![]() |
cilinderkop van oettinger 16 s uit frankrijk
tja het was even wachtten maar het apparaat is er
1 van de ruwweg 1250 stuks nr 767 is nu van mij . wel een mooi stukje werk toen al compleet met van af de fabriek 20 voudige verstelbare inlaat nokkenas helaas is de oettinger kreet dr af gehaald en ook de olie vuldop is er er uitgehaald voor race doeleinden en vervangen door een stukje alu wat zo te zien uit een ander oettinger kleppendeksel komt de lijntjes lopen namelijk perfect door, ik ben dr blij mee nu nog een onderblok klaar maken om hem op te plaatsen.. waarschijnlijk een 2.0 abf waar het 1 en ander aan gemodificeerd moet worden om dit stukje nostalgie op te draaien .... |
Mooi werk Jarno !!
|
super!
Jarno, zou jij mij even terug kunnen pm`en wat betreft de kabelboom? |
Wel fotookes posten heey ;)
|
Nice!!! :thumbup:
mvg Mike |
Gaaf, wat was de orginele setup van zo'n blok?
|
heb er wel wat documentatie van gevonden uit 84, lange tijd terug gelezen
nooit gedacht dat ik er 1 echt zou vinden.. 1600 met 136 pk daarna 1800 en als ik het goed begrijp later ook als 2 liter in een scirocco met 170 pk... |
te gek!! inlaatspruitstuk enzo pak je van een ander blok??
|
Quote:
Heb toen bij een jongen onderdelen opgehaald. Hij had een stuk of 4 complete oettinger koppen liggen. Plus nog zeer veel gebruikte en niet gebruikte oettinger nokkenassen. Volgens mij is dat spul allemaal naar Frankrijk gegaan. Verkocht aan een 1 of andere opkoper geloof ik. |
Ik weet nog wel een leuke set....werd mij tijdje terug aangeboden.
Als iemand interesse heeft moet ie me maar even mailen. |
Heb je mijn tip nog aangeboord? Die man had namelijk alles qua onderblok en zuigers enzo liggen.
|
kun je hem es vragen of hij nog delen heeft oa een inlaat met een geschroefd knikje daaraan vast heb ik nog nodig ook een carterpan van alu zou geliefd zijn....oja en een verstelbaar nokken as tandwiel maar dan in een retro look zoals tt geleverd ,,,,alvast bedankt jarno :thumbup:
Quote:
|
Kop is toch gemaakt voor een 8v onderblok (EG 1600 9,5:1 compressie met de vlakke heron 8v kop) Dus dan kan je beter (denk ik) een 2E 8v onderblok pakken en daar de kop op planten.
|
Op een ABF gaan zuigers en kop idd ruzie krijgen met elkaar....verder dan starten zal je waarschijnlijk niet komen...
Ik zou idd ook eerder voor een 2E gaan. |
Dit is de mail;
hallo, ik heb een bewerkte oettinger 16v kop,nieuwe mahle oettinger 16v zuigers 81,47,inlaatbuis oettinger,nokkenasbrug en nokkenassen,e.g. onderblok golf1 gti,nieuwe originele oettinger bougiedoppen,speciale champion bougies voor dit type motor,injectiebak van een audi 5cyl bewerkt door emming tuning terapel en omgebouwd naar een 4 cyl, zgan injectieleidingen,bewerkte inlaatbuizen (emming),groter gasklephuis 5cyl,grote spinnekop 16v scirocco,is dit eventueel iets om te ruilen tegen de 1.9 8v motor?mvgr Freek |
mail adres
hey,
heb jij ook het mail adres van deze freek? ik heb wel belangsteling voor de oettinger delen. hoor het graag. gr roland Quote:
|
uhhum oetinger zuigers waren zijn net als een 16v met uitsparingen dr in geen hebron zuigers zoals 1600 ik droom ze ook ....en we doen dit niet voor de eerste keer boys ....compressie verhouding was toen al 10.5..en hij werd ook als 2 liter geleverd.....alles kan .......
t staat op passion golf1gti bij oettinger 16s |
ABN is er niks bij.
Dus ontopic: Kolere ziet er vet gaaf uit hoo .,,,,,..,......... ......,,,,,, is de cilinderkop nog hemelaal goet???/ ..... ??? |
Quote:
Ik heb geen nr meer van de man, die ad staat er nog op als het goed is. Heb je hem nog gemaild? |
Kwam dit nog tegen: http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=45218
http://cgi.benl.ebay.be/Pistons-VW-...8QQcmdZViewItem idd vlak met uitsparingen, nu ik het zou bekijk zou je met die kop op een standaard 1600 EG een aardig lage compressie hebben. |
Damn ik moet thuis ff spueren ik heb foto's van dat spul waar ik op doel.
|
misschien is dit wel iets voor je:
http://cgi.ebay.de/Oettinger-16v-Ko...1QQcmdZViewItem de man heeft nog wel spullen die je misschien intereseren. |
dank je tb o de bieding loopt met 4 dgn af ik zal de knip dr maar es voor trekken ...4 rubbbers en lange bougie doppen
|
vandaag deel 2 gekocht in baarle nassau bijna belgie, een orgineel oettinger 16s onder blok,,,<bedankt evil nijntje,,,>
deze man had ik 1,5 jaar geleden al gemaild,en een paar maanden terug eindelijk aan de bel, hij had deze motor zonder kop 15 jr terug op de sloop gekocht om dat hij de carterpan herkende als 1 van oettinger ,en uit gevogeld dat het een 2 liter was toender tijd de motor uit elkaar gedraaid en de krukas in huis opgeborgen en de motor in de schuur ,die nu echt wel wat minder is geworden alle pas vlakken en cilinderwanden hebben vliegroest, maarja Vandaag daarna toe gereden 150 km, en jes het was een orginele het nr is denk ik 415 ook staat er naast ook nog 30 in geslagen en het is dus een echtte ............................ :) ... deze motor heeft het orginele <leees dure carter en olie pomp nog> Plus dat dit een orginele door oettinger gebouwd 2 liter is met een chroommobydeen stalen krukas met een slag van 94,5 is daarom is het 1600 cc onderblok aangepast er zin onder hapjes uit de cilinder wand gehaald zo dat ie kan draaien . en zijn er speciale zuigers geplaats, nu moet ie nog nieuw ook kreeg ik het boek auto tuning van gert hack er bij uit 86.daar staat ook nog wat in over deze oettinger motor hij zou 150 pk leveren bij 6300 toeren Morgen post ik wel wat fotoos..... |
Quote:
Ik zie je replay nu pas. :screwy: :rolleyes: Maar ik weet zeker dat dat toen allemaal weg is gegaan. Heb er toen nog een hele tijd met hem over gepraat. |
Leuk man, aardige kerel was het inderdaad. Ik ben benieuwd naar de foto's!
|
Quote:
Ken je hem ook? Doet hij nu nog wel veel met auto's? Weet wel dat hij toen die tijd een mooie golf 1 had. |
"nee dit is denk ik een deze meneer had enkel ooit es een onderblok gekocht,,,en evil nijn had me gelinkt naar de advertentie,,,,
het blok ziet er vies en roestig uit ,,,maar het moet evengoed gereviseerd,,,,enne het inlaat spruistuk heb ik ook al ondertussen... |
de oude oettinger van mijn zwager had ook een orgineel 2 liter onderblok..
zelfde wat je nu zelf allemaal hebt gaf lineair 225+nm koppel tot 8250 toeren en die 150pk was 176( aan de wielen) |
![]() |
dank je jaap.. heb je nog meer foto's ervan.. heb alles op de oude pc staan
|
Knap staaltje gietwerk toen al.
Mooi hoor, dit is echt zeldzaam materiaal. Een vriend van me rijd ermee in een scirocco 1. Ook met een 2L onderblok. Rijdt hier achter me: ![]() ![]() |
Quote:
komt uit het golf1 meeting album hier :thumbup: |
loopt hard he ...;)
|
ik heb zelf ook een golf 1 gti 2000e oettinger. Met alle papieren erbij. Heb laatst(paar maanden terug) uit zutphen een oettinger carter gekocht helaas alleen het onderste gedeelte maar als ik mijnes tog een x kapot rij altijd reserve die gast had veel liggen koppen stuk of 4 ondercarters maar de meeste had hij verkocht jammer genoeg wat vragen ze veel geld voor de onderdelen man
|
Ik heb ook nog 2 pics van die motor hierboven.
http://members.home.nl/sjoukje.devr...30_163240AA.JPG http://members.home.nl/sjoukje.devr...30_163317AA.JPG |
ik heb de fotoos van de motor zoals ik hem heb gekocht in de gallery geplaatst
even wat geschuurt je kan zien dat de basis een 1600 cc gti is een eg dus,het nr van het onderblok is 415 , |
Quote:
is mijn droom ook. zon motor voor de mk1 gti. zal wel een droom blijven. |
Quote:
was een mooi motortje... liep ook als een beest. en motorcode eg op het onderblok :thumbup: |
2 ti-wraps om het benzine filter en ok 2 op de slang aan het filter ??????? Beetje slordig.....
Idd, veel uurtjes werk zit er in en dat niet even netjes goed.. Jaja ik zie weer wat he haha. |
All times are GMT +1. The time now is 17:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.