![]() |
Erg hoog stationair
Hallo,
Mijn golf loopt erg hoog stationair, maar niet meteen nadat ik de motor start. Als ik start loopt hij eerst mooi stationair en begint dan na ongeveer 45 sec op te klimmen naar 3000 rpm, en daar blijft ie ook precies bij hangen. Dit is niet normaal lijkt me, nu zag ik ook dat er tijdens t rijden af en toe dat lampje gaat branden bij de temp meter in het dashboard als ie koud is... Hoort dat? Als ik hem uitzet, en daarna meteen weer aan is het over.. maar na een halve minuut begint hij dan weer te branden :screwy: Ik heb de koelvloeistof hierop bijgevuld omdat die vrij laag was. Maar het probleem van stationair toerental heb ik nog steeds. Of het lampje nog brand tijdens het rijden kan ik niet testen want de auto is nu geschorst... Wie o wie helpt mij uit de brand!! :D :confused: |
Graag even wat meer info.
- Motorinhoud - Motorcode Dan is er vast wel iemand die raad weet ;) |
Sorry, Golf 2 GTI 1.8 8V Digifant PF
|
stappenmotor?
|
Waar zit die en waar dient ie voor?
|
Inlaat vacuumlek
|
Als ie eenmaal een goeie 5 minuten heeft gelopen is het weer weg... Neem aan dat het dan niet met een valse lucht via de inlaat te maken heeft?
|
Quote:
Op het kleppendeksel Komen slangen van het spruitstuk op en een stroomdraad Regeld het stationaair toerental |
Is dat dat ding in t midden? Tussen de olie dop en dat zwarte ding?
![]() //edit Net even in die slang geknepen en dan gaat hij lager stationair lopen. Probleem dus gevonden denk ik... :thumbup: |
sorry luuk kon even niet zo snel reageren.
ik bedoel inderdaad dat ding waarvan jij die slang indrukte. :thumbup: remreiniger er door spuiten misschien dat je hem daarmee weer tot leven kan wekken. |
Quote:
Hmm of ik het erdoor krijg weet ik niet.. als ik doorheen probeer te blazen krijg ik er niets doorheen... maar ik zal het eens proberen. Een nieuwe was vrij prijzig zag ik al :( |
er zijn er hier vast wel mensen die zo,n ding voor je hebben tegen lage vergoeding :D
|
Had al even bij iemand geïnformeerd :thumbup:
Mijn stappenmotor heeft de code: 037 906 457 A Hij had er eentje liggen met aan het einde een C Dus nu even uitzoeken of die uitwisselbaar zijn, of is er hier iemand die dat uit z'n hoofd weet? //edit Snel gevonden op een ander forum: QUOTE (slateford @ Feb 27 2008, 06:50 PM) * 037 906 457 was dropped on 08/92 and replaced by 037 906 457D which is listed for the ABF engine as well as the 1H and PG. 037 906 457A was dropped on 06/89 and replaced by 037 906 457C which is listed for the 2E engine as well as the PB. The B suffix isn't on ETKA. They are listed in a variety of cars over the years. Ik denk dus dat de C versie gewoon z'n werk zal doen..? |
Quote:
:thumbup: Even doorspoelen met wat wasbenzine en remreiniger bood de oplossing :D Probleem opgelost. |
ik heb ook problemen mee het gaat om 1800 8v motercode pb
zat dus een C (laatste letter) op schommeld heel de tijd van toerental. ik steek een D (laatste letter) op en is beter maar toeren blijft hangen aan 1100 en kort gas en dan weer normaal. dit herhaald elke keer zo. wat moet ik doen terug een C er op? |
heb je er een snelle nokkenas in?
|
alles is origineel
|
Probeer hem anders even door te spoelen met wat remreiniger... Werkte bij mij ook;)
|
Quote:
juist geprobeerd blijft het zelfde |
Hmmm, Dan heb ik geen idee... Misschien iemand anders??
|
vaccuum slangen even na lopen.
of misschien staat je gas kabel te strak afgesteld zodat hij niet goed tegen je{ik geloof dat het zo heet}nul last schakelaar aan komt. |
Quote:
Is dat zwarte ding niet de carterontluchting en wie heeft nog zo 1 liggen? :) |
Quote:
grote kans :thumbup: |
Quote:
Is dat zwarte ding niet de carterontluchting en wie heeft nog zo 1 liggen? :) Iemand? |
M'n Golf F&I met motor PF 1.8 8v GTI draait nu ook veels te hoog stationair :(
Kan zo 1,2,3 ook niet vinden wat het is.. Iemand suggesties? :rolleyes: |
Ook als ie warm is,kan gewoon rijden zonder gas geven..:screwy:
Iemand? |
Het begint nu wel te vervelen..
De motor draait ook bij bedrijfstemperatuur veels te hoog stationair..Ik heb ff foto's gemaakt voor de duidelijkheid.
1.Is dit de zogenaamde stappenmotor? ![]() 2.Is dit de luchtmassameter? En waarom slaat de motor af als ik de stekker los haal? ![]() 3.Hoe heet dit ding? Carterontluchter? :confused: ![]() 4. ![]() Als ik bij nr.1 de slang inknijp loopt de motor rustig stationair. Is nr.2 de stappenmotor? Nr.3 zit er nog steeds los op en heeft invloed op stationair draaien als ik em eraf haal..Wat is de benaming ervan? Ik hoop wat wijzer te worden van jullie reacties en zie ze dan ook graag verschijnen.. Groeten Jarno |
De mk2 van mijn vriendin ( 1.6 carb ) loopt na het bijvullen van de koelvloeistof ook ineens hoger stationair. Zou het kunnen dat de choke blijft hangen doordat de blauwe temp. sensor gehemelt is? ( het is een electronische pierburg )
|
Quote:
Edit: Het betreft een PF 1.8 8v GTI motor. |
Ik heb hetzelfde probleem. Mijne loopt zo'n 1500 á 2000 toeren stationair.
Bij mij ligt het waarschijnlijk aan de koude start sensor, want deze stekker heb ik niet aangesloten. Dit in verband met dat de motor anders niet of heel slecht wilt starten wanneer deze warm is (spuit te veel benzine in). Deze ga ik van de week vervangen en hopelijk is het probleem dan opgelost. Ik dacht eerst ook dat het aan het slangetje van de carterontluchting lag, omdat hier een deuk en scheurtje in zat. Maar na vervanging was het probleem jammer genoeg niet verholpen. |
All times are GMT +1. The time now is 19:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.