![]() |
aanschaf advies Corrado
halle,
ik ben opzoek naar een VW corrado 2.0 16V, heeft iemand tips voor mij waar ik moet op letten ?. het betreft een corrado uit 1993 |
kickje, weet onder tussen al iets meer:
onderhouds historie is bekent, dealer onderhouden iets meer dan 2ton op de teller, |
Let erop dat de wielkasten niet omgerold zijn, 9 van de 10 keer beginnen ze daar dan met roesten :shake:
|
Elektronica, dakje, zaken die als ze niet werken best wel wat geld kunnen kosten.
|
Kijk anders eens in de oude berichten van het Corrado forum, daar is zat te vinden als aankoopadvies.
Misschien wil er wel iemand mee. Als je bij Eindhoven in de buurt woont moet je me maar even een berichtje sturen, dan kan ik misschien helpen. |
en check deze topic : http://www.volksforum.com/forum/sho...9860#post569860
|
RitchieVR6: helaas woon ik niet in de buurt woon zelf net onder zwolle ....
Pedaalemmer: bedankt voor die link |
Misschien kan je de foto's/advertentie van de auto(als je die hebt) hier plaatsen?
Weten we tenminste over welke auto het gaat. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nou, vandaag wezen kijken en een proefrit :)
auto zag er zeer strak uit geen roest, niet verlaagd geen gaten in de hoedenplank :) alleen spatbord LV had kleur verschil met de rest v/d auto (neigde meer naar orangje :( ) maar goed de bevindingen: spiegel verstelling L+R rechts werkt niet (schakelaar ? ) gas pedaal neigt te blijven hangen motorsteun gaar (voorste volgens verkoper) stoel bekleiding LV versleten als je het rempedaal in trap en de motor draait NIET! wordt hij niet hard (heeft hij geen rembekrachtiger? ) sturen gaat zwaar als je langzaam rijd (hebben deze auto's uberhaubt wel stuurbekrachtiging?) middendemper en einde demper zijn aardig roestig |
hey ice
zover ik weet hebbe alle autos sinds anno 1544 rembekrachtiging haha..klopt wel dat bij vw (vooral corr/golf2) je de rem lekker voelt en het sturen is idd niet licht en gelukkig maar:) heeft zeker wel stuurbekrachtiging maar net voldoende om nog wat te voelen zeg maar.. en alshet echt heel zwaar is ff de stuurbek. olie nakijken? ben zelf niet technisch maar wel een vw liefhebber;) tis zo te zien allemaal wel te repareren alsje zelf handig bent natuurlijk of mensen kent.. ik zou er alleen niet meer dan 1000,- aan uitgeven alsk het zo lees.. succes met de koop! |
ben zelf monteur maar had idd van die verhalen als eens gehoord dus het meeste kan ik idd tege nonderdeel prijs reparenen :)
hij vraagt er 3000 voor :( vergeten te zeggen de temp meter blijft vast onder in zitten ... zal wel de thormostaat zijn na iets meer dan 2 ton |
Voor 3000 ging ik toch echt ff verder kijken....
|
Quote:
tjaa waar vindt je nog zulke orginele auto's (op velgen en speakers na dan ) meeste zitten bij verzamelaars die nog zuiniger er op zijn dan hun vrouw :eek: |
Deze is wel erg duur, maar wel helemaal origineel.
Origineel Nederlander met een acceptabele kilometerstand. Corrado 2.0 16v |
tja een kleine 10.000 km minder MAAR weer duurder en OUDER ... blijft lastig ... :P eerst maar eens rekenen met de tot nu geconstateerde gebreken zouden kosten (meschien wel een dealtje sluiten kosten gebreken er af APK er op en mee nemen maak ik em zelf wel klaar voor de onderdeel kosten :)
|
Heb die foto's van die rooie 16v nog eens bekeken, maar een 93er Corrado met nog een oud type dashboard? Ik meende dat de laatsten van 92 al voorzien waren van nieuwe type dash.
Of zit ik nou helemaal mis :confused: |
wat is eigelijk het verschil in het ytype 1 dashboard en 2 ?
ABS controle lamp zat boven aan |
|
En bij het nieuw type, heb je andere knoppen andere ventilatieroosters, andere achterbank, ander stuur, andere cockpit, andere kabelboom, andere deurpanelen enz enz
|
stuur is iniedergeval type 2 :)
ff aan mn broertje gevraagt (hij is mee geweest) hij weet wel eigelijk zeker dat het dashboard van de 2de foto er in zit (2de type dus :) ) trouwens iemand ervaring met aankoop keuringen ? |
Ik heb die rooie even opgezocht op autotelegraaf.nl, en daar is toch duidelijk op een foto te zien dat het oude (1e) type dash erin zit. Kachelpaneel met schuiven, oud type tellerbak, knoppen en MFA/Knipperlicht hendels.
Stuur is inderdaad wel van nieuwe type, daar heb je wel gelijk in. ![]() Linkje |
goh ja nu zie ik het apart, maar een 93er is toch type 2? ...
|
Normaal gezien is een 93er inderdaad altijd nieuwe (2e) type. Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan het zijn dat deze Corrado in 1992 van de band gerold is. Toen bijvoorbeeld een jaar in de showroom gestaan, en in 1993 pas op kenteken is gekomen?
Of is dit onmogelijk. |
Quote:
Het kan zijn dat dit een 92er is die pas in 93 op de weg is gekomen. In de rode zit inderdaad een oud type dash icm nieuw type interieur met oude deurpanelen. Dit heeft de mijne ook. Dit is het tussenmodel. Voor de rest ziet de wagen er netjes uit zo op de foto's, maar voor die prijs zou ik hem lekker laten staan :) De knop voor de spiegelverstelling functioneerd vaker niet bij een corrado, is een bekend probleem. Oorzaak is oxidatie in de schakelaar, dus even uit elkaar halen en schoonmaken en dan doet die het vaak weer. Rembekrachtiger en stuurbekrachtiging hebben ze allemaal. Voor een auto met stuurbekrachtiging stuurt een corrado vrij zwaar, was bij mijn G60 en mijn huidige 16V ook zo :thumbup: Houd er rekening mee dat een originele VW midden en einddemper vrij prijzig zijn (ongeveer 600 euro dacht ik samen) Corrado's zijn geweldige auto's, maar een goede originele is moeilijk te vinden... |
Kijk ook of er onder de spoiler roest zit!
|
Quote:
Bij de unit van de kentekenverlichting neem ik aan? Verder heb ik er nog nooit eentje zien roesten onder de spoiler :) |
Quote:
Nee, als de spoiler 'omhoog' schuift. Daaronder bedoel ik.. dat was dus bij mij het geval :mad: Liet tof aan mn vriendjes zien hoe de spoiler op gaat als je 120 zou rijden.. zit er roest.. :eek: |
meschien een domme vraag maar kan ik die schakelaar vinden voor die spoiler hand matig te bedienen (hij werkt wel, zelf al op 60 kmh :D )
edit: de onderdelen zullen voor mij in prijs wel mee werken mn pa is zn hele leven (zo lang hij auto rijdt grapjas :tongue: ) klant bij 1 en de zelfde VW dealer, en ik ken die receptionist aardig goed, hij was eerst monteur toen heb ik bij hem stage gelopen dus ik kan ze aardig goedkoop krijgen :thumbup: trouwens als iemand dit even bij zn auto wil doen voor mij motor uit en dan op het rempedaal trappen wordt jou pedaal dan hardt? heb verhalen gehoord dat het een hydraulische bekrachtiger is ipv een vacuum :shake: |
De 'spoilerknop' zit schuin linksonder van je stuurkolom.
Heb je de auto gekocht? |
nee nog niet, eerst een aankoop keuring,
trouwens de betreffende corrado had geen open dakje :( |
Misschien heb je wat aan het volgende schemaatje:
![]() En schuifdakjes gaan alleen maar kapot. Ik mis het niet bij mijn corrado. :tongue: |
en ik maar denken dat alleen Citroën hydraulische bekrachtiging had o.O
bedankt :) |
All times are GMT +1. The time now is 03:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.