![]() |
hoe snel is jou golf 1.3i en wat heb je er aan verbouwt qua vermogen ?
mijn golf 1.3i rijd top 170 km
en is helemaal standaart ik ben benieuwd naar jullie reacties en hoe zuinig is hij ik rijd 400 km op een tank dan begint hij in het rode is dat normaal ????????? |
ja ik had hetzelfde verbruik als jou.. :p
|
mijn 1.3 carb liep 150 met moeite.. en liep ongeveer 1:11/1:12
|
Mijne loopt 0km/h, het blok is in de soep.
Maar het verbruik is dan ook minimaal. :D Aanpassingen: Gedemonteerde bak en aandrijfassen. :thumbup: |
Quote:
Zinloze reaktie, maar op zich wel grappig als je een paar biertjes op hebt. :D |
top snelheid van een 1.3i NZ is max 151..
Mijne verbruikt 1:15 ik rij bijna 800km op een volle tank |
De topsnelheid van de 1.3 NZ destijds was 180, meer kreeg ik er echt niet uit :D
Binnen bebouwde kom reed hij heel zuinig, behalve op de snelweg met zijn 4 versnellingen zoop hij toch aardig :shake: |
Ik heb een Jetta maar das wel een 1.3I daaris naar mijn weten niets aan veranderd...
Ik rij een kleine 600 650 op de tank... Merendeel is toch wel snelweg km's |
mijn 1.3 van 1989 kon max 160 en reed zo 500 km op een tank
|
Mijn NZ net iets over de 180 en bij 400km zit het wijzertje pas op de helft van de meter :tongue: haha... meestal zon 1:12-1:13
|
MH (gelijk aan NZ) gaat 155 met een 4 bak.
|
Quote:
Hoe kom je hier bij? :shake: MH= carburateur, zonder kietelarisator NZ= multipoint injectie, met geregelde katalysator. Op het gebied van verbruik echt niet te vergelijken. Een MH staat niet bekend om zijn zuinigheid, terwijl een goed afgestelde 1.3i (NZ,AAV) erg zuinig kan zijn. Mijn oude AAV'tje (1.3injectie) deed 1:14/1:15 in de stad, en op de snelweg met max. 120km/h reed ik 1:17. Topsnelheid was 175km/h op de teller, met een 5bak. |
Misschien ook handig om te vermelden met welke maat velgen en banden je rijdt.
Kan behoorlijk schelen qua verbruik en op wat je op je teller afleest.. :) |
Ik heb hetzelfde als stijntje ...
Ik rij nog op de standaard stalen velgen van de golf. |
Quote:
170 op de teller lukt wel, maar zuinig is ie niet1 op 11 1 op 12 is toch wel de max zeker met die kou. heb ook een nz gehad en die reed toch een stuk zuiniger |
Ahaa, de golfjes zijn natuurlijk langer geleverd met de MH motor.. De polo is overgegaan op de NZ motor toen de katalysator zijn intrede deed bij VW.
Excuzi:) |
Mijn vorige auto (golf) met NZ had ik 3F-nokjes in gezet, 8 MHz kristalletje in de computer gesoldeerd.
Nooit op de rollenbank gehad, maar het was 0-100 in 16.x seconden, top van +/-155 (wind mee, bergaf) en het ging naar 0-100 in 13 seconden, top van 170 (op teller). Verbruik zat altijd netjes 1 op 14/15, totdat mijn blauwe tempsensor ermee uitschee, toen liep ie met dikke zwarte roetpluimen 1 op 10. Na vervanging liep ie weer netjes. Ik had nooit verwacht dat die nokkenas zoveel zou uitmaken. De eigenaar na mij (krap 18 jaar) heeft hem trouwens getotalled.. vermoed ik tenminste. RDW kent hem niet meer.. |
Quote:
:D Nja, toen ie nog wel reed: 160 kmh top NZ met standaard 1.3 carb Met 5-bak reed ik zo'n dikke 750km / tank Zinlozer is het trouwens om topics uit 1814 omhoog te halen... zeker als het om een SPOED-vraag ging. ;) |
Mijn 1.3 jetta doet op top iets van 160 , rijd het alleen nooit.
Als ik hard had willen rijden had ik wel een snellere gekocht. Op een volle tank rij ik 700 km. |
normaal rij ik met m'n NZ 4 bak 1:14 op het moment, en dan haal ik dus ongeveer 740 km uit een tank, alleen vorige week kwam ik stil te staan bij 656 km, en toen heb ik dus de 1:12 niet gehaald.
Ik rij de laatste tijd 95% snelweg. Zuinigheidsaanpassingen, m'n 185 60 blubber bandjes staan op 2,5 bar rondom, de inhoud van de katalysator is een paar maand geleden de kliko ingegaan en ik probeer zo min mogelijk rommel in de auto mee te nemen :) ik geloof dat m'n top de laatste keer dat ik het heb gemeten (in duitsland) 165 teller en 155 op de stomstom. maar dat weet ik dus niet 100% zeker. mvg db |
Mijn 1.3i Gti gaat makkelijk 210-225Kmh
Aanpassingen Spagettiespruitstuk van Harttman Lichtervliegwiel van Bolku Andere benzinepomp Nokkenas van Bolku Kopbewerking door VPC Autosport Motorrevisie Ohja en een 1.8i Gti EV onder de kap. Hahaha Gr Ronnie |
1.3 MH (carb) ging met 155 banden 165 op de teller (160 op de GPS). Met de 185 banden is ie iets langzamer. Heuvel af heb ik 'm rond de 175 op de teller gehad (met een vierbak :D)
|
Mijn NZ deed 190 op de teller, met 185/55 op 14"staal. Echte kilometers heb ik nooit gemeten. En wat er aan het blok verandert was weet ik niet. Ding reed echt als de brandweer!
|
ik heb ook een golf 1.3 NZ, maar mijn top is maar 110km/h, kheb wel 264.***km's maar mijn compressieverhouding is nog 13.5 bar, en het verbruik is minimaal als ik er met rijd, maar hoe kan het dat mijn snelheid zo laag ligt?
zou het kunnen dat een andere versnellingsbak in ligt? en wat is de originele bakcode voor een NZ, zowel de 4 als 5 versnellingsbak? grtz pieter |
Maak je gasklephuis eens open en kijk eens of de 2de klep nog wel goed open gaat :tongue:
|
mijn 1.3 carb rijdt ong 160 en zuipt aardig maar ben er wel tevreden mee, totdat mijn nieuwe 1.3 blokkie erin gaat, dan gaat tie veel harder en dan zuipt tie waarschijnlijk ook flink (projectje volgt binnenkort) zodra ik fotos kan plaatsen
|
m'n 1.3 nz draait 170 km/h op top (volgens teller) en het midden van de tankmeter behaal ik zo ongeveer na 340 kilometer. de enige aanpassing is een k&n open air filter. en rijd rond op 15 inch met 195/50/15 bandjes
|
Quote:
en de andere helft in 100... die tankmeters slaan nergens op |
Quote:
De mijne staat volgetankt op het voorlaatste streepje, en blijft daar ook heel wat km's staan... vlotter kaduuk? |
Quote:
zijn er nog andere mogelijkheden voor mijn probleem? ik heb ook een golf 1.3 NZ, maar mijn top is maar 110km/h, kheb wel 264.***km's maar mijn compressieverhouding is nog 13.5 bar, en het verbruik is minimaal als ik er met rijd, maar hoe kan het dat mijn snelheid zo laag ligt? zou het kunnen dat een andere versnellingsbak in ligt? en wat is de originele bakcode voor een NZ, zowel de 4 als 5 versnellingsbak? |
400km op een tank, ben je lekker mee.
Beetje knappe vr6 mk2 redt dat ook met gemak. |
mijn oude 1.3 reed ongeveer 450km op 1 tank dan stond ie in het rode, maar inderdaad hij lust hem wel met z'n 4 versnellingen op de autobaan..
verder geen aanpassingen |
Quote:
Misschien ergens een vacuüm lek ? Die willen ook nog wel heel snel stuk gaan :) Vandaag getankt, even uitgerekend... 1:13.5 ! :thumbup: |
Ik vind 700 of 400 wel een flink verschil!
Da's bijna het verschil tussen mijn Golfjes MK2 1.8i(RP)en 2.8 VR6(AAA) Ik heb zelf een 1.3 uit 1986 gehad,kan dat ook een NZ zijn geweest? Ik heb eigenlijk helaas nooit echt op zijn verbruik gelet. |
Quote:
hoeveel versnellingen heb je, en hoeveel toeren draai je op 110'? |
Quote:
4 versnellingen en 110 is ie rond de 5200 tr/min |
zo.. dat is een behoorlijk korte bak.
weet je de bakcode te vinden? ruik je een schroeigeur? wat is je bandenmaat? |
origineel is AKW 4 bak. waar zo rond de 4000 op 120 km rijd.
en 8N bak waarvan ik geen flauw idee, heb omdat ik die erin heb zitten en nog steeds niet de 5 heb. daar draai ik 4500 toeren op 120. |
Quote:
het is een akw de standaard bak voor 1.3 en mijn bandenmaat is 185/60 R14 een standaard velg gewoon en van schroeigeur niks te bespeuren |
stomme vraag, maar zat je daadwerkelijk wel in de 4e versnelling?
in de 3 kan het heel goed 110... maar in de 4... (zul je 160 kunnen halen) |
All times are GMT +1. The time now is 06:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.