![]() |
Vraagje: verlagingsveren plaatsen Golf III
Hey,
hoe plaats ik het beste verlagingsveren bij mijn golf III? 'k heb er nu liggen voor hem vooraan -6 en achteraan -4 te brengen... Greetzzz :cool: |
heb je veercompressors in huis? of iemand waar je ze van kan lenen?
|
Quote:
Jep, da's geen probleem ;) Greetzzz :cool: |
dan heb je het moeilijkste al gehad. veerpoot eronder uit veercompressor erop, veer eraf en verangen en hele zooitje weer terugzetten. als je voor even een krasje langs de onderkant van de poot zetten dat je hem weer hetzelfde kan terugzetten, dat scheelt weer een stuk bij het uitlijnen.
|
Jep,
maar wat ik eigenlijk nog niet goed begrijp is hoe die veerpoot de -6cm's compenseert, zakt deze dan gewoon dieper in ofzo? en hoe wordt de veer eigenlijk dan terug opgespannen met dit verschil, of moet deze dan niet meer terug samengedrukt worden? Greetzzz :cool: |
heb je geen andere veerpoten dan ?
|
nopez... :confused:
Greetzzz :cool: |
hoeft bij -40 ook niet, ze gaan inderdaad anders inveren. das niet erg als je poten nog in goede staat zijn,. als ze al wat minder zijn slijten ze nu nog een stuk sneller.
|
Bedoeling was van deze gewoon over te zetten op de standaard veerpoten...
Greetzzz :cool: |
Quote:
en bij -60 :confused: Greetzzz :cool: |
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ie daar niet veel beter van gaat rijden.
Maar lager zal je zeker uitvallen |
-60 heb je zeker andere veerpoten nodig!
|
Quote:
breezah :cool: -6 op ori dempers is echt geen porum, het rijd echt kut of het gaat binnen een half jaar kut rijden. gewoon een setje sportdempers opzoeken. ik spreek uit ervaring, je speelt met je leven! (mischien een beetje overdreven, maar fijn is het niet :D ) |
Ik rij met -8 op originele dempers en ik kan je vertellen dat dat prima bevalt, rij er al een jaar mee rond en hij is er vandaag mee door de keuring gekomen.
Verder is ie meer dan stug genoeg, echt comfortabel is het nie meer, maar beter als een schroefset in elk geval en een stuk goedkoper :) Het ligt echt prima op de weg, kan zeker met de dubbele snelheid van een auto op standaard hoogte de hoek om zonder problemen. Wat natuurlijk wel een feit is is dat het absoluut niet gezond is voor je dempers. Kan me ook voorstellen dat het met de veren te maken heeft. Ik rij zelf met weitec veren, zou goed kunnen dat die zowieso wat stugger zijn als bijv dramex veren |
veercompressor? gewoon met het blote handje bink...appeltje eitje
|
Nou Ed dat is niet echt aan te raden bij standaard veren. Ik zou het er in elk geval niet op willen wagen
|
Quote:
bij -6 veren of lager krijg je toch speling? bij mijn -6 veren op ori dempers in ieder geval wel, als je hem op krikt kon je de veren op en neer bewegen. dit is afkeur is mij verteld :confused: maarre bij mij was alles in ieder geval zo rot (half jaar) en de dempers waren best goed toen ze erop gingen. stug was het wel, dus in de bochten zeker wel lekker! was stugger als de weitec set die ik nu heb. maar hij had de neiging om rechtdoor te stuiteren, vooral bij van die afslagen op een drempel moest ik erg goed uitkijken. je kunt natuurlijk ook kijken hoe lang je dempers mee gaan en dan sportdempers kopen, het staat in ieder geval beter :cool: |
Bij mij kunnen de veren NET niet op en neer, dus dat is geen probleem :)
|
Quote:
:biggrin: maar das wel raar dan eigenlijk... bij mijn 6cm veren wel :confused: |
Dan zou te maken kunnen hebben met het merk, het ene merk kan bijv een kortere veer hebben terwijl het bij de andere een veer is van normale lengte maar slapper zeg maar.
|
Iemand soms al ervaring met veren van G-Max?
want 't zouden deze zijn die ik wil plaatsen... Greetzzz |
Quote:
Chris en ik kwamen er met de cabrio achter dat je "wat" druk uit moet oefenen op de veerpoot ...en de ander draait de bout los. Bij de jetta en de golf ging het soepeltjes btw..... |
All times are GMT +1. The time now is 00:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.