![]() |
Van 1.8 ABS naar .....?????
Heb net helaas het slechte nieuws te horen gekregen dat ik mijn motorblok maar beter kan vervangen.
De complete ontsteking dient vooral vervangen te worden en nog wat onderdelen. Ik wist dat er een x een moment zou komen met ca. 340.000km op de teller. Aangezien ik al met de gedachte liep om er eens een x een ander blokje in te hangen gaan we dat nu maar direct aanpakken. Nu is mijn vraag; ik heb er nu een 1.8 abs motor in hangen door welk blok is deze netjes te vervangen en wat heb ik allemaal nodig. Nee er gaat geen vr6 inkomen en denk ik ook geen G60 ivm vermogenstoename en RDW enz. Dus dacht zelf aan een 2.0 2E blok of een 1.8 16V of ....... Wie o wie kan me helpen en weet ook nog het eea te koop voor me. Het moet in een Passat 35i B3 Variant van 1993 komen.(handgeschakeld). |
Weg
|
Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat dit plug en play wordt?
Een 9A blok dus? Andere opties ook graag laten weten |
Alles wat er origineel in geleverd is (dus ook vr6 en g60) is plug and play zolang je de juiste onderdelen hebt
RDW is ook geen probleem, aangezien ze er ook origineel in geleverd zijn en er al typegoedkeuring voor is |
ook in passatio geleverd!
Passat III Sedan 2.0 INJ.16V 9A 1984cc 100kW 03-88 t/m 11-93 |
Ik heb nu GEEN schijfremmen achter moet ik deze ombouwen naar schijven?
En wat heb ik nog meer nodig als ik mijn motor vervang door de bovenstaande 9A en of een VR6?? |
grotere voor remmen ( heb ik wel liggen )
mischien een kabel boom altijd makkelijk maar meestal word die wel bij de motor aan geboden ik heb nog wel een achter as voor je staan missen alleen de rem klauwen van verder compleet , mag je zo op komen halen voor nope |
heb je voor niet al geventileerde 256mm schijven?
achter is alleen maar voor sporing, zou ik me niet zo druk om maken, trommels remmen best.. Aan de andere kant, waarom koop je geen vr6 sloper voor 500 euro en bouw je alles over. Geen idee wat je budget is, maar je bent compleet en houdt waarschijnlijk een hoop geld over voor nieuwe slijtagedelen |
Ik heb de passat VR6 van Mark overgenomen.
Die hoop ik binnen nu en 2 weken op te halen. Loop nu met het idee om alles dan over te bouwen Maar heb wel iemand nodig die dat voor me wil doen.. Motorruimte moet ook nog gespoten worden namelijk. Iemand die hier in de buurt iets weet of iemand weet die dit wil doen.? |
is van 4 naar 6 cilinders geen probleem voor apk en verzekering ?
|
Quote:
Dat zal alleen omkeuren worden bij de rdw denk ik Type goedkeuring is er natuurlijk al. Vind het aan de andere kant ook wel zonde om die goede VR6 te demonteren Zo'n 2.0 16V 9A lijkt me ook wel wat Hoef niet perse zoveel vermogen te hebben en die 136PK is toch ook al wel lekker. |
die motor die ik heb staan is helemaal compleet. en setjes fussee s heb ik ook nog wel liggen van een corrado 16v compleet met schijven en klauwen. als goed is past dit ook zonder problemen.
|
Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om die 2.0 16V 9A in te bouwen
@Pewi, kan ik je even bellen over het eea??? |
Jongens,
eventuele andere optie is een compleet G60 blok met bak en kabelboom. Wat zou ik dan moeten aanpassen aan de remmen zowel voor als achter??? Graag zsm info :roll: Bedankt ;) |
je moet niks ;)
gt g60's hebben 14mm grotere schijven voor en achter ook schijven ipv trommels.. |
Ok dus ik doe er verstandig aan om voor die grotere schijven te monteren en venetueel achter ook naar schijven ombouwen.
@Alberto, heb je geen ritje richting het westen??? |
Ok jongens,
ander blok is aangeschaft. Het wordt een G60 voorzien van een gereviseerde G-lader. Compleet met intercooler,bak,kabelboom, tellerunit enz. kunnen overnemen van iemand. Vervolg komt in mij eigen projecten topic. Iig allemaal bedankt |
Nog even een vraag,
Kan iemand mij vertellen of de achteras incl. schijven van een corrado past onder mijn passat??? |
OOk wil ik graag weten of ik de aandrijfassen van de Corrado moet gebruiken??
|
Iemand een antwoord op beide vragen???
|
achter kun je de astappen van de corrado as overzetten dan kun je je schijven er zo opzetten op je eigen as.
voor kun je volgens mij het subframe van een corrado g60 zo op je passat zetten met assen en al dan heb je de schijven en al helemaal compleet. dan is het kabelboom overzetten incl zekeringkast en dan de benzinepomp van een g60 erop en vlammen maar. |
Ok Rob,
super bedankt voor deze info. Ik kan namelijk bij het gekochte blok een achteras incl schijven kopen. en moet nu dus alleen het subframe erbij hebben?? toch???? |
dat hoeft niet per se..
blok en bak kunnen ook gewoon op jouw subframe gemonteerd met oude aandrijfassen en fusees.. als je de g60 remmen wil monteren voor is het een kwestie van remklauwhouders uitwisselen |
Ok dus ik kan de aandrijfassen van mijn passat gebruiken of moet ik die van de corrado erbij hebben?
Compleet subframe uitwisselen is wel makkelijker toch? |
Ik heb nog eens even gekeken, maar alleen de draagarmen al van corrado en passat zijn niet gelijk.. waarschijnlijk zou je wel de complete voortrein in één keer over kunnen zetten, maar dan heb je een andere spoorbreedte en ander weggedrag..
Ik zou alles van de passat houden en alleen het blok, bak en remmen wisselen |
Ok dan helemaal top Marc.
Dus zowel de remmen voor als achter.??? |
dat moet je zelf weten...
|
Ok dan ga ik dus voor de schijven voor en achter.
Veiligheid voor alles. |
Ik ga nu als complete set overnemen;
Achteras incl schijven van de corrado Subframe incl. remschijven/blokken en klauwen. Motorblok + Intercooler + bak En de aandrijfassen Tevens complete kabelboom met tellerunit. Dan moet het toch wel lukken om alles perfect te kunnen monteren/aansluiten en niet te vergeten er een RDW goedkeuring voor te krijgen. Want ik ga van 90PK naar ca. 170PK |
Ben benieuw hoe makkelijk dit gaat, wel echt super!
Mijn 35i Variant werd dit weekend 260.000 dus heeft nog makkelijk 70.000 te gaan! :D Maar voor daarna ben ik benieuwd naar dit project dus zal het blijven volgen, leuk. ![]() |
Zo maar weer even een update.
Heb zaterdag de vr6 gehaald.Wat een geweldige motor is dat zeg!!! Aangezien het subframe van de Corrado niet past en uiteraard alles van deze vr6 wel heb ik besloten om alles van de vr6 over te gaan zetten. Dus incl remmen en airco enz. Het enige jammere is dat ik nu naar 5x100 ga en net mijn ideale wielen gevonden had in de maat 4x100 dus die gaan weer de verkoop in(maak ik een verkooptopic van). Maar dat gaat ook wel weer goed komen. We gaan dus nu het de techniek van de vr6 verplaatsten naar de 1.8. Heb er zin in.. |
All times are GMT +1. The time now is 04:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.