog nooit zien rijden in Arnhem/Huissen.
Centerlines zijn inderdaad erg mooi! Ik wilde ze ook voor mijn keef, maar heb nooit een set voor een leuke prijs kunnen vinden. Jan :) |
afgelopen zondag op budel je kever gespot !
stond er netjes bij ! gr. Martijn |
En ik zie dat de sticker ook zijn plaats heeft gekregen.
Gr Ronnie Mooie wagen hoor. |
@ martijn: Thanx! Al zal ik de komende weken toch wat aan roest preventie moeten gaan doen!
@ ronnie: yep, stickert heeft al wat konijntjes het leven gered, ze konden nog net op tijd " bukkuh" ! :thumbup: |
Vandaag de stabilisatoren aan de achterzijde weer gemonteerd!
Het bleek dat deze er bij de daily niet op zatten. Ik had van het project nog een setje liggen, dus deze er maar op gezet. Voor het project komen er dan wel weer andere. Ben zeer benieuwd in hoe verre dit het weg gedrag van de daily gaat beinvloeden! verder is de uitlaat van de daily aan vervanging toe, nu heb ik nog een RVS demper van EPS liggen, dus die keuze is niet zo moeilijk. Ben nu alleen op zoek naar een nieuwe LPG stift voor in de uitlaat. |
Weer even een kleine up-date van de daily.
Ik zat me er al een tijdje aan te ergeren dat ik voorin weinig tot geen geluid van de radio had. Gaten in de bekleding wilde ik niet, dus was ik op zoek naar een passende oplossing. Een aantal weken geleden via volksforum een aankoop gedaan: ![]() Lekker retro en prima geschikt voor op de "plank" onder het dashboard. Alleen... 8 watt 1 weg speakers, tja daar komt niet echt een dik geluid uit! Dus een andere "vulling" gekocht. ![]() ![]() 60 watt twee weg speakers van lichting audio, 10 cm middentoon, 2cm hogetoon Hier en daar wat weg moeten halen om het passend te krijgen, maar het is gelukt! ![]() Daarna de hele boel gemonteerd: ![]() ![]() Eindelijk geluid voorin, en klinkt nog erg goed ook! Volgende stap voor de audio, bass kist onder de achterbank....? |
Ziet er goed uit die speakers!
|
Ziet er netjes uit idd, die speakers! Mocht iemand ook een setje willen kopen, ik heb er nog een paar liggen :)
|
TSooooo! Al ruim een jaar dit topic niet ge update....
Hoop gebeurd in de tussen liggende maanden. Waaronder een tweede motor brandje! Maar ook daar is ze weer volledig van hersteld, waarbij ik het hele blok onder handen heb genomen, inmiddels rijdt ze er al weer een klein jaar mee rond, en loopt alles prima. Als er nog vragen zijn over de maanden dat er geen verslag is gedaan dan hoor ik het wel. We pakken de draad weer op bij vandaag de dag! De daily staat nu alweer twee weken geschorst in de garage omdat de apk verlopen is. De golf II pekelhok vervuld nu even de taak als daily terwijl ik de kever apk klaar maak. Er zit nog al wat las werk aan de bodem om haar door de apk te krijgen.. Afgelopen week het volgende gedaan: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Erste deel zit er op.... of liever gezegd er weer in! Nu de rest van de bodem nog.... |
eh.. motorbrandjes?
schrikken of niet? en ziet er al weer goed uit! |
Ja was inderdaad schrikken!
29 nov. 2008: ![]() Schade bleef beperkt tot wat draden en slangen vervangen. Oorzaak, waarschijnlijk een gescheurde benzine slang. 01 okt. 2009 ![]() Schade was toen wat groter, en daarom het blok opnieuw opgebouwd. Oorzaak, waarschijnlijk over gestroomde vlotter... Na de brand: ![]() Na het opnieuw opbouwen: ![]() Maar gelukkig hebben we dat gehad en rijdt ze nu alweer ruim een jaar rond zonder te vlammen! ;) maar nu dus eerst weer apk erop zien te krijgen! |
knap dat je het tot 2x toe weer gerepareerd hebt en gewoon doorgaat ! :)
|
succes ermee en goed dat je doorzet met project het is mooi om zo veel mogelijk kevers op de weg te houden
|
Na een paar weken niets gedaan te hebben i.v.m. wat ziekenhuis bezoek van familie, en heul veul nachtdiensten
vandaag de draad weer opgepakt! Ik had de delen al in kleur gezet, en vandaag was het de een kwestie van de boel weer monteren. ![]() En zoals ze er nu bij staat; ![]() Inmiddels ook het interieur er uit gehaald, zodat ik ook daar de bodem platen goed kan bekijken. Wat ook wel nodig was.... inmiddels besloten dat er onder de achterbank, aan beide zijde nieuwe plaat delen inkomen. Deze zijn echt op, en ik wil mijn bodem weer gewoon goed hebben. Dus van de week naar Doesburg plaat delen halen en deze er ook weer in lassen. Dan komt er ook gelijk weer geluid demping overheen en dan moet de bodem er weer even tegen kunnen. |
Gisteren bij hot-rod 2 herstel vloerdelen gehaald, want ja dat was erg nodig...
Onder de achterbank rechts: ![]() Onder de achterbank links: ![]() Moet ik wel bij zeggen, dat er hier al het een en ander weg is gehaald, maar zoals je ziet, goed was het niet! Deze moeten er in komen: ![]() Eerst met de rechterkant aan de slag, de accu kant. Eerst de boel weg geslepen zodat de plaat er netjes in pas, en de accu zo weer vast kan staan. ![]() Plaatje er in, en op een paar punten vast, ziet er alweer heel anders uit: ![]() Wel een takke klus! Van de week verder aflassen en afsmeren met carrosorie kit, en daarna geluids demping er overheen. Vandaag ook het rechter zij raam aangepakt. Was de stickers aan die zijde een beetje zat, vond het nogal rommelig staan, dus alles eraf en een nieuwe erop! ![]() ![]() Binnen kort weer meer! |
lekker bezig!
|
yup! Vandaag ook weer lekker bezig geweest.
Accu plaat er in gelast, en gelijk wat gaten die ik er rond omheen tegen kwam maar mee genomen. Daarna de heleboel in de carrosserie kit gezet. ![]() Ziet er nu niet uit, maar van de week even licht opschuren, netjes zwart spuiten, en dan ziet het er alweer heel anders uit. Daarbij wil ik er toch geluids demping overheen hebben, dus dan zien we er niets meer van! (iemand suggesties voor dempings materiaal?) Belangrijkste is nu dat alles weer van ijzer is! |
Wil dat nou een beetje, een kever op LPG? En wat doet dat in het verbruik dan?
is dat overigens ook de reden van je overstroomde vlotter? Nu zeker een benzinestop ertussen? |
Kever op LPG gaat prima, houdt er wel rekening mee dat deze als LPG voertuig op kenteken moet staan.
Als je er nu nog lpg in wil leggen heb je een probleem omdat een stift in de uitlaat niet meer wordt toegestaan. (voor verwarming) Zit deze er al in en staat hij als LPG voertuig op kenteken is het geen probleem, zo niet, dan heb je een probleem bij het keuren. Van de week naar hot-rod gereden om een rol antidreun mat te halen van 1.00x1.60 meter. Eerst deze er maar eens overheen leggen, kijken hoe dan het geluid is, en als het nodig is nog een demping er overheen van geperst materiaal. Spul is goed te verwerken, is zelf plakkend aan een zijde, met de fohn verwarmen, in de hoeken drukken en klaar. Ook de voeten ruimte aan de passagiers zijde gedaan, de bodem aan de bestuurders kant moet ik nog onderhanden nemen. Plaatjes bij de praatjes: ![]() ![]() |
ziet er netjes uit zeg..
Is dat nog een beetje betaalbaar dat spul? |
Spul is zeker goed te betalen, ik geloof 23 euro per 1 bij 1,60 meter bij de firma Hot rod.
Makkelijk te verwerken met de fohn van de vrouw erbij! ideaal. Niet stil gezeten, ook de andere zijde onder de achterbank is weer voor elkaar! Voor: ![]() Na: ![]() Kortom de bodem is er weer klaar voor. Nu de boel weer opbouwen, bank enz. er weer in. Oh.... weet trouwens iemand hoe die "flapjes" aan het kabeltje horen die in de verwarmings kanalen zitten onder de bank...? (snap je...?) En de voor klep moet ik nog even zo maken dat deze weer normaal open kan. |
goed bezig dree
heb je weer bijna plek voor nog een keef.... |
Precies Jelle, even door werken, plaats maken want kever 3 moet naar binnen!
|
3!? :eek:
Freak ;) Wat heb je aangekocht? |
netjes andre,ben ook wel benieuwd wat je nu weer aangeschaft hebt?
|
Ik heb het kever project van Jelle over genomen.
![]() Hier zit namelijk een "lange" bak onder, welke ik wil gebruiken voor mijn eigen project. Zodra de daily weer apk heeft, wil ik de kever van Jelle de garage in hebben (pas precies voor mijn eigen project) de bak wisselen met een korte bak die ik nog heb liggen, en dan kijken we verder. Of ik verkoop hem zoals hij nu is maar dan met korte bak, of ik knap hem op voor verkoop, of .... Ach ik zie wel, eerst de bak er onder uit. |
Vadaag draden onder de achterbank netjes opgebonden.
Isolatie rond de kachel doorvoer onder de bank. kickpanels onder de bank weer geplaatst en de bank er weer in. Daarna emmertje water en alles reiniger gepakt en de boel van binnen even flink uitgesopt. Ik kon nu tenslotte overal netjes bij, alle stof er weer uit! Daarna 2 uur zitten zwoegen om de bij rijders stoel erin te krijgen... origineele stoelen gaan er weer in, misschien t.z.t. de coraddo stoelen er weer in maar daar wil ik dan eerst een goed onderstel voor lassen. De rails bleek door de corrie stoelen hier en daar wat verbogen, en de geleiders op de stoel door 3 jaar staan ook wat... Was dus passen, meeten en hier en daar wat bij buigen, maar na 2 uur zit ze erin. |
Quote:
haha grappig , iets werkt niet mee zoals je wil en het is gelijk vrouwelijk :D |
Quote:
:D :thumbup: |
Vandaag 22-02-2011:
![]() De daily naar buiten en de bodem weer naar binnen! Nu nog een verse apk op de daily krijgen.... |
All times are GMT +1. The time now is 00:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.